Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion "Zig Zag" by macvas

GL / GJ / GH / GG / GY

Postprzez Danmazda » 27 lip 2019, 00:12

Jedna fotka... :| No dobra, komiksem nadrobiłeś <lol> Na zlotach nie bywamy, trzeba się będzie spotkać, pogadać ;)
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 19:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez Pawko_6 » 27 lip 2019, 07:08

Ja swoją ex też często widuję, ale wygląda jak trup :( to jest dopiero ból serca.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 14:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez Danmazda » 27 lip 2019, 12:58

Pawko_6 napisał(a):Ja swoją ex też często widuję, ale wygląda jak trup
Moją byłą 626 sprzedałem w bardzo dobre ręce... W zeszłym tygodniu rozmawiałem z obecnym właścicielem, nie dość że jest mega zadowolony to i wygląda tak jak ją sprzedawałem :)
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 19:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez macvas » 2 sie 2019, 07:28

Winien Wam jestem jeszcze krótką wzmiankę jak minął lipcowy serwis w ASO.
Otóż był to piąty od zjazdu z taśmy przegląd, w ramach którego przyszło mi ogarnąć takie tematy jak:

1) Hamulce tył – poprzednik zwyczajnie olał tą kwestię i wymienił przód na nawiercany niefabryczny (wygląda mi to na Zimmerman'y), podczas gdy na tylnej osi zostawił stan zastany: tarcze były fabryczne, a klocki ciężko coś o nich stwierdzić, bo okładziny po wewnętrznej stronie zwyczajnie jakby nie było – chłopaki nie chcieli mnie wypuścić z serwisu bez zrobienia tego tematu <lol> Wleciał pełny zestaw na pierwszy montaż.
Po zrobieniu tego tematu i finalnej kontroli układu hamulcowego padła propozycja bym klocki z przodu również sobie wymienił – bo są blisko znaczników. Planuję ogarnąć we własnym zakresie, macie jakąś propozycję? EBC Green się nada do mojej ciężkiej stopy??

2) Napinacz + paski – ten pierwszy się trochę zapocił i wykazywał ogólny stan zużycia, padła więc decyzja o wymianie kompletu.

3) Oleje i filtry – tutaj bez większych udziwnień z mojej strony, zalane 5w30 (na wydruku z ASO i zawieszce jest Dexelia, jeśli znowu nie zmienili jej nazwy to ufam, że tak jest) do tego katalogowe filtry oleju + powietrza. Po zabiegu zrobiło się jakby ciszej i kulturalniej, wiec chyba zadowolona z wymiany <spoko>

4) Pełny serwis klimy – układ szczelny, odgrzybiony, działa i chłodzi jak należy.

5) Poprawiono docisk i pozycję startową tylnej wycieraczki – widać zmęczyłem ją ciśnieniem z myjki czy co, bo ostatnim czasem lubiła sobie opadać na uszczelkę szyby ;P

Przegląd podwozia i nadwozia zaliczony bez zarzutu – niemniej jednak profilaktycznie odkładam cebuliony na jesienną konserwę.

Omówiłem z kierownikiem serwisu powszechną przypadłość z akumulatorem i i-stop. Podładowali aku do stanu 83%. Zobaczymy na jak długo to starczy. <oczy>

Oprócz tego co powyżej oficjalnie zgłosiłem niedomagający mechanizm składania lusterka po stronie kierowcy. Przy wydaniu auta w opisie oczywiście wstawili tekst w stylu, że nie zauważyli aby nie działało. Dopiero na moje sugestie, że rzecz się ma głównie po myjni oraz w sezonie deszczowym, kierownik serwisu przy mojej obecności faktycznie porównał sobie z jaką różnicą i odgłosem zamyka/otwiera się lewe i prawe lusterko i uwzględnił reklamację, z tą cichą sugestią abym przed upływem grudnia (koniec rozszerzonej gwarancji) postarał się o defekt prawego lusterka, wtedy zamówią i wymienią komplet <rotfl>

Po wszystkim, oprócz efektów mycia i czyszczenia auta nie mam większych uwag w stronę ASO.

Mam jeszcze przed sobą przejścia z dorobieniem drugiej karty (omega can), bo nabyłem egzemplarz który wypuścili z jedną kartą do dwóch kluczyków. Do tego poprzednik zagubił książeczkę z pin'em, więc zanosi się na rozbieranie deski, celem odczytania numerów z jednostki sterującej imo. Troszkę irytujące :(
Załączniki
20190730_200817.jpg
Z ostatniego spota w słonecznikach ;)
Obrazek
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 19:33
Posty: 2292 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez francesco_franco » 2 sie 2019, 10:44

A ja narzekam, że w starym aucie tyle do zrobienia :D
Ogarnięte, niech więc jeździ Panie Kierowniku ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2014, 19:41
Posty: 975 (17/34)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda3 BK Y6 2006 140KM/330Nm Winning Blue

Postprzez macvas » 2 sie 2019, 10:51

Hehe.. mina mojej żony jak Jej pokazałem fakturę z ASO bezcenna :D
Może i szósteczka wygląda całkiem młodo, bo to ostatnie wypusty przedlifta rocznik 2014, ale w sumie modelowo to config 2012, więc i osprzęt (typu napinacz, paski wielorowkowe, inne duperele) był z pierwszego pomysłu, więc ma prawo już niedomagać. Tak jak piszesz, ogarnięte, spokój ducha jest i japa się cieszy, mimo że portfel wie swoje <faja>
Obrazek
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 19:33
Posty: 2292 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez macvas » 15 wrz 2019, 15:09

Dzisiaj krótki trip po Regionie. Chodziły słuchy, że w okolicy pojawiła się ciekawa sztuka <rotfl> [..] zlokalizowana i z miejsca została przyodziana w nowe rameczki <faja>
Załączniki
20190915_115853.jpg
20190915_115905.jpg
20190915_115954.jpg
20190915_120015(0).jpg
Obrazek
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 19:33
Posty: 2292 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez Beny » 15 wrz 2019, 15:37

Gdzieś juz ja widzialem :)
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 15:22
Posty: 8660 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez Danmazda » 24 wrz 2019, 00:25

macvas napisał(a):Chodziły słuchy, że w okolicy pojawiła się ciekawa sztuka
<nie powiem> no nie wiem co napisać :>
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 19:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez macvas » 21 paź 2019, 12:05

^up
Daniel, może dodam tyle, że szybciej z Regionu zniknęła niż się pojawiła – Wziął skubany i sprzedał.. hahaha

Na szczęście kolega swirek szybko zapełnił Nam ten ubytek. Tomek gratulacje zakupu. Szóstki powoli się u Nas reaktywują. Wspomnę tylko, że auto również przy udziale CarPasji <spoko>
20191020_152332.jpg


Co się tyczy mojej Czerwonej to w miniony piątek zagościł na blacie magiczny przebieg – daję słowo, że oprócz Trip B nic nie kręciłem <ok>
20191018_164238.jpg


A ja powolutku wzrokiem zaczynam odkopywać zimowe koła w garażu. W okresie zimowym będę musiał też poświęcić trochę czasu na ogarnięcie zadziorów na rantach w Japanach – krawężniki zrobiły swoje.
Obrazek
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 19:33
Posty: 2292 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez macvas » 18 gru 2019, 12:54

Dzisiaj ważny dzień w kalendarzu Czerwonej – pięć lat od pierwszej rejestracji. Na budziku nalatane 90780 km. Z tej okazji było konkretne pucowanko i wpadną pewne graty na dniach, a raczej pod choinkę :>

W poniedziałek "szósteczka" przeszła okresowe badanie techniczne na szóstkę. Diagnosta określił stan jako wzorcowy i niezależnie od dalszej części tekstu tego się trzymajmy na dalsze lata Naszej współpracy. :*

Żeby jednak nie było tak różowo z tym wzorcowym stanem, to na tapetę powrócił temat wadliwych mechanizmów składania lusterek. Ponieważ z końcem grudnia upływa termin rozszerzonej gwarancji zawziąłem się w sobie i zgodnie z wytycznymi pewnych osób obeznanych w temacie, w minionym tygodniu zalałem lusterka do pełna na myjni hahaha Następnie pojechałem z nie działającym po lewej stronie (prawe okazało się wodoodporne) do ASO na "grzecznościową" akcję naprawy/wymiany usterki. Na marginesie w wykazie robót poprosiłem również o reanimację i-stopa – temat bumerang. Szybka, jednodniowa akcja, telefon z ASO "lusterko zrobione, akumulator podładowany". Po zmroku odbieram auto spod serwisu, nie sprawdzając robót, bo czas i sprawunki goniły. Po dotarciu do punktu docelowego – garaż – chwila prawdy, test lewego lusterka i okrzyk radości. Skręt szyi w prawo i głośne qrwasz barabasz.. ze sprawnego zrobiło się lusterko półdystansowe, a może zamienili lusterka stronami?? <glupek2> Ponieważ nie miałem siły by tam wracać i nakręcać aferę, krótki telefon do ASO z prośbą o kolejny termin. Na moje pytanie jak można wydać pojazd nie sprawdziwszy sprawności tego układu, krótka riposta "Pan wpisał tylko lusterko po lewej stronie" <głaszcze> Konsternacja na linii telefonicznej ale finalnie wyczułem zrozumienie potrzeb i oczekiwań klienta – niczym uczeń i profesor (pytanie kto był kim) dogadaliśmy się na termin poprawkowy. Wczoraj z rewizytą na drugie lusterko. Po wymianie całość działa płynnie. Zobaczymy na jak długo, bo różne źródła donoszą o wątpliwej jakości poprawionych lusterek.

Wczoraj nie wszystko poszło jak po maśle, bo historia z i-stopem nie ma końca i zwyczajnie przerasta elektryków z ASO. Na szczęście w okolicy uchował się jeszcze jeden znachor z odpowiednim sprzętem, do którego wiosną zamierzam zawitać <faja>
Obrazek
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 19:33
Posty: 2292 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez KMBak » 18 gru 2019, 12:58

Co do i-Stopa to trzeba akumulator naładować. Ale konkretnie. Prostownikiem (a nie jakimiś ładowaczkami). Zrobić gęstość elektrolitu. Tego Ci ASO nie powie. Rozkmililiśmy temat na sąsiednim forum – wątek ma kilkadziesiąt już chyba stron. Akumulator wymaga specjalnego traktowania. Żeby się naładował, potrzebne jest długie ładowanie, dużym prądem i wysokim napięciem (finalnie nawet 16V z hakiem).
Ostatnio edytowano 18 gru 2019, 13:46 przez KMBak, łącznie edytowano 1 raz
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 13:36
Posty: 3818 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez macvas » 18 gru 2019, 13:05

Konrad My to wszyscy wiemy, ale zdumiewające jest "zaangażowanie" czyt. jego brak po stronie ASO. Pomimo tylu lat odkąd cała ta przypadłość funkcjonuje w "ofercie Mazdy" – nie zadali sobie trudu, aby podjąć temat. Ich rozwiązaniem jest wymiana aku. Mój jest już drugi. Co wizyta w aso to podpinają go pod ten pseudo-prostownik i mydlą mi oczy, ale My wiemy jak jest <faja>
Obrazek
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 19:33
Posty: 2292 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez Neonixos666 » 18 gru 2019, 20:14

Tam są akumulatory AGM czy EFB ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9463 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez KMBak » 18 gru 2019, 20:19

EFB
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 13:36
Posty: 3818 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez Neonixos666 » 18 gru 2019, 20:29

Nie wolno ładować zwykłym prostownikiem takich akumulatorów trzeba mieć prostownik z funkcją ładowania akumulatorów EFB/AGM.

KMBak napisał(a):Zrobić gęstość elektrolitu.


Nie ma tam elektrolitu w postaci płynnej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9463 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez KMBak » 18 gru 2019, 20:38

Błagam. Nie ucz mnie jeśli do końca nie wiesz jak jest.
Nie będę wałkował tematu. Zarówno fabryczna Yuasa (EFB) jak i zamiennik dawany przez ASO w postaci Exide (też EFB) mają normalny elektrolit, korki do cel itd. Z całym szacunkiem wiem co mam (Exide) i co miałem (Yuasa).

AGM jest żelowy. I nie nadaje się do Mazd gdzie akumulator jest pod maską (narażony na skoki temperatury).
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 13:36
Posty: 3818 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez Neonixos666 » 18 gru 2019, 20:54

AGM nie jest żelowy a ma specjalne maty nasączone elektrolitem i stosuje się je nawet pod maską bo w Renacie mam AGM i jakoś jest pod maską ale musi mieć izolację i chłodzenie. Nie musisz mnie błagać fakt w EFB występuje płynny elektrolit ale są również i bez niego proces ładowania jest zupełnie inny niż zwykłego akumulatora.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9463 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez KMBak » 18 gru 2019, 21:11

Ładować trzeba prostownikiem i dużymi prądami. Tak nawet zaleca producent (Yuasa w tym wypadku). Niestety ASO tutaj są zupełnymi ignorantami lub są niedoinformowani lub udają greka.

Co do baterii. To chyba faktycznie żelowe baterie muszą być w bagażniku albo są montowane w kanapie (w kabinie). Tak czy siak AGM w Mazdach 6 się nie sprawdzają (testowali), albo inaczej – zachowuje się jak EFB a ciężej go przywrócić do życia (gęstość elektrolitu). Niestety akumulator, który do zrobienia gęstości potrzebuje napięcia ponad 16V nie naładuje się w instalacji gdzie max jest 14.9. I dlatego powinno się raz na rok naładować porządnie.

Oczywiście bez ładowania też można jeździć, ale elektronika w Maździe jest tak skonfigurowana, że pewne systemy przestają działać jak % aku spadnie poniżej ~65%.
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 13:36
Posty: 3818 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez Neonixos666 » 18 gru 2019, 21:27

ja kupiłem rok temu prostownik z funkcją ładownia akumulatorów EFB/AGM przy ładowaniu widać napięcie nawet ponad 16V.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9463 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: yomex i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy