Mazda6 GG L8 '06 Gwint TEIN / 18" / Keskin & Rex / Brilliant Carbon Grey by Kamal
Witam:)
Przedstawiam swoją Madzie:
Marka: Mazda
Model: 6
Kod Modelu: GG
Kod Lakieru: 32G Brilliant Carbon Grey
Silnik: L8 1.8 MZR 120 KM
Skrzynia biegów: manual 5B
Przebieg przy zakupie: 175k
Przebieg obecnie: 202k
Moja przygoda z Mazdą zaczęła się w marca 2018 roku, byłem w Szwajcarii rozglądać się za autem, celowałem w coś typu Signum / Megane albo coś jeszcze mniejszego, a z większą mocą. Będąc już na miejscu, znajomy rodziny w Zurichu chciał właśnie sprzedać Madzie – przesiadał się na GJ. Temat bardzo szybki, sprawdzenie na stacji, wszystko ok, dobra bierzemy i wracamy. Nigdy bym nie przypuszczał, że skończę z japończykiem pod domem:D
Zdjęcia Mazdy z tamtego okresu niestety poszły w eter, normalnie niczym nie wyróżniający się samochód. zaznaczę jednak co się zmieniło:
– zakup stalówek 16” na zimę.
– zabezpieczenie podwozia przed rudą – auto na miejscu wyglądało niemal idealnie, zupełnie czego innego spodziewałem się po opiniach w internecie. Trzeba było solidnie o to zadbać, żeby dalej tak wyglądała.
– standardowo oleje i filtry.
– założenie kamerki na lusterko wsteczne, oraz drugiej montowanej do tylnej ramki rejestracyjnej.
– nowy akumulator
Paliło, jeździło i zero problemów – z czasem po prostu się w niej zakochałem i dopiero od niedawna stwierdziłem, że zrobię z tego jakiś fajny projekt. Plany na najbliższe kilka miesięcy:
– właśnie udało mi się przyciemnić szyby, trochę szkolenia i samemu można sobie poradzić, efekt przerósł moje oczekiwania:)
– dołożenie przycisków funkcyjnych do kierownicy – znalazłem już takie na szrocie za kilka złotówek.
– zakładamy GAZ – już czekam w kolejce na wycieczkę do Buska:)
– malowanie zacisków na czerwono
– felgi na lato – celuję w 18” i oponki 225/40/18 – mam nadzieję, że się zmieszczą:)
– sprężyny obniżające Eibach
– przyciemnienie lamp tylnych folią – raczej delikatny efekt chyba, że uda się dorwać te USA.
– zmiana loga mazdy z tyłu na batmazda, usunięcie cyferki 6, doklejenie napisu “Atenza” – wszystkie te emblematy pomalowane na czarno.
– założenie tarcz od MPS
– wymiana grilla na inny lub pomalowanie chromu w kolor nadwozia
– jakiś lip na tylny zderzak, żeby schować trochę wydech
– może uda się dorwać kanapę i fotele w skórze
– oświetlenie powitalne LED
– rozpórka zawieszenia
co jeszcze to zobaczymy z biegiem czasu:)
złapana na Fast Night Lublin (pakiet zima – fuu).
Z młodszą siostrą na małym serwisie.
Przedstawiam swoją Madzie:
Marka: Mazda
Model: 6
Kod Modelu: GG
Kod Lakieru: 32G Brilliant Carbon Grey
Silnik: L8 1.8 MZR 120 KM
Skrzynia biegów: manual 5B
Przebieg przy zakupie: 175k
Przebieg obecnie: 202k
Moja przygoda z Mazdą zaczęła się w marca 2018 roku, byłem w Szwajcarii rozglądać się za autem, celowałem w coś typu Signum / Megane albo coś jeszcze mniejszego, a z większą mocą. Będąc już na miejscu, znajomy rodziny w Zurichu chciał właśnie sprzedać Madzie – przesiadał się na GJ. Temat bardzo szybki, sprawdzenie na stacji, wszystko ok, dobra bierzemy i wracamy. Nigdy bym nie przypuszczał, że skończę z japończykiem pod domem:D
Zdjęcia Mazdy z tamtego okresu niestety poszły w eter, normalnie niczym nie wyróżniający się samochód. zaznaczę jednak co się zmieniło:
– zakup stalówek 16” na zimę.
– zabezpieczenie podwozia przed rudą – auto na miejscu wyglądało niemal idealnie, zupełnie czego innego spodziewałem się po opiniach w internecie. Trzeba było solidnie o to zadbać, żeby dalej tak wyglądała.
– standardowo oleje i filtry.
– założenie kamerki na lusterko wsteczne, oraz drugiej montowanej do tylnej ramki rejestracyjnej.
– nowy akumulator
Paliło, jeździło i zero problemów – z czasem po prostu się w niej zakochałem i dopiero od niedawna stwierdziłem, że zrobię z tego jakiś fajny projekt. Plany na najbliższe kilka miesięcy:
– właśnie udało mi się przyciemnić szyby, trochę szkolenia i samemu można sobie poradzić, efekt przerósł moje oczekiwania:)
– dołożenie przycisków funkcyjnych do kierownicy – znalazłem już takie na szrocie za kilka złotówek.
– zakładamy GAZ – już czekam w kolejce na wycieczkę do Buska:)
– malowanie zacisków na czerwono
– felgi na lato – celuję w 18” i oponki 225/40/18 – mam nadzieję, że się zmieszczą:)
– sprężyny obniżające Eibach
– przyciemnienie lamp tylnych folią – raczej delikatny efekt chyba, że uda się dorwać te USA.
– zmiana loga mazdy z tyłu na batmazda, usunięcie cyferki 6, doklejenie napisu “Atenza” – wszystkie te emblematy pomalowane na czarno.
– założenie tarcz od MPS
– wymiana grilla na inny lub pomalowanie chromu w kolor nadwozia
– jakiś lip na tylny zderzak, żeby schować trochę wydech
– może uda się dorwać kanapę i fotele w skórze
– oświetlenie powitalne LED
– rozpórka zawieszenia
co jeszcze to zobaczymy z biegiem czasu:)
złapana na Fast Night Lublin (pakiet zima – fuu).
Z młodszą siostrą na małym serwisie.
Ostatnio edytowano 5 lut 2020, 11:26 przez xKamal, łącznie edytowano 5 razy
@stachan dziękuje serdecznie:) to się zgadza, dbam jak mogę, Madzia ma przynajmniej raz w tygodniu solidne mycie itd.
lista zadań w toku:)
Felga Keskin KT17 18", szer. 8, ET 40
Opona: 225/40/18
Przy okazji udało się pomalować zaciski na czerwono:)
Dostawa:
Przymiarka:
Na aucie:
No i właśnie ostatnie zdjęcia, spodziewałem się, że bardziej wypełni nadkole, teraz to trzeba koniecznie ją obniżać bo mocno średnio to wygląda. Rozmiar felgi zniknął zupełnie:( mam nadzieję, że szybko się z tym uporamy:)
lista zadań w toku:)
Felga Keskin KT17 18", szer. 8, ET 40
Opona: 225/40/18
Przy okazji udało się pomalować zaciski na czerwono:)
Dostawa:
Przymiarka:
Na aucie:
No i właśnie ostatnie zdjęcia, spodziewałem się, że bardziej wypełni nadkole, teraz to trzeba koniecznie ją obniżać bo mocno średnio to wygląda. Rozmiar felgi zniknął zupełnie:( mam nadzieję, że szybko się z tym uporamy:)
Gratki z zakupu autka. Lista modow zacna. Co do felg – ja preferuje takie z grubszymi ramionami. Te cienkie jednak gina na aucie. Z bliska wyglada OK ale z dalsza juz tak sobie. Te zdjecie co zamiesciles jest za ciemne. Daj jakies jasniejsze.
Ładna Mazdzioszka przy tym rozmiarze jak obniżysz na bank będzie tarło, będziesz musiał rolować nadkola. Co do wzoru felg, w końcu coś innego niż rexy
-
Daniel
- Od: 21 paź 2009, 20:04
- Posty: 6380 (52/239)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok
Taaak mi rexy też już się znudziły, wąskie ramiona bardzo mi się podobają, taka namiastka vossano:D
Trochę jaśniejsze zdjęcie
a tutaj przerwa w pracy więc mała wycieczka po zdjęcie dla Was:D
Co do opon i jak to będzie po obniżeniu, zrobiłem trochę babola bo mogłem wziąć 235mm, obecnie rant felgi wystaje poza oponę, a samo koło również niecały cm poza obrys auta, mam już zamówione listewki na nadkola, przerobię je, żeby były na magnesy w razie kontroli założę – "jak to Panie policjancie przecież nic nie wystaje":D Rozwiązanie już mam – i tak muszę zamówić nowe opony do GH, więc tam zamówię 235, a te obecne przerzucę tam i po problemie:)
Przy ET 40 takie jak ja mam już się boje o obniżenie, tutaj koło nie chowa się w nadkole i znacznie z Niego wystaje i problemem będzie sam rant błotnika:( Słyszałem o tym rolowaniu nadkoli, ale czy to nie jest zabieg, który przeprowadza się "w środku"?
Trochę jaśniejsze zdjęcie
a tutaj przerwa w pracy więc mała wycieczka po zdjęcie dla Was:D
Co do opon i jak to będzie po obniżeniu, zrobiłem trochę babola bo mogłem wziąć 235mm, obecnie rant felgi wystaje poza oponę, a samo koło również niecały cm poza obrys auta, mam już zamówione listewki na nadkola, przerobię je, żeby były na magnesy w razie kontroli założę – "jak to Panie policjancie przecież nic nie wystaje":D Rozwiązanie już mam – i tak muszę zamówić nowe opony do GH, więc tam zamówię 235, a te obecne przerzucę tam i po problemie:)
Przy ET 40 takie jak ja mam już się boje o obniżenie, tutaj koło nie chowa się w nadkole i znacznie z Niego wystaje i problemem będzie sam rant błotnika:( Słyszałem o tym rolowaniu nadkoli, ale czy to nie jest zabieg, który przeprowadza się "w środku"?
Nawet na odpowiednich oponach 1,8 słabo idzie , a co dopiero na 235.do tego silnika, 215 to jest max... Już nie wspomnę że bardzo będzie wystawać. Co moim zdaniem będzie źle wyglądać .
-
Daniel
- Od: 21 paź 2009, 20:04
- Posty: 6380 (52/239)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok
235 na bank będzie obcierać po obniżeniu...
- Od: 29 mar 2016, 14:37
- Posty: 350 (0/1)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda6 GG L3 2003
No i kolejne bolączki po zmianie felg z oponami, będzie mi się to odbijać. Wczoraj zapakowałem 4 osoby, z tyłu dwa misie no i trze na dołach. Nie chciałbym zmieniać felg więc najpewniej zaczne od rolowania nadkoli i wtedy będę obserwował co się dzieje, oby to pomogło:)
Otóż nic nie obniżałem:( nawet do tego nie doszło...
Przetarcie na oponie jest większe po lewej stronie, postanowiłem sprawdzić amortyzatory.
To są oryginalne amortyzatory od nowości...
Polecono mi sprężyny nie obniżające, a twardsze (person), a może od combi. Mam pewne obawy co do rolowania, aby nic nie popękało.
Co dalej drodzy klubowicze?:D
Skończy się negatywem xD
Przetarcie na oponie jest większe po lewej stronie, postanowiłem sprawdzić amortyzatory.
To są oryginalne amortyzatory od nowości...
Polecono mi sprężyny nie obniżające, a twardsze (person), a może od combi. Mam pewne obawy co do rolowania, aby nic nie popękało.
Co dalej drodzy klubowicze?:D
Skończy się negatywem xD
Jeśli na nadkolach nie ma szpachli, to nie powinno nic popękać . U mnie jest oryginał, nic malowane ale nie chciałem rolować , ze względu na zdjęcie ochrony z nadkoli. Żadne sprężyny Ci nie pomogą, będzie tarło, ma prawo . Felga jest nie odpowiednich rozmiarów do tegoauta, temat przerabiałem .
Zostaje Ci zmiana felg, lub tak jak wspomniałeś , negatyw
Zostaje Ci zmiana felg, lub tak jak wspomniałeś , negatyw
-
Daniel
- Od: 21 paź 2009, 20:04
- Posty: 6380 (52/239)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok
xKamal napisał(a):no i trze na dołach.
Ehhhh W mojej poprzedniej GG zarzuciłem tylko Rexy na 225/45/18 i przytarlo lekko nadkola.Brakło doslownie 1mm i bylo by ok.Gdyby bylo 215/45 lub 225/40 nie bylo by tematu.Obcieralo na progach zwalniajacych a jezdzilem z tym moze 3 dni i efekt byl taki ze zaczeły potem po pierwszej zimie rdzewiec ranty nadkoli.Walczyłem z rudą w tym miejscu ale sie poddalem.Teraz nowy nabywca bedzie musial chyba wycinac i wstawiac reperaturki!! Moze masz to szczescie ze masz wstawione plastikowe tylne nadkola a one sa wywiniete na ori rant.Jesli nie to przykra sprawa jak obtarło blache choc trochu
-
WisniaUs
Temat póki co odkładam na później, muszę to dobrze przemyśleć, a nie chce zmieniać felg, do zostawienia obecnych, rolowania nadkoli i obniżenia jeszcze kawałek drogi:)
Niunia dzisiaj bez zająknięcia przeszła przegląd, przyszły gadżety z Ali w postaci emblematów "Atenza" i logo BatMazda. Zastanawiam się jeszcze nad kolorem, wrzucać wszystko na czarno czy zostawić "chrom"? (lampy będą z czarnymi wkładami z MPS więc może fajnie kontrastować) Z klapy napewno wyleci "6" zostanie po lewej "mazda" po prawej "atenza" i oryginalne logo wyleci.
Kilka zdjęć z ostatniej sesji:
Niunia dzisiaj bez zająknięcia przeszła przegląd, przyszły gadżety z Ali w postaci emblematów "Atenza" i logo BatMazda. Zastanawiam się jeszcze nad kolorem, wrzucać wszystko na czarno czy zostawić "chrom"? (lampy będą z czarnymi wkładami z MPS więc może fajnie kontrastować) Z klapy napewno wyleci "6" zostanie po lewej "mazda" po prawej "atenza" i oryginalne logo wyleci.
Kilka zdjęć z ostatniej sesji:
Maluj na czarno.... i tą listwę grilla pomaluj pod kolor auta
-
Daniel
- Od: 21 paź 2009, 20:04
- Posty: 6380 (52/239)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok
Z tym negatywem z tyłu to nie będzie prosta sprawa ,ale jak Ci się uda chętnie podpatrzę jak jest zrobione
Było 1-126p 0,6 23KM 81r. 2-Escort 1,3 69KM 81r. 3-Croma 2,0 101KM 89r.
4-Mondeo 2,0-136KM 93r. 5-Xedos6 2,0 144KM 93r.6 Mazda 6 2.0 141KM 2003r.
7 Mercedes CLK 4.3 279KM 2000r.
4-Mondeo 2,0-136KM 93r. 5-Xedos6 2,0 144KM 93r.6 Mazda 6 2.0 141KM 2003r.
7 Mercedes CLK 4.3 279KM 2000r.
Na obecnym zestawie felg i opon, przy takim ET i takiej szerokości felgi zawsze będzie tarło, czy obniżysz, czy nie, czy też zmienisz sprężyny. Szkoda, że nie poczytałeś o tym wcześniej, bo temat wałkowany od zalania dziejów (a właściwie podtopienia mojej GG ) i założenia Rexów Ja miałem u siebie Rexy, oponę 225 i eibachy, wszystko było na styk i nigdy nic nie obtarło, ale ... Miałem Eibachy od kombi. Czysta seria nic nie da, pakujesz 3-4 osoby, wpadasz w wybój lub garb i trzesz, ja bym sprzedał opony, póki całe i szukał innych, lub w ogóle innego rozwiązania. Rolowanie nadkoli może, ale wcale nie musi pomóc, a i ruda może szybciej się pojawić, bo to, że się pojawi to pewniejsze niż niż niedzielna msza w kościele
Co do samych felg, miałem bardzo podobne, imo powinny być parami i kręcić się tak jak wspomniane przez Ciebie Vosseny, ale to już nie ta liga cenowa. Powodzenia w działaniach
Co do samych felg, miałem bardzo podobne, imo powinny być parami i kręcić się tak jak wspomniane przez Ciebie Vosseny, ale to już nie ta liga cenowa. Powodzenia w działaniach
-
makmarc
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości