Mazda6 GH LF '08 2.0 Benzyna + LPG 147KM
Jak zostałem posiadaczem Mazdy
Witam wszystkich. Jestem Grzesiek i chciałem Wam w dużym skrócie przedstawić historię zakupu swojej pierwszej Mazdy (mam nadzieję że nie jedynej). Z zamiarem zmiany auta wstrzymywałem się od kilku miesięcy, w planach był Opel Insignia i takiego też samochodu szukałem przez kilka tygodni. Aż do momentu rozmowy z xRafalx. W kilka godzin namówił mnie na zmianę planów i na następny dzień zaczęliśmy szukać z początku Mazdy 6 GG. Pod koniec sierpnia zacząłem przeglądać również ogłoszenia wersji GH. Zainteresowało mnie ogłoszenie bez zdjęć (do tej pory nie wiem czemu). Okazało się że Mazdy nie ma jeszcze w Polsce, na następny dzień w ogłoszeniu pojawiły się pierwsze zdjęcia, szybki kontakt z Rafałem, sprawdzenie VINu i krótka rozmowa. Przed zakupem nawet nie odpaliłem własnoręcznie samochodu wszystkim zajął się Rafał wraz z singo za co jestem mega wdzięczny. Prawdziwi profesjonaliści!
Dane techniczne
Mazda 6 GH
Silnik: 2.0 benzyna 147 KM
Wersja nadwozia: Liftback
Rok produkcji: 2008 (pierwsza rejestracja 2008)
Przebieg w momencie zakupu: 98 000 km
Aktualny przebieg: 110 500 km
Kolor: Sparkling Black
Wyposażenie
– ABS, ASR, ESP
– Centralny zamek
– Elektryczne szyby przednie/tylne
– Elektrycznie ustawiane lusterka
– Immobilizer
– Poduszka powietrzna kierowcy/pasażera, kurtyny powietrzne
– Radio fabryczne, MP3
– Wspomaganie kierownicy
– Alufelgi
– Czujnik deszczu / zmierzchu
– Elektrochromatyczne lusterka boczne/wsteczne
– Gniazdo AUX
– Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa
– Isofix
– Komputer pokładowy
– Podgrzewane lusterka boczne
– Przyciemniane szyby
– Światła przeciwmgielne
– Tempomat
– Wielofunkcyjna kierownica
– Czujniki parkowania przód/tył
Plany
– Nowe opony zima – montaż 03.12.2016
– LPG – montaż 18.11.2016
– Obniżenie na sprężynach
– Rozpórka kielichów Górny Sport – zakup 28.02.2017
– Felgi lato: 18x8 – zakup 28.02.2017
– Opony lato: 215/45/R18 – Uniroyal Rainsport3
– Malowanie zacisków
– grill z wersji Dynamic
– Oklejenie wytartych szarych elementów wnętrza
– Wymiana panelu sterowania lusterkami
– coś pewnie jeszcze dojdzie
Dziennik
107.300km – 12.01.2017
– wymiana kompletu świec – NGK irydowe
103.000km – 21.11.2016
– montaż instalacji LPG – Gaz-Parts Młyny
101.000km – 08.10.2016
– wymiana oleju i filtrów (oleju, powietrza, kabinowego)
Zdjęcia (na razie są tylko z oferty)
Ostatnio edytowano 2 mar 2017, 14:11 przez id29, łącznie edytowano 8 razy
No to wstyd było by nie skomentować Auto na prawdę bardzo ładne, oby służyło jak najdłużej Koledzy z forum zaraz Ci tu powiedzą co masz dodać aby było lepiej i lista modyfikacji ulegnie zmianie
-
& Marta
- Od: 25 kwi 2014, 11:37
- Posty: 3599 (51/69)
- Skąd: Niepołomice
- Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08
Maździna ładniutka
Nie musimy bo kolega sobie sam zrobił na start dobrą listę planów
Koledzy z forum zaraz Ci tu powiedzą co masz dodać aby było lepiej i lista modyfikacji ulegnie zmianie
Nie musimy bo kolega sobie sam zrobił na start dobrą listę planów
Noo, piękny kolorek
Cieszy fakt, że coraz więcej jest posiadaczy GH
Życzę szerokich dróg, a bezawaryjność to wiadomo – jest i będzie
Mody, to coś co przychodzi samo i nie da się temu zaradzić inaczej niż je wykonać – zobaczysz sam, oby tylko funduszy starczało
Racja, na początek coś już jest...
Cieszy fakt, że coraz więcej jest posiadaczy GH
Życzę szerokich dróg, a bezawaryjność to wiadomo – jest i będzie
Mody, to coś co przychodzi samo i nie da się temu zaradzić inaczej niż je wykonać – zobaczysz sam, oby tylko funduszy starczało
laba napisał(a):Nie musimy bo kolega sobie sam zrobił na start dobrą listę planów
Racja, na początek coś już jest...
Jak się odkujesz to montuj od razu gaz, jest to bardzo duża oszczędność, nawet teraz przy wahającej się cenie.
-
& Marta
- Od: 25 kwi 2014, 11:37
- Posty: 3599 (51/69)
- Skąd: Niepołomice
- Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08
No widzę, że ktoś tutaj wpadł z niesamowitym kolorem jakim jest 35N.
Piękna maszyna!
Ja od siebie dorzuciłbym grill od wersji Dynamic. Auto nabierze wtedy bardziej drapieżnego wyglądu od przodu.
Dokładnie, a jak założy Ci to majster z głową to wcale nie jest wstyd jeździć z podtlenkiem Lepszy Power Gamoniu (by Kickster).
Piękna maszyna!
id29 napisał(a):– coś pewnie jeszcze dojdzie
Ja od siebie dorzuciłbym grill od wersji Dynamic. Auto nabierze wtedy bardziej drapieżnego wyglądu od przodu.
xRafalx napisał(a):Jak się odkujesz to montuj od razu gaz, jest to bardzo duża oszczędność, nawet teraz przy wahającej się cenie.
Dokładnie, a jak założy Ci to majster z głową to wcale nie jest wstyd jeździć z podtlenkiem Lepszy Power Gamoniu (by Kickster).
Pozdrawiam
Adrian
Adrian
- Od: 6 wrz 2012, 13:17
- Posty: 1109 (1/12)
- Skąd: Konin
- Auto: Mazda 6 GH L5 '09
Była: Mazda 3 BK LF '04
Mazda 323F 1.8 BG SOHC '90
zelka napisał(a):Ja od siebie dorzuciłbym grill od wersji Dynamic. Auto nabierze wtedy bardziej drapieżnego wyglądu od przodu.
Właśnie znalazłem zdjęcia tego grill'a i masz rację Emblemat Mazdy ma trochę odprysków więc będzie powód na wymianę całości ;D
zelka napisał(a):xRafalx napisał(a):Jak się odkujesz to montuj od razu gaz, jest to bardzo duża oszczędność, nawet teraz przy wahającej się cenie.
Dokładnie, a jak założy Ci to majster z głową to wcale nie jest wstyd jeździć z podtlenkiem Lepszy Power Gamoniu (by Kickster).
Nad LPG się mocno zastanawiam, może pod koniec roku jeszcze wleci na pokład Na chwilę obecną nie wiem nawet ile spala Pb przy mojej spokojnej jeździe
-----------------
2 pytania do znawców tematu:
– jakie polecacie środki do pielęgnacji lakieru ze średniej półki? ostrzegali mnie że na czarnym będzie wszystko widać
– sprężyny obniżające (Eibach -30mm) a seryjne amortyzatory: po obniżeniu zmienia się zakres(skok) w którym pracuje seria, jakieś negatywne efekty takiej modyfikacji? Może lepiej zmienić też amortyzatory?
Do tego lakieru, ja bym kupił sofft99, może nie jest tani ale starczy Ci go na 2 lataid29 napisał(a):jakie polecacie środki do pielęgnacji lakieru
Przy -30 nie ma potrzeby zmieniać amortyzatorów, chyba że od auta oczekujesz czegoś innego niż tylko wyglądu.id29 napisał(a):sprężyny obniżające (Eibach -30mm) a seryjne amortyzatory
Powodzenia w modzeniu. Bardzo ładna GH, szerokości i bezawaryjności
-
Daniel
- Od: 21 paź 2009, 20:04
- Posty: 6380 (52/239)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok
Świetne auto! Zazdroszczę zakupu Ostatnio sam zachorowałem na GH
Albo jeszcze z wrażenia nie zauważyłeś albo zapomniałeś dopisać w wyposażeniu czujniki parkowania widoczne na zdjęciach
Albo jeszcze z wrażenia nie zauważyłeś albo zapomniałeś dopisać w wyposażeniu czujniki parkowania widoczne na zdjęciach
-
mystichussar
mystichussar napisał(a):Albo jeszcze z wrażenia nie zauważyłeś albo zapomniałeś dopisać w wyposażeniu czujniki parkowania widoczne na zdjęciach
Plus za spostrzegawczość, nie wiem jak ale umknęło mi to przy tworzeniu listy wyposażenia , poprawione. Dzięki
Gratki, bardzo ładny egzemplarz w wdzięcznym kolorze – nawet te felgi bardzo fajnie jej leżą dobrze, że GH się trafiła bo z całą sympatią dla Mazdy zmiany kursu z Insignii na GG nie pojmę A plany też zacne, Enkei Wakasa to porządne i atrakcyjne cenowo felgi, do tego powinny bardzo ładnie komponować się z GH i delikatnym obniżeniem więc trzymam kciuki, by udało się jednak R18 kupić będziemy obserwować postępy
- Od: 25 paź 2011, 21:48
- Posty: 1148 (0/16)
- Skąd: Bieruń
- Auto: Lexus IS 200t
Minęło trochę czasu, Madzia spisuje się bez problemowo. Na liczniku 101.000km, spalanie wg komputera to 8.5l Pb (25% miasto, 75% trasa), wg dystrybutora ~9.5l Pb. Na trasie raczej nie oszczędzam auta i zdarza się jechać w okolicach 180km/h więc wynik chyba dobry.
Spadł mi poziom oleju więc postanowiłem nie czekać na planowaną wymianę przy 104 tys. km i zrobić ją wcześniej. Na chwilę obecną zakupione są już filtry oraz oryginalny olej Mazdy i czekam na chwilę wolnego czasu, może w sobotę się uda wymienić.
W planach na następny miesiąc jest montaż LPG (18.11) oraz nowe opony zimowe. Powoli zaczyna się coś dziać
Spadł mi poziom oleju więc postanowiłem nie czekać na planowaną wymianę przy 104 tys. km i zrobić ją wcześniej. Na chwilę obecną zakupione są już filtry oraz oryginalny olej Mazdy i czekam na chwilę wolnego czasu, może w sobotę się uda wymienić.
W planach na następny miesiąc jest montaż LPG (18.11) oraz nowe opony zimowe. Powoli zaczyna się coś dziać
Dawno nie było aktualizacji z powodu braku czasu, cały czas w trasie Katowice-Kraków.
Przy przebiegu 103.000 km została zamontowana instalacja LPG w Gaz-Parts w Młynach. Wleciał następujący zestaw:
– Zbiornik BORMECH TW-250, toroidalny w miejsce koła zapasowego – 75l
– Reduktor – AC S.A. R 01
– Wtryski – AC S.A. W03
– Komputer – AC. S.A STAG-4 Q-BOX PLUS
Na takim zestawie zrobione już ponad 2.500 kilometrów. Do tej pory nie odczułem jakiś drastycznych spadków mocy, wydaje się że na niskich obrotach jest wręcz płynniej. Spalanie na dystrybutorze to 12.3l/100km. Wydaje się trochę duże patrząc po profilach innych klubowiczów, możliwe że to jednak kwestia jazdy z prędkościami autostradowymi 140+. Dodatkowo, czeka mnie jeszcze wizyta kontrolna ale jak na razie brak czasu .
W grudniu wpadły też nowe zimówki bo stare przy pierwszych śniegach zachowywały się gorzej niż letnie . Postaram się w tym tygodniu wrzucić zdjęcia.
Ostatnio zaczęły też dość długo utrzymywać się wysokie obroty po odpaleniu, wiadomo że silnik się musi nagrzać itd. ale uważam że obroty nie powinny skakać między 2.000 – 2.300 RPM. Jak znajdę chwilę to przeczyszczę przepustnicę, myślę że to powinno pomóc?
Przy przebiegu 103.000 km została zamontowana instalacja LPG w Gaz-Parts w Młynach. Wleciał następujący zestaw:
– Zbiornik BORMECH TW-250, toroidalny w miejsce koła zapasowego – 75l
– Reduktor – AC S.A. R 01
– Wtryski – AC S.A. W03
– Komputer – AC. S.A STAG-4 Q-BOX PLUS
Na takim zestawie zrobione już ponad 2.500 kilometrów. Do tej pory nie odczułem jakiś drastycznych spadków mocy, wydaje się że na niskich obrotach jest wręcz płynniej. Spalanie na dystrybutorze to 12.3l/100km. Wydaje się trochę duże patrząc po profilach innych klubowiczów, możliwe że to jednak kwestia jazdy z prędkościami autostradowymi 140+. Dodatkowo, czeka mnie jeszcze wizyta kontrolna ale jak na razie brak czasu .
W grudniu wpadły też nowe zimówki bo stare przy pierwszych śniegach zachowywały się gorzej niż letnie . Postaram się w tym tygodniu wrzucić zdjęcia.
Ostatnio zaczęły też dość długo utrzymywać się wysokie obroty po odpaleniu, wiadomo że silnik się musi nagrzać itd. ale uważam że obroty nie powinny skakać między 2.000 – 2.300 RPM. Jak znajdę chwilę to przeczyszczę przepustnicę, myślę że to powinno pomóc?
id29 napisał(a):możliwe że to jednak kwestia jazdy z prędkościami autostradowymi 140+.
Raczej normalnie, u mnie przy ~160 na tempomacie, miejscami ciut więcej, ale nieznacznie wychodzi ~13.5l/100km.
id29 napisał(a): myślę że to powinno pomóc?
Wielu na forum po tym zabiegu odczuło ulgę, więc zacznij od tego.
Pozdrawiam
Adrian
Adrian
- Od: 6 wrz 2012, 13:17
- Posty: 1109 (1/12)
- Skąd: Konin
- Auto: Mazda 6 GH L5 '09
Była: Mazda 3 BK LF '04
Mazda 323F 1.8 BG SOHC '90
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości