MAZDA 6 GG LF '07 Zakupiona od handlarza pod Katowicami, który kupił ją od prywatnego właściciela z Wrocławia. Poszukiwania trwały trochę czasu, najpierw jak to każdy młodzian napaliłem się na BMW, jednak po zweryfikowaniu stanu paru egzemplarzy, stwierdziłem że nie warto kupować samochodu z pewnym kręconym przebiegiem, bałem się wpaść na minę z niebotycznymi kosztami. W końcu wybór padł na mazdę 6 której sylwetka bardzo mnie urzekła i ta japońska jakość też dodała swoje.Samochód po lekkiej stłuczce, której handlarz nie ukrywał i powiedział od razu przez telefon. Została przez niego naprawiona. Sprawdzony podczas zakupu z każdej strony, nie posiadał zarzewi rdzy, zabezpieczony przez poprzedniego właściciela. Silnik suchy chodzi poprawnie po przeczyszczeniu przepustnicy. Wyposażenie według mnie wystarczające – wszystko czego potrzeba, chociaż przydałaby się elektryczna regulacja fotela kierowcy. Mocy mógłby mieć trochę więcej ale i tak jest to dużo w porównaniu do jazdy 90 kilku konnym fordem rodziców, a wiadomo że wraz z czasem rośnie popyt na większą moc. Jak na razie prowadzi się bardzo przyjemnie, mam nadzieje, że bez żadnych problemów w przyszłości
DANE TECHNICZNE
-Wersja: sedan gg
-Kolor: czerń wpadająca w fiolet (32M, HH Dark Cherry Metallic)
-Silnik: benzyna 2.0i 16V 147 KM – LF
-Skrzynia: manualna 6-stopniowa
-Rok produkcji: 2007
-Pierwsza rejestracja: 2008
-Przebieg przy zakupie: 78399 km
-Data kupna: 15.03.2017
-Umiejscowienie wałka rozrządu: DOHC
-Liczba cylindrów: 4
-Układ cylindrów: rzędowy
-Typ wtrysku: wielopunktowy (MPI)
-Silnik: wyposażony w hydraulicznie napinany łańcuch rozrządu
-Opony: 205/55 R16
WYPOSAŻENIE – wersja ACTIVE
-Tempomat Och jakie to błogosławieństwo na trasie
-Czujnik deszczu Dla leniwych
-Czujnik zmierzchu Mało przydatny z uwagi na ciągle włączone światła mijania
-Czujnik parkowania na tył Przydatny aczkolwiek czasem denerwujący, daje o sobie intensywnie znać już dwa metry od przeszkody
-Czujniki zapiętych pasów
-6 poduszek powietrznych
-Elektryczne szyby przód tył
-Immobiliser
-Lampy XENON
-Spryskiwacze reflektorów
-Kierownica skórzana, wielofunkcyjna
-Fabryczne radio ze zmieniarką na 6 CD i nagłośnienie BOSE
-Podgrzewane przednie siedzenia
-DSC, ABS z EBD, TCS
-System ISOFIX
-Dzielona tylna kanapa
(więcej na http://www.activesystem.pl/specyfikacje/mazda6.html)
DO NAPRAWY
-Wyważenie kół – bo znosi lekko na prawą stronę przy jedzie na wprost
edit.01.04.2017 Okazało się że po stłuczce mocowanie wahacza zostało nieznacznie wepchnięte do środka, trzeba wyciągnąć to lekko do przodu – praca dla blacharza :/
NAPRAWIONE
-Spryskiwacz reflektorów ksenonowych
Sytuacja kurozjalna, po zakupie samochodu zauważyłem że nie działa jeden ze spryskiwaczy reflektorów, po zajrzeniu do komory silnika i rozebraniu przedniego zderzaka okazało się, iż jeden z przewodów spryskiwacza dochodzących już bezpośrednio do niego był odłączony i do przewodu była wciśnięta zardzewiała śruba... (niech taka śruba wejdzie właścicielowi w d*). Ale znalazła się rureczka odpowiedniej średnicy, po nawierceniu otworu w spryskiwaczu i jej wsadzeniu wszystko chodzi jak należy

-Reflektor ksenonowy
Kolejna rzecz która zepsuła się po odjezdzie od sprzedającego, lewy ksenon przestał świecić, na początku sądziłem że to żarówka, jednak po przerzuceniu jej na druga stronę świeciła normalnie. Na odstrzał poszła przetwornica, w której poszły dwa tranzystorki, po ich wymianie wszystko było dobrze przez jakiś czas, po którym ksenony zaczęły mrugać i znowu nastała ciemność. Zakupione nowe żarówki żeby wykluczyć badziewne chinskie podróbki (chociaż wydawały się nie podrobione OSRAMY),oraz wymieniony tranzystor który jak się okazało nie wytrzymał nowej żarówki, no i jak narazie wszystko gra w porządku
-Wymienione żarówki w migaczach
-Falujące obroty
Naprawa okazała się banalna, po przeczytaniu paru postów, zdiagnozowaliśmy zapchaną przepustnice, faktycznie była niezle zabrudzona, oczyszczona płynem do czyszczenia przepustnic, włożona na miejsce – praca silnika od razu się polepszyła, brak falujących obrotów na biegu jałowym oraz normalne obroty po odpaleniu silnika
-Wymieniony filtr paliwa i powietrz
-Prostowanie felg
Oddane do specjalisty dzisiaj powinny już być, na felgach odważników nawalone jak u cyganki w tobołku.
25.03.17
Felgi już naprostowane tutaj ślady po odważnikach:
ZROBIONE
-Zabezpieczenie antykorozyjne podwozia
-Wygłuszenie kabiny
-Założenie siateczek przyciemniających
-Wymiana opon:
Na używane Michelina z 2015 założone na felgi
-Wymiana wycieraczek samochodowych na gumowe
Były materiałowe, ale jak dla mnie za szybko się brudzą, szczególnie zimą
-Zakupione nakrętki na wentyle
(Strona 1)
-Oklejona atrapa grila na czarny mat
(Strona 2)
-Mycie silnika (ręcznie)
-Wymiana wycieraczek szyby
(Strona 2)
DO ZROBIENIA
-Nakładki na zamek
-Założenie końcówek wydechów
-Korekta powłoki lakierniczej
Trzeba lakier trochę odświeżyć ze względu na liczne drobne ryski (tzw.swirlsy)
-Ceramiczna powłoka
-Naklejki i ramki klubowe
-Polerowanie lamp
-Pomalowanie zacisków hamulcowych na czerwono
-Wymiana felg na większe (17'/18')
-Założenie podświetlenia przy pedałach
-Założenie nakładek sportowych na pedały i podstopnice
Jak narazie to tyle z moich pomysłów, jak macie jakieś propozycje na polepszenie wyglądu to pisać