Strona 1 z 2

Mazda6 GG L3-VDT MPS '07

PostNapisane: 11 paź 2016, 11:38
przez Paweł1938xx
Witam, chciałem wam przedstawić moją szóstkę w wersji MPS. Nabyłem ją w maju i od tamtej pory jestem z niej mega zadowolony. Przed zakupem brałem pod uwagę dwie Mazdy , 2.5gh sedan, lub właśnie gg MPS. Ładnego sedana gh 2.5 też u nas na krajowym podwórku nie ma za wiele na sprzedaż. A więc po kilku miesiącach rozglądania się w końcu trafiłem na MPS'a który mi się spodobał i po jeździe próbnej podjąłem decyzje o zakupie. Jazda nim to czysta przyjemność, i po tych kilku miesiącach nie żałuje zakupu.

Mazda 6 GG MPS
Rok Produkcji: 2007
Silnik: 2.3 Turbo DISI
Moc: 260KM 380Nm
Napęd: 4x4
Przebieg: 145tyś
Kolor: czarny metalic
Koła: 18tki 225/40

Wyposażenie :
– Bez nawigacji , bez szyberdachu

Posiada :
– Zawieszenie gwintowane H&R
– Zawór upustowy Blowoff
– Oryginalne felgi MPS 18"

PostNapisane: 12 paź 2016, 21:53
przez KMBak
Fajna jak każdy MPS. Koledzy MPSiarze pewnie Ci podpowiedzą czego pilnować, żeby latała. <spoko>

PostNapisane: 12 paź 2016, 22:13
przez Mateo_RX
Śliczna :) Moc jest <spoko> Oby jeździła jak najdłużej.

Re: Mazda6 GG L3-VDT MPS '07

PostNapisane: 12 paź 2016, 22:17
przez jpski
Aleś ją wypucował do sesji hahaha
Piękniutka, niech wozi Cię bezawaryjnie...

Re: Mazda6 GG L3-VDT MPS '07

PostNapisane: 12 paź 2016, 22:19
przez Paweł1938xx
Dzięki :) chętnie przyjmę jakieś rady. Wkrótce może uda mi się pstryknąć jakieś lepsze zdjęcie i czymś lepszym niż telefonem ;) pozdrawiam

Dopisano 12 paź 2016, 22:19:

Dzięki :) chętnie przyjmę jakieś rady. Wkrótce może uda mi się pstryknąć jakieś lepsze zdjęcie i czymś lepszym niż telefonem ;) pozdrawiam

PostNapisane: 12 paź 2016, 22:24
przez jpski
Paweł1938xx napisał(a):Wkrótce może uda mi się pstryknąć jakieś lepsze zdjęcie i czymś lepszym niż telefonem pozdrawiam


To niezły masz ten telefon <spoko>

PostNapisane: 12 paź 2016, 23:35
przez deejay89
siemanko, wbijaj na www.mazdamps.pl, tam znajdziesz wiele więcej nt. mps :D mps fajny jak każdy inny, bezawaryjności życzę, bo Ci się przyda :D jakie plany co do modyfikacji ?

PostNapisane: 13 paź 2016, 00:34
przez Paweł1938xx
deejay89 napisał(a):siemanko, wbijaj na http://www.mazdamps.pl, tam znajdziesz wiele więcej nt. mps :D mps fajny jak każdy inny, bezawaryjności życzę, bo Ci się przyda :D jakie plany co do modyfikacji ?


Siemanko, wbije dzięki. a co do modów to póki co jestem usatysfakcjonowany tym co jest (przesiadłem się ze 150km) więc jak na razie do codziennej jazdy mi w zupełności wystarcza, ale wiadomo nie długo może się to zmienić. Na razie dbać o to co jest . Póki co w sobote czeka mnie wymiana oleju a dokładnie Valvoline SynPower 5w40, dyfer VALVOLINE HP GL-5 LS 80W90, i transfer VALVOLINE HP GL-5 80W90.

PostNapisane: 13 paź 2016, 09:51
przez olrzyn
Paweł1938xx napisał(a):
deejay89 napisał(a):siemanko, wbijaj na http://www.mazdamps.pl, tam znajdziesz wiele więcej nt. mps :D mps fajny jak każdy inny, bezawaryjności życzę, bo Ci się przyda :D jakie plany co do modyfikacji ?


Siemanko, wbije dzięki. a co do modów to póki co jestem usatysfakcjonowany tym co jest (przesiadłem się ze 150km) więc jak na razie do codziennej jazdy mi w zupełności wystarcza, ale wiadomo nie długo może się to zmienić. Na razie dbać o to co jest . Póki co w sobote czeka mnie wymiana oleju a dokładnie Valvoline SynPower 5w40, dyfer VALVOLINE HP GL-5 LS 80W90, i transfer VALVOLINE HP GL-5 80W90.


Oleje sie zgadzaja :)

ale odpowiedz na 4 pytania:
1. Jaka kompresja na silniku?
2. Czy turbo dymi po odpaleniu na zimnym silniku ?
3. Czy podczas odpalania na zimnym silniku slychac stukajacy rozrzad ?
4. Jak bardzo ruda szaleje ?

– Zawieszenie gwintowane, sprężyny H&R, amortyzatory Bilstein
a jesli chodzi o zawieche to sa gwinty z H&R, KW, D2 ale u Ciebie raczej siedza Sprezyny H&r-40mm + bilstein B8 wiec to nie jest gwint.

PostNapisane: 13 paź 2016, 13:57
przez Paweł1938xx
Oleje sie zgadzaja :)

ale odpowiedz na 4 pytania:
1. Jaka kompresja na silniku?
2. Czy turbo dymi po odpaleniu na zimnym silniku ?
3. Czy podczas odpalania na zimnym silniku slychac stukajacy rozrzad ?
4. Jak bardzo ruda szaleje ?

– Zawieszenie gwintowane, sprężyny H&R, amortyzatory Bilstein
a jesli chodzi o zawieche to sa gwinty z H&R, KW, D2 ale u Ciebie raczej siedza Sprezyny H&r-40mm + bilstein B8 wiec to nie jest gwint.[/quote]

Witam, co do olejów to się jednak pośpieszyłem bo nie mogę dostać nigdzie u siebie ani na necie za bardzo Valvo do transferu i dyfra . Co polecacie jaki olej ? Czy turbo dymi na zimnym no to dymi na biało przy zimnym nie za mocno aczkolwiek dymek jest (później może uda mi się wstawić filmik to może ktoś podpowie czy to normalka czy jednak coś nie tak. Kompresja jeszcze nie robiona ale postaram się szybko tym zająć. A co do rozrządu no to tutaj też zagadka trochę dla mnie. Przy odpalaniu nie zawsze ale czasami tak jak by było go słychać przez 2 może sekundki troszke głośniej ale póżniej od razu wszystko wydaje się normalne. ( też może filmik wrzucę pracy silnika) . Hehe i ruda no to póki co nigdzie nie widać i spód był zakonserwowany przy zakupie więc nie wiem co się chowa pod nim. A zawieszenie to mój błąd żadne amorki bilstein tylko całość h&r i gwint jest :)

PostNapisane: 13 paź 2016, 14:58
przez olrzyn
sprobuj na najlepszeoleje.pl – z valvo maja chyba wszystko. dostawa kurier w 1 dzien.

kompresje sprawdz najszybciej jak sie da I nagraj filmiki z odpalenia. podniesiona maska I cykanie rozrzadu. zobaczymy co tam sie kryje :P

po rejestracjach widze ze jestes ze Stalowej Woli wiec na forum mazdamps.pl masz tam 1-2 osoby z Rzeszowa wiec to tylko jakies 60-80km od Ciebie ale moze maja tam jakiegos sprawdzonego magika od MPS-ow. inaczej to Krakow albo stolica

PostNapisane: 13 paź 2016, 18:00
przez Paweł1938xx
Tych oleji już nie ma najwidoczniej a więc zamówiłem z tego co sie dowiedziałem to ich odpowiedniki
Valvoline hd axle gl-5 80w90 do transferu i taki sam do dyfra tylko LS.

PostNapisane: 13 paź 2016, 23:38
przez deejay89
turbo sprawdza się inaczej, pojeździj samochodem od zimnego silnika do dostatecznego nagrzania oleju, później podeptaj parę ładnych razy po czym zostaw auto na jałowych obrotach na 7-10 minut, jeśli zacznie kopcić na czorno, znaczy że uszczelniacze, czyli turbo. Kompresję zrób tak jak mówi @Olrzyn, a co do rozrządu, brzmi to mniej więcej tak:

https://www.youtube.com/watch?v=MkYhdt7kAWg

lub tak:

https://www.youtube.com/watch?v=5cpOvjUuhSY

możesz jeszcze z ciekawości zdjąć pokrywę zaworów i popatrzeć, czy łańcuch nie uderza o pokrywę,
wygląda to mniej więcej tak:

IMAG0018.jpg

PostNapisane: 14 paź 2016, 12:50
przez Paweł1938xx
Co to rozrządu to wydaje się chyba ok ? Nagrałem dzisiaj taki filmik z rozruchu .
[youtube] https://www.youtube.com/watch?v=73GCQnaOtTc [/youtube]
Jak będę miał kiedyś wolny dzień to zdejmę i popatrzę co tam się ukrywa .

PostNapisane: 14 paź 2016, 14:07
przez deejay89
po filmie brzmi jakby faktycznie rozrząd był do roboty razem z wariatorem, zdejmij pokrywę i zobacz, czy łańcuch nie jest luźny

Re: Mazda6 GG L3-VDT MPS '07

PostNapisane: 15 paź 2016, 12:44
przez bioly_86WR
no ja u siebie to przerabiałem :) po kupnie autka wymieniałem rozrząd ponieważ było tak samo jak u Ciebie i ślady już były na pokrywie oraz był przestawiony o 2 zęby

PostNapisane: 15 paź 2016, 15:05
przez Paweł1938xx
No to chyba trzeba będzie się za to zabrać niestety.. Jaki koszt roboty mniej wiecej wchodzi w gre za taką wymianę?

PostNapisane: 15 paź 2016, 17:07
przez bioly_86WR
łańcuch, napinacz, 2 ślizgi, wariator, wszystkie cześć ORI 1600pln

koszt robocizny u mnie 350zł przypilnuj tylko by podczas wymiany ustawili Ci porządnie rozrząd mój mechanik nie miał zestawu do tego auta to kupiliśmy go na pół (koszt 200pln czyli po 100plnów na głowę)

PostNapisane: 16 paź 2016, 01:33
przez Paweł1938xx
Okej dzięki za info. :)

Re: Mazda6 GG L3-VDT MPS '07

PostNapisane: 16 paź 2016, 12:44
przez makmarc
Kolejny MPSik w klubie, kolejny czarny. Podziwiam Was za odwagę, też mi się marzył zawsze, tylko chciałoby się go w nowszej budzie, a tu ni mo. Powodzenia.