Mazda6 GY L8 '06 32G – [szary wagon]
Janq, uprzedziłeś mnie o minutę, ale nie będę już swojego postu edytował
Jaszczomp1313, dzięki, ale to zupełnie nie to samo.
Wrzucasz link do świateł przeciwmgielnych, a mi zależy na dalekosiężnych z ewentualnym doświetleniem pobocza. GG/GY mają już jakieś przeciwmgielne na pokładzie i uznaję, że w tym zakresie są wystarczające – świecą nisko (choć mogłyby być montowane niżej – ale to pomińmy).
Na przykładzie lampy marki H02 marki Wesem tu masz różnicę w rozkładzie światła pomiędzy tym samym reflektorem w wersji dalekosiężnej i w wersji przeciwmgielnej:
źródło: http://hurtowniarolnicza.pl/upload/565a ... 190017.pdf
Tam gdzie przeciwmgielne się kończy, tam dalekosiężne daje radę. To jak diesel i benzyna
Dzisiaj było pracowicie:
1) montaż pozostałych 3 wahaczy, których ostatnio nie udało nam się ostatnio wymienić ze względu na późną porę. Wynik: 3:0 ze stratą wybijaka do sworzni z Julii kupionego dzisiaj o poranku – pękł...
2) poprawki w instalacji sterującej ledbara – v.1.1 (jakby rzeczywiście nie można było zrobić standardowego rozwiązania w podłączeniu lamp...)
3) wymiana oleju w skrzyni na XADO 75W90
4) wymiana płynu w układzie sprzęgła
Jedziemy dalej
Jaszczomp1313, dzięki, ale to zupełnie nie to samo.
Wrzucasz link do świateł przeciwmgielnych, a mi zależy na dalekosiężnych z ewentualnym doświetleniem pobocza. GG/GY mają już jakieś przeciwmgielne na pokładzie i uznaję, że w tym zakresie są wystarczające – świecą nisko (choć mogłyby być montowane niżej – ale to pomińmy).
Na przykładzie lampy marki H02 marki Wesem tu masz różnicę w rozkładzie światła pomiędzy tym samym reflektorem w wersji dalekosiężnej i w wersji przeciwmgielnej:
źródło: http://hurtowniarolnicza.pl/upload/565a ... 190017.pdf
Tam gdzie przeciwmgielne się kończy, tam dalekosiężne daje radę. To jak diesel i benzyna
Dzisiaj było pracowicie:
1) montaż pozostałych 3 wahaczy, których ostatnio nie udało nam się ostatnio wymienić ze względu na późną porę. Wynik: 3:0 ze stratą wybijaka do sworzni z Julii kupionego dzisiaj o poranku – pękł...
2) poprawki w instalacji sterującej ledbara – v.1.1 (jakby rzeczywiście nie można było zrobić standardowego rozwiązania w podłączeniu lamp...)
3) wymiana oleju w skrzyni na XADO 75W90
4) wymiana płynu w układzie sprzęgła
Jedziemy dalej
- Od: 28 cze 2013, 02:30
- Posty: 47
- Skąd: Wrocław
- Auto: M6 GY 1.8l/GJ 2.0l
Na samym początku prezentacji Mazdy na forum pisałem o planach, w tym
I wreszcie te rzeczy przechodzą z fazy "plany" na "realizujemy". Ale od początku.
Po pierwszych testach ledbar doczekał się lepszego montażu i ustawienia (wersja 1.2):
Problemem dalej pozostaje sama tablica rejestracyjna – będzie zamontowana całkowicie bez plastikowej, mazdowskiej podkładki oraz jakiejkolwiek ramki. Muszę tylko znaleźć gdzieś metalowe spinki do montażu na zderzaku. Swoją drogą, to jakby ktoś GY chciał rejestrować na mniejsze tablice, to po wyrzuceniu podkładki mazdowskiej miejsce jest oryginalnie pomniejszone i przystosowane do takiego wymiaru
(jak tylko ogarnę jakiś aparat pozwalający na zablokowanie parametrów zdjęcia, to wrzucę porównanie oświetlenia na drodze)
Czujniki parkowania zamontowalem "w części" – tj. aktualnie są zamocowane sensory w zderzakach (przód i tył) oraz pociągnięte okablowanie do lewego boczku w bagażniku. Pozostaje to podłączyć i zamontować wyświetlacz na desce rozdzielczej, ale że lenistwo to dość istotna cecha, to poczekam na wyświetlacz i tylko jeden raz rozbiorę konsolę.
Pierwszy otwór w zderzaku boli najbardziej...
Kilka dni wolnego, to jest w końcu czas na zrobienie paru rzeczy.
Niestety z planów postawienia Mazdy na czterech kobyłkach nic nie wyszło ze względu na ograniczenia podnośnika i prace będą postępowały etapami...
1) dokładne mycie i szorowanie
2) oczyszczenie z rdzy (nie ma tragedii, głównie powierzchowna) przy pomocy "włosów murzyna", szczotki drucianej, a następnie app r-stop i epoksyd Novola
3) Valvoline Tectyl ML
3) Valvoline Bodysafe
Cały czas nie mogę się jednak zdecydować – czy montować na to plastikowe nadkola (które już leżą w piwnicy), czy jednak dać sobie spokój i wrzucić ponownie standardowe. Z plastikiem jest ten problem, że nie ma wszystkich otworów (co idzie w kilka minut poprawić), ale bardziej obawiam się tarcia plastiku o ranty nadkola. Hm. Jakieś rady?
Przyszła też paczka z bitmat.pl:
(na zdjęciu część mat)
Na pierwszy ogień poszły przednie drzwi, klapa bagażnika oraz tył. Prace trwają
Do demontażu tapicerki polecam nawet najtańsze plastikowe szpatułki. Kupione chyba za 4,-zł (4 sztuki) na aliexpress i są niezastąpione (nie licząc tego, że starczają na jeden samochód i trzeba wymienić zestaw).
I ostatnia rzecz w oczekiwaniu na wyświetlacz – kamera cofania w ramce. Gdzieś na forum przeczytałem w poradnikach, że nie warto montować kamery w ramce, bo wiąże się to z koniecznością wywiercenia otworu na przewody. Nic bardziej mylnego. Po ściągnięciu plastikowej osłony mamy dostęp do dwóch otworów zaklejonych przezroczystą folią. Idealne na przewody!
Przy okazji: poszukuje uchwytów żarówek kierunkowskazów w przednich lampach. Może ktoś ma i chce się pozbyć?
– montaż czujników parkowania przód + tył (zestaw z wyświetlaczem już czeka – RTX SLIM – 4 na przód i 4 na tył),
– konserwacja podwozia (zakupione już Novol Protect 360 + Valvoline Tectyl ML + Valvoline Bodysafe Wax)
I wreszcie te rzeczy przechodzą z fazy "plany" na "realizujemy". Ale od początku.
Po pierwszych testach ledbar doczekał się lepszego montażu i ustawienia (wersja 1.2):
Problemem dalej pozostaje sama tablica rejestracyjna – będzie zamontowana całkowicie bez plastikowej, mazdowskiej podkładki oraz jakiejkolwiek ramki. Muszę tylko znaleźć gdzieś metalowe spinki do montażu na zderzaku. Swoją drogą, to jakby ktoś GY chciał rejestrować na mniejsze tablice, to po wyrzuceniu podkładki mazdowskiej miejsce jest oryginalnie pomniejszone i przystosowane do takiego wymiaru
(jak tylko ogarnę jakiś aparat pozwalający na zablokowanie parametrów zdjęcia, to wrzucę porównanie oświetlenia na drodze)
Czujniki parkowania zamontowalem "w części" – tj. aktualnie są zamocowane sensory w zderzakach (przód i tył) oraz pociągnięte okablowanie do lewego boczku w bagażniku. Pozostaje to podłączyć i zamontować wyświetlacz na desce rozdzielczej, ale że lenistwo to dość istotna cecha, to poczekam na wyświetlacz i tylko jeden raz rozbiorę konsolę.
Pierwszy otwór w zderzaku boli najbardziej...
Kilka dni wolnego, to jest w końcu czas na zrobienie paru rzeczy.
Niestety z planów postawienia Mazdy na czterech kobyłkach nic nie wyszło ze względu na ograniczenia podnośnika i prace będą postępowały etapami...
1) dokładne mycie i szorowanie
2) oczyszczenie z rdzy (nie ma tragedii, głównie powierzchowna) przy pomocy "włosów murzyna", szczotki drucianej, a następnie app r-stop i epoksyd Novola
3) Valvoline Tectyl ML
3) Valvoline Bodysafe
Cały czas nie mogę się jednak zdecydować – czy montować na to plastikowe nadkola (które już leżą w piwnicy), czy jednak dać sobie spokój i wrzucić ponownie standardowe. Z plastikiem jest ten problem, że nie ma wszystkich otworów (co idzie w kilka minut poprawić), ale bardziej obawiam się tarcia plastiku o ranty nadkola. Hm. Jakieś rady?
Przyszła też paczka z bitmat.pl:
(na zdjęciu część mat)
Na pierwszy ogień poszły przednie drzwi, klapa bagażnika oraz tył. Prace trwają
Do demontażu tapicerki polecam nawet najtańsze plastikowe szpatułki. Kupione chyba za 4,-zł (4 sztuki) na aliexpress i są niezastąpione (nie licząc tego, że starczają na jeden samochód i trzeba wymienić zestaw).
I ostatnia rzecz w oczekiwaniu na wyświetlacz – kamera cofania w ramce. Gdzieś na forum przeczytałem w poradnikach, że nie warto montować kamery w ramce, bo wiąże się to z koniecznością wywiercenia otworu na przewody. Nic bardziej mylnego. Po ściągnięciu plastikowej osłony mamy dostęp do dwóch otworów zaklejonych przezroczystą folią. Idealne na przewody!
Przy okazji: poszukuje uchwytów żarówek kierunkowskazów w przednich lampach. Może ktoś ma i chce się pozbyć?
- Od: 28 cze 2013, 02:30
- Posty: 47
- Skąd: Wrocław
- Auto: M6 GY 1.8l/GJ 2.0l
daaf napisał(a):Niezła robota!
Dlaczego wybrałeś poroso a nie piankę kauczukową?
Jeżeli nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o $$. 6mm pianka kauczukowa na bitmat to koszt 12,-zł za kawałek o wymiarach 25cm x 100 cm, czyli 48,-zł za metr2. W przypadku poroso 1m2 wyniósł mnie 9,50 zł. Może będzie gorzej niż po zastosowaniu pianki kauczukowej, ale poroso już wcześnie miałem okazję testować i w stosunku do seryjnego wygłuszenia, powinno być tylko lepiej
skyblue napisał(a):Epoksyd normalnie nakładałeś pędzlem czy pistoletem?
Pędzlem, pędzlem. Kompresora jeszcze się nie dorobiłem, a w sprayu epoksydy są przeważnie jednoskładnikowe.
Janq napisał(a):Zielkq kawał dobrej roboty
Jeszcze napisz, że nikomu niepotrzebnej
Jak będziesz się w tygodniu nudził, to śmiało, zostało mi jeszcze 5 przewodów do podłączenia w centralce cofania, po wcześniejszym zlokalizowaniu konkretnych przewodów...
Wszystkie przewody idące przez cały samochód zapakowałem w estetyczne osłonki:
Zdjęcia z klejenia maty butylowej:
W miejscu dwóch plastikowych spinek pod tapicerką zaczęła pojawiać się rdza. Technologia jak przy nadkolach:
I na deser, skoro auto i tak stoi w garażu, zająłem się platikami – RRC Plastic Conditioner. Co prawda producent wskazuje, że można używać tego tylko na plastiki zewnętrzne, ale oprócz pokrywy silnika, relingów, klapek pod maską, użyłem tego na plastiki pod podłogą bagażnika (te z uchwytami do klucza i uchwyty do holowania). Efekt bardzo pozytywny! Zdjęcie 50/50 klapki bezpieczników (ale niestety nie oddaje wszystkiego idealnie).
Może do końca tygodnia uda się go wreszcie poskładać
- Od: 28 cze 2013, 02:30
- Posty: 47
- Skąd: Wrocław
- Auto: M6 GY 1.8l/GJ 2.0l
Zielkq napisał(a):Jeszcze napisz, że nikomu niepotrzebnej
Mówisz i masz – kawał dobrej i nikomu niepotrzebnej roboty
Zielkq napisał(a):Jak będziesz się w tygodniu nudził, to śmiało, zostało mi jeszcze 5 przewodów do podłączenia w centralce cofania, po wcześniejszym zlokalizowaniu konkretnych przewodów...
Postaram się tylko jeszcze nie wiem kiedy, dam Ci znać
A chwilę dłuższą się naszukałem, ale znalazłem tego fanta dla Ciebie :p
- Od: 9 paź 2018, 20:29
- Posty: 43
- Auto: Primera P11GT '97
Janq napisał(a):Mówisz i masz – kawał dobrej i nikomu niepotrzebnej roboty
Wiedziałem, że na Ciebie mogę liczyć
Janq napisał(a):A chwilę dłuższą się naszukałem, ale znalazłem tego fanta dla Ciebie :p
To teraz tylko trzeba będzie go gdzieś jeszcze zamontować wykorzystując najlepiej przewody do subwoofera, którego w bagażniku nie mam. Ale to może poczekać.
dejneks napisał(a):Zielkq jak Ci tak dobrze idzie z tym wygłuszaniem to swoją podstawię
No, będzie krucho z czasem, ale późniejszą wiosną, czemu nie.
Plan był taki, żeby w tym tygodniu już wszystko poskładać, a później męczyć się ewentualnie dalej z konserwacją podwozia, bo to nie angażuje zbytnio czasowo w postaci pracy, a jedynie w postaci oczekiwania na wyschnięcie kolejnych chemicznych mikstur. Niestety nic z tego. Długo się zastanawiałem, które radio na androidzie kupić – zamiast schowka górnego, czy zamiast radia. Jak już przed świętami wybrałem zamiast schowka (nawet pomimo opinii, że średnio pasuje do deski, ale przeważyła wysokość montażu i czytelność nawigacji), to dzisiaj odebrałem paczkę z DHL z radiem... mocowanym zamiast radia. Eh. Już któryś raz zdarza mi się zła realizacja zamówienia. Sprzedawca wysłał radio, które nie występowało na aukcji nawet do wyboru i dokonał wyboru za mnie. Zobaczymy co dalej z tym fantem.
Czekam też na przedłużacz kabla do kamery cofania – kabel z ramki wystarczył na dojście jedynie w okolice skrzynki bezpieczników.
- Od: 28 cze 2013, 02:30
- Posty: 47
- Skąd: Wrocław
- Auto: M6 GY 1.8l/GJ 2.0l
Czujniki parkowania działają – zarówno przód, jak i tył. Trzeba wrócić jednak do pomysłu dodatkowego przycisku odcinającego czujniki z przodu, bo obecnie mam dwa wyjścia – albo za każdym razem pilnować się, aby nie podjechać bliżej niż 1,5 metra do samochodu poprzedzającego w korku, albo wyłączyć "pikanie".
Zamontowałem otrzymane radio i przyznam szczerze, spodziewałem się "czegoś więcej". Brakowało mi androida po przesiadce do Mazdy (w poprzednim aucie miałem wrzucony tablet na przerobionej ramce radia), ale to jednak chyba nie to. Przyciski fizyczne są znacznie lepsze w trasie (przynajmniej dla mnie) – nie trzeba odwracać wzroku od drogi, palce same trafiają we właściwe miejsca), a i kwestia konkurencyjności radia do telefonu pozostaje dyskusyjna w obliczu pełnego asystenta google, który nawet w wersji beta pozwalał na zarządzanie telefonem bez jego dotykania (w szczególności google mapsami). Pojeździłem dwa dni, zdemontowałem i wróciłem do standardowego radia. Na wiosnę będzie podejście numer dwa i zobaczymy co dalej. Albo się polubię z tym radiem, albo będzie na sprzedaż, a ja będę szukał rozwiązania dla siebie (radio montowane "obok" standardowego radia – na górze, albo ramka po nawigacji z tabletem – i to chyba byłoby dla mnie najlepsze, bo byłoby całkowicie niezależne od oryginalnego radia).
Ma ktoś dokładnie taką stację multimedialną jak moja? Uśmiechnąłbym się o dokładne zdjęcia wszystkich połączeń pomiędzy poszczególnymi elementami.
Czy w przypadku stacji montowanej zamiast schowka górnego, oryginalne radio działa niezależnie, czy pełni funkcję atrapy?
Kamera cofania po podpięciu do radia działa niezależnie od uruchomionego androida i aplikacji. Ma priorytet w wyświetlaniu.
Co prawda w parkowaniu bardziej wykorzystuję już czujniki niż kamerę, ale poprawię kąt widzenia i ułatwi podpinanie przyczepy.
Co z wyświetlaczem? Tymczasowo będzie to nakładka na wewnętrzne lusterko cofania – czekam tylko na paczkę.
I tak jak wspomniał Janq, wymieniliśmy płyn od wspomagania na kolejny produkt XADO. Z rzeczy niemiłych stwierdzono pocenie się z pompy wody. Nowa pompa wraz z 10 litrami płynu chłodniczego już zamówiona i też czekam na przesyłkę. A chciałem płyn chłodniczy wymienić dopiero po zimie...
Zamontowałem otrzymane radio i przyznam szczerze, spodziewałem się "czegoś więcej". Brakowało mi androida po przesiadce do Mazdy (w poprzednim aucie miałem wrzucony tablet na przerobionej ramce radia), ale to jednak chyba nie to. Przyciski fizyczne są znacznie lepsze w trasie (przynajmniej dla mnie) – nie trzeba odwracać wzroku od drogi, palce same trafiają we właściwe miejsca), a i kwestia konkurencyjności radia do telefonu pozostaje dyskusyjna w obliczu pełnego asystenta google, który nawet w wersji beta pozwalał na zarządzanie telefonem bez jego dotykania (w szczególności google mapsami). Pojeździłem dwa dni, zdemontowałem i wróciłem do standardowego radia. Na wiosnę będzie podejście numer dwa i zobaczymy co dalej. Albo się polubię z tym radiem, albo będzie na sprzedaż, a ja będę szukał rozwiązania dla siebie (radio montowane "obok" standardowego radia – na górze, albo ramka po nawigacji z tabletem – i to chyba byłoby dla mnie najlepsze, bo byłoby całkowicie niezależne od oryginalnego radia).
Ma ktoś dokładnie taką stację multimedialną jak moja? Uśmiechnąłbym się o dokładne zdjęcia wszystkich połączeń pomiędzy poszczególnymi elementami.
Czy w przypadku stacji montowanej zamiast schowka górnego, oryginalne radio działa niezależnie, czy pełni funkcję atrapy?
Kamera cofania po podpięciu do radia działa niezależnie od uruchomionego androida i aplikacji. Ma priorytet w wyświetlaniu.
Co prawda w parkowaniu bardziej wykorzystuję już czujniki niż kamerę, ale poprawię kąt widzenia i ułatwi podpinanie przyczepy.
Co z wyświetlaczem? Tymczasowo będzie to nakładka na wewnętrzne lusterko cofania – czekam tylko na paczkę.
I tak jak wspomniał Janq, wymieniliśmy płyn od wspomagania na kolejny produkt XADO. Z rzeczy niemiłych stwierdzono pocenie się z pompy wody. Nowa pompa wraz z 10 litrami płynu chłodniczego już zamówiona i też czekam na przesyłkę. A chciałem płyn chłodniczy wymienić dopiero po zimie...
- Od: 28 cze 2013, 02:30
- Posty: 47
- Skąd: Wrocław
- Auto: M6 GY 1.8l/GJ 2.0l
Jak konserwowałes przednie nadkola to trzeba było je tez wykleić matą butylową.Masa hałasu się tam generuje..Dodatkowo nie widzę abyś dawał butyl na tapicerkę drzwi,a szkoda ponieważ ona usztywniła by ją i nie przenosiła rezonansów na boczki.
makmarc napisał(a):Pokaż jak to wygląda zamontowane za dnia.
Już się nie uda, a wszystkie jakie mam w zasobie – są wykonane w garażu. Tak jak pisałem wcześniej, zdemontowałem i zapakowałem do pudełka. Na wiosnę dopiero będę myślał, co dalej. Teraz cieszę się powrotem fizycznych przycisków
jachu36 napisał(a):Jak konserwowałes przednie nadkola to trzeba było je tez wykleić matą butylową.Masa hałasu się tam generuje..Dodatkowo nie widzę abyś dawał butyl na tapicerkę drzwi,a szkoda ponieważ ona usztywniła by ją i nie przenosiła rezonansów na boczki.
Do przednich nadkoli jeszcze nie dotarłem – ani z zewnątrz, ani od wewnątrz. Także jeszcze nic straconego. Co do oceny dotychczasowego wygłuszenia, to dalej wiele (bardzo...) brakuje do ideału. Bagażnik plus przednie drzwi to wciąż za mało, żeby wyciszyć samochód i na pewno na tym nie poprzestanę.
UCASH napisał(a):Co do radia wydaje mi się że masz coś podobnego do mnie ale zastanawia mnie zdjęcie kamery cofania czy nie jest skierowana za bardzo w dół czy tylko tak to na foto wyszło?
Z tego co zdążyłem się zorientować, to wszędzie jest prawie to samo, niezależnie od modelu auta. Platforma allwinner i ewentualnie różnicące się szczegółami. Ba, nawet oprogramowania są przeważnie zamienne, o wyprowadzeniach nawet nie będę wspominał. U siebie od razu na drugi dzień wrzuciłem zmodyfikowane oprogramowanie. Tyle dobrego, że mam wersję opartą na k2001n z wyświetlaczem o wyższej rozdzielczości i na realnym androidzie 7.1, a nie na "oszukanym" z podniesionymi cyferkami
Co do kamery: do kratki ściekowej od zderzaka było jakieś 120 cm. Za kratką zaczyna się podjazd w kierunku drogi i dlatego może zaburzać to perspektywę. Kamera w ramce ma jednak przewagę nad dedykowaną montowaną na stałe – mam regulację kąta.
- Od: 28 cze 2013, 02:30
- Posty: 47
- Skąd: Wrocław
- Auto: M6 GY 1.8l/GJ 2.0l
Niestety ale w tym aucie wygłuszajac wszystko i tak nie uzyskasz ideału.Ten typ tak ma że musi w nim być niestety głośno...
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości