Mazda6 GY L8 '06 32G – [szary wagon]

GL / GJ / GH / GG / GY

Postprzez McMan » 22 sty 2021, 12:40

Janq napisał(a):
McMan napisał(a):Możecie zdradzić, gdzie obrabialiście gładzie cylindrów? ..i jaki to koszt +/–? (może być na PW)


W garażu, robiłem honowanie z ręki :p Koszt to zakup honownicy :D Ale ja już miałem, bo wcześniej kilka razy ją wykorzystywałem.


Aaa.. <spoko>
Będę śledził wątek..

powodzenia
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2008, 10:34
Posty: 314 (1/2)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BL
Nissan..

Postprzez Janq » 23 sty 2021, 02:16

McMan a auto zastępcze to? Bo zapomniałem zapytać :p

Godzina 1:45 wyjście z garażu. Dziś znów trochę pchnięte do przodu. Jak zwykle najwięcej czasu zeszło się na pierdoły.....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2018, 19:29
Posty: 43
Auto: Primera P11GT '97

Postprzez Zielkq » 23 sty 2021, 11:49

McMan napisał(a):tak, rozważam, czy opyla się pogrzebać w silniku mojego zastępczaka <oczy>

Gdyby nie zapas narzędzi Janq, w tym belki do podwieszenia silnika, to byłoby ciężko.

IMG_20210121_233755.jpg


Janq napisał(a):Godzina 1:45 wyjście z garażu. Dziś znów trochę pchnięte do przodu. Jak zwykle najwięcej czasu zeszło się na pierdoły.....

Już nie miałem siły po 3:00 odpisywać. :D
Te pierdoły to przede wszystkim mycie, czyszczenie, szorowanie, gwintowanie.

IMG_20210122_234451.jpg
IMG_20210122_234504.jpg
IMG_20210122_231358.jpg


To krótkie podsumowanie ostatnich wieczorów w garażu:
– zamontowane tłoki z nowymi pierścieniami RIK,
– zamontowana miska olejowam
– złożony rozrząd wraz z obudową,
– zamontowana głowica na uszczelce VICTOR REINZ i śrubach PAYEN,
– przykręcony kolektor wydechowy na uszczelce ELRING.

IMG_20210122_203410.jpg
Od strony kolektora wydechowego
IMG_20210122_205525.jpg
Głowica
IMG_20210122_210343.jpg
Głowica
IMG_20210122_215246.jpg


Zobaczymy, czy uda się dzisiaj poskładać do końca <serduszka>

Mając rozebrany silnik wymieniliśmy przy okazji alternator – Janq przeprowadził pełną regenerację i nawet z zewnętrz wygląda jak nowy. Lepszego momentu do ponownej wymiany nie będzie :)

IMG_20210121_192345.jpg
Alternator


Przy okazji wyszło, że wymiany wymaga rolka do napinacza paska klinowego. Niestety realizacja zamówienia to dopiero przyszły tydzień i trzeba będzie w wolnej chwili ponownie zrzucić osłony koła i pasek wielorowkowy. <zawstydzony>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 cze 2013, 01:30
Posty: 47
Skąd: Wrocław
Auto: M6 GY 1.8l/GJ 2.0l

Postprzez Janq » 24 sty 2021, 00:30

"Już był w ogródku już witał się z gąską"


Czyli standard musiał być zachowany. Miało być miło, szybko, łatwo i przyjemnie, a wyszło jak zawsze – czyli zawsze coś nieoczekiwanego......
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2018, 19:29
Posty: 43
Auto: Primera P11GT '97

Postprzez McMan » 24 sty 2021, 20:01

Janq napisał(a):McMan a auto zastępcze to? Bo zapomniałem zapytać :p


.. francuska jakość – japoński temperament.. tzn. n sixteen <lol>
Czekam na dane, o ile spadła konsumpcja oleju :>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2008, 10:34
Posty: 314 (1/2)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BL
Nissan..

Postprzez Janq » 26 sty 2021, 22:36

McMan9 i wszystko jasne.

Dziś kolejny drobny krok zrobiony. Powoli do przodu :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2018, 19:29
Posty: 43
Auto: Primera P11GT '97

Postprzez Zielkq » 27 sty 2021, 11:58

Wtryski benzynowe dostały nowe oringi, stare rozpadały się w rękach.
IMG_20210123_195037.jpg


Janq napisał(a):
"Już był w ogródku już witał się z gąską"


Czyli standard musiał być zachowany. Miało być miło, szybko, łatwo i przyjemnie, a wyszło jak zawsze – czyli zawsze coś nieoczekiwanego......

Ta nieoczekiwana rzecz to wtryski od LPG. Do tej pory jeździła listwa STAGa AC W01, która przejechała ~40 tysięcy kilometrów. Jej montaż sprawiał jednak wrażenie, że wężyki od 2 i 3 cylindra są lekko zagięte. Chcąc to zniwelować próbowaliśmy znaleźć inne miejsce montażu, ale wyszło jak zwykle. Nie da się tego założyć dobrze, bo albo kolidował spornik wtrysków benzynowych, albo pokrywa silnika, albo maska, albo wtyczki cewek. Padł nawet pomysł wykorzystania cewek z Forda, bo mają wyprowadzenie w inną stronę niż od Mazdy. ;)

Stanęło na najprostszym rozwiązaniu, ale wstrzymującym prace – zamawiamy nowe wtryskiwacze i czekamy na części. Tym razem zamontowane będą pojedyncze STAG AC W03, które – przy wstępnych przymiarkach – da się zamontować znacznie bliżej wkrętek i na znacznie krótszych wężykach.

IMG_20210126_190829.jpg
IMG_20210126_190834.jpg
IMG_20210126_192103.jpg
IMG_20210126_203207.jpg



Mając silnik bez płynu chłodzącego, pozostaje nam przeniesienie reduktora z przedniego kielicha w inne miejsce. Obecne umiejscowienie wspornika i samego reduktora uniemożliwia założenie rozpórki, która leży w garażu od dobrych wielu miesięcy <zawstydzony>

Co dalej? Czekamy jeszcze na kolejną paczkę z mazparts – między innymi osłona przegubu wewnętrznego, rolka napinacza i rolka prowadząca pasek wielorowkowy.

Mazda ma jednak w sobie coś z Forda:
IMG_20210123_173211.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 cze 2013, 01:30
Posty: 47
Skąd: Wrocław
Auto: M6 GY 1.8l/GJ 2.0l

Postprzez Janq » 27 sty 2021, 15:49

Ten silnik jest konstrukcją Forda...... Wszędzie jest praktycznie napis FoMoCo.....
Rozwinięcie akronimu FORD: Found On the Road Dead
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2018, 19:29
Posty: 43
Auto: Primera P11GT '97

Postprzez Zielkq » 28 sty 2021, 13:36

Kolejny wieczór w garażu – przestawiony reduktor + montaż rozpórki Górny-Sport + dopasowanie instalacji LPG.
IMG_20210127_211431.jpg
IMG_20210127_211516.jpg


Właśnie odebrałem ostatnią paczkę z częściami. <serduszka>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 cze 2013, 01:30
Posty: 47
Skąd: Wrocław
Auto: M6 GY 1.8l/GJ 2.0l

Postprzez Janq » 28 sty 2021, 23:24

Odpalone, nawet to to zagadało.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2018, 19:29
Posty: 43
Auto: Primera P11GT '97

Postprzez Zielkq » 1 lut 2021, 11:26

Ostatnie części:
IMG_20210128_184122.jpg


Komora złożona:
IMG_20210128_214147.jpg


A po odpaleniu obroty stojące idealnie w miejscu. Nic nie rzuca, nic nie czuć, nic nie drga <serduszka>
IMG_20210128_214124.jpg

Pierwsze 25 kilometrów wywołało u mnie tylko pozytywne emocje – nawet nie uruchamiałem radia, żeby móc się wsłuchać w pracę silnika.

Za tysiąc kilometrów zmiana oleju i zobaczymy co nam wyszło :)
W planie są kolejne rzeczy, ale to jak się odrobinę cieplej zrobi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 cze 2013, 01:30
Posty: 47
Skąd: Wrocław
Auto: M6 GY 1.8l/GJ 2.0l

Postprzez Janq » 2 lut 2021, 23:40

Ciekawi mnie jak to będzie się wszystko zachowywać i pracować, jak się ułoży, dopasuje i dotrze.

Przy okazji przy robocie/składaniu pozbyliśmy się ZŁA, i powiedzieliśmy mu DO-WI-DZE-NIA :d
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2018, 19:29
Posty: 43
Auto: Primera P11GT '97

Postprzez Zielkq » 11 lut 2021, 09:56

Pierwsze przejechane 500 kilometrów nie sprawiło żadnych problemów. Jeszcze 500 i zmieniamy olej, a jednocześnie trwa zbieranie innych komponentów.

Android, podejście numer dwa <jupi>
IMG_20210211_094502.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 cze 2013, 01:30
Posty: 47
Skąd: Wrocław
Auto: M6 GY 1.8l/GJ 2.0l

Postprzez Janq » 6 mar 2021, 14:04

1000km zrobione, olej wymieniony, gaz wystrojony, teraz zobaczymy jak to będzie jeździć :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2018, 19:29
Posty: 43
Auto: Primera P11GT '97

Postprzez Zielkq » 21 kwi 2021, 10:10

3.000 km przejechane po wymianie oleju, wszystko działa, remont można uznać za udany. Nie będzie potrzeby robienia dolewek między wymianami. <serduszka>

Ze zmian:
– zderzak aero polif wraz z grillem,
– radio z androidem.

IMG_20210417_113641.jpg


Niestety radio pojeździło znowu dwa dni w ramach testów i wróciło na biurko w celu poprawy chłodzenia. W porównaniu do mojej poprzedniej próby współpracy z androidem w Maździe, teraz jest przepaść. Wszystko chodzi płynnie, nic się nie zawiesza, na nic nie trzeba czekać. Jednak wydajniejsze podzespoły to podstawa i nie ma co oszczędzać i kupować najtańszego radia. Radio mam wpięte do układu samochodu jedynie poprzez AUX do oryginalnego radia. Dla mnie ma to więcej plusów niż minusów

IMG_20210403_172829.jpg


Idzie wiosna, będą kolejne zmiany :>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 cze 2013, 01:30
Posty: 47
Skąd: Wrocław
Auto: M6 GY 1.8l/GJ 2.0l

Postprzez Mr_Bartek » 21 kwi 2021, 10:17

Zderzak Aero polift. <serduszka>

Co do Androida to może lepiej będzie kupić zmieniarkę cyfrową z BT i połączyć się przez BT? Wtedy powinno działać sterowanie z kierownicy. Chyba, że już masz na to jakąś koncepcję. ;)
Avatar użytkownika
Koordynator Forum
Koordynator Witryny
 
Od: 7 kwi 2014, 12:44
Posty: 3181 (148/189)
Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07

Postprzez Janq » 23 kwi 2021, 20:51

Te zdjęcia to specjalnie tak dodane dla gimnastyki mięśni :]

Chłodzenie do radia powoli się robi :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2018, 19:29
Posty: 43
Auto: Primera P11GT '97

Postprzez McMan » 6 lip 2021, 08:50

Janq napisał(a):Ciekawi mnie jak to będzie się wszystko zachowywać i pracować, jak się ułoży, dopasuje i dotrze.

Przy okazji przy robocie/składaniu pozbyliśmy się ZŁA, i powiedzieliśmy mu DO-WI-DZE-NIA :d


Hej,

i jak? jakaś niepokojąca cisza w temacie.. <nie powiem>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2008, 10:34
Posty: 314 (1/2)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BL
Nissan..

Postprzez Zielkq » 9 lip 2021, 09:33

Janq napisał(a):Chłodzenie do radia powoli się robi :]

Chłodzenie przez Janq zamontowane, ale ciągle mam problem z zamontowaniem radia – najpierw wstrzymało mnie podłączenie chłodzenia, a teraz wstrzymuje mnie podłączenie kamery cofania. Dotychczas nie potrzebowałem przewodu do wzbudzenia wyświetlacza, co wiąże się z prowadzeniem przewodu przez cały samochód. Będzie chwila, będzie zamontowane <zawstydzony>

McMan napisał(a):i jak? jakaś niepokojąca cisza w temacie.. <nie powiem>


Cisza w temacie nie oznacza, że nic się nie dzieje!
Mazda jeździ po PL, remont OK. Dalej nie dolewam oleju :)

IMG_20210613_095455.jpg


W ostatnim miesiącu wymienione tuleje na dolnym przednim wahaczu (brak zdjęć) oraz sterownik LPG (padła elektronika). Sterownik wymieniony, ponownie wystrojone.

Ze zmian – felgi z RX-8, opony 225/40/18 Dębica UHP2 + czarne nakrętki. Ten model opon miałem poprzednio na 17" i nigdy mnie nie zawiodły.

IMG_20210630_115956.jpg
IMG_20210630_120016.jpg
IMG_20210630_173014.jpg

(znaczek będzie zamontowany)

Przyszła też paczka z Japonii:
IMG_20210630_182105.jpg
IMG_20210630_235939.jpg


Dotychczas było:
IMG_20210705_194632.jpg


Teraz jest:
IMG_20210705_195207.jpg
IMG_20210705_195222.jpg


Dolna rozpórka czeka jeszcze na zamontowanie, ale to muszę wjechać na jakiś najazd ;)


PS. dotychczasowe felgi 17" + opony z 2019/2020 i rozpórka Górny Sport są na sprzedaż!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 cze 2013, 01:30
Posty: 47
Skąd: Wrocław
Auto: M6 GY 1.8l/GJ 2.0l

Postprzez Zielkq » 10 paź 2022, 10:24

Dawno nie było aktualizacji – Mazda cały czas jeździ przy regularnych wymianach części i płynów eksploatacyjnych, takich jak m.in.:
– olej,
– części zawieszenia (w tym przednie sprężyny, bo jedna pękła :(

Dodatkowo przeglądając zdjęcia w telefonie:
– wymiana dywanika kierowcy (wytrzymał prawie 4 lata / 80 tysięcy kilometrów)
IMG_1434.JPEG


– wymiana kamery cofania z wbudowanej w ramkę rejestracyjną na montowaną w karoserię – jednocześnie o znacznie większym kącie widzenia.
IMG_1442.JPEG

IMG_1441.JPEG

IMG_1430.JPEG

IMG_1438.JPEG


Z udziałem Janq w ostatni weekend już "grubsza" naprawa – wymiana kompresora klimatyzacji oraz chłodnicy klimatyzacji + nowe, oryginalne oringi. Jeden nie był osiągalny, ale któreś Volvo miało identyczny rozmiar <lol>

Stary i nowy kompresor:
IMG_3967.JPEG


W czasie prac:
IMG_3969.JPEG


Stara chłodnica miała już dość. Szczelna, ale lamelki odpadały po delikatnym dotknięciu. Jak robić, to od razu:
IMG_3973.JPEG


Chłodnica i kompresor już na swoim miejscu:
IMG_3977.JPEG
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 cze 2013, 01:30
Posty: 47
Skąd: Wrocław
Auto: M6 GY 1.8l/GJ 2.0l

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy