Mazda6 GH 2.5 L5 '09; Niebieski mat cd...
1, 2
Co prawda długo mnie tu nie było(oj tam, tylko 5 lat), ale myślę że jestem znany w moich stronach z posiadania przepięknej 323F. Co za czasy... ile pracy w nią włożyłem:) Jedno z pamiątkowych zdjęć:
Perypetie rodzinne oraz zakupowe – nie potrzebne, przewiń dalej!
Przez ostatnie pięć lat, tłukłem nówkę sztukę największego z najmniejszych czyli VW Up Ktoś spyta mnie "Co Ci odj***?!". A no... zmiana miejsca, pracy, później więcej jeździła moja żona autem niż ja, chęć posiadania "nowego", no i tak jakoś się stało, auto wybrane pod żonę Dobiłem do 98700km przez 5 lat, i szczerze.... nic w nim nie zrobiłem więcej poza olejami, filtrami, świecami.
No, ale w między czasie przyszedł na świat mój syn Jakub(2016)), potrzeba była większego auta. Dość długo zwlekaliśmy z decyzją ponieważ wiecznie coś było ważniejszego – remonty i inne nie przewidziane wydatki. Przyszły wakacje 2018, przyszło się zapakować z całym ekwipunkiem w Up'a na wyjazd, żona mówi weźmy jeszcze to, i tamto... myślałem że mnie Hugo strzeli, auto zapakowane jak cygański wóz. Powiedziałem sobie "O nie...nigdy więcej takiego pakowania".... po powrocie, drugą cześć urlopu wykorzystałem na poszukiwanie auta. W zamiarze miałem VW Golf'a VII, VW Passat'a B7, Touran FLII, Ford S-Max, Peugeot 508 FL, gdzieś w oddali Mazda 6 oraz Accord wszystko w turbobenzynach.... jednak rozmowy ż użytkownikami naprowadziły mnie do cudownego rozwiązania czym jest duży motor i LPG – O, to jest rozwiązanie! Tym bardziej że ja chcę automat.... a moja żona nie! Duża pojemność – duży moment – duża elastyczność = mniej wachlowania biegami:) Na ringu pozostały auta z kraju kwitnącej wiśni. Poczytałem o 2,4 Hondy i ogólnie aucie... zraziłem się. Pomyślałem "stara miłość nie rdzewieje", kolejne auto to na pewno będzie Mazda!
Tutaj się kończy opera mydlana
Przemierzając wiele ofert sprzedaży.... "bezwypadkowych", "zadbanych", z pokręconymi w breifach rocznikami aut, ręce mi opadły. Zagłębiając wiedzę na temat Mazda6 GH, całkiem przypadkiem trafiłem na post na jednej z facebook'owych grupach o chęci ewentualnej sprzedaży. Parę telefonów, inwigilowałem auto wzdłuż i wszerz na forum, bogata historia na forum, to nie może być wtopa i pojechałem prawie 350km w jedną stronę, tak poznałem Konrada i wówczas jego auto:) Dużą nie pewność budziła we mnie folia na aucie, w zamiarze miałem ją usunąć, ale.... wszyscy mi ten pomysł wybijali z głowy. Aż mi się spodobała....
Ogólnie o aucie:
Auto:
Mazda6 GH, silnik 2.5 MZR benzyna, data produkcji: 10 kwiecień 2009(czyli już po drobnych modernizacjach). Lakier 22V Sunlight silver metallic
Wyposażenie
Wersja: Sport/Dynamic, wszystko co cennik przewiduje, łącznie z RVM, niestety bez szyberdachu.
Modyfikacje/Doposazenie:
Za czasów konrado2104, szczególy tutaj: https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 1&t=199826
– zmiana koloru auta folią 3M Blue Matt Metallic, dach oraz wstawki: czarny połysk
– przyciemnione szyby folią(tylne dwukrotnie seria oraz folia)
– oklejone czarną folią tylne lampy
– polakierowane emblematy na czarno
– rozpórka przednia kielichów
– zmiana na tarcze hamulcowe nawiercane Zimmermann
– alufelgi 18" seria, polakierowane na garafitowy metallic(zestaw zima)
– alufelgi 18" od Mazda3 MPS, polakierowane na grafitowy mat(zestaw lato)
– stacja multimedialna ACS wraz z kamerą cofania
– elektryczne fotele z pamięcią od wersji TOP
m.in. w planach Konrad miał obniżanie zawieszenia, nie udało mu się tego zrobić, mam nadzieje że ja to zrobię ponieważ wraz z autem dostałem parę gratów w tym nowe spręzyny Eibach.
Aktualne, wykonane:
– usunięcie folii z lamp
– wymiana na chromowane, oryginalne emblematy
– wymiana oświetlenia wnętrza na LED(łącznie z podświetleniem lusterek w zasłonach)
– wymiana oświetlenia tablicy rejestracyjnej oraz światłem postojowych na Osram LEDriving 6000k.
– wymiana żarówek halogenowych przy światłach przeciw mgielnych oraz doświetlania zakretów AFS na Tungsram Megalight Ultra 130%
– wymiana żarników xenon na GE White Xenstation +20% 4800k
– wymiana klosza reflektora wraz z myciem w środku
– renowacja gałki zmiany biegów
– plastikowe zaślepki śruby ogranicznika drzwi z Aliexpress
– chromowane nakładki z logo Mazda na rygle zamka z Aliexpress
– wymiana końcówek wydechu na Buzzer ZZ 120X
– montaż oryginalnego modułu kierunkowkazów Smart Turn
– oryginalna gumowa mata bagażnika
– oryginalne dywaniki gumowe na zime
– oryginalne dywaniki welurowe na lato
– oryginalna dodatkowa pólka bagaźnika dla hatchback
– oryginalny uchwyt w cupholder na telefon
W planach
– wymiana kierownicy(aktualana, powycierana)
– mycie od środka drugiego reflektora
– montaż obniżanych spreżyn Eibach, łącznie z wymianą wszystkich elementów gumowo-metalowych.
– zmiana na inną stację multimedialną
– korekta folii(wymiana folii na niektórych elementach)
może podświetlenie powitalne...
Stan auta po zakupie:
Stan na dziś:)
Wiadomo... to nie wszystko, zawszę coś owego przyjdzie do głowy na dalsze modyfikacje.
Planuję trzymać to auto przez 3 lata albo dożywotnio, ponieważ myślę nad bieżącym modelem Mazda6, poczekam aż facelift nabierze sensownych dla mnie cen:)
Perypetie rodzinne oraz zakupowe – nie potrzebne, przewiń dalej!
Przez ostatnie pięć lat, tłukłem nówkę sztukę największego z najmniejszych czyli VW Up Ktoś spyta mnie "Co Ci odj***?!". A no... zmiana miejsca, pracy, później więcej jeździła moja żona autem niż ja, chęć posiadania "nowego", no i tak jakoś się stało, auto wybrane pod żonę Dobiłem do 98700km przez 5 lat, i szczerze.... nic w nim nie zrobiłem więcej poza olejami, filtrami, świecami.
No, ale w między czasie przyszedł na świat mój syn Jakub(2016)), potrzeba była większego auta. Dość długo zwlekaliśmy z decyzją ponieważ wiecznie coś było ważniejszego – remonty i inne nie przewidziane wydatki. Przyszły wakacje 2018, przyszło się zapakować z całym ekwipunkiem w Up'a na wyjazd, żona mówi weźmy jeszcze to, i tamto... myślałem że mnie Hugo strzeli, auto zapakowane jak cygański wóz. Powiedziałem sobie "O nie...nigdy więcej takiego pakowania".... po powrocie, drugą cześć urlopu wykorzystałem na poszukiwanie auta. W zamiarze miałem VW Golf'a VII, VW Passat'a B7, Touran FLII, Ford S-Max, Peugeot 508 FL, gdzieś w oddali Mazda 6 oraz Accord wszystko w turbobenzynach.... jednak rozmowy ż użytkownikami naprowadziły mnie do cudownego rozwiązania czym jest duży motor i LPG – O, to jest rozwiązanie! Tym bardziej że ja chcę automat.... a moja żona nie! Duża pojemność – duży moment – duża elastyczność = mniej wachlowania biegami:) Na ringu pozostały auta z kraju kwitnącej wiśni. Poczytałem o 2,4 Hondy i ogólnie aucie... zraziłem się. Pomyślałem "stara miłość nie rdzewieje", kolejne auto to na pewno będzie Mazda!
Tutaj się kończy opera mydlana
Przemierzając wiele ofert sprzedaży.... "bezwypadkowych", "zadbanych", z pokręconymi w breifach rocznikami aut, ręce mi opadły. Zagłębiając wiedzę na temat Mazda6 GH, całkiem przypadkiem trafiłem na post na jednej z facebook'owych grupach o chęci ewentualnej sprzedaży. Parę telefonów, inwigilowałem auto wzdłuż i wszerz na forum, bogata historia na forum, to nie może być wtopa i pojechałem prawie 350km w jedną stronę, tak poznałem Konrada i wówczas jego auto:) Dużą nie pewność budziła we mnie folia na aucie, w zamiarze miałem ją usunąć, ale.... wszyscy mi ten pomysł wybijali z głowy. Aż mi się spodobała....
Ogólnie o aucie:
Auto:
Mazda6 GH, silnik 2.5 MZR benzyna, data produkcji: 10 kwiecień 2009(czyli już po drobnych modernizacjach). Lakier 22V Sunlight silver metallic
Wyposażenie
Wersja: Sport/Dynamic, wszystko co cennik przewiduje, łącznie z RVM, niestety bez szyberdachu.
Modyfikacje/Doposazenie:
Za czasów konrado2104, szczególy tutaj: https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 1&t=199826
– zmiana koloru auta folią 3M Blue Matt Metallic, dach oraz wstawki: czarny połysk
– przyciemnione szyby folią(tylne dwukrotnie seria oraz folia)
– oklejone czarną folią tylne lampy
– polakierowane emblematy na czarno
– rozpórka przednia kielichów
– zmiana na tarcze hamulcowe nawiercane Zimmermann
– alufelgi 18" seria, polakierowane na garafitowy metallic(zestaw zima)
– alufelgi 18" od Mazda3 MPS, polakierowane na grafitowy mat(zestaw lato)
– stacja multimedialna ACS wraz z kamerą cofania
– elektryczne fotele z pamięcią od wersji TOP
m.in. w planach Konrad miał obniżanie zawieszenia, nie udało mu się tego zrobić, mam nadzieje że ja to zrobię ponieważ wraz z autem dostałem parę gratów w tym nowe spręzyny Eibach.
Aktualne, wykonane:
– usunięcie folii z lamp
– wymiana na chromowane, oryginalne emblematy
– wymiana oświetlenia wnętrza na LED(łącznie z podświetleniem lusterek w zasłonach)
– wymiana oświetlenia tablicy rejestracyjnej oraz światłem postojowych na Osram LEDriving 6000k.
– wymiana żarówek halogenowych przy światłach przeciw mgielnych oraz doświetlania zakretów AFS na Tungsram Megalight Ultra 130%
– wymiana żarników xenon na GE White Xenstation +20% 4800k
– wymiana klosza reflektora wraz z myciem w środku
– renowacja gałki zmiany biegów
– plastikowe zaślepki śruby ogranicznika drzwi z Aliexpress
– chromowane nakładki z logo Mazda na rygle zamka z Aliexpress
– wymiana końcówek wydechu na Buzzer ZZ 120X
– montaż oryginalnego modułu kierunkowkazów Smart Turn
– oryginalna gumowa mata bagażnika
– oryginalne dywaniki gumowe na zime
– oryginalne dywaniki welurowe na lato
– oryginalna dodatkowa pólka bagaźnika dla hatchback
– oryginalny uchwyt w cupholder na telefon
W planach
– wymiana kierownicy(aktualana, powycierana)
– mycie od środka drugiego reflektora
– montaż obniżanych spreżyn Eibach, łącznie z wymianą wszystkich elementów gumowo-metalowych.
– zmiana na inną stację multimedialną
– korekta folii(wymiana folii na niektórych elementach)
może podświetlenie powitalne...
Stan auta po zakupie:
Stan na dziś:)
Wiadomo... to nie wszystko, zawszę coś owego przyjdzie do głowy na dalsze modyfikacje.
Planuję trzymać to auto przez 3 lata albo dożywotnio, ponieważ myślę nad bieżącym modelem Mazda6, poczekam aż facelift nabierze sensownych dla mnie cen:)
W miedzyczasie udalo mi sie dorwac nowe kolo kierownicy. Zabawa na 15 minut, najwiecej problemu przysporzyla mi wtyczka od airbagu. Moja stara kierownica byla podniszczona.... dorzucila jeszcze moja zona, wyrywajac kawalek skory.
Kolejny mod to pozbycir sie tej tandetnej wajchy od recznego.
Podpatrzylem na innych Mazda6 skorzana nakladke na dzwignie. Jest to element oryginalny z poliftowego Sporta.
Odrazu lepiej....
Jeszcze do wnetrza pozostaje mi dokupic pare zaslepek od szyn foteli i bedzie jak nowe...
Kolejny mod to pozbycir sie tej tandetnej wajchy od recznego.
Podpatrzylem na innych Mazda6 skorzana nakladke na dzwignie. Jest to element oryginalny z poliftowego Sporta.
Odrazu lepiej....
Jeszcze do wnetrza pozostaje mi dokupic pare zaslepek od szyn foteli i bedzie jak nowe...
Fajna i mega felgi od Rx
Jak cos to mam ramke piano black pasujacą do twojego radia (Stacji) Stan igla i za dobrą flache
Jak cos to mam ramke piano black pasujacą do twojego radia (Stacji) Stan igla i za dobrą flache
-
WisniaUs
don2x44 napisał(a):Czy czasem szary metalic z kierownicy nie bedzie wygladał dziwacznie do reszty deski
Absolutnie nie,a teraz to radio wyglada dziwacznie jak z innej bajki
-
WisniaUs
Stachan: Dziękuje:)
Wszystkie cuda z niemieckiego ebay:)
Pólka kosztowała mnie....110pln. Z wysylką(60PLN) Nówka sztuka. Jest to oryginalne akcesoria Mazdy. W polskim salonie to cena około 350PLN. Znalazłem też w UK, za około 80PLN. Niestety brytole nie wysyłają do PL – chociaż, coś słyszałem w radio że sklep internetowy musi wysłać na terenie UE bo zmieniły się przepisy. Ogólnie – średnio polecam, myślałem że ta pólka jest schowana aż pod tylną kanapę. Po zamontowaniu znajduję się w połowie bagaźnika(tak na złamaniu pólki bagażnika). Otwór bagażnika robi nam się jak w sedanie
Magiczny kubeczek/organizer również z ebay.de. Dałem za niego 60PLN(w polskim salonie 160PLN). Nie mieszczą się do niego 3/4 smartfonów... idealne dla Nokii 3310.
W międzyczasie kupiłem i zamontowałem przekaźnik świateł od naszych krajówek. Teraz światła zapalają mi się automatycznie:) Przekaźnik ori(ten najbradziej porządany) pozostawie gdy najdzie mnie ochota na DRL.
Wszystkie cuda z niemieckiego ebay:)
Pólka kosztowała mnie....110pln. Z wysylką(60PLN) Nówka sztuka. Jest to oryginalne akcesoria Mazdy. W polskim salonie to cena około 350PLN. Znalazłem też w UK, za około 80PLN. Niestety brytole nie wysyłają do PL – chociaż, coś słyszałem w radio że sklep internetowy musi wysłać na terenie UE bo zmieniły się przepisy. Ogólnie – średnio polecam, myślałem że ta pólka jest schowana aż pod tylną kanapę. Po zamontowaniu znajduję się w połowie bagaźnika(tak na złamaniu pólki bagażnika). Otwór bagażnika robi nam się jak w sedanie
Magiczny kubeczek/organizer również z ebay.de. Dałem za niego 60PLN(w polskim salonie 160PLN). Nie mieszczą się do niego 3/4 smartfonów... idealne dla Nokii 3310.
W międzyczasie kupiłem i zamontowałem przekaźnik świateł od naszych krajówek. Teraz światła zapalają mi się automatycznie:) Przekaźnik ori(ten najbradziej porządany) pozostawie gdy najdzie mnie ochota na DRL.
Więc tak, nr częsci to GS1M-V1-300 w języku wroga nazywają to "Kofferraum Ablagefach" albo "Kofferraum Ablagebox" linka do aukcji nie podam bo było to dokładnie na ebay-kleinanzeigen.de a to jest odpowiednik naszego OLX i tam niearchiwizują długo ofert
Link do brytolskiego sklepu z wyprzedażą OEM gratów: http://shop.johnsons-mazda.co.uk/produc ... _GS1MV1300
Zanim kupiłem moją pólkę, niemogłem jej nigdzie dostać to chcialem kupić, od Mazdy GF: https://www.ebay.de/itm/Mazda-626-Typ-G ... :rk:2:pf:0
Natomiast aukcja z tym organizerem: https://www.ebay.de/itm/ORIGINAL-Mazda- ... SwAwVbu3lH
Wszystko szczeliwy traf
Odnośnie folii, był to warszawski Ghostcar, cena około 5-6 tyś PLN. Zróbił to poprzedni włąsciciel auta;)
Link do brytolskiego sklepu z wyprzedażą OEM gratów: http://shop.johnsons-mazda.co.uk/produc ... _GS1MV1300
Zanim kupiłem moją pólkę, niemogłem jej nigdzie dostać to chcialem kupić, od Mazdy GF: https://www.ebay.de/itm/Mazda-626-Typ-G ... :rk:2:pf:0
Natomiast aukcja z tym organizerem: https://www.ebay.de/itm/ORIGINAL-Mazda- ... SwAwVbu3lH
Wszystko szczeliwy traf
Odnośnie folii, był to warszawski Ghostcar, cena około 5-6 tyś PLN. Zróbił to poprzedni włąsciciel auta;)
Podoba mi sie,szczególnie po twoich zmianach
Masz jakies lepsze foto zacisków?Wiesz czym byly malowane?
Piszesz ze fotele elektryczne a na zdjeciu widac półskóry,myslalem ze elektryka tylko w skorzanych była?
Masz jakies lepsze foto zacisków?Wiesz czym byly malowane?
Piszesz ze fotele elektryczne a na zdjeciu widac półskóry,myslalem ze elektryka tylko w skorzanych była?
-
Przemek...
- Od: 8 wrz 2006, 16:22
- Posty: 8660 (84/80)
- Skąd: KCH
- Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT
Dzięki.
Nie mam pojęcia czym były malowane zaciski. Szczególy tutaj: https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 6&start=80
Farba nadal trzyma się świetnie, na tarczach już gorzej.
Pełna elektryka foteli w EU występowała tylko w wersji Executive Plus w pełnej skórze. U mnie natomiast została przełożona tapicerka od Sport'a na stelaże z pełną elektryką. Pamięć fotela tylko po stronie kierowcy. Z tego co się orientuję można zaprogramować ustawienie fotela do pilota kluczyka, chciałbym to u siebie zrobić, bo dość czesto zamienaim się z żoną autem. Jednak najpierw muszę zaprogramować drugi pilot do auta:>
Mogę odetchnąć z ulgą... ogrzewanie kabiny na postoju zrobione:> Śmiechu wartę... winny był dolany koncentrat płynu. Więcej gotówki na przyjemności Tylko co teraz?
Nie mam pojęcia czym były malowane zaciski. Szczególy tutaj: https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 6&start=80
Farba nadal trzyma się świetnie, na tarczach już gorzej.
Pełna elektryka foteli w EU występowała tylko w wersji Executive Plus w pełnej skórze. U mnie natomiast została przełożona tapicerka od Sport'a na stelaże z pełną elektryką. Pamięć fotela tylko po stronie kierowcy. Z tego co się orientuję można zaprogramować ustawienie fotela do pilota kluczyka, chciałbym to u siebie zrobić, bo dość czesto zamienaim się z żoną autem. Jednak najpierw muszę zaprogramować drugi pilot do auta:>
Mogę odetchnąć z ulgą... ogrzewanie kabiny na postoju zrobione:> Śmiechu wartę... winny był dolany koncentrat płynu. Więcej gotówki na przyjemności Tylko co teraz?
Znam te Autko. To jest była Madzia naszego kolegi z forum Konrada. Gratulacje z zakupu i niech służy bezawaryjnie.
don2x44 napisał(a):Magiczny kubeczek/organizer również z ebay.de. Dałem za niego 60PLN(w polskim salonie 160PLN). Nie mieszczą się do niego 3/4 smartfonów... idealne dla Nokii 3310.
Też mam ten kubeczek,super sprawa a też idealny dla iPhone 8
-
WisniaUs
sewo napisał(a):Pokaż jak usiadła na tych springach
Zachowac spokoj;) No juz siadła ta klempa, potrzebowala ponad 500km.
WisniaUs napisał(a):don2x44 napisał(a):Magiczny kubeczek/organizer również z ebay.de. Dałem za niego 60PLN(w polskim salonie 160PLN). Nie mieszczą się do niego 3/4 smartfonów... idealne dla Nokii 3310.
Też mam ten kubeczek,super sprawa a też idealny dla iPhone 8
W sumie.... to u mnie finalnie jedzi w schowku:) Mój, jak i żony telefon nie pasuje... innego zastosowania nie znalazłem;) Za to nabyłem inny nowy ori gadżet – fotelik dla mlodego z ASO;P
Dopisano 14 kwi 2019 23:41:
Zdjęcie przed operacja, zawiecha zrobiona w profesjonalnym zakładzie RM Customs, co prawda specjalizacja MX5, ale rodzinne 6 też przyjmują
Po operacji... postatam się o zdjęcia za dnia.
Oba zdjęcia wykonane na pelnym baku benzyny i LPG. Jak widać.... pojawil się dość częsty paskudny efekt.... No ale problem zlikwidowany:) O czym później...
Wraz z montażem nowych sprezyn Eibach ProKit pokusiłem o wymiane na obu osiach: amortyzatorów KYB, na przodzie odboje i oslony KYB, górnych przednich mocowań Febest, łaczników stablizatora Febi oraz w miejsce gum stabilizatora zamontowane są ich odpowiedniki w polireatanie.
Wspomniałem wcześniej o siadającej pupie... po/przed monrażem spreżyn problem występuje w autacj z LPG. Doszukałem sie ciekawych podkładów pod spręzyny tylne. Zrobionę pod oryginał, ale dołożóno 2cm więcej mięsa:) Jak ktoś planuje wersje cross dostępne są 3cm i 4cm. na przód także Finalnie przód spadł o 3 paluchy, tył ledwo o jeden:) Produkt z Rosji.
Polieratany tyż z Rosji:
IMO warto kupić w Rosji, pomimo wysokiego kosztu wysyłki. Poliretany wraz z gumami pod sprezyny wyniosły mnie nie całe 300PLN.
Ostatnio edytowano 14 kwi 2019, 23:57 przez don2x44, łącznie edytowano 1 raz
WisniaUs napisał(a):Mega na tych felgach Fajnie ze lampy tylne wrocily do orginału
Folia z lamp poleciala szybko po zakupie, wraz z czarnymi znaczkami. Nie moglem się przekonać.
Felgi robią robotę, chociaż mogłbyć wieksze.... myślę o 19tkach z GJ albo od RXa annivesary. w tym roku zorgazniowalem do felg nowe fekielki, wcześniej byłby malowane pod kolor wraz ze znaczkiem – mało oryginalnie to wygladało, kupiłem nowe. Oraz dorzociłem czujnki TPMS bo na letnich nie było. Spokój na desce rozdzilczej to podstawa:P
Wraz z robotą poszedl nowy pasek klinowy z łozyskami.... nie wdzieczna robota.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości