Strona 1 z 2

Mazda6 GY RF '03r 121KM Czarna Madzia

PostNapisane: 13 lut 2017, 12:10
przez bloszu
Witam wszystkich,

Krótka historia...
Czarna Madzia – bo taki przydomek dostała, jest moim pierwszym w życiu wozidłem jaki postanowiłem nabyć. Wcześniej z doskoku korzystałem ze sprzętu ojczulka (Audi 80 B4 z nieśmiertelnym 1.9 TDI w którą włożyłem trochę swoich wypocin).

Samo nabycie odbyło się przypadkowo... Wpadłem do jednego z Białostockich garaży gdzie stał sobie japończyk od 7 lat nie ruszany. Cały pokryty brudem, pyłem i innym dziadostwem, gdzie ciężko było dopatrzeć się jaki to tak naprawdę lakier ma na sobie... Opony flaki, aku rozładowane. Uzgodniłem z ówczesnym właścicielem , że "przyjrzę mu się bliżej" jeśli nie ma nic przeciwko przy chwili wolnego czasu.

Po kontakcie z kilkoma mechanikami i zebraniu 1000 opinii jak to uruchomić przy okazji niczego nie psując na samym starcie, doszedłem do wniosku:
grzebać za głęboko nie będę, niczego nie będę wymieniał. Sprawdziłem olej – jest, płyn chłodniczy – susza, wącham w bak – coś jakby ON... Trudno – zapali albo nie – prawda że proste hahaha <glupek2>

Przyszła sobota, telefon do kolegi "użyczyłbyś akumulatora na 15 min bo chciałbym ożywić pewien samochód?" – odp: "będę za godzinę". Mając przy sobie zestaw śrubokrętów + kombinerki ruszyłem na podmiankę akumulatorów... 20 minut później z drżącą łapą wkładam kluczyki do stacyjki, zapłon – poszło, milion kontrolek na zegarach, coś niby działa. Patrze że zapaliła się nawet świeca żarowa, odczekam i pierwsza próba. Jakież było moje zdziwienie – 5-10sekund rozrusznika – auto chodzi! EUREKA. Nic nie puka, nic nie stuka. Czułem się jak chirurg usuwający odcisk.

15 minut później przy pomocy sprężarki opony wstały, zrobiłem pierwszy kilometr na stację i skok obok na myjkę. Widzę kolor lakieru – Nie mogłem nie zrobić zdjęć ( na samym dole).

Dzień później podpisywałem umowę.

Podstawowe dane techniczne:
Mazda6 rocznik 2003 z silnikiem 2.0 Diesel 121KM i 119tyś km przebiegu.

Wyposażenie:
Szczerze to do końca jeszcze nie wiem co tak naprawdę tutaj siedzi. Cały czas studiuję książkę "Mazda6 Instrukcja obsługi" <nauka> i powoli odkrywam co w trawie piszczy. <serduszka>

Co udało mi się "znaleźć":
– Tempomat
– Skórzana wielofunkcyjna kierownica, regulacja kierownicy
– Klimatyzacja
– Elektryczne szyby x4 i podgrzewane elektryczne lusterka
– Centralny zamek
– Immobiliser
– Czujnik deszczu
– Podłokietnik – przód + tył
– Webasto (dogrzewanie, czyli brak manualnego sterowania)


Naprawy/wymiany/plany:
2.png
– Zaraz po zakupie wymienione wszystkie filtry, oleje oraz płyny + ogólny przegląd.
2.png
– Wymiana akumulatora.
2.png
– Wymiana przepalonych żarówek oświetlenia konsoli.
2.png
– Kontrolka modułu kontroli trakcji.
2.png
– Wymiana Ori rozrządu + pompa wody + podstawa termostatu + Ori Termostat
2.png
– Nowy mieszek + gałka od biegów
2.png
– Ori 17"+ letnie oponki
2.png
– Zmiana wewnętrznego oświetlenia na biały LED ( powitanie + podsufitka + bagażnik
1.png
– Dodatkowe doświetlenie bagażnika przy pomocy LED
1.png
– Przyciemienie tylnych szyb
1.png
– Zabezpieczenie podwozia przed korozją
1.png
– Wypranie wnętrza
1.png
– Pomalowanie zacisków (jaki kolor wybrać?)
1.png
– Marzy mi się poliftowa konsola
1.png
– Lampy przednie w kreta!



Proszę o kilka słów doradztwa doświadczonych kolegów, na co uważać, na co zwracać uwagę w Mazdach zwłaszcza z silnikami Diesla. Mam nadzieje, że autko trochę posłuży :) papa

P.S Koledzy z Podlasia obecni? :P

Załączniki (zdjęcia):
20170203_143758.jpg

20170203_143748.jpg

20170203_143743.jpg

20170203_143807.jpg

20170203_143813.jpg

20170203_143820.jpg

20170203_143910.jpg

20170203_143840.jpg

20170207_154720.jpg

PostNapisane: 14 lut 2017, 17:56
przez Mateo_RX
Ładna czarnula :D Co na pewno zrobiłbym na twoim miejscu to ten chromowany gril w kolor auta i lampy w kreta :)
Jeżeli chodzi o radio z polifta w przedlifcie to zajrzyj do wątku Cichego on tak ma zrobione i w razie gdybyś czegoś nie wiedział to skontaktuj się z nim. Na pewno Ci pomoże.
Na co zwrócić uwagę ? Na pewno na rudą. Dokładnie obejrzyj i zajmij się nią dokładnie. Jeżeli będziesz wymieniał rozrząd to nie stosuj żadnych zamienników. Co do reszty to pewnie koledzy, którzy mają disle chętnie Ci pomogą ;)
Życzę bezawaryjności i powodzenia w modzeniu :)

Re: Mazda6 GY RF '03r 136KM Czarna Madzia

PostNapisane: 14 lut 2017, 20:35
przez Nightfall
Witamy w naszym dziale :)
Jak Mateusz napisał gril w kolor i lampy w kreta przód.
Ja bym tylne lampy przyciemnil , dał go odrobinkę niżej i koniecznie lotka na klapę <ok>
Możesz jeszcze szybki przyciemnic.
Ale co do modów to jak kto lubi a pomysłów Ci u nas pod dostatkiem :D
Szerokości i bezawaryjności <spoko>

PostNapisane: 14 lut 2017, 21:57
przez marek219
Pierwsze co to sprawdź sobie podkładki pod wtryski. Rozgrzej auto i odkręć korek oleju. Jeśli bucha Ci dymem znaczy do wymiany. Od razu weź zdejmuj miskę i czyść smoka olejowego, co 2 maks 3 wymiana oleju zawsze wiąże się z jego czyszczeniem. Olej to dexelia albo Valvoline. Poczytaj opinie na forum. Nigdy nie lej castrola xD Kolejna sprawa rozrząd na oryginale. Nie ma sensu kupować zamienników, żeby oszczędzić parę złoty.

Tak od siebie to kierownica ładna, ale gałka biegów zmęczona jak nie wiem :)

Szerokości i bezawaryjności :)

Re: Mazda6 GY RF '03r 136KM Czarna Madzia

PostNapisane: 14 lut 2017, 22:02
przez jpski
Noo, ładna sztuka! Kolorek jak ta lala – Gratki z zakupu i niech wozi Cię bez przygód <spoko>

Skoro tak długo stała to na lato musisz też pomyśleć o nowych oponkach...

marek219 napisał(a):gałka biegów zmęczona jak nie wiem

Dokładnie, ja bym od razu wymieniał – koszt nie duży, a przynajmniej nie będzie drażnić oka <oczy>

Szerokości :P

Re: Mazda6 GY RF '03r 136KM Czarna Madzia

PostNapisane: 14 lut 2017, 22:05
przez makmarc
Meldują się koledzy z podlaskiego :) wygląda to naprawdę bardzo ładnie, jak na takie historie :) uważać zawsze jest na co, zwłaszcza w europejskim przedlifcie, obejrzyj nadkola, podłogę, na pewno przyda się konserwacja. Zakładaj na wiosnę ładne koła, szybki ciemne, lampy przednie w kreta, eibachy też by się przydały, potem się zobaczy co dalej :) powodzenia!

Re: Mazda6 GY RF '03r 136KM Czarna Madzia

PostNapisane: 14 lut 2017, 22:06
przez Neonixos666
marek219 napisał(a):ak od siebie to kierownica ładna, ale gałka biegów zmęczona jak nie wiem :)


Coś słabej jakości te gałki mazda wkładała skoro po 100tyś jest zajechana jak by miała 300tyś. ;)

Re: Mazda6 GY RF '03r 136KM Czarna Madzia

PostNapisane: 14 lut 2017, 22:49
przez makmarc
Niestety już tak mają, i nie zawsze przebieg odgrywa decydującą rolę o tym, jak wygląda kierownica czy gałka, a kto ją używał i w jaki sposób.

Re: Mazda6 GY RF '03r 136KM Czarna Madzia

PostNapisane: 15 lut 2017, 09:15
przez bloszu
Dzięki za miłe opinie,
po kilku dniach środek wygląda już lepiej jak polatałem ze szmatą, już się nie mogę doczekać wiosny kiedy będzie można coś zrobić bo obecnie garaż dostępny mam raz na kilka tyg. kiedy zjadę do ojczulka :(

Gałka + mieszek już w drodze ;)

marek219 napisał(a):Pierwsze co to sprawdź sobie podkładki pod wtryski. Rozgrzej auto i odkręć korek oleju. Jeśli bucha Ci dymem znaczy do wymiany. Od razu weź zdejmuj miskę i czyść smoka olejowego, co 2 maks 3 wymiana oleju zawsze wiąże się z jego czyszczeniem. Olej to dexelia albo Valvoline. Poczytaj opinie na forum. Nigdy nie lej castrola xD Kolejna sprawa rozrząd na oryginale...


Sprawdzę dzisiaj po trasie <spoko>

jpski napisał(a):
Skoro tak długo stała to na lato musisz też pomyśleć o nowych oponkach...


Dokładnie tak jak kolega piszę, powoli myślę i się rozglądam ale chciałbym od razu złożyć fajny zestaw letni z jakimiś aluskami... 15 trochę małe... <oczy>

makmarc napisał(a):Meldują się koledzy z podlaskiego :)

Do zobaczenia na trasie! :)

Koledzy mam jeszcze pytanie co do samego rozrządu. Słyszałem że z tymi ORI można się naciąć. Macie jakieś zaufane sklepy? Wyczytałem że carspeed.pl mają dobre graty, nadal polecany?
Dzwoniłem, krzyczą obecnie 940zł ORI z pompą.

PostNapisane: 15 lut 2017, 10:44
przez marek219
chcesz pewny to http://www.fox.rzeszow.pl/ ewentualnie poszukaj sobie na stronie partnerów z forum :) może będzie taniej

Re: Mazda6 GY RF '03r 136KM Czarna Madzia

PostNapisane: 15 lut 2017, 15:29
przez Neonixos666
https://www.mazparts.pl/oferta-specjaln ... 3-mpv-citd
tu masz wszystko + podkładki pod wtryski które i tak trzeba wymienić w tym silniku.

PostNapisane: 15 lut 2017, 16:19
przez bloszu
marek219 napisał(a):chcesz pewny to http://www.fox.rzeszow.pl/ ewentualnie poszukaj sobie na stronie partnerów z forum :) może będzie taniej


Neonixos666 napisał(a):https://www.mazparts.pl/oferta-specjalna/rozrzad-z-pompa-mazda-6-3-mpv-citd
tu masz wszystko + podkładki pod wtryski które i tak trzeba wymienić w tym silniku.


Dzięki koledzy! Jestem po długiej lekturze na forum i również części z owego źródła są polecane, także zastanawiał się nie będę <glupek2>

Dzisiaj sprawdzę co pokaże odkręcenie korka oleju, ale tak czy inaczej operacja wymiany podkładek murowana po tym co się naczytałem.

Re: Mazda6 GY RF '03r 136KM Czarna Madzia

PostNapisane: 15 lut 2017, 16:45
przez Neonixos666
i profilaktycznie smok trzeba sprawdzić.

Re: Mazda6 GY RF '03r 136KM Czarna Madzia

PostNapisane: 15 lut 2017, 20:08
przez bloszu
Dzięki za wskazówki. Jutro pozamawiam wszystkie graty ale wymianka dopiero za tydzień w sobotę gdzie będzie dostęp do narzędzi i schronienia ;P

Tutaj wcześniejsza akcja wymiany podświetlenia konsoli środkowej:
20170210_101436.jpg


zamiast żarówek ORI świetnie spisały się takie oto czerwone maleństwa, bez kapturków (0,50zł/sztuka):

20170215_184516.jpg


Wszystko pięknie świeci, mam wrażenie że jeszcze lepiej niż ORI.

A dzisiaj podmianka na LED'y w środku:
20170215_162252.jpg


Przed:

20170215_170208.jpg

20170215_170810.jpg


Po:
20170215_170239.jpg

20170215_171354.jpg


Efekt na zdjęciach mierny, w rzeczywistości wygląda to zdecydowanie lepiej, polecam każdemu aby odmłodzić wnętrze a jasność jak za dnia! <spoko>

Re: Mazda6 GY RF '03r 136KM Czarna Madzia

PostNapisane: 15 lut 2017, 21:07
przez Adoz
Widzę że chyba kolega mieszka gdzieś blisko bo zdjęcia robione przy szkole obok mnie. Madzia w fajnym kolorku który ładnie się mieni w słońcu. Proponuję usunąć kratkę z bagażnika chyba że jest potrzebna do wożenia bagażu. Zapraszam do kontaktu to podaruję w gratisie naklejkę klubową bo kiedyś dużo dostałem .

Neonixos666 napisał(a):
marek219 napisał(a):ak od siebie to kierownica ładna, ale gałka biegów zmęczona jak nie wiem :)


Coś słabej jakości te gałki mazda wkładała skoro po 100tyś jest zajechana jak by miała 300tyś. ;)


Zależy jak kto użytkuję zauważ u mnie w jakim stanie. Najbardziej niszczy obrączka na palcu.

Re: Mazda6 GY RF '03r 136KM Czarna Madzia

PostNapisane: 16 lut 2017, 17:17
przez coffeelover9608
Pięknie się prezentuje, powodzenia w dalszym montażu :D

PostNapisane: 17 lut 2017, 09:49
przez bloszu
Adoz napisał(a):Widzę że chyba kolega mieszka gdzieś blisko bo zdjęcia robione przy szkole obok mnie. Madzia w fajnym kolorku który ładnie się mieni w słońcu. Proponuję usunąć kratkę z bagażnika chyba że jest potrzebna do wożenia bagażu. Zapraszam do kontaktu to podaruję w gratisie naklejkę klubową bo kiedyś dużo dostałem .


Moja kobitka mieszka zaraz przy rondzie właśnie na Białostockiej Wygodzie stąd lokalizacja fotek ;)

Chętnie się spotkam, wlepę zgarnę ale czy nie muszę przypadkiem być "klubowiczem" tzn – 3 miesięczny staż na forum + zweryfikowany przez zgromadzenie przy spotach? jak to jest? :P

Re: Mazda6 GY RF '03r 136KM Czarna Madzia

PostNapisane: 17 lut 2017, 15:41
przez Adoz
Nie no naklejki są raczej do rozpoznawania fanów i użytkowników forum mazdaspeed.

Re: Mazda6 GY RF '03r 136KM Czarna Madzia

PostNapisane: 6 mar 2017, 09:13
przez bloszu
W końcu wolny weekend, zjazd na Wyszków i jestem po wymianie rozrządu.

Nie obyło się bez niespodzianek. Podstawa termostatu od strony pompy miała już wżery w aluminium. Płyn po kilku lata stania zbił się i był jak kamień <oczy> i po jego wydłubaniu pokazały się dziurki... Doszliśmy do wniosku że na to składać nie będziemy więc nie było rady – w samochód 70km i jestem w Wa-wie u kolegi z mazdaparts.pl po podstawę + ori termostat. DZIĘKI ZA PRZYJĘCIE W SOBOTĘ GODZINA 13:00 <spoko>, życie uratowane na poniedziałek nie trzeba brać wolnego.

Odkręcenie zapieczonych śrub od pompy wody która była jeszcze ori pierwszą i to z takim dojściem to jakaś katorga dla amatora hahaha

Koledzy podzielicie się jak ją odkręcaliście? może jest na to jakiś patent na przyszłość? Ja zdejmowałem wszystkie gumowe węże i od dołu po długich próbach manewrowania palcami udało się nałożyć klucz, da się podejść do tego inaczej?

Tak czy inaczej, wszystko udało się poskładać jak trzeba, wydaje mi się że auto pracuje ciszej... ale to może moja wyobraźnia i świadomość wymiany... :| do wymiany została plastykowa dolna obudowa od rozrządu (ślady przetarć są widoczne) + sprzęgiełko od alternatora bo powoli je słychać.

Fotek niestety nie zrobiłem bo miałem tak upierd**** łapy że telefon nie łapał by dotyku.

PostNapisane: 6 mar 2017, 13:37
przez Quattro
Neonixos666 napisał(a):
marek219 napisał(a):ak od siebie to kierownica ładna, ale gałka biegów zmęczona jak nie wiem :)


Coś słabej jakości te gałki mazda wkładała skoro po 100tyś jest zajechana jak by miała 300tyś. ;)


Moja po 350 tak nie wygląda...