Mazda6 GG L3 '05 by SIKOR

GL / GJ / GH / GG / GY

Postprzez matisikorski » 18 lut 2020, 00:40

Witam wszystkich forumowiczów :D
Minęło już około pół roku jak jeżdżę Madzią, ale dopiero teraz zebrałem się żeby opisać co się z nią dzieje w moich rękach.

Najpierw technicznie: Mazda 6 GG Hatchback, L3 2.3L 166KM + LPG
Na blacie na ten moment blisko 330000km.

Moja przygoda z szóstką zaczęła się 29.08.2019 – moje pierwsze poważne auto.
Wcześniej miałem "na dobicie" Golfa 3 przez około miesiąc lub jeździłem Fabią pożyczaną od Mamy, ewentualnie w przypływie dobroci Laguną III Taty. Mazda stała się więc pierwszym moim własnym autem na dłuższy czas i po pół roku wspólnych przygód nie mam jej za bardzo nic do zarzucenia <serduszka>

W ogłoszeniu to wszystko wyglądało tak:
Screenshot_1.png


Ogólnie trafiłem na bardzo fajnego człowieka, który był właścicielem od ponad 5 lat, sam sprowadził auto zza granicy. Sporo rzeczy było udokumentowane, Madzię dodatkowo sprawdziłem na SKP, zwracając szczególną uwagę na blachę, która była w naprawdę dobrym stanie.
Po miłej herbatce i długiej rozmowie ze sprzedającym spisaliśmy wszystkie papiery, a ja wyruszyłem w drogę powrotną do Łodzi swoim nowym autkiem.

Zaraz po zakupie na wymianę poszły wszystkie filtry i olej.
Na tyle wymieniłem tarcze i klocki, ponieważ już tego wymagały, za przód musiałem zabrać się pare miesięcy później.
Tyle z podstaw, teraz do tej ciekawszej części – co się z Madzią zadziało?

Na pierwszy ogień poszedł spojler i tylne lampy oraz wymiana połamanej kratki w przednim zderzaku.
Co do lamp – gryzły się dwie wizje – przydymienie całości, lub malowanie z wycinkami na miejsce samych świateł – docelowo wszystkie lampy skończą jako druga opcja.
Dodatkowo na spojlerze wylądowała wlepa MazdaSpeed która prezentuje się na nim świetnie :D

na ms.jpg


na ms2.jpg


na ms1.jpg


DSC09830 — kopia.JPG


20191202_134225.jpg


Niedługo później zająłem się też zaciskami hamulców, zostały oczyszczone szczotką drucianą ze zmywaczem do hamulców i przemalowane w piękną czerwień sprayem termoodpornym.

Następną sprawą były oczywiście felgi, bo 17 calowe DBV ze zjechanymi zimówkami nie były tym co moje oczy chciały oglądać. Zdecydowałem się na felgi od RX-8. Udało mi się dorwać fajny komplet przemalowanych na czarno razem z oponami Bridgestone Potenza 225/40/18 za 1200zł.

Felgi wraz z hamulcami robią od razu o wiele lepsze wrażenie <jupi>
(sorki za zacieki na zdjęciu, ale zmyta na szybko :P)

20191227_150921.jpg


W międzyczasie do Madzi zawitały Ringi do przednich lamp w ilości 2 na reflektor, wydaje mi się że dają fajny efekt i nie wyglądają zbyt przytłaczająco ani wieśniacko. Dodatkowo środki przedni reflektorów zostały pomalowane na czarno.
Pas przedniego grilla również zmienił swój kolor.

m3.jpg


Początek roku 2020 był dość intensywny, już 3 stycznia Madzia wylądowała na kanale, a w ruch poszła spawarka :)
2.3 pod maską tak kusiło potencjałem na lepszy dźwięk że nie mogłem dłużej czekać.
Obawiałem się jednak że będzie zbyt głośno więc zdecydowałem się na odnogę wydechu z prostą przepustnicą, która wyszła mnie poniżej 200zł. Do tego trzeba dodać jeszcze metr rury (około 35zł) i 2 godziny roboty. Było warto.
Na poniższym filmiku sami możecie usłyszeć :>

81753965_833010400464832_2721585642919165952_n.jpg




Po prawie dwóch miesiącach z tym rozwiązaniem, przepustnicę zamknąłem raz, dla porównania.
Doszedłem więc do wniosku że na nadchodzący sezon, docelowo pozbędę się tego rozwiązania i za puchą środkową (która też idzie do modyfikacji) wyprowadzę dwie rury w miejsca tłumików końcowych.
Dodatkowo mam znajomego speca od LPG, więc bardzo możliwe że kosztem dodatkowych 1-2 gazu/100km uda się uzyskać popcorn i strzały z prawdziwego zdarzenia <diabełek>

Tydzień później zabrałem się za zawieszenie. Przeszkadzała mi "koza" przed domem więc postanowiłem się tym zająć.
Na przód wleciały obniżające Eibachy -30mm, przy okazji wymienione zostały również łożyska oraz zamocowana rozpórka kielichów przednich.
Z tyłu zostały oryginalne sprężyny z bardzo prostego powodu. Przy butli LPG seryjny tył wcale nie siedzi dużo wyżej niż obniżony przód, a biorąc pod uwagę że często wożę również pasażerów lub pełny bagażnik jedyną opcją byłoby rolowanie nadkoli, co nie wchodziło w grę.
Mimo wszystko szóstka wygląda teraz dużo lepiej <jupi>

20200121_141752-crop.jpg


Oczywiście zmiany w zawieszeniu, niskoprofilowe opony i rozpórka wpłynęły trochę negatywnie na sam komfort jazdy, lecz wynagradza to satysfakcjonujący dźwięk i dużo lepsze prowadzenie.
Te modyfikacje odbijają się też echem przy tankowaniu, bo mając tak dobrze brzmiący i słuchający się kierowcy samochód nawet człowiek nie zauważa kiedy noga staja się cięższa <diabełek>
Ale przyjemność z jazdy jest niesamowita i wsiadanie do Madzi zawsze szybko rysuje banana na mojej twarzy.

UPDATE MARZEC 2020
Na początku tego miesiąca w końcu zabrałem się na poważnie za układ wydechowy.
Stary, podniszczony układ wraz z przepustnicą ustąpił miejsca nowemu, pospawanemu od podstaw.
W układzie pozostał tłumik środkowy (przelotowy), tylnych nie ma :)

kol.jpg


Przy okazji wykonany został serwis filtrowo-olejowy, a dodatkowo wymienione świece na Denso IT20TT, co dało się odczuć – poprzednie świece były już dość wyeskploatowane.

Jednak jest też zła informacja, sprzęgło kończy swój żywot. W bardzo krótkim czasie zaczęło się niemiłosiernie ślizgać, więc muszę toczyć się "po emerycku".
W najbliższych tygodniach szóstka wyląduje więc na warsztacie na wymianę sprzęgła – prawdopodobnie padnie na Sachs – mam znajomego z dobrymi zniżkami :D
Ostatnio edytowano 8 mar 2020, 01:54 przez matisikorski, łącznie edytowano 2 razy
Początkujący
 
Od: 17 lut 2020, 23:23
Posty: 3
Auto: Mazda 6 GG, 2005, 2.3 166KM

Postprzez Bartg » 19 lut 2020, 09:56

Witamy serdecznie na forum i zapraszamy na spotkania miłośników w Łodzi :) Póki jest chłodno to co czwartek od 19 na parkingu Sukcesji sektor 2B :)
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 21:25
Posty: 7805 (21/118)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez macvas » 19 lut 2020, 11:19

Witamy.
Fajnie podziałane w dość krótkim czasie. Auto zyskało na wyglądzie i właściwościach jezdnych. W wolnej chwili dorzuć jeszcze jakąś fotę tego kociego wzroku od frontu <ok>
Szerokości i bezawaryjności. <spoko>
Obrazek
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 19:33
Posty: 2292 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez czarek1991 » 19 lut 2020, 11:40

Ładna baza do modzenia. Tą naklejkę to bym jednak ściągnął :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 15:09
Posty: 1404 (4/6)
Skąd: Radom
Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL

Postprzez stachan » 19 lut 2020, 12:43

Witamy :D <piwo>

Mam nadzieję, że nie strzelasz zbyt wcześnie rano... <diabełek>
Obrazek
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
Koordynator Finansów
Koordynator Konkursów
 
Od: 21 wrz 2006, 16:09
Posty: 5603 (328/453)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GH 2.0 LF-DE

Postprzez gt10r5 » 19 lut 2020, 15:34

Zapraszamy na cykliczne spotkania Grupy Łódzkiej :)
Co czwartek po 19stej :)
Modernizacje, strojenia lpg – 793140999
Moderator
 
Od: 5 lip 2015, 12:28
Posty: 308 (9/3)
Skąd: Zgierz
Auto: Mazda3 1.6cd 05'

Postprzez matisikorski » 19 lut 2020, 23:11

Zdjęcia się pojawią tylko muszę ją w końcu zabrać na porządną sesję :D
A o spotkaniach łódzkich też już wątek znalazłem i w najbliższy czasie na pewno się pojawię <spoko>
Początkujący
 
Od: 17 lut 2020, 23:23
Posty: 3
Auto: Mazda 6 GG, 2005, 2.3 166KM

Postprzez Danmazda » 19 lut 2020, 23:49

czarek1991 napisał(a):Tą naklejkę to bym jednak ściągnął
Zgadzam się. Tylko teraz to chyba będzie problem :P
Kilka nie dużych zmian i będzie lalka :) Szerokości i bezawaryjności :)
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 19:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez matisikorski » 8 mar 2020, 00:04

UPDATE MARZEC 2020
Na początku tego miesiąca w końcu zabrałem się na poważnie za układ wydechowy.
Stary, podniszczony układ wraz z przepustnicą ustąpił miejsca nowemu, pospawanemu od podstaw.
W układzie pozostał tłumik środkowy (przelotowy), tylnych nie ma :)

kol.jpg


Przy okazji wykonany został serwis filtrowo-olejowy, a dodatkowo wymienione świece na Denso IT20TT, co dało się odczuć – poprzednie świece były już dość wyeskploatowane.

Jednak jest też zła informacja, sprzęgło kończy swój żywot. W bardzo krótkim czasie zaczęło się niemiłosiernie ślizgać, więc muszę toczyć się "po emerycku".
W najbliższych tygodniach szóstka wyląduje więc na warsztacie na wymianę sprzęgła – prawdopodobnie padnie na Sachs – mam znajomego z dobrymi zniżkami :D
Początkujący
 
Od: 17 lut 2020, 23:23
Posty: 3
Auto: Mazda 6 GG, 2005, 2.3 166KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy