Mazda6 GJ PY-VPS '15 2.5 SkyPassion – Ulter sport – Eibach Pro-Kit
Jeszcze jakies turbo i można latać bokiem
Powodzenia na nowej drodze życia !
Powodzenia na nowej drodze życia !
- Od: 15 maja 2012, 15:34
- Posty: 354 (83/16)
- Skąd: LUX/SC034
- Auto: Jest GJ 2.2 AT
Jest Citroen SpaceTourer
Było C4 Picasso
Była Mazda 6
GH
Dzięki bardzo, przy okazji zachęcam do głosowania w konkursie fotograficznym na nasze zdjęcie ślubne z pleneru
- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
Kolejne zmiany za nami, tym razem padło na wygłuszenie bagażnika, głównie w celu zmniejszenia głośności wydechu Ultera oraz poprawy brzmienia subwoofera.
Prekursorem w tej dziedzinie był kolega KMbak, któremu w tym miejscu pragnę podziękować za wskazówki.
Do wygłuszenia zostały użyte:
1. Samoprzylepna mata butylowa z aluminium AB-2 firmy Bitmat
2. Wygłuszająca pianka KAUCZUKOWA z KLEJEM 6mm
Efekt przerósł moje oczekiwania, dźwięki najniższe, buczące wydechu zostały zredukowane w moim odczuciu o jakieś 50%, tak jak wcześniej chwilami chodziło po głowie czy aby nie jest za głośno tak teraz jest idealnie, wydech przyjemnie sobie mruczy.
Oczywiście odsłuch subwoofera również się poprawił, jest bardziej "precyzyjny", mniej brzęczący.
Prekursorem w tej dziedzinie był kolega KMbak, któremu w tym miejscu pragnę podziękować za wskazówki.
Do wygłuszenia zostały użyte:
1. Samoprzylepna mata butylowa z aluminium AB-2 firmy Bitmat
2. Wygłuszająca pianka KAUCZUKOWA z KLEJEM 6mm
Efekt przerósł moje oczekiwania, dźwięki najniższe, buczące wydechu zostały zredukowane w moim odczuciu o jakieś 50%, tak jak wcześniej chwilami chodziło po głowie czy aby nie jest za głośno tak teraz jest idealnie, wydech przyjemnie sobie mruczy.
Oczywiście odsłuch subwoofera również się poprawił, jest bardziej "precyzyjny", mniej brzęczący.
- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
To fajnie. Bo jakby efektu nie przyniosło zadowalającego to czułbym się winny.
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3819 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Koniec Mazdy 6 jaką znaliśmy?!?!
Chcę podzielić się recenzją odnośnie najnowszego modelu Mazdy 6 2018r.
Miałem okazję jeździć najnowszą szóstką od soboty do poniedziałku w najbogatszej, topowej, nowej wersji SkyDream.
Obecnie użytkuję szóstkę z silnikiem 2.5 SkyPassion kombi po pierwszym lifcie.
Pierwsze wrażenie, otwarcie drzwi i oczom ukazują się fotele przypominające bardziej siedziska z aut grupy VW i to tych droższych, bliżej im z wyglądu do wygodnego fotela do oglądania telewizyjnych seansów w domowym zaciszu niż sportowych "kubłów" i co najważniejsze poszycie w końcu przypomina skórę, a nie wyrób skóro-podobny, są wykonane ze skóry Nappa co ogólnie w skrócie oznacza materiał pochodzenia zwierzęcego. Największy plus, a zarazem nowość jeśli chodzi o Mazdę odkryjemy w upalny dzień, a właśnie taki weekend mam za sobą. Siedzisko wraz z oparciem posiada trzy zakresowy stopień wentylacji, działa to na zasadzie wysysania gorącego powietrza na styku ciała z fotelem. Pierwsza próba – WOW!! już po chwili rozgrzany w upale fotel uwalnia przyjemny chłodek, wrażenie jest jakby był klimatyzowany, na trzecim biegu na postoju słychać dźwięk ssania powietrza, ale gdy temperatura wewnątrz się ustabilizuje w zupełności wystarcza pierwszy bieg, który jest prawie bezszelestny, warto dodać, że ta opcja jest dostępna również w wersji SkyPassion.
Deska rozdzielcza – wszechobecny zamsz, aluminium (chyba nawet prawdziwe) i drewno „sen” dają poczucie luksusu i elegancji czego dopełnieniem jest podsufitka w kolorze czarnym. Podczas jazdy nocą można dostrzec podświetlane schowki w drzwiach oraz diodę między głowami kierowcy i pasażera, znaną z modelu CX-7, która daje delikatną poświatę na elementy wnętrza oraz podświetlenie nóg, ale to już chyba dodatkowa opcja. W tym miejscu warto też dodać, że w tej wersji wyposażenia nie ma już żadnej tradycyjnej żarówki, wszystko co świeci jest wykonane w technologii LED, tak jak światła dzienne, mijania i adaptacyjne drogowe to już żadna dla Mazdy nowość, tak oświetlenie tablicy rejestracyjnej, oświetlenie wnętrza, światło wsteczne i przeciwmgłowe aż w końcu kierunkowskazy – to jest nowość, nowość dla Mazdy, chciałoby się powiedzieć – nareszcie!!!
Zestaw kamer 360 stopni to również nowość, co znacznie ułatwia parkowanie tego dużego auta.
Ciekawie został zaprojektowany też prędkościomierz, który jest teraz wyświetlany na ciekłokrystalicznym panelu, co daje większe możliwości, np. zaznacza nam na czerwono odczytaną ze znaków dozwoloną prędkość, a na zielono ustawioną prędkość aktywnego tempomatu, rysuje czerwoną kreską o ile ją przekraczamy, itp. pozostałe wskaźniki pozostały w wersji analogowej, co ważne, wrócił wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej.
Przejdźmy do tego co najważniejsze, odpalamy 194KM i ruszamy – zaraz, zaraz nowe końcówki wydechu – nie tylko wyglądają, (wreszcie godnie reprezentują dwu i pół litrową jednostkę napędową), ale zmienił się też dźwięk, nie jest to może mój Ulter, ale bardzo blisko mu do montowanego jako akcesoria w poprzedniej wersji – Sebringa.
Pierwsze wrażenie już po paru metrach – czy to na pewno Mazda? Poprzednie generacje przyzwyczaiły nas do sztywnego, trochę nerwowego zawieszenia, a tutaj.... no właśnie... jest miękko, odczucie jakby jazdy na poduszkach, zdecydowanie większy komfort jazdy w porównaniu do poprzedniej wersji, również za sprawą znacznej poprawy wyciszenia, silnik już nie wyje aż tak przeraźliwie na wysokich obrotach a przy dopuszczalnych prędkościach nie ma już efektu otwartej szyby, jedyne co słychać to opony w zależności od nawierzchni jaką jedziemy, jazda po drodze gorszej gatunkowo jest bardziej komfortowa niż w poprzednim modelu, ale nadal przy większych nierównościach da się odczuć twardość z poprzedniczki. Entuzjazm wygody przerwała obawa.... co z prowadzeniem w zakrętach?! i tu kolejny szok, auto trzyma się bardzo dobrze, jest łatwe do wyczucia, wgryza się w asfalt, pod tym względem nie ustępuje poprzedniemu twardszemu modelowi, jedynie szybka zmiana pasa wymaga przyzwyczajenia, ruch kabiną jest dość gwałtowny, a wychylenie spore, ale to jest właśnie ta "miękkość", która przy szybciej pokonywanych hopach, wzniesieniach potrafi nawet przyjemnie "zabujać".
Silnik 194KM? no właśnie, od początku miałem wrażenie, że jest minimalnie bardziej ospały niż poprzedni model, co szybko się potwierdziło w katalogu o 0,3sek gorsze przyspieszenie i 100kg dodatkowej masy, do tego standardowy tryb skrzyni jest bardziej ospały, wymaga mocniejszego wciskania pedału przyspieszenia, efekt ten znika po włączeniu trybu sport.
Mimo wszystko osiągi uważam za bardzo przyzwoite, trochę gorzej jest gdy zabierzemy więcej pasażerów. Tak jak i poprzedni model silnik nie jest zbyt łakomy jeśli chodzi o paliwo, pomijam ekstremalną oszczędność bo jadąc w trasie z prędkością 90km/h bez wyprzedania możemy zejść nawet poniżej 6 litrów na 100km!!, średnio da się zmieścić w 8 litrach na każde 100km bez większego wysiłku.
Wygląd zewnętrzny to rzecz gustu, początkowo sceptycznie podchodziłem do wizualnych zmian, ale im dłużej na nią patrzyłem tym bardziej mi się zaczęła podobać. Jest nadal agresywna, a zarazem tak jakby bardziej luksusowa.
Czy to już premium? Niewielu osobom przejdzie przez gardło słowo premium w odniesieniu do Mazdy, ale chcąc nie chcąc wsiadając do SkyDream można się tak poczuć... pomimo dość sporej ceny 161tys plus dopłata za 3-warstwowy lakier z palety premium, mazda daje bardzo wiele i trudno szukać tak wyposażonego Audi, BMW czy Mercedesa tej wielkości i cenie. Moim zdaniem brakuje tylko silnika o mocy 250KM, który jest oferowany tylko na rynek za wielką wodą.
Ostatnio edytowano 30 lip 2018, 19:50 przez Pawko_6, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
Hyh. Z tego co piszesz to pomiędzy obecną a poprzednią maluje się spory rozbrat. Chyba dobrze zrobiłem, że nie wpadłem na testy, bo bym się mógł rozczarować moim ostatnim nabytkiem. A tymczasem wakacyjny przejazd część pierwsza (Mazury) za mną i jest banan na twarzy. Zapakowałem baby, kota i nawet zostało miejsce na spory zestaw alko. Do tego przydała się Koza Mode bo był wypad terenowy – zahaczyliśmy o rezerwat przyrody. Klima mrozi nawet w trybie eco. Luksus Panie. Pozdro
-
Maciek
- Od: 17 sie 2013, 20:33
- Posty: 2292 (24/111)
- Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
- Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05
-
Maciek
- Od: 17 sie 2013, 20:33
- Posty: 2292 (24/111)
- Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
- Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05
2018 tez pojezdziłes czy tylko swoja cisnałes?
- Od: 13 sty 2014, 19:06
- Posty: 892
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6, 3.0 V6, 2004r.
Mazda RX8 2007r.
Mazda CX7 2008r.
Jeździłem nową też, miałem również nową na cały weekend w wersji SkyDream i był opis, ale dla moderatora się nie podobało. Nadgorliwość gorsza od ... ale tak już jest, w innych tematach można się do woli, ale tu jak coś człowiek mądrego i na temat napisze to jest wielki problem.
- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
-
Maciek
- Od: 17 sie 2013, 20:33
- Posty: 2292 (24/111)
- Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
- Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05
Pawko_6 napisał(a):miałem również nową na cały weekend w wersji SkyDream i był opis
Czegoś nie rozumiem. Dlaczego ten opis został usunięty? To były wartościowe spostrzeżenia. Moderator powinien go przywrócić – z moich moderacyjnych czasów wiem, że taka opcja jest.
To Twój wątek – więc masz prawo w pierwszym rzędzie decydować co tu jest a co nie. Regulaminu na bank ten opis nie łamał – bo opinia miała wyraźne tło obecnie posiadanego pojazdu.
A komiks fajny.
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3819 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Cytując klasyka
Niech się moderator sam wypowie, mi brakuje na to słów...
Niech się moderator sam wypowie, mi brakuje na to słów...
- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
Też jestem ciekaw, dziś miałem okazję się przejechać w końcu MY18 i z chęcią czytam konkretne wrażenia innych użytkowników. A tu w Twoim wątku cały post zniknął?
- Od: 25 paź 2011, 21:48
- Posty: 1148 (0/16)
- Skąd: Bieruń
- Auto: Lexus IS 200t
- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
No to zgłosił to jakiś baran. Jako moderator musisz czujniej analizować zgłoszenie. Ostatecznie Ty podejmujesz decyzje, a w tej części forum również właściciel wątku. To nie było "nie na temat".
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3819 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
makmarc napisał(a):W takim razie ja go usunąłem, bo wisiał jako zgłoszenie OT tematu
Jakoś brzmi to co najmniej delikatnie mówiąc niewiarygodnie, patrząc jakie posty wiszą w innych tematach. Macvas ma wywód na temat weekendu z mazdą 6 i nikomu nie przeszkadza, Socyopatic też ma opis jazd inną mazdą 6, ba nawet inną marką i wyraźną opinię na jej temat, rozkminy o różnych wersjach GJ/GL, sam tam nawet OT walisz.
Skoro reszta świata, łącznie z Tobą może robić bezkarnie OT a do mnie się czepiasz o jeden post w dodatku w moim temacie, uważam to za jakiś prywatny atak na moją osobę, tylko nie rozumiem powodu.
- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
-
Maciek
- Od: 17 sie 2013, 20:33
- Posty: 2292 (24/111)
- Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
- Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05
Wiele dobrego było powiedziane o poliftowych reflektorach przód.
Co by jeszcze dodać, to że są nad wyraz fotogeniczne. Na każdym ujęciu wychodzi kocur, a moja miejscami coś jakby miała zatwardzenie
Dzięki za spota
Co by jeszcze dodać, to że są nad wyraz fotogeniczne. Na każdym ujęciu wychodzi kocur, a moja miejscami coś jakby miała zatwardzenie
Dzięki za spota
-
Maciek
- Od: 17 sie 2013, 20:33
- Posty: 2292 (24/111)
- Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
- Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości