Jest to mój pierwszy wątek, w którym chciałbym wam zaprezentować swoją szósteczkę, którą jeżdżę od stycznia zeszłego roku i co nie co udało mi się już zmodyfikować, ale plany są zdecydowanie większe
Jak już wspomniałem, auto zakupiłem w styczniu 2017 od osoby prywatnej i nie powiem żeby od początku był to udany zakup, wręcz przeciwnie, bo na wstępie, dzień po zakupie padł akumulator i oczywiście sprzedający zapewniał, że był dobry bo przecież jest zima i go odpalał, więc wiedziałem, że i tak się nie wykłócę i kupiłem nowy. Przy zakupie mojego klekota na liczniku było 279 000, więc nawet byłbym skłonny uwierzyć w taki przebieg jak na 11 letnie w tamtej chwili auto.
Przez te półtora roku trochę się działo mechanicznie i optycznie, ale o tym za chwilę.
PODSTAWOWE DANE:
Marka/Model: Mazda / Mazda6
Typ nadwozia: liftback
Kolor: Grey Metallic 32G
Rok produkcji: 2006
Silnik: RF-7J, 2.0 diesel 121km
Skrzynia biegów: manualna sześciobiegowa
Przebieg: na tą chwilę 315 000 tys. km
WYPOSAŻENIE
– ABS
– 6 poduszek
– climatronic
– elektryczne szyby
-elektryczne lusterka, podgrzewane
– kierownica wielofunkcyjna
– tempomat
– nawigacja GPS
– centralny zamek
– immobilizer
– regulacja kierownicy w dwóch płaszczyznach
– wspomaganie kierownicy
– isofix
– alufelgi
– komputer pokładowy
NAPRAWY
– wymiana akumulatora na FiveStar 85ah 780A
– wymiana przedniego wahacza
– uzupełnienie zestawu naprawczego koła
– naprawa instalacji światła przeciwmgielnego (ktoś kto zakładał hak pociął instalację)
– wymiana oleju
– wymiana wszystkich filtrów
– wymiana rozrządu kompletnego z pompą wody
– wymiana uszczelniaczy rozrządu
– wymiana świec żarowych
– wymiana łożysk przednich
– regeneracja przednich zacisków
– nowe klocki przód (najpierw kupiłem Textar, ale po 2 miesiącach zaczęły niemiłosiernie popiskiwać w czasie jazdy, więc wymieniłem na ATE i jak dotąd jest spokój)
– wymiana zaworu scv (3 razy, pierwszy raz na używkę, padła, drugi raz na używkę, padła, trzeci raz kupiłem nowy)
– wymiana poduszki pod silnikiem
– wodorowanie silnika
– wymiana żarówki pokrętła klimatronika
– wymiana czujnika ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej
– regeneracja wtryskiwaczy i pompy wysokiego ciśnienia
– wymiana podkładek pod wtryskiwaczami
– wymiana uszczelniaczy przewodów wtryskiwaczy
– wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów
– regulacja luzów zaworowych
– czyszczenie zbiornika, układu paliwowego
– czyszczenie przepustnicy, przepływomierza i egr
– geometria kół
– zakup opon letnich (Pirelli P7) i zimowych (Nokian WRD3)
– naprawa zapieczonej geometrii turbosprężarki
– remont tylnych hamulców – zaciski, klocki, tarcze
– wymienione łączniki stabilizatora przód i tył, nowe tuleje wahaczy z prawej strony
MODY
– przyciemnienie tylnych lamp (folia)
– końcówka tłumika (aliexpress
– oświetlenie kabiny led
– ledy w światłach wstecznych
– metalowe listwy Mazda 6 na progach
– pseudo ez-lip w kolorze karbon
– customowy grill
– przyciemnione szyby
– nakrętki na wentyle
– listwa chrom na rant klapy bagażnika
– pomalowane zaciski
– przyciemnione kierunki w błotnikach i światło stop z tyłu
– żarówki led od światła wstecznego
– lampy a-spec
PLANY
– wymiana progów
– konserwacja podwozia
– wymiana obu drzwi z lewej strony (rdza)
– lakierowanie zderzaka przedniego (odpryski+ktoś mnie przytarł na parkingu)
– regeneracja przednich lamp (polerka, lakier, malowanie wkładu na czarny mat, czyszczenie soczewek) – Zrobione
– zakup rexów i malowanie, tylko nie wiem na jaki kolor
– wymiana tarcz i klocków z tyłu – Zrobione
– malowanie zacisków – Zrobione
– chiptuning
– wstawienie tabletu w miejscu fabrycznej navi
– obszycie kierownicy
– lotka na tył, taka jak w mpsie, tylko bez światła stop
– a-spec – Zrobione
– czarny lip na przedni zderzak (karbon przestał mi się podobać i mam dużo czarnych akcentów z zewnątrz, więc będzie lepiej pasował)
– krótki bat anteny
– asystent zmiany pasa
– metalowe nakładki na pedały
– przyciemnione kierunki led
– może pakiet aero

ZDJĘCIA
Przed modowaniem