Mazda6 GY L8 '06 32G – [szary wagon]

GL / GJ / GH / GG / GY

Postprzez Zielkq » 25 wrz 2018, 20:22

Trochę czasu już minęło od mojego zarejestrowania się na Mazdaspeed, a ja sam przesiadłem się na 6 GY, gdy w domu zagościła GJ. Ba, kiedyś nawet na wrocławskim spocie byłem tą GY, a na konkursowym zdjęciu dejneksa "zdjęcie z grupą regionalną – edycja 2015" załapałem się poprzednim autem – Primerą WP11.
Ale (nie)stety Primera się sprzedaje, a ja dalej trzymam się JDM. ;)
Powtarzałem sobie już kilkukrotnie, że Mazda ma jeździć, nabijać kilometry i nie będę nic zmieniał, modyfikował i kombinował po Nissanie. Ale jak to z planami bywa, ledwo się przesiadłem, a już w garażu leżą zaciski przednie od GH czy spoiler na klapę... Witaj kolejna świnko-skarbonko! <lol>

IMG_20181003_122506-01[1].jpeg


Marka/Model: Mazda 6 GY
Typ nadwozia: wagon
Rok produkcji: 2006
Silnik: 1.8 L8 + LPG
Skrzynia biegów: manualna 5b

Nadwozie:
– Wagon
– Kolor: Brilliant Carbon Grey – 32G
– Przebieg: ok 210.000 km (od stanu 150 tysięcy w domu)



Wyposażenie:
– 8 poduszek powietrznych
– tempomat
– światła przeciwmgłowe
– ABS
– DSC
– wspomaganie kierownicy
– wielofunkcyjna kierownica (audio + tempomat)
– skórzana kierownica, gałka zmiany biegów oraz hamulec ręczny
– czujnik deszczu
– czujnik zmierzchu
– automatyczna klimatyzacja
– centralny zamek
– komputer pokładowy
– 4 elektryczne szyby
– elektryczne lusterka + podgrzewanie
– relingi dachowe
– roleta bagażnika z siatką
– system ISOFIX
– informacja o zapiętych pasach na tylnej kanapie
– stały hak holowniczy


IMG_20180926_141415[1].jpg


Zrobione:
2018
IX 2018 – montaż LPG
IX 2018 – wymiana sondy lambda NTY
X 2018 – wymiana układu hamulcowego przód + tył [nacinane tarcze Rotinger + klocki Textar +przednie zaciski z GH +ATE DOT4 SL6]
X 2018 – wymiana filtra kabinowego
XI 2018 – 4 przednie dolne [Ruville + Moog]
XI 2018 – ledbar w zderzaku [skandynawia-edyszyn]
XII 2018 – wymiana oleju w skrzyni biegów [XADO 75W90]
XII 2018 – montaż czujników parkowania [przód + tył]
XII 2018 – konserwacja tylnych nadkoli
XII 2018 – wygłuszenie bagażnika i drzwi przednich
XII 2018 – montaż kamery cofania w ramce tablicy rejestracyjnej

2019
I 2019 – Android [jednak zrezygnowałem]
I 2019 – wymiana płynu w układzie wspomagania [Xado ATF III]
I 2019 – wymiana pompy wody [Dolz] + płyn chłodniczy [Petrygo New]
I 2019 – nakładka na lusterko z wyświetlaczem
I 2019 – przyciemnienie tylnych szyb [3 sztuki]
II 2019 – A-Spec
IV 2019 – wymiana oleju Valvoline 5W40
VII 2019 – wymiana pompy wody
VIII 2019 – wymiana termostatu
X 2019 – wymiana łożyska w przednim prawym kole

2020
II 2020 – likwidacja chromu na grillu przy pomocy gumy w sprayu
II 2020 – regeneracja przednich reflektorów
II 2020 – konserwacja podwozia (ciąg dalszy)



Plany:

– wymiana układu hamulcowego przód + tył (klocki + tarcze) – czekają już zaciski przednie z GH oraz płyn ATE, (zrobione)
– przyciemnienie szyb (3-ech, albo 5-ciu) – folia 34% już czeka, (zrobione)
– montaż lotki na klapie – mam kopię lotki wykonaną z laminatu (brak 3-ciego światła stop na spolierze, zostanie za szybą), ale trzeba ją przygotować i polakierować bo jej stan trochę pozostawia do życzenia,
– wymiana maski, jak uda się znaleźć w kolorze 32G i w rozsądnych pieniądzach (maska ma wgniecenie od jakiejś piłki),
– wyciągnięcie wgniotki na tylnym błotniku,
– montaż czujników parkowania przód + tył (zestaw z wyświetlaczem już czeka – RTX SLIM – 4 na przód i 4 na tył), (zrobione)
– wymiana jednego zapięcia pasów na tylnej kanapie – przerwany przewód i brak sygnalizacji jednego miejsca na wyświetlaczu nad lusterkiem,
– wymiana oleju w skrzyni biegów, (zrobione)
– konserwacja podwozia (zakupione już Novol Protect 360 + Valvoline Tectyl ML + Valvoline Bodysafe Wax),
– a-spec (żarówki i gniazda leżą już na biurku), (zrobione)
– montaż stacji multimedialnej (w Nissanie od podstaw robiłem ramkę i montowałem tablet Galaxy TAB2, tutaj raczej postawię na gotowy produkt),
– polerka całego nadwozia (sprzęt jest i czeka),
– polerka reflektorów, (zrobiona cała regeneracja)
– montaż gniazda zapalniczki w bagażniku,
– montaż świateł dalekosiężnych (wiem, kontrowersyjny temat, ale musi tu być jakiś kompromis pomiędzy "image", a "praktycznością" i bezpieczeństwem – zastanawiam się tylko co konkretnie i gdzie – sprawdzone Wesemy w okolicach zaślepek w zderzaku, Wesemy nad rejestracja (100% Skandynawia) czy bardziej dyskretny led bar pod rejestracją. Najbardziej pasowałoby ukryć go za kratka zderzaka, ale to wymagałoby dokładnego wymierzenia wszystkiego i sprawdzenia, czy rzeczywiście wtedy "świeci"),
– .......
Załączniki
IMG_20180925_171131[1].jpg
IMG_20180929_091043[1].jpg
IMG_20181003_122514-01[1].jpeg
IMG_20181003_123254-01[1].jpeg
Ostatnio edytowano 7 lut 2020, 12:00 przez Zielkq, łącznie edytowano 6 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 cze 2013, 01:30
Posty: 47
Skąd: Wrocław
Auto: M6 GY 1.8l/GJ 2.0l

Postprzez Zielkq » 4 paź 2018, 22:14

Elementy układu hamulcowego skompletowane:
– zaciski przednie z GH,
– tarcze przód 299mm + tył 280mm – Rotinger nacinane,
– klocki przód + tył – Textar,
– płyn hamulcowy ATE DOT4 SL6.

IMG_20181004_174255[1].jpg


Miała być szybka wymiana dzisiejszego wieczoru, ale skończyło się na odkręconej tylko jednej śrubie trzymającej tarczę z tyłu i ułamanym bicie... <cisza> Za nic nie chcą się ruszyć.
Podejście numer dwa na dniach ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 cze 2013, 01:30
Posty: 47
Skąd: Wrocław
Auto: M6 GY 1.8l/GJ 2.0l

Postprzez dejneks » 8 paź 2018, 18:02

Siema Zielkq. Normalne, ja też nie planowałem zmian przy swojej, ale pobyt na forum i mody innych nakręciły mnie żeby podziałać przy swojej. Dlatego wygląda teraz jak wygląda. Twojej też to grozi. Do zobaczenia na spotach i zlotach :)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 19 sty 2015, 07:53
Posty: 1035 (35/29)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda RX8 FUJIN

Postprzez Jamesss » 9 paź 2018, 10:14

Fajnie się zapowiada, będę śledził, bo w mojej 'nowej' GY planuje podobne modyfikacje ;)
Początkujący
 
Od: 28 maja 2018, 07:17
Posty: 6
Skąd: Kraków
Auto: Mazda6 GY L3 '07

Postprzez Janq » 9 paź 2018, 19:38

W niedzielę wylądowały nowe tarcze z przodu wraz z klockami, no i płyn wymieniony po całości.
Stwierdzam też, że inżynierowie Mazdy przegięli z ilością blaszek do klocków w zaciskach z GH :]

Zielkq czekam na kolejne wyzwania i Twoje szalone pomysły na modzenie :d
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2018, 19:29
Posty: 43
Auto: Primera P11GT '97

Postprzez Zielkq » 28 paź 2018, 13:02

dejneks napisał(a):Normalne, ja też nie planowałem zmian przy swojej, ale pobyt na forum i mody innych nakręciły mnie żeby podziałać przy swojej. Dlatego wygląda teraz jak wygląda. Twojej też to grozi. Do zobaczenia na spotach i zlotach :)

To tak jak rozmawialiśmy, na kolejny spot planuję dotrzeć :D

Janq napisał(a):czekam na kolejne wyzwania i Twoje szalone pomysły na modzenie :d

Ty już doskonale wiesz, co czeka w piwnicy <czarodziej>

To tak jak Janq napisał, wymieniony został komplet hamulców przód + tył + płyn hamulcowy, wszystko ze specyfikacji z poprzedniego posta. Przód bazujący na zaciskach z GH. Naczytałem się wcześniej, że wersja 1.8 miała najmniejsze wymiarowo tarcze z przodu, a wyszło, że moja GY 1.8 z przodu miała 280mm. Różnica pomiędzy GY, a GH w wymiarze tarczy wrażenia nie robi, ale w 16" jednak lepiej siedzi. :)
Hamowanie na plus.
IMG_20181005_212914.jpg
Stara tarcza – nowa tarcza :)

IMG_20181005_212926.jpg
Wymiana w trakcie... – uprzedzając pytania: zacisk nie wisiał na przewodzie hamulcowym!

IMG_20181006_002554.jpg
Porównanie starych klocków do nowych – zużycie niemal do końca, ale jeszcze w obrębie pola roboczego klocka ;)

IMG_20181006_002717.jpg
Nowe tarcze już na miejscu – niestety czarny kolor na czole musiał zniknąć...


Po hamulcach przyszła pora na dwa filtry – filtr powierza oraz kabinowy. Oba produkcji blueprint swoje lata świetności miały już za sobą i musiały ustąpić miejsca filtrom produkcji Deckermann (kabinowy) oraz Mann (powietrza).
IMG_20181027_112252.jpg

IMG_20181027_112401.jpg
Porównanie: stary-nowy.

IMG_20181027_114905.jpg
Porównanie: stary-nowy.


Przepaleniu uległa jedna postojówka – wykorzystując okazje do demontażu filtra powietrza i jego obudowy, wymieniłem obie na zestaw Philipsa :)
IMG_20181027_113708.jpg
)

Do wnętrza zawitał również nowy komplet dywaników – dopasowane do modelu i mam nadzieję, że posłużą dobrą chwilę :)
IMG_20181027_122124.jpg


Zaletą kombi jest to, że można zapakować go prawie po dach. Na kombi uczyłem się jeździć, kombi jeżdżę cały czas i chyba dla mnie to najpraktyczniejsze – kilometry lecą!
Ostatnio edytowano 7 lut 2020, 11:40 przez Zielkq, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 cze 2013, 01:30
Posty: 47
Skąd: Wrocław
Auto: M6 GY 1.8l/GJ 2.0l

Postprzez Mazdi » 28 paź 2018, 18:49

Już sobie wyobrażam jak podczas wypadku ten stołek lata po kabinie ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2010, 20:10
Posty: 113 (13/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GG LF 2005 147KM

Postprzez daaf » 2 lis 2018, 15:20

Widzę, że kratka jest zamontowana, nie powinien krzywdy zrobić <oczko>
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2014, 11:55
Posty: 70 (0/1)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 6 GL, 2.5
była:
Mazda 6 GG, 2.0

Postprzez Mazdi » 2 lis 2018, 21:13

Ta kratka to sznurek z tego co pamiętam, więc tych na tylnych siedzeniach może sięgnąć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2010, 20:10
Posty: 113 (13/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GG LF 2005 147KM

Postprzez Zielkq » 4 lis 2018, 11:48

Spokojnie, spokojnie – siatka rozpięta była za przednimi siedzeniami, a zdjęcie nie przedstawia jeszcze wszystkich "fantów" w dużej przestrzeni bagażowej. Stoliczek był zabezpieczony. :)

Dzisiaj z paczkomatu odebrałem dwie paczki – w jednej ściagacz do sworzni (Mazda udowadnia mi, że połowy narzędzi jeszcze nie mam i to tych niezbędnych – a to w GY ściagacz, a to w GJ torx na korku oleju, etc.), a w drugiej wahacze. Czekam na drugą paczkę z wahaczami i w tygodniu wymiana. Nowe będą wszystkie 4 przednie dolne. Postawiłem na Ruville i Mooga, zobaczymy czy będą coś warte po czasie...

Wykorzystując chwilę wolnego czasu zabrałem się również za przygotowanie czujników "pod kolor". Od sierpnia już trochę leżą i chyba najwyższy czas to zrobić i je zamontować na starym zderzaku – znalezienie idealnego 32G GY tył nie za miliony monet to jednak wyzwanie. Poliftów w ogólne jakoś mało na części jest :(
Załączniki
IMG_20181104_112207[1].jpg
IMG_20181104_112137[1].jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 cze 2013, 01:30
Posty: 47
Skąd: Wrocław
Auto: M6 GY 1.8l/GJ 2.0l

Postprzez Janq » 7 lis 2018, 00:37

Miało być szybko i bezboleśnie, a wyszło jak zawsze.............. Z 4 wahaczy wymieniony tylko 1........ Ja nie wiem, kto wymyślał to zawieszenie, ale jest ono porąbane, jakieś durne tulejki przy dolnych sworzniach przy zwrotnicy, żeby wyjąć śrubę mocującą wahacz trzeba opuścić wózek pod silnik – kogoś na prawdę poniosła fantazja......... Za niedługi czas wymiana reszty wahaczy :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2018, 19:29
Posty: 43
Auto: Primera P11GT '97

Postprzez Zielkq » 8 lis 2018, 16:14

Tak, jeden wahacz wymieniony – ten najważniejszy, powodujący hałasy. Teraz nastała cisza. Wymiana kolejnych 3 niestety już po długim weekendzie.

Z niemiłych rzeczy ukręcił się korek od zbiorniczka płynu hamulcowego. Jak doczytałem na forum, standardowa usterka... Co jak co, ale zaczepy mogłyby być mocniejsze. :(
Dwadzieścia kilka złotych później i po dwóch dniach, nowy-używany korek jest już na miejscu i dzielnie znosi trudy codzinnych podróży :)

Od 1 listopada jest w Czechach obowiązek zimowych opon, na Słowacji od 15 listopada, to i u mnie zawitał komplet na zimę. Dwie nowe Dębice Frigo HP2 205/55/16 na przedniej osi :)
Załączniki
IMG_20181107_082020 (1).jpg
Ostatnio edytowano 7 lut 2020, 11:45 przez Zielkq, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 cze 2013, 01:30
Posty: 47
Skąd: Wrocław
Auto: M6 GY 1.8l/GJ 2.0l

Postprzez Janq » 11 lis 2018, 00:22

Zielkq no tak po wymianie jednego tylnego dolnego wahacza to już wiemy jak wymieniać te wahacze..... Jeszcze musimy ogarnąć jak się przedni wymienia :d

Na zimówki to trochę za wcześnie jeszcze :d





_
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2018, 19:29
Posty: 43
Auto: Primera P11GT '97

Postprzez WisniaUs » 11 lis 2018, 12:50

Zielkq napisał(a):Dwie nowe Dębice Frigo HP2 205/55/16 na przedniej osi


A powinny być na tylnej osi!!!! Błąd kolego i oby nie kosztowal cie zbyt drogo <nie>
WisniaUs
 

Postprzez Zielkq » 28 lis 2018, 16:35

WisniaUs napisał(a):A powinny być na tylnej osi!!!! Błąd kolego i oby nie kosztowal cie zbyt drogo

Spokojnie, z premedytacją założone na przednią oś ze względu na termin zakładania i ilość kilometrów, które miałem do pokonania "przed zimą". Ale co do zasady masz rację – jakby ktoś chciał zgłębiać temat to polecam artykuł:
https://www.oponeo.pl/artykul/lepsze-op ... ac-i-oamtc

Na przodzie zagościło dyskretne dodatkowe oświetlenie:
IMG_20181128_162411.jpg

IMG_20181128_162519.jpg


Jak to Janq określił, wersja alpha. Ja bym to jednak nazwał wersją 1.0, bo świeci, ale jest jeszcze trochę do zrobienia – dobre ustawienie, spięcie ze światłami długimi, lepszy montaż przycisku (czyli cięcie i klejenie plastiku pod przycisk w rozmiarach typowych przycisków Mazdy), zapeszlowanie przewodów i rozwiązanie problemu z kolizją światło-rejestracja (najlepszym rozwiązaniem byłoby przerejestrowanie na mniejsze tablice ;) )

IMG_20181128_145757.jpg


Potem zobaczymy – albo będzie lepiej, albo wpadnie większy ledbar, albo ledbar będzie montowany na trasy na dodatkowej poprzeczce na relingach, a w zderzak wpadną jednak typowe światła dalekosiężne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 cze 2013, 01:30
Posty: 47
Skąd: Wrocław
Auto: M6 GY 1.8l/GJ 2.0l

Postprzez UCASH » 28 lis 2018, 18:26

Słabo to światło wygląda mi osobiście sie nie podoba taki knight rider i idziesz w złą stronę z tym dodatkiem ale to Tobie ma się podobać :)

Im wolniej jedziesz, tym dłużej Cię widza
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 18 cze 2017, 20:26
Posty: 790 (14/12)
Skąd: Bytom
Auto: Mazda6 GH 2.0

Postprzez Jaszczomp1313 » 29 lis 2018, 11:05

A po co takie dodatkowe światło? Jaki jest profit? Przecież to nawet nie świeci, kiepsko wygląda i nie jest do niczego potrzebne.. Przy pierwszym przeglądzie zabiorą Ci dowód a jak ktoś Ci z tym zobaczy to też zabiorą Ci dowód... Wybacz ale nawet zwykle paski zalatują wiochą a to juz masakra;D Jak chcesz doświetlania to kup normalne refeltorki które sa dopasowane w te mniejsze kratki zderzaka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2016, 13:37
Posty: 350 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda6 GG L3 2003

Postprzez Zielkq » 30 lis 2018, 11:55

UCASH napisał(a):Słabo to światło wygląda mi osobiście sie nie podoba taki knight rider i idziesz w złą stronę z tym dodatkiem ale to Tobie ma się podobać :)


Obecna wersja jest bardzo dyskretna – schowana za atrapą i stojąc obok auta nawet się nie domyślisz, że jest coś dodatkowego zamontowane. Do knight ridera daleko – mam tylko jeden kolor ;)

Może być jeszcze tak: <lol>
Obrazek
źródło: http://www.humanhabit.nu/sv/produkter/e ... 30-mm.html

Jaszczomp1313 napisał(a):A po co takie dodatkowe światło? Jaki jest profit? Przecież to nawet nie świeci, kiepsko wygląda i nie jest do niczego potrzebne.. Przy pierwszym przeglądzie zabiorą Ci dowód a jak ktoś Ci z tym zobaczy to też zabiorą Ci dowód... Wybacz ale nawet zwykle paski zalatują wiochą a to juz masakra;D Jak chcesz doświetlania to kup normalne refeltorki które sa dopasowane w te mniejsze kratki zderzaka.


Po co? Aby lepiej oświetlić drogę przed autem. Używasz tego i tak tylko w połączeniu z długimi – nie razisz nikogo. Nie świeci? Nie wiem na podstawie czego oceniasz, ale nawet przy obecnym ustawieniu v1.0 przed autem jest jaśniej i lepiej doświetlone są pobocza.
Pokaż mi proszę "normalne reflektorki" dopasowane w mniejsze kratki zderzaka, które spełnią swoją funkcję i nie będą według Ciebie zalatywały "wiochą". Dalekosiężne mają swoje wymiary i ciężko je gdziekolwiek wcisnąć. ;)

Oceniacie to ze złej strony – wyłącznie z aspektu wizualnego. Nie tędy droga! To ma działać i poprawiać nocne trasy wzorem ze Skandynawii, gdzie dodatkowe relfektory są na porządku dziennym. Łapcie kilka przykładów:

GG/GY:
Obrazek
źródło: https://www.bytbil.com/orebro-lan/perso ... 1-12792122

Obrazek
źródło: https://www.bytbil.com/ostergotlands-la ... 0-11909604

Obrazek
źródło: https://www.bytbil.com/vastra-gotalands ... 9-12780679

Obrazek
źródło: https://www.bytbil.com/skane-lan/person ... 9-12746815

GH:
Obrazek
źródło: https://www.bytbil.com/norrbottens-lan/ ... 5-12431615

Obrazek
źródło: https://www.bytbil.com/vasternorrlands- ... 8-12775575

Obrazek
źródło: https://www.bytbil.com/varmlands-lan/pe ... 2-12655885

GJ:
Obrazek
źródło: https://www.bytbil.com/stockholms-lan/p ... 4-12591934

Obrazek
źródło: https://pro.bbcdn.io/f6/f67a9fbf-2be5-4 ... cy-largest

No to tyle. W sobotę wymiana pozostałych wahaczy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 cze 2013, 01:30
Posty: 47
Skąd: Wrocław
Auto: M6 GY 1.8l/GJ 2.0l


Postprzez Janq » 1 gru 2018, 21:34

Elektryka do LED bara poprawiona – kurde muszę pogratulować inżynierom mazdy kunsztu........ Tak skomplikować proste włączanie świateł...........

Przy okazji – wymiana wahaczy zakończona – wszystkie 4 sztuki wymienione, no i przy robieniu lewej strony rozwalony został widelec do wybijania sworzni......... Ja nie wiem kto wymyślił dociąganie nakrętek z siłą ponad 160Nm, to nawet kółka rozrządu mają maksymalnie 150Nm.........

Również układ napędowy został poddany serwisowi – wymieniony płyn w wysprzęgliku oraz olej w skrzyni – ładne błotko zostało zlane :]





_
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2018, 19:29
Posty: 43
Auto: Primera P11GT '97

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy