Mazda6 GH L5-VE '09 Dynamic 2.5
Witam wszystkich serdecznie. Pragnąłbym przedstawić krótką historię o sobie jak i autku. Chętnych zapraszam do przeczytania wypocin.
Po długich bataliach w końcu przyszedł czas i na mnie. Wiele osób mnie już namawiała do tego od dawna, ale albo brakowało czasu, albo wyjazdy służbowe, albo chwile słabości i niechęć. Ba, nawet nosiło mnie już ze sprzedażą auta, ale zdecydowałem, że zostanie i będziemy pewnie już do końca żywota Magdy, bo nowsze samochody mnie po prostu nie rajcują.
Po sprzedaży mojej ex Madzi 3 BK z silnikiem LF, naszła mnie chęć posiadania czegoś nowszego, ciut mocniejszego. Jako, że nie jestem jakimś wielkim miłośnikiem aut niemieckich, szukałem czegoś japońskiego. W końcu w rodzinie jeżdżą same Japończyki różnych marek. Przeglądałem wszelaką gamę aut, z różnymi silnikami, oglądałem i macałem różne modele w okolicznych komisach żeby usiąść i przypasować się czy auto by mi odpowiadało, a następnie szukać odpowiedniego auta. Po ostatniej BK, nie byłem przekonany co do kolejnej Mazdy (via „#zdrowablacha”), ale powiedziałem sobie przy niedzielnym obiedzie „TEN OSTATNI RAZ”. No i stało się – poszukiwania trwały. Wertowałem ogłoszenia na rodzimych portalach aukcyjnych. Szukałem oczywiście modelu z silnikiem L5-VE, bo uprzednim wertowaniu internetów różnic silnikowych wersji 2.0 oraz 2.5. Nie było nic sensownego, więc pokusiłem się o sprawdzenie w zachodnich stronach, tuż za Odrą. Wybadałem kilka modeli, przyjąłem, że jadę do 1000km, nie dalej. Zaangażowałem w to wuja, który to włada biegle językiem i ruszyliśmy. Po dojeżdżaniu do miejsc docelowych, a to okazał się jakiś „kebab komis”, a to Panie właściciela nie ma, a to coś innego… Oczywiście motywacja spadała coraz niżej. Pomijając oglądanie innych modeli, dotarliśmy w końcu do ostatniego rodzynka, do Heidenheim. Chyba dalej nie trzeba nic mówić, bo nie pisałbym tych wypocin.
Otóż ostatni model, rodzynek bym rzekł, trafił się ten jedyny. Było przejechać ponad 900km od domu, aby nabyć to odpowiednie auto. Urzekło mnie od razu, szybkie badanie lakieru miernikiem, w pełni oryginalny lakier. Fakt, pełno kropek na zderzaku oraz masce, ale nigdzie nie malowany. Na dachu też była zaprawka, ale to nie dyskwalifikowało tegoż auta. Kupiony od Pana Ulricha (Niemiec, pochodzenia Ukraińskiego). Pragnę nadmienić, iż to była oferta prywatna, reszta, które oglądałem okazały się być komisami!
Więc takowa trasa została pokonana, aby znaleźć w końcu księżniczkę. DSR oczywiście sprawdzony u Marianka, nie mogło być inaczej. Zakupiona została 13.10.2015r.
Podstawowe dane techniczne:
Rok produkcji: Styczeń 2009
Data pierwszej rejestracji: Marzec 2009
Silnik: 2.5 (L5-VE) o mocy 170KM (kompletna seria na hamowni na zlocie w Poznaniu wypluła 178,4KM)
Wnętrze: fotele połskóra (GL9)
Kolor: Sparkling Black (35N)
Kraj pochodzenia: Niemcy
Przebieg w dniu zakupu: 162 760km
Przebieg na dzień dzisiejszy: > 178 000km
Wyposażenie:
– wersja Dynamic
– oryginalnie zamontowany lip na klapie bagażnika
– dostęp bezkluczykowy (keyless entry) oraz odpalanie auta bezkluczekowe (keyless Start/Stop)
– system Bose ze standardowym radiem
– dwukolorowe zegary
– czujniki parkowania przód oraz tył (parktronic)
– tempomat
– podgrzewane fotele
– czujnik deszczu i zmierzchu
– wewnętrzne lusterko fotochromatyczne
– fabrycznie przyciemnione szyby (dymione)
– reflektory bi-ksenon z AFS
– klimatronik dwustrefowy
– światła przeciwmgielne
– ABS, DSC, 6x poduszki powietrzne
– wielofunkcyjna kierownica
– skandynawskie światła
– inne, które są w standardzie
Modyfikacje, wymiany, naprawy:
– zakup gumowych dywaników z korytkami polskiego producenta REZAW-PLAST – 11.2015
– zakup oryginalnych felg Mazda 16” – 11.2015
– opony Nokian WR D4 205/55 – 11.2015
– montaż instalacji LPG (Stag Qbox+, Barracuda 130, AC R01 czerwony, butla 75L w koło) 12.2015
– wymiana oleju Millers 5w30 + wszystkie filtry (powietrza, oleju, kabinowy) firmy Knecht 12.2015
– organizer/kuferek do bagażnika (2 torby) – 12.2015
– wymiana świec na Denso ITV16 – 02.2016
– końcówki tłumików Buzzer 100mm – 04.2016
– wymiana wycieraczek na Heyner (via Alca) – 04.2016
– nakrętki na wentyle logowane Mazda – 04.2016
– regeneracja tłoczków oraz malowanie zacisków hamulcowych – 04.2016
Plany:
O tym ciężko cokolwiek pisać, gdyż wszystko ogranicza się do kwestii finansowych. Oczywiście będą te mniejsze, albo i te większe.
Obecnie największym priorytetem jest znaleźć lakiernika, który ogarnie temat malowania przodu. Jak wyżej wspomniałem, maska i zderzak wygląda jak szer szwajcarski. Niesie to za sobą również polerkę całego auta.
Kolejnym ważnym celem jest gleba, bo wygląda jak koza, ale nie zdradzam co gdzie i jak.
Dalsze modyfikacje będą wychodzić w planie, bo nie da się mieć wszystkiego na raz (w moim przypadku).
Póki co stawiam na swoje zdrowie każdą nabytą złotówkę, bo nie chciałbym żeby lekarze postawili na mnie krzyżyk pierwsi.
Kilka zdjęć jak to wygląda w obecnej chwili. Polotu wielkiego nie będzie, bo wszystko robione patelnią o rozmiarze 5.5":
Wymiana końcówek
Malowanie zacisków
Komplet felg zimowych 16"
Wymiana podświetlania wewnętrznego – komplet wszystkich led'ów
Niedawno miałem przykry incydent i musiałem uciekać do rowu przez idiotę, który wyprzedał kilka samochodów pod górkę.
No i kilka zdjęć zrobionych w moim miejscu pracy, czyli tym czym się zajmuję na co dzień.
Na koniec zdjęcia środków, które mi towarzyszą w codziennym pucowaniu.
Obiecuję dodać więcej zdjęć środka przy najbliższym czyszczeniu skóry, tak więc proszę o wyrozumiałość.
Jeśli ktoś przeczytał i obejrzał – gratuluję nerwów i wytrwałości.
Ostatnio edytowano 21 lip 2016, 20:09 przez zelka, łącznie edytowano 3 razy
Pozdrawiam
Adrian
Adrian
- Od: 6 wrz 2012, 13:17
- Posty: 1109 (1/12)
- Skąd: Konin
- Auto: Mazda 6 GH L5 '09
Była: Mazda 3 BK LF '04
Mazda 323F 1.8 BG SOHC '90
Nooo nareszcie Autko fajne, widziałam. Kolor ładny ale pewnie przy pucowaniu się napracować musisz ostro xD Co do modyfikacji no cóż, wszystko na spokojnie bo wiadomo, że różne są priorytety. Szerokości i więcej cierpliwości życzę
-
Aśka
- Od: 15 wrz 2011, 11:04
- Posty: 5496 (435/228)
- Skąd: Poznań
- Auto: Grey Fūjin
zelka napisał(a):Jeśli ktoś przeczytał i obejrzał – gratuluję nerwów i wytrwałości.
Przeczytałem, obejrzałem , nerwów nie było.
Gratuluje zakupu i witamy w gronie GH
Szerokości bezawaryjnej
Oooo, ktoś się zmobilizował do założenia wątku
Piękne auto, co mogę więcej powiedzieć... Może tylko tego, że zazdroszczę systemu bezkluczykowego Prezentuje się świetnie. Życzę samej frajdy z jazdy, bezawaryjności i szerokości Oraz zdrowia
Przy okazji, możesz zdradzić gdzie nabyłeś te końcówki wydechu i jaki to koszt? Bo rozumiem, że wymiana nie jest problemem, tzn. stare trzeba odspawać, a nowe przyspawać.
Piękne auto, co mogę więcej powiedzieć... Może tylko tego, że zazdroszczę systemu bezkluczykowego Prezentuje się świetnie. Życzę samej frajdy z jazdy, bezawaryjności i szerokości Oraz zdrowia
Przy okazji, możesz zdradzić gdzie nabyłeś te końcówki wydechu i jaki to koszt? Bo rozumiem, że wymiana nie jest problemem, tzn. stare trzeba odspawać, a nowe przyspawać.
- Od: 7 lip 2016, 16:37
- Posty: 629 (6/20)
- Skąd: Wieleń nad Notecią
- Auto: Mazda 6 GH LF-DE 2.0 Dynamic FS5A-EL '09
Fajnie, że w końcu jesteś zelka
Nigdy nie mów nigdy, ale fakt GH to najpiękniejsze 4 kółka na Świecie
PS. Zdrówka przede wszystkim jak najwięcej
zelka napisał(a):będziemy pewnie już do końca żywota Magdy
Nigdy nie mów nigdy, ale fakt GH to najpiękniejsze 4 kółka na Świecie
PS. Zdrówka przede wszystkim jak najwięcej
wumpscut napisał(a):Przy okazji, możesz zdradzić gdzie nabyłeś te końcówki wydechu i jaki to koszt? Bo rozumiem, że wymiana nie jest problemem, tzn. stare trzeba odspawać, a nowe przyspawać.
Na alledrogo dorwałem, nawet nie wiem czy nie było to bezpośrednio od producenta... Cena niecałe 100 zł/szt. Stare ucinasz, nowe spawasz i voila.
Beny napisał(a):szkoda że szyby z przodu bez folii było by idealnie.
Myślałem nad tym szczerze powiedziawszy, mam nawet znajomego co się tym niedaleko mnie zajmuje. Przydałoby się choć trochę, tak jak Yoki ma w swoim X9.
Beny napisał(a):Felga zostaje ori?
Chciałbym 19", ale to już spore koszta jak na moje zarobki.
Bartg napisał(a):Prosiłbym nie zmieniać nazwy wątku na niezgodny ze standardem forumowym
Proszę o wybaczenie, źle zmieniłem.
Podziękował wszystkim za miłe słowa i otuchę!
Pozdrawiam
Adrian
Adrian
- Od: 6 wrz 2012, 13:17
- Posty: 1109 (1/12)
- Skąd: Konin
- Auto: Mazda 6 GH L5 '09
Była: Mazda 3 BK LF '04
Mazda 323F 1.8 BG SOHC '90
No i wreszcie odważyłeś się na ten wiekopomny ruch i założyłeś temata
Fajna furka – będzie co hejtować
Wysłane z FF
Fajna furka – będzie co hejtować
Wysłane z FF
- Od: 25 lip 2013, 21:08
- Posty: 1297 (26/14)
- Skąd: United Kingdom / Piła
- Auto: Jest: Mazda6 GL'17
Była: MAZDA6 GH '08 Była: MAZDA 323F SPORT '03
maestro81 napisał(a):Fajna furka – będzie co hejtować
Dzięki Panie.
Możesz śmiało hejtować moją podziurawioną maskę i zderzak od kamyszków.
Wpadła również paczka od Riki'ego (via Mazparts), a w niej:
– Olej Millers 5w30 XF
– filtr powietrza Knecht
– filtr oleju OEM Mazda (miał być Knecht, chłopaki się pomylili i na swój koszt przyślą kuriera, który dostarczy nowy filtr, a stary zabierze – także propsy dla Panów)
Plany na weekend, który w końcu mam wolny, są wiadome. Wymiana oleju z filtrami oraz czyszczenie przepustnicy, z którą dość długo zwlekałem. Dojdzie pewnie zewnętrzne, cotygodniowe, SPA auta.
Pozdrawiam
Adrian
Adrian
- Od: 6 wrz 2012, 13:17
- Posty: 1109 (1/12)
- Skąd: Konin
- Auto: Mazda 6 GH L5 '09
Była: Mazda 3 BK LF '04
Mazda 323F 1.8 BG SOHC '90
Knecht lepszy niż OEM? Ja właśnie kupiłem OEM.
zelka, dzięki, znalazłem na Allegro. Ten dyfuzor dźwięku coś powoduje? Domyślam się, że zmienia dźwięk, ale jak bardzo?
Btw. przedostatnie zdjęcie – fajna sceneria A na ostatnim widzę znajome specyfiki Pokaż jeszcze fotę na zimówkach
Aha, też mam maskę podziurawioną od kamyczków, więc znam ten ból, bro
zelka, dzięki, znalazłem na Allegro. Ten dyfuzor dźwięku coś powoduje? Domyślam się, że zmienia dźwięk, ale jak bardzo?
Btw. przedostatnie zdjęcie – fajna sceneria A na ostatnim widzę znajome specyfiki Pokaż jeszcze fotę na zimówkach
Aha, też mam maskę podziurawioną od kamyczków, więc znam ten ból, bro
- Od: 7 lip 2016, 16:37
- Posty: 629 (6/20)
- Skąd: Wieleń nad Notecią
- Auto: Mazda 6 GH LF-DE 2.0 Dynamic FS5A-EL '09
ooo no wreszcie osobny temacik ładna jest, jednostka zacna, dbane jest – będziemy śledzić
Pozdrawiam!
Pozdrawiam!
- Od: 25 paź 2011, 21:48
- Posty: 1148 (0/16)
- Skąd: Bieruń
- Auto: Lexus IS 200t
Ciemna, wyposażenie super oraz ten silnik Zacne auto Jakaś lepsza fela by pasowała
Olej Millers 5w30 XF na pewno to do silnika benzynowego ? Bo wszędzie gdzie nie poczytam to pisze, że do mazdy diesiel+dpf. Dlatego popytam bo sam planuję wlać coś lepszego niż olej Mazdy
Olej Millers 5w30 XF na pewno to do silnika benzynowego ? Bo wszędzie gdzie nie poczytam to pisze, że do mazdy diesiel+dpf. Dlatego popytam bo sam planuję wlać coś lepszego niż olej Mazdy
-
& Marta
- Od: 25 kwi 2014, 11:37
- Posty: 3599 (51/69)
- Skąd: Niepołomice
- Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08
xRafalx napisał(a):Olej Millers 5w30 XF na pewno to do silnika benzynowego ?
XF to gama olei, są i do benzyn i do diesli wszelkiej maści do Mazdowskich diesli jest chyba z dopiskiem C1, do benzyny – bez dopisku jest jeszcze seria EE, też bardzo dobra
- Od: 25 paź 2011, 21:48
- Posty: 1148 (0/16)
- Skąd: Bieruń
- Auto: Lexus IS 200t
wumpscut napisał(a):zelka, dzięki, znalazłem na Allegro. Ten dyfuzor dźwięku coś powoduje? Domyślam się, że zmienia dźwięk, ale jak bardzo?
Bardzo minimalne, taki lekki pomruk jak auto chodzi na biegu jałowym bez gazowania.
W kwestii firm po prostu jakoś takie przekonanie do Knechta/Mahle mam. OEM też jest ok, więc chłopaki taki mi właśnie przyślą, zamiast Knechta.
Co do oleju dokładnie jest to Millers XF Longlife 5w30. Spełnia normy ACEA A5/B5-10, więc do diesla również jest ok, aczkolwiek bardziej polecany do benzyny. Ufam chłopakom od Mazparts, przejeździłem na nim ~12k km i na miarce ubyło może 3mm, przy sporej ilości km z prędkościami autostradowymi.
Co do felg jest plan na 19" jest (może Weelkoo będzie sprzedawał po sezonie, skusiłbym się, a coś wspominał kiedyś ) . Potrzeba tylko portfela i więcej nadgodzin w pracy.
Weelkoo napisał(a):ooo no wreszcie osobny temacik ładna jest, jednostka zacna, dbane jest – będziemy śledzić
Bardzo daleko mi do Twojej, ale będę się starać dorównać.
Pozdrawiam
Adrian
Adrian
- Od: 6 wrz 2012, 13:17
- Posty: 1109 (1/12)
- Skąd: Konin
- Auto: Mazda 6 GH L5 '09
Była: Mazda 3 BK LF '04
Mazda 323F 1.8 BG SOHC '90
Też przeczytałem i nie dostałem palpitacji serca chyba, że z powodu ładnego auta. Co do przyciemniania szyb jak zrobi się delikatnie czyli chyba 60% przepuszczalności światła to... z wnętrza nawet się tego nie odczuwa nawet w nocy ale z zewnątrz auto jest piękniejsze. Dwa załóż rozpórkę auto jeszcze lepiej będzie wchodziło w zakręty i wybierało nierówności
https://www.facebook.com/BippuPoland
https://www.facebook.com/LS4HVIP/
Wsparcie przy wyszukaniu oraz pomoc przy sprowadzeniu części z Japonii
https://www.facebook.com/LS4HVIP/
Wsparcie przy wyszukaniu oraz pomoc przy sprowadzeniu części z Japonii
-
Tomek grupa rozwoju forum
- Od: 11 kwi 2008, 15:18
- Posty: 1813 (55/50)
- Skąd: Olsztyn/Szczytno/obecnie Łódź
- Auto: Lexus LS400 4.0 V8 1998
Mazda6 GG LF`06 2.0 156,5KM@6676RPM 196,3Nm@4218RPM Noblessgrau
była Mazda Xedos 9 TA KL 2001 AT
była Mazda 323f 2.0 V6 BA
była Mazda 323f 1.6 BG
pierwsze zdjęcie jakieś znajome w Rykach muszę zrobić nowe, bo tu jeszcze na starym podpisie maszyna już macana była, ale tego sera szwajcarskiego nie kojarzę, więc nie przesadzaj tak bardzo szerokości, przyczepności
Gratulacje z założenia wątku i oczywiście z zakupu!!!
Widziałam przelotnie w Janowie Lubelskim
Aż strach podchodzić taka ładna Mazda
Widziałam przelotnie w Janowie Lubelskim
Aż strach podchodzić taka ładna Mazda
zelka napisał(a):Bardzo minimalne, taki lekki pomruk jak auto chodzi na biegu jałowym bez gazowania.
No pięknie, teraz to mi zadałeś nową misję do zrealizowania pt. uzbieraj 3 stówy na końcówki wydechu
Pasują genialnie w te otwory w zderzaku, dzięki za rozwianie wątpliwości
- Od: 7 lip 2016, 16:37
- Posty: 629 (6/20)
- Skąd: Wieleń nad Notecią
- Auto: Mazda 6 GH LF-DE 2.0 Dynamic FS5A-EL '09
Yoki napisał(a):z wnętrza nawet się tego nie odczuwa nawet w nocy ale z zewnątrz auto jest piękniejsze
Właśnie chodziło mi o właściwości jezdne w nocy czy nie ogranicza widoczności. W każdym bądź razie jest to w planach.
Yoki napisał(a):Dwa załóż rozpórkę
Poszło już w tym tygodniu info do GSG czy mi pomalują w taki kolor jaki bym chciał.
rafalmazda6 napisał(a):pierwsze zdjęcie jakieś znajome
Ktoś jakieś dobre zdjęcie musi zrobić, bo ja nie potrafię i nie mam czym. W Rykach Ci pokażę ten ser szwajcarski, chyba, że uda mi się przykryć to jakąś politurą, np. Black Hole od PB.
sylwia323F napisał(a):Widziałam przelotnie w Janowie Lubelskim
Aż strach podchodzić taka ładna Mazda
Sylwia, przecież nie miałem nic przeciwko. W Xedosie Kamila siedziałaś i się cieszyłaś bardzo to i u mnie dało by radę.
wumpscut napisał(a):No pięknie, teraz to mi zadałeś nową misję
Na ten sezon nie, ale na kolejny planuję modyfikację wydechu. Przydałby się jakiś układ catback, ale to dalekosiężne plany.
Pozdrawiam
Adrian
Adrian
- Od: 6 wrz 2012, 13:17
- Posty: 1109 (1/12)
- Skąd: Konin
- Auto: Mazda 6 GH L5 '09
Była: Mazda 3 BK LF '04
Mazda 323F 1.8 BG SOHC '90
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości