Strona 1 z 3

Mazda6 GG L3 '07 2,3l 166KM Top Sport

PostNapisane: 3 gru 2016, 20:51
przez jarek2123
Witam mam na imię Jarek.
Mazda 6 była moim wymarzonym samochodem od najmłodszych lat. Jako nastolatek, bardzo podobał mi się jej styl, wygląd, wyposażenie, klasa i unikalny wygląd w porównaniu z innymi samochodami. Wiele osób z mojej rodziny jeździ Mazdami więc musiałem (a raczej bardzo chciałem) być posiadaczem jednej z nich.
Mazda 323 C BA BP 1995r. 1.8 16V 114 KM była moim pierwszym własnym samochodem i byłem z niej bardzo zadowolony. Niestety była w dość słabym stanie blacharskim i rudzielec nie dawał za wygraną, więc po 2 latach służby została zamieniona na moją wymarzoną Mazdę 6.
Jednak znalezienie odpowiedniej M6 nie było łatwym zadaniem, ale długie poszukiwania zakończyły się sukcesem i teraz wiem, że to był strzał w dziesiątkę. Jedynym minusem jest niestety spore spalanie oleju, ale i do tego można się przyzwyczaić.


DANE TECHNICZNE:
Marka/Model: Mazda 6 Top Sport
Typ nadwozia: hatchback
Kolor nadwozia: Silver Contrail
Rok produkcji: 2007
Pierwsza rejestracja: 2008
Pojemność silnika: 2261 cm3
Skrzynia: Manualna
Data kupna: 02.08.2016r
Przebieg przy zakupie: 172 480 km


Kilka zdjęć po zakupie

20160803_055643-cut.jpeg

20160808_150136.jpg

20160803_055712-cut.jpeg



WYPOSAŻENIE:
-6 poduszek powietrznych + kurtyny
-4 elektryczne szyby
-domykanie szyb z pilota
-centralny zamek
-immobiliser
-Lampy XENON
-spryskiwacze reflektorów
-czujnik deszczu i zmierzchu
-tempomat
-kierownica skórzana, wielofunkcyjna
-regulacja kierownicy w dwóch płaszczyznach
-wspomaganie kierownicy
-podłokietnik z przodu i z tyłu
-Fabryczne radio ze zmieniarką na 6 CD i nagłośnienie BOSE
-podgrzewane przednie siedzenia
-DSC, ABS z EBD, TCS
-2 x elektryczne i podgrzewane lusterka
-system ISOFIX
-komputer pokładowy
-dzielona tylna kanapa
-climatronic




Plany ulepszeń, napraw i prac Mazda 6:

-Najważniejszy mod ramki klubowe (zrobione)
-Kupić dywaniki na zimę (zrobione)
-Kupić komplet felg aluminiowych (zrobione)
-Kupić nowy komplet opon letnich(zrobione)
-Kupić nowy komplet opon zimowych(zrobione)
-Kupić pokrowiec na koło dojazdowe (zrobione)
-Kupić pokrowiec na samochód (zrobione)
-Kupić wideo-rejestrator (zrobione)
-Kupić zaślepki do profili zamkniętych
-Kupić zaślepki do relingów dachowych (zrobione)
-Nakrętki na wentyle z logiem Mazdy
-Odnowić alufelgi
-Odnowić lewarek (zrobione)
-Polerowanie lamp(zrobione)
-Polerowanie samochodu
-Pomalować hak na czarny mat (zrobione)
-Pomalować hamulce na czerwono (zrobione)
-Pomalować ramiona od wycieraczek na czarny mat
-przyciemnienie szyb
-Remont silnika
-Wyczyścić przepływomierz (zrobione)
-Wyczyścić przepustnice (zrobione)
-Wymienić filtr kabiny i klimy (zrobione)
-Wymienić filtr oleju (zrobione)
-Wymienić olej na Valvoline Synpower 5w40(zrobione)
-Wymienić tłumiki końcowe na nowe(zrobione)
-Wymienić żarówkę od podkręcania nawiewu
-Wymienić żarówki na ledy(zrobione)
-Wypłukać silnik LIQUI MOLY 2640 Engine Flush (zrobione)
-Zabezpieczyć nadkola (zrobione)
-Zabezpieczyć podwozie
-Zabezpieczyć profile zamknięte
-Zamocować gniazdo zapalniczki w bagażniku(zrobione)
-Zamocować gniazdo zapalniczki w schowku nad radiem(zrobione)
-Zamocować instalacje LPG Lovato (zrobione)
-Zamocować kamerę cofania (zrobione)
-Zamocować ledy w bagażniku (zrobione)
-Zamocować podświetlanie powitalne pod nogi(zrobione)
-Zamocować rozpórkę kielichów
-Zdjęcie listew z drzwi (zrobione)
-Zrobić światła A-spec tył (zrobione)



Jedna z pierwszych rzeczy które zrobiłem po zakupie to sprawdzenie stanu tylnych nadkoli i zabezpieczenie ich.
zabespieczanie nadkoli.jpg

zabespieczanie nadkoli (2).jpg

zabespieczanie nadkoli (3).jpg


Przy okazji zabezpieczania nadkoli postanowiłem pomalować zaciski, bo rudzielec już się nimi interesował :D
malowanie zacisków (2)-cut.jpeg

malowanie zacisków-cut.jpeg


I po
zacisk po.jpg

zacisk po (2).jpg

zacisk po (3).jpg


Z ciekawości wykręciłem przepustnice i przepływomierz, aby sprawdzić w jakim jest stanie i moim oczom ukazał się ten widok
przepustnica przed.jpg

i po wyczyszczeniu
przepustnica po.jpg


Zdjęcia ze spota i montaż lamp typu A-spec
spot.jak-zmniejszyc-fotke_pl.jpeg

spot (2).jak-zmniejszyc-fotke_pl.jpeg

spot (3).JPG

Re: Mazda6 GG L3 '07 2,3l 166KM Top Sport

PostNapisane: 6 gru 2016, 11:36
przez wumpscut
Bardzo dobrze się prezentuje. Niech służy :)

PostNapisane: 6 gru 2016, 13:49
przez tomecki
Ładna :) Co do rudzeilca, autko z Danii, więc i klocki pewnie nawet lecą u nich na rudo... :(

Sam miałem niedawno okazję taką nabyć, jak się kształtuje spalanie w tym silniku z LPG?

Re: Mazda6 GG L3 '07 2,3l 166KM Top Sport

PostNapisane: 6 gru 2016, 16:14
przez jarek2123
Średnie spalanie gazu w cyklu mieszanym to około 12l/100km, ale uważam że to i tak dobry wynik przy takim silniku i moim stylu jazdy :) a co do rudzielca to tak naprawdę zauważyłem tylko 2 nieduże i w miarę łatwe do usunięcia ogniska :)

PostNapisane: 6 gru 2016, 16:21
przez Michal_PB2.3
Benzynki 11-12 pali po mieście, 50tyś mieszkańców. Chociaż niedawno się przesiadłem BMW E46 323 Ci i tam motor był bardziej ekonomiczny, bo na trasie przy 140km palił poniżej 8, w tym motorze jakoś tego nie widzę, by była szansa się w 8l zmieścić.

bdw. czym malowałeś zacisk, bo i u mnie też ruda sie tam panoszy, lecz zostawiłem to sobie na wiosnę :D

Re: Mazda6 GG L3 '07 2,3l 166KM Top Sport

PostNapisane: 6 gru 2016, 16:34
przez jarek2123
Farba do zacisków w sprayu nazwy nie pamietam ale moge sprawdzic. bardzo przyjemnie i szybko mi poszło pomalowanie wszystkich i to położenie po 3-4 cienkie warstwy na zacisk

PostNapisane: 6 gru 2016, 16:50
przez Michal_PB2.3
już nie było kiedy w tym roku tego robić, konserwę całego podwozia zrobiłem, na szybko wymieniłem klocki i tarcze, ale na kosmetykę już czasu zabrakło.

bdw. hamulce masz w pakiecie sport od mpsa, czy serie ?

Re: Mazda6 GG L3 '07 2,3l 166KM Top Sport

PostNapisane: 6 gru 2016, 17:00
przez jarek2123
Na zimę będę zakładał 16' mam juz kupione, ale nie bylo czaś zmienić. Zaciski mam seryjne. A dlaczego nie możesz założyć 16 cali? Felga trze o zacisk ?

PostNapisane: 6 gru 2016, 17:19
przez Michal_PB2.3
Tak, seryjnie mam w nim 18calowe koła, na których wyjechał od dilera. Dowiedziałem się o tym po tym jak wymieniłem tarcze i założyłem koło i spojrzałem na tabliczkę znamionową (tak w takiej kolejności <faja> ). Na 18tce mam do zacisku 2.5cm i 17nastka weszła, że tak powiem na styk. Jakoś przy kupnie zupełnie nie zwróciłem na to uwagi, nie wiem jakim cudem. Koszty dokładne co i jak nie mam jeszcze tego na papierze, bo czekam aż mi wyślą fakturę, lecz nie była to jakaś straszna różnica.

Re: Mazda6 GG L3 '07 2,3l 166KM Top Sport

PostNapisane: 6 gru 2016, 18:26
przez Danmazda
Witam w dziale NM :) Powiedzenia w modzeniu Szerokości i bezawaryjności <spoko>

tomecki napisał(a):Co do rudzeilca, autko z Danii
Żadna różnica czy z Danii lub z Niemiec, jak blachy były zabezpieczone to przez jakiś czas będzie spokój od rudzielca :D U jarka nie zauważyłem, chyba że źle patrzyłem :P

Tylko MPS wychodził na 18 calowych felgach od dilera, chyba że ktoś sobie życzył. I to też nie jestem pewny czy taka opcja była możliwa. Trochę to dziwne, felgi 16'' też powinny Ci normalnie wejść, chyba że masz zaciski od MPSa.

Re: Mazda6 GG L3 '07 2,3l 166KM Top Sport

PostNapisane: 6 gru 2016, 23:00
przez Michal_PB2.3
Lakier mam ciekawy biała perła i szyber dach, pomimo klimatyzacji w środku. Felga 18'

PostNapisane: 7 gru 2016, 00:07
przez tomecki
Ano wiadomo że jak właściciel zadbał to i będzie ok :) Na pewno dużym plusem importu stamtąd jest łatwa weryfikacja przebiegu. :)

Co do spalania, tak właśnie sądziłem że tak to będzie się przedstawiać, i dlatego nie przesiadłem się z trójki (10l lpg średnio) patrząc dodatkowo na ceny paliw obecnie <płacze> aczkolwiek silnik ładnie chodził i przynajmniej ja poczułem potem lekki niedobór mocy w BK. :(

PostNapisane: 7 gru 2016, 01:54
przez WisniaUs
Danmazda napisał(a):Tylko MPS wychodził na 18 calowych felgach od dilera, chyba że ktoś sobie życzył. I to też nie jestem pewny czy taka opcja była możliwa.


Chyba że na EU bo poliftowe na usa szły w standardzie 18'' z piecykami V6

PostNapisane: 7 gru 2016, 12:21
przez Bigbluee
tomecki napisał(a):Ładna :) Co do rudzeilca, autko z Danii, więc i klocki pewnie nawet lecą u nich na rudo... :(

Co za bzdura...

Oglądam auta z Danii bardzo często i te ładniejsze samochody maja w większości konkretne zabezpieczenie antykorozyjne i naklejke na szybie. Tam nie jest to jakieś nadzwyczajne.
ba, nawet ostatnio ogladałem podobny samochód do tego z 1 posta, co miał od razu po wyjeździe z fabryki, zaaplikowaną konkretna ochrone antykorozyjną, o czym swiadczy naklejka z nazwą wykonawcy (np Dinitrol) i rocznikiem 2008 na przedniej szybie.
Dziwne prawda? Fabrycznym wózkiem jechać na kompleksowe zabezpieczenie antykorozyjne, pozdejmować zderzaki, nadkola i rzeźbić w podwoziu. Polskie myślenie: "Ciekawe co na to gwarant?" Inna sprawa, że u nas ze świeczką szukac kogos kto dobrze wykonuje kompleksowe zabezpieczenia. Wiele osób woli samemu wiedzieć jak cos jest zabezpieczone, szczególnie przy bardzo kiepskiej opinii o blachach w Mazdzie.

PostNapisane: 7 gru 2016, 12:41
przez tomecki
To nie stwierdzenie, a lekka sugestia tylko ;)

Re: Mazda6 GG L3 '07 2,3l 166KM Top Sport

PostNapisane: 7 gru 2016, 14:21
przez Geniek
Gratki z zakupu autka. Niech służy. A co do dużego spalania oleju to ile ono faktycznie wynosi?

Re: Mazda6 GG L3 '07 2,3l 166KM Top Sport

PostNapisane: 7 gru 2016, 16:03
przez jarek2123
Bierze jakieś 0,8 na 1000 km, wiec bańkę 5l cały czas mam w bagażniku :D a co do podwozia to było zabezpieczone jeszcze przed przyjazdem do polski i widać że było robione parę lat temu, więc na wiosnę będę chciał sprawdzić czy nic złego się pod nim nie dzieje.

PostNapisane: 8 gru 2016, 11:19
przez Geniek
jarek2123 napisał(a):Bierze jakieś 0,8 na 1000 km, wiec bańkę 5l cały czas mam w bagażniku :D ....

Uuuu to silnik się nadaje tylko do remontu. Ja bym się obawiał jeździć przy takim poborze oleju.

Re: Mazda6 GG L3 '07 2,3l 166KM Top Sport

PostNapisane: 8 gru 2016, 14:16
przez jarek2123
Na chwile obecna to nie stać mnie na remont, ale o tym myślałem. Na chwilę obecną to po prostu muszę często zaglądać pod maskę. I zastanawiam się ile oleju by przepalała po zrobionym remoncie, bo czytałem sobie trochę o tym i nie zawsze można uzyskać zadowalające efekty, albo po kilku tysiącach km spalanie oleju wraca do podobnego stanu co przed remontem.

Re: Mazda6 GG L3 '07 2,3l 166KM Top Sport

PostNapisane: 9 gru 2016, 16:57
przez Geniek
Zależy jak zrobiony remont i na jakich częściach. To oczywiście moje zdanie ale jazda takim autem w trasę 500+ km to już trochę loteria. Czy czasem oleju zostanie po takiej trasie czy nie. No chyba, że się robi obowiązkowe postoje co 200-300km i sprawdza poziom :P