Mazda6 GH LF '10 / 2L benzyna / AT [FS5A-EL] Czarna perła
Dziś od kolegi Rikiego z Mazparts przyjechały rzeczy do wymiany oleju w automacie. Teraz pozostaje tylko umówić się na konkretny termin. Ciekaw jestem jak po 144tyś będzie wyglądał olej w skrzyni. W poprzedniej GY był czarniutki (a wymienialem przy takim samym przebiegu) tak, że podejrzewam tu będzie podobnie.
WisniaUs napisał(a):Ja bym nie ruszał ale jak tam stryjenka uważa
a dlaczego niby ma nie ruszać olej w automacie powinno się wymieniać nawet jak producent nie przewiduje.
Neonixos666 napisał(a): producent nie przewiduje.
Ostatnio edytowano 13 mar 2019, 20:11 przez WisniaUs, łącznie edytowano 1 raz
-
WisniaUs
UCASH napisał(a):Jaka wymianę robisz? Statyczna czy dynamiczna?
Wymiana statyczna wraz z filtrem. Tak jak w poprzedniej GY.
Dopisano 13 mar 2019, 09:13:
WisniaUs napisał(a):...ciach...Skoro skrzynia dziala jak powinna to po co tam śturać??? Dla dla zasady???? Nie wymaganej przez producenta?
Wiesz Krzysiek płukanka to jednak cuś innego niż olej. To, że producent samochodu nie przewiduje ma się nijak do tego co twierdzą producenci skrzyń biegów. Jakiegokolwiek się nie zapytać to wszyscy zalecaja obowiązkową wymiane co ileś tysi kilometrów.
Geniek napisał(a):Wiesz Krzysiek płukanka to jednak cuś innego niż olej
Wiem
Ostatnio edytowano 13 mar 2019, 20:12 przez WisniaUs, łącznie edytowano 1 raz
-
WisniaUs
Jeśli ktoś po płukance (takie ze sklepu zwykłej) musi zrobić remont silnika to ten silnik był do roboty przed płukanką tylko tego nie wiedział. Jest sporo testów płukanek które bardzo dobrze wpłynęły na sprawny motor bo nie jest ona do uzdrawianie zdechlaków.
Geniek napisał(a):Wiem wiem, twoja babcia to ewenement na skalę krajową
No własnie wiec ty musisz wymieniac olej ,najlepiej na kujawski Bo on na bank jest krajowy
-
WisniaUs
Hejka,
olej z filtrem w automacie wymienione. Weszło prawie 4l czyli połowa pojemności skrzyni. Stary był już dość czarny i mocno przepracowany choć nie czuć od niego było spalenizną czyli nie przepalony. Od razu widać też zmianę w pracy skrzyni – biegi sa zmieniane bardziej miękko. Czuć ewidentną różnicę po zmianie oleju. Tak, że nikt mnie nie przekona, że oliwa w skrzyni nie podlega wymianie bo serwis Mazdy tak twierdzi. Jak dla mnie to pozycja obowiązkowa dla każdego posiadacza automatu.
Przy okazji udało mi się wczoraj ustrzelić taki oto przebieg:
olej z filtrem w automacie wymienione. Weszło prawie 4l czyli połowa pojemności skrzyni. Stary był już dość czarny i mocno przepracowany choć nie czuć od niego było spalenizną czyli nie przepalony. Od razu widać też zmianę w pracy skrzyni – biegi sa zmieniane bardziej miękko. Czuć ewidentną różnicę po zmianie oleju. Tak, że nikt mnie nie przekona, że oliwa w skrzyni nie podlega wymianie bo serwis Mazdy tak twierdzi. Jak dla mnie to pozycja obowiązkowa dla każdego posiadacza automatu.
Przy okazji udało mi się wczoraj ustrzelić taki oto przebieg:
Korzystając z ładnej pogody w weekend przygotowałem letnie kółka do sezonu. W ruch poszedł środek do czyszczenia felg od Tuga Chemie. Poszło nawet całkiem gładko i doczyścił dość mocne zabrudzenia:
Przy okazji wyczyszczony został przepływomierz bo on został do roboty jako, że wcześniej została wyczyszczona przepustnica.
Wymieniłem tez filtr powietrza choć ten co był wyglądał całkiem nieżle i jeszcze mógł zostać:
Przy okazji wyczyszczony został przepływomierz bo on został do roboty jako, że wcześniej została wyczyszczona przepustnica.
Wymieniłem tez filtr powietrza choć ten co był wyglądał całkiem nieżle i jeszcze mógł zostać:
Przepływka teraz laleczka,a filterek powietrza to ja wymieniam z kazda wymiana oleju silnikowego Kabinowy zakladam po zimie nowy i po lecie znowu nowy Wszystkie Mann albo od Knechta
-
WisniaUs
Hejka,
jako, ze od zakupu wkurzalo mnie ze drzwi tylne zamykaly sie samoczynnie bo ograniczniki nie dzialaly jak trzeba w koncu dojrzalem do zakupu nowych ogranicznikow i ich wymiany. Sama wymiana w miare prosta. Po zdjeciu boczkow drzwi pozostaje odkrecic czarna platkikowa oslone i jest dobry dostep do samego ogranicznika. Wymiana w obu tylnych drzwiach to okolo 2h robiac to po raz pierwszy. Wszysko poszlo jak trzeba i w koncu drzwi zamykaja sie wtedy kiedy ja chce a nie one chca
Jedyne uszkodzenia to urwana jedna spinka. Trzeba bedzie zamowic. Ktos wie gdzie je mozna dostac w normalnych pieniadzach?
jako, ze od zakupu wkurzalo mnie ze drzwi tylne zamykaly sie samoczynnie bo ograniczniki nie dzialaly jak trzeba w koncu dojrzalem do zakupu nowych ogranicznikow i ich wymiany. Sama wymiana w miare prosta. Po zdjeciu boczkow drzwi pozostaje odkrecic czarna platkikowa oslone i jest dobry dostep do samego ogranicznika. Wymiana w obu tylnych drzwiach to okolo 2h robiac to po raz pierwszy. Wszysko poszlo jak trzeba i w koncu drzwi zamykaja sie wtedy kiedy ja chce a nie one chca
Jedyne uszkodzenia to urwana jedna spinka. Trzeba bedzie zamowic. Ktos wie gdzie je mozna dostac w normalnych pieniadzach?
witam,
czy to prawda jak podają w sklepach internetowych ,żę filtr powietrza knecht LX936 pasuje do benzyny i do diesla ,zamówiłem taki filtr i nie wiem czy zakładać bo mój oem mazdy wygląda inaczej bardziej jak na zdjęciu w poście u kolegi wyżej
czy to prawda jak podają w sklepach internetowych ,żę filtr powietrza knecht LX936 pasuje do benzyny i do diesla ,zamówiłem taki filtr i nie wiem czy zakładać bo mój oem mazdy wygląda inaczej bardziej jak na zdjęciu w poście u kolegi wyżej
- Od: 24 kwi 2019, 22:11
- Posty: 3
- Auto: mazda 6 2,00 147KM LF-DE 2006
benzyna
Hejka,
pytanie jako, że w przyszłym miesiącu czeka mnie kolejna wymiana oleju silnikowego. Poprzednio po zakupie był zalany Eneosem Sustiną 5W30 i teraz się zastanawiam czy lać do niego to samo czy może Amsoil Signature Series 5w30 ASL? Cena prawie taka sama. Ktoś coś?
Eneos spisywał się OK. Silnik chodzi ładnie choć wydaje mi się, że dość szybko po wymianie zrobił się ciemny. Ale to może i dobrze, znaczy że usuwa zanieczyszczenia jak trzeba. Oleju nie bierze lub bierze ale niezauważalne ilości. W ciągu roku robię między 10 a 15kkm.
pytanie jako, że w przyszłym miesiącu czeka mnie kolejna wymiana oleju silnikowego. Poprzednio po zakupie był zalany Eneosem Sustiną 5W30 i teraz się zastanawiam czy lać do niego to samo czy może Amsoil Signature Series 5w30 ASL? Cena prawie taka sama. Ktoś coś?
Eneos spisywał się OK. Silnik chodzi ładnie choć wydaje mi się, że dość szybko po wymianie zrobił się ciemny. Ale to może i dobrze, znaczy że usuwa zanieczyszczenia jak trzeba. Oleju nie bierze lub bierze ale niezauważalne ilości. W ciągu roku robię między 10 a 15kkm.
Witam,
w sobotę silnik doczekał się wymiany oleju i filtra. Tym razem po przeczytaniu wielu informacji postawiłem na olej Amsoil Signature Series 5W30i filtr Mann. Przy okazji wpadł na pokład nowy pasek wielorowkowy Dayco jako, że stary oryginalny Mazdy był już zdeczka zmęczony życiem. Jednocześnie sprawdzone zostały wszystkie rolki ale do ich pracy nie było żadnych zastrzeżeń :–)
w sobotę silnik doczekał się wymiany oleju i filtra. Tym razem po przeczytaniu wielu informacji postawiłem na olej Amsoil Signature Series 5W30i filtr Mann. Przy okazji wpadł na pokład nowy pasek wielorowkowy Dayco jako, że stary oryginalny Mazdy był już zdeczka zmęczony życiem. Jednocześnie sprawdzone zostały wszystkie rolki ale do ich pracy nie było żadnych zastrzeżeń :–)
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość