Mazda6 GG L3 '07 2,3l 166KM Top Sport

GL / GJ / GH / GG / GY

Postprzez jarek2123 » 3 gru 2016, 20:51

Witam mam na imię Jarek.
Mazda 6 była moim wymarzonym samochodem od najmłodszych lat. Jako nastolatek, bardzo podobał mi się jej styl, wygląd, wyposażenie, klasa i unikalny wygląd w porównaniu z innymi samochodami. Wiele osób z mojej rodziny jeździ Mazdami więc musiałem (a raczej bardzo chciałem) być posiadaczem jednej z nich.
Mazda 323 C BA BP 1995r. 1.8 16V 114 KM była moim pierwszym własnym samochodem i byłem z niej bardzo zadowolony. Niestety była w dość słabym stanie blacharskim i rudzielec nie dawał za wygraną, więc po 2 latach służby została zamieniona na moją wymarzoną Mazdę 6.
Jednak znalezienie odpowiedniej M6 nie było łatwym zadaniem, ale długie poszukiwania zakończyły się sukcesem i teraz wiem, że to był strzał w dziesiątkę. Jedynym minusem jest niestety spore spalanie oleju, ale i do tego można się przyzwyczaić.


DANE TECHNICZNE:
Marka/Model: Mazda 6 Top Sport
Typ nadwozia: hatchback
Kolor nadwozia: Silver Contrail
Rok produkcji: 2007
Pierwsza rejestracja: 2008
Pojemność silnika: 2261 cm3
Skrzynia: Manualna
Data kupna: 02.08.2016r
Przebieg przy zakupie: 172 480 km


Kilka zdjęć po zakupie

20160803_055643-cut.jpeg

20160808_150136.jpg

20160803_055712-cut.jpeg



WYPOSAŻENIE:
-6 poduszek powietrznych + kurtyny
-4 elektryczne szyby
-domykanie szyb z pilota
-centralny zamek
-immobiliser
-Lampy XENON
-spryskiwacze reflektorów
-czujnik deszczu i zmierzchu
-tempomat
-kierownica skórzana, wielofunkcyjna
-regulacja kierownicy w dwóch płaszczyznach
-wspomaganie kierownicy
-podłokietnik z przodu i z tyłu
-Fabryczne radio ze zmieniarką na 6 CD i nagłośnienie BOSE
-podgrzewane przednie siedzenia
-DSC, ABS z EBD, TCS
-2 x elektryczne i podgrzewane lusterka
-system ISOFIX
-komputer pokładowy
-dzielona tylna kanapa
-climatronic




Plany ulepszeń, napraw i prac Mazda 6:

-Najważniejszy mod ramki klubowe (zrobione)
-Kupić dywaniki na zimę (zrobione)
-Kupić komplet felg aluminiowych (zrobione)
-Kupić nowy komplet opon letnich(zrobione)
-Kupić nowy komplet opon zimowych(zrobione)
-Kupić pokrowiec na koło dojazdowe (zrobione)
-Kupić pokrowiec na samochód (zrobione)
-Kupić wideo-rejestrator (zrobione)
-Kupić zaślepki do profili zamkniętych
-Kupić zaślepki do relingów dachowych (zrobione)
-Nakrętki na wentyle z logiem Mazdy
-Odnowić alufelgi
-Odnowić lewarek (zrobione)
-Polerowanie lamp(zrobione)
-Polerowanie samochodu
-Pomalować hak na czarny mat (zrobione)
-Pomalować hamulce na czerwono (zrobione)
-Pomalować ramiona od wycieraczek na czarny mat
-przyciemnienie szyb
-Remont silnika
-Wyczyścić przepływomierz (zrobione)
-Wyczyścić przepustnice (zrobione)
-Wymienić filtr kabiny i klimy (zrobione)
-Wymienić filtr oleju (zrobione)
-Wymienić olej na Valvoline Synpower 5w40(zrobione)
-Wymienić tłumiki końcowe na nowe(zrobione)
-Wymienić żarówkę od podkręcania nawiewu
-Wymienić żarówki na ledy(zrobione)
-Wypłukać silnik LIQUI MOLY 2640 Engine Flush (zrobione)
-Zabezpieczyć nadkola (zrobione)
-Zabezpieczyć podwozie
-Zabezpieczyć profile zamknięte
-Zamocować gniazdo zapalniczki w bagażniku(zrobione)
-Zamocować gniazdo zapalniczki w schowku nad radiem(zrobione)
-Zamocować instalacje LPG Lovato (zrobione)
-Zamocować kamerę cofania (zrobione)
-Zamocować ledy w bagażniku (zrobione)
-Zamocować podświetlanie powitalne pod nogi(zrobione)
-Zamocować rozpórkę kielichów
-Zdjęcie listew z drzwi (zrobione)
-Zrobić światła A-spec tył (zrobione)



Jedna z pierwszych rzeczy które zrobiłem po zakupie to sprawdzenie stanu tylnych nadkoli i zabezpieczenie ich.
zabespieczanie nadkoli.jpg

zabespieczanie nadkoli (2).jpg

zabespieczanie nadkoli (3).jpg


Przy okazji zabezpieczania nadkoli postanowiłem pomalować zaciski, bo rudzielec już się nimi interesował :D
malowanie zacisków (2)-cut.jpeg

malowanie zacisków-cut.jpeg


I po
zacisk po.jpg

zacisk po (2).jpg

zacisk po (3).jpg


Z ciekawości wykręciłem przepustnice i przepływomierz, aby sprawdzić w jakim jest stanie i moim oczom ukazał się ten widok
przepustnica przed.jpg

i po wyczyszczeniu
przepustnica po.jpg


Zdjęcia ze spota i montaż lamp typu A-spec
spot.jak-zmniejszyc-fotke_pl.jpeg

spot (2).jak-zmniejszyc-fotke_pl.jpeg

spot (3).JPG
Ostatnio edytowano 17 cze 2017, 10:43 przez jarek2123, łącznie edytowano 4 razy
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 wrz 2016, 20:56
Posty: 22
Skąd: Kobyłka
Auto: Mazda 6 GG 2.3
166KM/207 Nm
2007 rok hatchback

Postprzez wumpscut » 6 gru 2016, 11:36

Bardzo dobrze się prezentuje. Niech służy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2016, 16:37
Posty: 629 (6/20)
Skąd: Wieleń nad Notecią
Auto: Mazda 6 GH LF-DE 2.0 Dynamic FS5A-EL '09

Postprzez tomecki » 6 gru 2016, 13:49

Ładna :) Co do rudzeilca, autko z Danii, więc i klocki pewnie nawet lecą u nich na rudo... :(

Sam miałem niedawno okazję taką nabyć, jak się kształtuje spalanie w tym silniku z LPG?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2015, 21:04
Posty: 38
Skąd: Opoczno/Łódź
Auto: Mazda 3 Z6 '07

Postprzez jarek2123 » 6 gru 2016, 16:14

Średnie spalanie gazu w cyklu mieszanym to około 12l/100km, ale uważam że to i tak dobry wynik przy takim silniku i moim stylu jazdy :) a co do rudzielca to tak naprawdę zauważyłem tylko 2 nieduże i w miarę łatwe do usunięcia ogniska :)
Ostatnio edytowano 6 gru 2016, 16:35 przez jarek2123, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 wrz 2016, 20:56
Posty: 22
Skąd: Kobyłka
Auto: Mazda 6 GG 2.3
166KM/207 Nm
2007 rok hatchback

Postprzez Michal_PB2.3 » 6 gru 2016, 16:21

Benzynki 11-12 pali po mieście, 50tyś mieszkańców. Chociaż niedawno się przesiadłem BMW E46 323 Ci i tam motor był bardziej ekonomiczny, bo na trasie przy 140km palił poniżej 8, w tym motorze jakoś tego nie widzę, by była szansa się w 8l zmieścić.

bdw. czym malowałeś zacisk, bo i u mnie też ruda sie tam panoszy, lecz zostawiłem to sobie na wiosnę :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2016, 21:56
Posty: 29
Skąd: Sieradz
Auto: Mazda 6 GG 2.3, 2007

Postprzez jarek2123 » 6 gru 2016, 16:34

Farba do zacisków w sprayu nazwy nie pamietam ale moge sprawdzic. bardzo przyjemnie i szybko mi poszło pomalowanie wszystkich i to położenie po 3-4 cienkie warstwy na zacisk
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 wrz 2016, 20:56
Posty: 22
Skąd: Kobyłka
Auto: Mazda 6 GG 2.3
166KM/207 Nm
2007 rok hatchback

Postprzez Michal_PB2.3 » 6 gru 2016, 16:50

już nie było kiedy w tym roku tego robić, konserwę całego podwozia zrobiłem, na szybko wymieniłem klocki i tarcze, ale na kosmetykę już czasu zabrakło.

bdw. hamulce masz w pakiecie sport od mpsa, czy serie ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2016, 21:56
Posty: 29
Skąd: Sieradz
Auto: Mazda 6 GG 2.3, 2007

Postprzez jarek2123 » 6 gru 2016, 17:00

Na zimę będę zakładał 16' mam juz kupione, ale nie bylo czaś zmienić. Zaciski mam seryjne. A dlaczego nie możesz założyć 16 cali? Felga trze o zacisk ?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 wrz 2016, 20:56
Posty: 22
Skąd: Kobyłka
Auto: Mazda 6 GG 2.3
166KM/207 Nm
2007 rok hatchback

Postprzez Michal_PB2.3 » 6 gru 2016, 17:19

Tak, seryjnie mam w nim 18calowe koła, na których wyjechał od dilera. Dowiedziałem się o tym po tym jak wymieniłem tarcze i założyłem koło i spojrzałem na tabliczkę znamionową (tak w takiej kolejności <faja> ). Na 18tce mam do zacisku 2.5cm i 17nastka weszła, że tak powiem na styk. Jakoś przy kupnie zupełnie nie zwróciłem na to uwagi, nie wiem jakim cudem. Koszty dokładne co i jak nie mam jeszcze tego na papierze, bo czekam aż mi wyślą fakturę, lecz nie była to jakaś straszna różnica.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2016, 21:56
Posty: 29
Skąd: Sieradz
Auto: Mazda 6 GG 2.3, 2007

Postprzez Danmazda » 6 gru 2016, 18:26

Witam w dziale NM :) Powiedzenia w modzeniu Szerokości i bezawaryjności <spoko>

tomecki napisał(a):Co do rudzeilca, autko z Danii
Żadna różnica czy z Danii lub z Niemiec, jak blachy były zabezpieczone to przez jakiś czas będzie spokój od rudzielca :D U jarka nie zauważyłem, chyba że źle patrzyłem :P

Tylko MPS wychodził na 18 calowych felgach od dilera, chyba że ktoś sobie życzył. I to też nie jestem pewny czy taka opcja była możliwa. Trochę to dziwne, felgi 16'' też powinny Ci normalnie wejść, chyba że masz zaciski od MPSa.
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez Michal_PB2.3 » 6 gru 2016, 23:00

Lakier mam ciekawy biała perła i szyber dach, pomimo klimatyzacji w środku. Felga 18'
Załączniki
2016111521241008727800.jpg
Tak wygladaly przed wymianą
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2016, 21:56
Posty: 29
Skąd: Sieradz
Auto: Mazda 6 GG 2.3, 2007

Postprzez tomecki » 7 gru 2016, 00:07

Ano wiadomo że jak właściciel zadbał to i będzie ok :) Na pewno dużym plusem importu stamtąd jest łatwa weryfikacja przebiegu. :)

Co do spalania, tak właśnie sądziłem że tak to będzie się przedstawiać, i dlatego nie przesiadłem się z trójki (10l lpg średnio) patrząc dodatkowo na ceny paliw obecnie <płacze> aczkolwiek silnik ładnie chodził i przynajmniej ja poczułem potem lekki niedobór mocy w BK. :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2015, 21:04
Posty: 38
Skąd: Opoczno/Łódź
Auto: Mazda 3 Z6 '07

Postprzez WisniaUs » 7 gru 2016, 01:54

Danmazda napisał(a):Tylko MPS wychodził na 18 calowych felgach od dilera, chyba że ktoś sobie życzył. I to też nie jestem pewny czy taka opcja była możliwa.


Chyba że na EU bo poliftowe na usa szły w standardzie 18'' z piecykami V6
WisniaUs
 

Postprzez Bigbluee » 7 gru 2016, 12:21

tomecki napisał(a):Ładna :) Co do rudzeilca, autko z Danii, więc i klocki pewnie nawet lecą u nich na rudo... :(

Co za bzdura...

Oglądam auta z Danii bardzo często i te ładniejsze samochody maja w większości konkretne zabezpieczenie antykorozyjne i naklejke na szybie. Tam nie jest to jakieś nadzwyczajne.
ba, nawet ostatnio ogladałem podobny samochód do tego z 1 posta, co miał od razu po wyjeździe z fabryki, zaaplikowaną konkretna ochrone antykorozyjną, o czym swiadczy naklejka z nazwą wykonawcy (np Dinitrol) i rocznikiem 2008 na przedniej szybie.
Dziwne prawda? Fabrycznym wózkiem jechać na kompleksowe zabezpieczenie antykorozyjne, pozdejmować zderzaki, nadkola i rzeźbić w podwoziu. Polskie myślenie: "Ciekawe co na to gwarant?" Inna sprawa, że u nas ze świeczką szukac kogos kto dobrze wykonuje kompleksowe zabezpieczenia. Wiele osób woli samemu wiedzieć jak cos jest zabezpieczone, szczególnie przy bardzo kiepskiej opinii o blachach w Mazdzie.
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2016, 13:50
Posty: 795 (5/49)
Skąd: Poznań
Auto: Volvo S80 2.0 PB+LPG

Postprzez tomecki » 7 gru 2016, 12:41

To nie stwierdzenie, a lekka sugestia tylko ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2015, 21:04
Posty: 38
Skąd: Opoczno/Łódź
Auto: Mazda 3 Z6 '07

Postprzez Geniek » 7 gru 2016, 14:21

Gratki z zakupu autka. Niech służy. A co do dużego spalania oleju to ile ono faktycznie wynosi?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2014, 16:16
Posty: 630 (1/4)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda GH 2l/AT 2010

Postprzez jarek2123 » 7 gru 2016, 16:03

Bierze jakieś 0,8 na 1000 km, wiec bańkę 5l cały czas mam w bagażniku :D a co do podwozia to było zabezpieczone jeszcze przed przyjazdem do polski i widać że było robione parę lat temu, więc na wiosnę będę chciał sprawdzić czy nic złego się pod nim nie dzieje.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 wrz 2016, 20:56
Posty: 22
Skąd: Kobyłka
Auto: Mazda 6 GG 2.3
166KM/207 Nm
2007 rok hatchback

Postprzez Geniek » 8 gru 2016, 11:19

jarek2123 napisał(a):Bierze jakieś 0,8 na 1000 km, wiec bańkę 5l cały czas mam w bagażniku :D ....

Uuuu to silnik się nadaje tylko do remontu. Ja bym się obawiał jeździć przy takim poborze oleju.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2014, 16:16
Posty: 630 (1/4)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda GH 2l/AT 2010

Postprzez jarek2123 » 8 gru 2016, 14:16

Na chwile obecna to nie stać mnie na remont, ale o tym myślałem. Na chwilę obecną to po prostu muszę często zaglądać pod maskę. I zastanawiam się ile oleju by przepalała po zrobionym remoncie, bo czytałem sobie trochę o tym i nie zawsze można uzyskać zadowalające efekty, albo po kilku tysiącach km spalanie oleju wraca do podobnego stanu co przed remontem.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 wrz 2016, 20:56
Posty: 22
Skąd: Kobyłka
Auto: Mazda 6 GG 2.3
166KM/207 Nm
2007 rok hatchback

Postprzez Geniek » 9 gru 2016, 16:57

Zależy jak zrobiony remont i na jakich częściach. To oczywiście moje zdanie ale jazda takim autem w trasę 500+ km to już trochę loteria. Czy czasem oleju zostanie po takiej trasie czy nie. No chyba, że się robi obowiązkowe postoje co 200-300km i sprawdza poziom :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2014, 16:16
Posty: 630 (1/4)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda GH 2l/AT 2010

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy