Mazda6 GY MZR-CD `06

GL / GJ / GH / GG / GY

Postprzez smile » 11 maja 2018, 23:46

Coś się kończy, coś się zaczyna... podobno <serduszka> <serduszka> <serduszka> <serduszka>

Po latach przerwy długo oczekiwany przeze mnie powrót do jazdy jedyną słuszną marką <jupi>
W końcu brelok przy kluczach będzie miał towarzystwo :D

Co prawda celowałem generację wyżej, ale jak to mówią " ciesz się tym co masz" <lol> <lol>

Tak czy siak stałem się właścicielem szóstki kombi w dieslu :D zależało mi aby to był model poliftowy ze względu na wnętrze i paletę kolorów :D z silnikiem diesla oczywiście <glupek2> hahaha

Po zakupie a zanim odkręciłem jakąkolwiek śrubkę prezentowała się tak:

1.jpg


2.jpg



Obecnie przechodzi niezbędne naprawy abym mógł się w końcu cieszyć jazdą <ok> <ok> <ok>

W końcu jest Mazda, to będzie można na jakieś spotkanie regionalne podjechać jak już będzie sprawna <jupi>


__________
12.05.2018

Aktualny stan auta jak na zdjęciach poniżej a więc coś się dzieje :) Niestety oczekiwanie na części i do tego "solidni" w kontakcie allegrowicze potrafią zaburzyć plan prac na weekend.. miał być wymieniony intercooler i złożony przód ale nie ma paczki <cisza> <cisza> W związku z tym kolejny raz plan trzeba było modyfikować i robić kilka rzeczy na raz wg listy wcześniej przygotowanej <czytaj> <diabełek> Dzisiejsze szybkie zakupy w lokalnym intercarsie także poniżej :) Zestaw filtrów KNECHT i nowe hamulce na tył FERRODO, szpilka oryginał MAZDA, pasek wielorowkowy GATES i trochę chemii <faja> <faja> <faja>

3.jpg

4.jpg


5.jpg


Zestaw podkładek pod wtryskiwacze i nowa uszczelka pod pokrywę oryginał Mazda leży już od 2012 roku u mnie w piwnicy i czeka na montaż... i chyba jutro się doczeka hahaha <lol> :P Przy okazji brudnych rąk to pewnie jeszcze kolektor dolotowy będę chciał wyczyścić aby po wymianie rozrządu można było na spokojnie szarpać moment w górę <diabełek> <diabełek> <diabełek>
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 12:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez stachan » 15 maja 2018, 13:40

No to witamy w dziale szóstek <spoko>

U mnie było podobnie:

smile napisał(a):Po latach przerwy długo oczekiwany przeze mnie powrót do jazdy jedyną słuszną marką


I reakcja również podobna <jupi>
Obrazek
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
Koordynator Finansów
Koordynator Konkursów
 
Od: 21 wrz 2006, 16:09
Posty: 5603 (328/453)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GH 2.0 LF-DE

Postprzez Biniu » 15 maja 2018, 14:34

I dobrze. Szóstka mimo swoich pewnych bolączek jest wspaniałym dailycarem. 3 lata już ją jeżdżę a dalej za każdym razem jak wsiadam po dłuższej przerwie (tydzień) to mam zaciesz na twarzy.

IC wpadnie jakiś wydajniejszy czy seria?
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 06:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez smile » 16 maja 2018, 09:34

stachan napisał(a):No to witamy w dziale szóstek


Dziękuję za miłe powitanie :) Ja także chciałem się przywitać ze wszystkimi, co będą tu zaglądać ;)

Ufff... po wypowiedzi Binia i Stachana stwierdzam, że jestem we właściwym miejscu, między właściwymi ludźmi z właściwym autem <zeby> Mazda wyzwala emocje, potwierdzone <lol> :)

Odnośnie auta wymaga dużo wkładu i finansowego i fizycznej pracy.. ale małymi kroczkami idę do przodu :)

ICek zdecydowałem się zamówić nowy bo w używkach nie ma nic sensownego z wiadomych powodów :)
Wejdzie zamiennik seryjnego intercoolera a więc wydajność zbliżona do nowego. Moja 6 to wersja o niskiej mocy ( 121 KM ) a ten sam ICek był także w wersjach wysokiej mocy ( 143 KM ) więc zakładam jakiś margines wydajności :) Przejście na 143 KM to wymiana turbo na wydajniejsze i przeprogramowanie PCMu ale na to na razie się nie zdecydowałem... <nie powiem>


Pozdrawiam wszystkich a wieczorem dorzucę jakieś nowe zdjęcia z opisami prac papa papa
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 12:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez kasiakre12345 » 16 maja 2018, 09:55

Super. Gratuluję powrotu do świetnej marki!
Ja już długo jeżdżę Mazdą i na nic nie zamienię :)
https://www.spirulina.pl/spirulina/spir ... dzono.html
Ostatnio edytowano 14 lip 2021, 11:42 przez kasiakre12345, łącznie edytowano 2 razy
Początkujący
 
Od: 16 maja 2018, 09:40
Posty: 2

Postprzez Addrian » 16 maja 2018, 12:54

Czemu masz przedliftowe lampy ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2015, 11:20
Posty: 113 (0/4)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 6 GY LF '04

Postprzez TheMonster » 16 maja 2018, 13:48

Słuszna uwaga odnośnie lamp ;)
WIdzę że jesteś z Gdańska, więc z tego miejsca zapraszam też do włączenia się w klubowe życie ;)
Temat regionalny tutaj (KLIK)

Szerokości i bezawaryjności <spoko>
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć dieslem

_____________________________________________________________
Dawne auta:
Citroen Xsara II 1,6 16V 2003
Mazda 6 GG/GY 2005 2,0 MZR-CD 136 KM MT
Mazda 3 BM 2016 2,0 SkyActiv-G 120KM MT "Śnieżynka"
Tomasz W.
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Pomorza
Moderator
 
Od: 22 lis 2015, 14:59
Posty: 1521 (227/225)
Skąd: Bydgoszcz / Poznań
Auto: Mazda 3 Hikari, 2,0 150KM AT

Postprzez smile » 16 maja 2018, 22:12

kasiakre12345 napisał(a):Super. Gratuluję powrotu do świetnej marki!
Ja już długo jeżdżę Mazdą i na nic nie zamienię

Ale ja z marką Mazda się wcale nie rozstawałem przez te lata :) Mazda to nie tylko auto w moim przypadku ale nawet chociażby solniczka i pieprzniczka w kuchni <diabełek> :) Ale kluczyków z logo brakowało najbardziej przez ten czas ;) Mam nadzieję, że jeszcze w maju zacznę jeździć swoją :)

Addrian napisał(a):Czemu masz przedliftowe lampy ?

Z takimi kupiłem, ale mi się nie podobały więc poszły do pieca <lol>

6.jpg


Obecnie przechodzą kurację odprzedliftującą <rotfl> <rotfl> Tak wyglądają w połowie metamorfozy...

7.jpg


TheMonster napisał(a):zapraszam też do włączenia się w klubowe życie

Mogę tylko powiedzieć: do zobaczenia wkrótce :)


Z zakresu prac poczynionych w weekend to zabrałem się za wycieki z pod pokrywy zaworów. Ale jak już robić dla siebie to porządnie :> A więc wyleciały wtryski na wymianę podkładek <lol> Do tego był wyciek z pod przedniej ścianki pokrywy zaworów, uszczelnianej silikonem. Jak już było wszystko roznegliżowane i umyte pod pokrywą to grzechem by było nie sprawdzić luzów zaworowych <cisza> Szybko potwierdziło się, że było warto.. tylko jeden cylinder miał poprawne luzy, pozostałe większe o 0,15 – 0,3 mm <oczy>
8.jpg

9.jpg

10.jpg

11.jpg


Jak już byłem tak daleko to wymieniłem pasek wielorowkowy, jak się okazało było to chyba w ostatnim dobrym momencie... stary pasek nie był w dobrej formie. Ujawniło się także hałasujące kółko napinacza paska. Dopisałem to do listy prac przy okazji rozrządu :)
12.jpg



Na drugim froncie walka równoległa z tylnymi hamulcami, zapieczone prowadnice wymusiły zakup nowych jarzm do tylnych zacisków.. Dzisiaj trzecie podejście do tylnej osi.. złamałem cztery wiertła usuwając wkręty mocujące tarczę do piasty.. największe chyba 7 mm.. bo wcześniej w jednej ułamał się bit krzyżakowy, hartowany <glupek2> rozwierciłem wkręty a tarcza dalej ani drgnie :(

Jutro przyjedzie nowy IC-ek i może w końcu nowe kratki zderzaka, stare po demontażu LEDów nie wyglądają jakoś estetycznie a do tego prawa ma wyciętą dziurę <oczy>



TheMonster napisał(a):Szerokości i bezawaryjności


Dziękuję i wzajemnie !! <spoko> <spoko> <spoko>
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 12:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Nightfall » 16 maja 2018, 22:18

Biniu napisał(a):3 lata już ją jeżdżę a dalej za każdym razem jak wsiadam po dłuższej przerwie (tydzień) to mam zaciesz na twarzy.


Ja jeżdżę swoją 6 lat i zaciesz mam dosłownie za każdym razem jak na nią spojrze :D

Witamy w dziale. <faja>
Kolejny kombiaczek w rodzinie w świetnym kolorze <spoko>
Ty masz lampy przedliftowe z przodu a ja np miałem z tyłu. :| Czemu? Nie wnikam hahaha
Jedno co pewne to szybciej je przyciemnisz za pomocą naszego forumowgo przyjaciela Kreta :P
Nie widzę auta z tyłu Ale jeśli nie masz lotki na klapę to szukaj bo zmienia wygląd auta na duży +
Szerokości bezawaryjnosci i przyjemności z ujezdzania :D

Dopisano 16 maja 2018, 23:19:

Widzę lampy już poszły w jedyna słuszna drogę :D <spoko>
Nightfallówna
Dum Spiro Spero.....
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 11 lut 2013, 21:32
Posty: 4111 (138/173)
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: Mazda 6,kombi ,2006 rok, 2.0 diesel, Dpf out,chiptuning 130 KM/363 Nm,Phantom Blue

Postprzez Dziurga » 22 maja 2018, 16:10

Czarne lampy to jest to :D
Powodzenia w modzeniu :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2015, 14:39
Posty: 317 (9/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GJ
Mazda 6 GG

Postprzez smile » 24 maja 2018, 18:59

Udało mi się ogarnąć silnik <jupi> , podciśnienie odbudowane, sterowanie turbo wróciło, hamulce z tyłu nowe, nowy IC z kierownicą powietrza chłodzi ładnie, wszystkie kontrolki pogasły same <jupi> czasem na wolnych SCV sie chyba wiesza bosię zamiast 35 MPa podaje 180 MPa na listwę <nauka>

Reflektory w krecie się moczą <faja> i w zasadzie lampy mnie teraz trzymają aby w końcu wyjechać na jakąś jazdę próbną od zakupu <glupek2> <lol> <rotfl>

Jutro poskładać wszystko to będzie wyczyn.. <faja> papa
Załączniki
IMG_20180524_194630.jpg
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 12:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez smile » 30 maja 2018, 13:37

W piątek udało mi się uruchomić silnik, pozbyć się trybów awaryjnych i błędów przeróżnych <jupi> Stwierdziłem, że nie ma co się poddawać i o drugiej w nocy, to już sobota, udało się spasować zderzak, lampy itp i wyjechać na jazdę próbną – delikatnie się poturlać i wyłapać kolejne niedomagania i błędy <lol> <glupek2>

Oczywista sprawa, myjnia po pierwszych 20 kilometrach <lol> pierwsze mycie :P <rotfl>

IMG_20180526_010942.jpg
Chyba każdy ma takie zdjęcie.... :P :P


Potem pierwsza noc i poranek w godnych warunkach i już tak zostanie na dłużej <ok2> <ok2>
Koła letnie w rozmiarze 16 cali, wzór bardzo mi się podobał także ten... :P

IMG_20180526_134539.jpg





A dzisiaj dotarła paczka od Rikiego <jupi> <jupi> <jupi>

Ostatni raz chyba tak się cieszyłem w.... Boże Narodzenie <lol> <rotfl>
Komplet rozrząd OEM Mazdy :) Pasek od razu wyjąłem z pudełka, pachnie nowością i te loga i napisy na nim <serduszka> Pompa wody i uszczeleczki też najwyższej klasy <ok> <ok> <ok>
Trochę oliwy do silnika ;)
FORTE ADFC – szykuje się płukanko na "małym obiegu" :)
Rolka od napinacza paska i pasek <spoko> <spoko> <spoko>

i ten piękny kubek <ok2> <zeby> <serduszka2> <soczek>

Jak zwykle polecam zakupy w Mazparts <spoko> <spoko> <spoko>

IMG_20180530_135816.jpg


Także Mazda się zmienia i zaczyna jeździć i wyglądać <faja>
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 12:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez smile » 25 cze 2018, 17:44

Ostatnio mega mało czasu mam na myślenie o przyjemnych rzeczach, raczej lżej nie będzie póki co. Ale to wcale nie znaczny, że całe dnie leżę na plaży :) raczej leżę pod Mazdą i zalewam sie płynem chlodniczym czy olejem, na upały może być i to, jesli zimny :)
Po wielu perturbacjach dotarłem do jakiegoś punktu koncowego stanu silnika, jak na wersję 121 KM rwie z pod tyłka jak dzik. Chociaż nie wiem do końca co siedzi w PCMie, kupionym na allegro :) Stąd w kolejnej wolnej chwili, której nie mam :p jedziemy na hamowanie zrobić pomiar mocy i momentu, potocznie kreski :) Na pewnopewno seria jest <faja>

A tu nagroda za godziny czasem krwawej walki :) minuta pracy zupełnie nie wygłoszonego silnika, bo wszystkie osłony leżą na półce hahaha
Jak dla mnie po tym jak to auto kupiłem z zupełnie nie odpalającym motorem, potem odpalił ale kaszlał a teraz juz jest zdrowy :)


Wieksza relacja także bedzie, bo się działo.. a... jutro przyjdzie zwrotnica lewa, dostanie nowe łożysko i bedzie czekać na tarcze/klocki i dalszy rozwój spraw.. <lol>

Pozdrawiam wszystkich :) papa
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 12:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez smile » 27 lut 2019, 10:57

Pierwsze kilometry zrobione można by powiedzieć.. A tak na poważnie, Mazda stała się głównym autem codziennym w domu i od sierpnia przybyło jej ponad 40 tysięcy km co mam nadzieję usprawiedliwia moją nieobecność na forum ;)
Auto robi to do czego zostało stworzone bardzo dobrze <spoko>
Do zobaczenia mam nadzieję na najbliższym zlocie <ok>
Załączniki
IMG_20190226_205310.jpg
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 12:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez smile » 15 lis 2020, 21:33

Witam wszystkich po długiej nieobecności papa <oczko>

Auto jest ciągle w użytkowaniu i generalnie w moich rękach przybyło już 100 tyś km :D Z czego tak naprawdę pierwsze 90 tyś w ciągu pierwszego roku użytkowania. A użytkowanie to, to sama przyjemność i radość <serduszka> Po takim intensywnym użytkowaniu na długich dystansach ( zazwyczaj 6 bieg, obrotomierz do pionu, tempomat <faja> ) czas się pochylić nad silnikiem ;)

Od ponad roku dużo się zmieniło i teraz Madzie użytkuje okazjonalnie, jedynie tydzień w miesiącu, przez 3 tygodnie stoi i czeka. A wiadomo, ze po 3 tygodniach jazdy z tachografem na 85 km/h tydzień Madzia jest "użytkowana zgodnie z przeznaczeniem" <diabełek> <diabełek> <diabełek> Czasem oznacza to srogą chłostę ale zawsze jedynie po dobrym rozgrzaniu oleju <nauka> <spoko>

W dalekosiężnym planie efektem ma być MOOOOC a przede wszystkim moment, niuty czy jak kto woli NIUTONOMETRY <diabełek> <diabełek> <diabełek>

Teoretycznie startuje z wersji LO Power a więc skromnych 120 KM i 310 Nm w teorii dostępnych już od 2000 obr/min.

Wybór na tunera już padł, muszę go jeszcze tylko przekonać i uświadomić ;) <ok> a przede wszystkim zacząć prace nad silnikiem co by nie było wstydu. Całość dzielę na etapy i tak w skrócie...


1. Przygotowanie do kontrolnego hamowania silnika – regulacja luzów zaworowych; filtry paliwa i powietrza; Tak przygotowanym autem dopiero mogę się wybrać na hamownie i sprawdzić z czego zaczynam :)


2. Modyfikacje. Po pomiarze referencyjnym :P :P :P wchodzi nowe większe turbo <jupi> <jupi> <jupi> i dwie nowości: chciał bym mieć stały podgląd parametrów oleju ( temperatura i ciśnienie ) i wskaźnik ciśnienia doładowania :D
Nowe sprzęgło też może być potrzebne... <rotfl>


3. Strojenie na hamowni. Będzie to strojenie pod pełne możliwości pieca a nie zagranie programu typu "gotowiec" <nauka> <nauka> <nauka>


Plan jest wstępnie nakreślony <czytaj> Pozostaje tylko znaleźć czas na regulacje, kompletować graty i upychać <spoko>


Co myślicie o tym małym projekcie na MOC ? :)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 12:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Neonixos666 » 15 lis 2020, 21:50

przed modyfikacjami sprawdził bym jeszcze kondycję wtryskiwaczy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9462 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez smile » 16 lis 2020, 19:38

Słuszna uwaga. W sumie odkąd leje olej 2T do paliwa przestały hałasować to o nich zapomniałem.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 12:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Neonixos666 » 16 lis 2020, 19:59

aż tak głośnio się zachowywały?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9462 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez smile » 17 lis 2020, 21:51

to zależy jak kto lubi "cykanie" przy przyśpieszaniu :)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 12:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Neonixos666 » 17 lis 2020, 22:11

przy tej generacji wtryskiwaczy ich słyszalna praca jest nieunikniona kwestia tylko w jaki sposób je słychać, bardziej miękko czy twardo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9462 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy