Strona 1 z 1

Mazda6 GY L3 '03 AWD 162KM vel. "PUMA"

PostNapisane: 8 cze 2017, 18:48
przez michalmx3
Witam serdecznie Panów i Panie !!

59d6fb975d492867.jpg


Prezentowana poniżej Mazda, jest już 2 samochodem tej marki w moim życiu. Pierwszą była 323F BA Z5 przez którą to zachorowałem na Mazdy i która niestety już trafiła na złom... Potem trafił się chwilowy epizod z Citroenem Xsarą VTS, który zakończyła decyzja o zmianie na większe auto.
Po pożegnaniu z Cytryną postanowiłem spełnić swoje marzenie o mocnym kombi, najlepiej z napędem na 4 koła. Poszukiwania zaczęły się od Saaba 9-5, później przyszedł czas na szukanie Volvo XC70, następnie Peugeot 407, aż w końcu zapadła decyzja o zakupie M6 i tak z 3 wybranych (2 AWD i jedna "zwykła" 2.3), ostatecznie wybrałem ten egzemplarz (bo 4x4, duży silnik, ładna i jako tako się odpycha :P) Blacha była zdrowa, wnętrze niczego sobie, silnik nie dymił nie szarpał, skrzynia działała perfekt, więc proces decyzyjny był szybki i tak w grudniu 2016 trafiła w moje ręce.

Oto ona z ogłoszenia (zdjęcie kapciem robione):
a1d64b01020d9c40.jpg


Tyle historii, teraz trochę faktów:
Mazda jest z roku 2003, przyjechała z Niemiec, po czym w Polsce poprzedni właściciel miał ją przez pół roku, po czym trafiła w moje ręce. Napędzana jest przez silnik 2.3 162KM z napędem na 4 koła i skrzynią automatyczną (na forum takiej konfiguracji jeszcze nie widziałem :D). Przebiegu przy zakupie miała 186.000km, co jest mało prawdopodobne, bo i po wnętrzu widać większe zużycie, a i jak się później okazało, ktoś coś grzebał w zegarach...

Wyposażenie:
-Elektryczne wszystko (oprócz reg. foteli)
-Szyberdach
-Klima automat
-Grzanie tyłka
-System audio BOSE
-ASB
-ABS/TCS
-Lampy Ksenon
-Webasto
-Reszta tak jak w każdej innej :P

Zaraz po zakupie zrobione:
-Założony LPG STAG Qbox PLUS
-Wymienione zegary (oryginał był grzebany, wypalona dioda check i chyba przebieg redukowany)
-Przegląd silnika i całej reszty u Tadziola
-Wymiana oleju w ASB
-Wymiana świec na DENSO IT20TT
-Wymiana oleju z 10W40 na 5W40 z płukaniem i ceramizerem LIQUI MOLY

Zmodyfikowane zostało:
-Regeneracja reflektorów z wymianą odbłyśników, czyszczeniem soczewek i malowaniem maskownic
-Malowanie tunelu środkowego w czarny połysk
-Tylne lampy A-Spec
-Grill czarny mat
-Oświetlenie wnętrza biały LED

Planów co do dalszych modów nie zdradzam, bo zmieniają się codziennie :P wszystko wyjdzie w praniu.
Jak narazie wiernie służy, jeździ się wyjątkowo przyjemnie, tylko lać gaz i jeździć :D

A poniżej klika zdjęć "PUMY":

0f0401783e43c564.jpg
31bd7c7596fbaa65.jpg
d872c78c59bdbaac.jpg
ea35de09864403e6.jpg

PostNapisane: 9 cze 2017, 08:14
przez Bartg
Witamy w dziale Nasze Mazdy :) Prosiłbym dodać zdjęcia na serwer MS (opis jak to zrobić w viewtopic.php?f=321&t=177089), z fotosika lubią znikać zdjęcia dość niespodziewanie :)

PostNapisane: 15 cze 2017, 11:09
przez Mateo_RX
Czy mi się zdaje czy jedną lampę przednią masz ciemną, a drugą jasną <co?>

PostNapisane: 15 cze 2017, 12:22
przez Neonixos666
MateoM6 napisał(a):Czy mi się zdaje czy jedną lampę przednią masz ciemną, a drugą jasną <co?>


Odbicie słońca.

PostNapisane: 15 cze 2017, 12:25
przez MariuszTG
Widzę znajomą rejestrację ;) Jesteś z TG lub okolicy?

PostNapisane: 15 cze 2017, 13:59
przez michalmx3
Neonixos666 napisał(a):
MateoM6 napisał(a):Czy mi się zdaje czy jedną lampę przednią masz ciemną, a drugą jasną <co?>


Odbicie słońca.


Dokładnie tak, obie są czarne :–)

MariuszTG napisał(a):Widzę znajomą rejestrację ;) Jesteś z TG lub okolicy?


Obecnie mieszkam w Kato, ale czasem pojawiam się w okolicach lotniska w Pyrzowicach :–)

PostNapisane: 20 cze 2017, 09:38
przez deadzik
michalmx3, gratulacje Mazdy, prezentuje się zacnie :D Nietypowe, rzadkie zestawienie z napędem 4x4 i automatem, mało tego na rynku. Malowanie konsoli i tunelu bardzo na plus, Osobiście nie lubię tej jasnej, przedliftowej szarości. Dużo mocy i wigoru taka konfiguracja odbiera w stosunku do "zwykłego" 2.3 manual z napędem na przednią ośkę? Jakie spalanie LPG w różnych cyklach?

Interesuje mnie ta opcja --> "-Regeneracja reflektorów z wymianą odbłyśników, czyszczeniem soczewek i malowaniem maskownic"

Jaki efekt końcowy w nocy, dużo jaśniej, robi robotę? Przymierzam się do tej operacji za jakieś 2 tygodnie. Sama wymiana żarników na Osram Cool Blue Intense, którą wykonałem w marcu poprawiła trochę jakość oświetlenia, ale nie takiego efektu się spodziewałem po ksenonie. Widać, że coś "dusi" te żarniki, obstawiam właśnie soczewkę i odbłyśnik.

Re: Mazda6 GY L3 '03 AWD 162KM vel. "PUMA"

PostNapisane: 20 cze 2017, 10:36
przez michalmx3
Dzięki za miłe słowa :D mam nadzieję, że z czasem będzie tylko lepiej :)

Jeżeli chodzi o moc i wigor na codzień to niestety ale bliżej jej co najwyżej do LF niż do zwykłego L3... Jednak masa i kupa przełożeń robi swoje. Ale w zamian za to w zimę nie ma mocnych na to auto nawet w wysokim śniegu :D a ile frajdy na zaśnieżonym parkingu... :P
Pali ona różnie, w trasie 130-150km/h potrafi zejść do 13l/100km a przy dynamicznej jeździe mieszanej to weźmie 15l i więcej.

Jeżeli chodzi o moje lampy to poprawa była znaczna, odbłyśniki były solidnie wypalone a soczewka mocno zakurzona. Jeżeli masz możliwość, to zrób sam, za całość w warsztatach wołają 500-600zł, a same zregenerowane odbłyśniki kosztują około 160zł + około 4 – 5 godzin roboty przy aucie (i 25zł za czarny matowy lakier w sprayu) :)

Re: Mazda6 GY L3 '03 AWD 162KM vel. "PUMA"

PostNapisane: 20 cze 2017, 10:40
przez wumpscut
Wow, bardzo ciekawa konfiguracja :) Napęd 4x4 jest stały? Gratuluję nietuzinkowej 6-stki :)

PostNapisane: 20 cze 2017, 11:23
przez KMBak
Fajna sztuka. Faktycznie bardzo oryginalne zestawienie silnika skrzyni i napędu 4x4 – a no i kombi. <lol>

PostNapisane: 20 cze 2017, 11:37
przez deadzik
Spalanie dość spore, w stosunku do zwykłego 2.3 jakieś 20% wyższe, ale wiadomo czym jest spowodowany taki stan rzeczy <rotfl>

Dzięki za info. Chętnie podjąłbym się tematu, bo też czasem lubię sam coś podłubać. Jednak z racji tego, że jeszcze przez najbliższych kilka miesięcy mieszkam w bloku, jest to mocno utrudnione. Odbłyśniki regenerowane to koszt 200 zł za 2 szt, do tego nie mam odpowiednich przyrządów typu opalarka czy maszyna polerska/odpowiednia chemia do spolerowania klosza + nałożenie warstwy ochronnej. Summa summarum z 3 stówki wyjdzie za własnoręczną robotę i sporo pracy przy tym jak na pierwszy raz i ryzyko, że coś pójdzie nie tak.

PostNapisane: 21 cze 2017, 13:16
przez michalmx3
deadzik napisał(a): Summa summarum z 3 stówki wyjdzie za własnoręczną robotę i sporo pracy przy tym jak na pierwszy raz i ryzyko, że coś pójdzie nie tak.


No zawsze jakiś nakład pieniężny trzeba wyłożyć, ale sądzę, że warto i się zawsze człowiek czegoś nauczy.
Ja też to robiłem pierwszy raz w życiu i jakoś poszło bez szkód :)

wumpscut napisał(a):Napęd 4x4 jest stały?

Szczerze, to nie mam pojęcia, wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że dyfer z tyłu jest ten sam co w MPS, więc dołączany elektronicznie przy uślizgu przedniej osi. Na całe szczęście nawet nie czuć kiedy to ma miejsce.

PostNapisane: 22 cze 2017, 17:24
przez deadzik
W garażowych, domowych warunkach na pewno bym się tego podjął. Wiadomo, sprawia to satysfakcję, lecz pasuje mieć do tego miejsce i warunki. W sumie żarniki Osram Cool Blue Intense kupiłem okazyjnie nówki z Intercarsu w cenie przez pół, wymieniłem je sam, sporo na tym zaoszczędziłem, więc teraz można trochę stracić na regeneracji układy optycznego, co by się sytuacja zbalansowała <lol>
Wymieniałeś również żarniki czy ten spory efekt był osiągnięty przez samą wymianę odbłyśników, czyszczenie soczewek i spolerowanie reflektora?

Re: Mazda6 GY L3 '03 AWD 162KM vel. "PUMA"

PostNapisane: 7 lip 2017, 12:45
przez michalmx3
Do mazdy wpadł pierwszy etap wygłuszania wnętrza :D Narazie udało mi się wykleić drzwi taśmą dekarską według instrukcji kolegi thesilent :) Poprawa jest, ale choroba postępuje i kolejne w planie jest wygłuszenie bagażnika (taśma + poroso) ,tym samym zestawem wygłuszenie podłogi i podsufitki i na koniec jak starczy chęci wygłuszenie deski rozdzielczej i maski :)

deadzik napisał(a):W garażowych, domowych warunkach na pewno bym się tego podjął. Wiadomo, sprawia to satysfakcję, lecz pasuje mieć do tego miejsce i warunki.


Słaba wymówka :P wygłuszenie robiłem pod blokiem tak samo jak malowanie tunelu i parę innych rzeczy :D Dla chcącego nic trudnego :D
Żarników nie wymieniałem, bo i po co skoro świecą przyzwoicie? Jak któryś żarnik padnie to wymienię komplet na coś mocniejszego.

Re: Mazda6 GY L3 '03 AWD 162KM vel. "PUMA"

PostNapisane: 21 lip 2017, 14:00
przez krakus_krk
Widziałem na żywo. Ładna Mazda! Bardzo nietypowe zestawienie. Zazdroszczę silnika, napędu i szyberdachu :]
Ale nie można mieć wszystkiego ;)
Musimy się umówić na oględziny reflektorów bo zafiksowaliscie mnie na te czarne lampy.
Przyciemniasz szyby??? Planuje w sierpniu. Jakbys się decydował to może nam zniżkę dadzą jak na dwa auta. Dali mi cenę 380 zlociszy. Robią bez demontażu boczków.

Re: Mazda6 GY L3 '03 AWD 162KM vel. "PUMA"

PostNapisane: 3 paź 2017, 13:39
przez michalmx3
Długo mnie tu nie było ze względu na szaleństwo związane z moim ślubem i weselem.
Ale mimo tego trochę się działo wokół auta :)
Największą zmianą była wymiana wydechu na nowy bo stary przerdzewiał i zaczął się rozpadać... Wymieniłem na wyrób Peśli i ... teraz żałuję tego zakupu... Wygląda to ładnie, ale niestety głośne jest jak 4 startujące odrzutowce... <glupek2> no może nie aż tak, bo przy spokojnej jeździe w mieście jest znośnie, miejscami nawet ładnie basowo, ale przy prędkościach od 100km/h w górę robi się nieznośnie głośno i na dłuższą metę ciężko w aucie wytrzymać... teraz mam zagwózdkę co z tym zrobić i chodzi mi po głowie wymiana na używane oryginały.
Ponadto udało mi się wyczyścić przepustnicę i przepływomierz :)
Wpadło też wygłuszenie bagażnika, więc została jeszcze klapa bagażnika i podłoga :D

Narazie tylko tyle, ale teraz będzie więcej czasu to może i będzie więcej modów :D

Re: Mazda6 GY L3 '03 AWD 162KM vel. "PUMA"

PostNapisane: 16 paź 2017, 00:34
przez salata69
Ciekawa wersja M6. Dopiero w tym wątku się dowiedziałem że coś takiego występuje.
Zeby tym autem normalnie jeździć tzn dosyć komfortowo to trzeba je dobrze wyciszyć co zabiera duuuzo czasu i sporo roboty...

PostNapisane: 11 paź 2023, 21:39
przez fsowaf
wumpscut napisał(a): Napęd 4x4 jest stały?

Jest stały, Tadziola pytałem i nie ma żadnego sprzęgła, koła kręcą się zawsze wszystkie – nawet jak zawisłem zwrotnicą na krawężniku to styrało krawężnik ale zjechał, z zerwanym przegubem z przodu też jechał :D