Mazda6 GH L5-VE '09 Dynamic 2.5

GL / GJ / GH / GG / GY

Postprzez Dariushinio » 30 lis 2016, 21:55

nom kupował kupował jak dla mnie siadają idealnie na czarnym napewno również, ja napewno zakupie po zimie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2013, 20:14
Posty: 126 (2/0)
Auto: Mazda 6 2003 --->
Mazda 6 GH 2008

Postprzez Socyopatic » 2 gru 2016, 00:03

jak nie dasz rady mieć dwóch aut to sprzedaj tego słoniowatego kloca na wiosne, kup nyse a na jesieni sprzedaj nyse i znowu kup jakiegoś wygodnego kloca ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2014, 19:06
Posty: 892
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6, 3.0 V6, 2004r.
Mazda RX8 2007r.
Mazda CX7 2008r.

Postprzez zelka » 6 gru 2016, 10:31

Chyba tak byłoby trzeba robić tylko gorzej byłoby gdybyś się wepchnął na minę kupując kiedyś słoniowatego kloca. Poza tym GH nie jest, aż takim słoniem, chyba, że miałeś na myśli wraz ze mną. <lol>
Pozdrawiam
Adrian
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2012, 13:17
Posty: 1109 (1/12)
Skąd: Konin
Auto: Mazda 6 GH L5 '09
Była: Mazda 3 BK LF '04
Mazda 323F 1.8 BG SOHC '90

Postprzez Socyopatic » 6 gru 2016, 12:14

przy GG jest słoniem ;) nie bez powodu w GJ znowu zredukowali mase ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2014, 19:06
Posty: 892
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6, 3.0 V6, 2004r.
Mazda RX8 2007r.
Mazda CX7 2008r.

Postprzez zelka » 6 gru 2016, 13:41

Spoko, że Autocentrum podaje zupełnie odwrotnie jak Ty mówisz. ;)
Z lewej strony wartości dla GH 2.5 170KM, z prawej dla GG 2.3 166KM. W obu przypadkach skrzynia MT.
Screenshot 2016-12-06 12-35-39.jpg

Ja swoją, pomimo, że posiadam paliwo biedy, zważyłem na wadze samochodowej w pracy, gdzie w baku było połowę paliwa oraz około 3/4 paliwa biedy. Wynik był 1540 kg (skala co 20 kg) wraz z kołem zapasowym 17".
Pozdrawiam
Adrian
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2012, 13:17
Posty: 1109 (1/12)
Skąd: Konin
Auto: Mazda 6 GH L5 '09
Była: Mazda 3 BK LF '04
Mazda 323F 1.8 BG SOHC '90

Postprzez Socyopatic » 6 gru 2016, 13:55

Spoko, pewnie właśnie dlatego obnizajace eibachy od GH u mnie nie obniżyły przodu nawet o centymetr mimo, że mam kloca pod maską ;) czekam tylko jak jeszcze napiszesz, że GH lepiej się prowadzi ;) GH to klasyczna limuzyna klasy średniej, wyglądająca w momencie debiutu dużo bardziej reprezentacyjnie od GG ale tracąca tez sporo z tego ducha lekkiego usportowienia poprzedniczki.
No ale skoro GH to nie słoń tylko baletnica, to rzeczywiście nie ma sensu jej zmieniać na nissana ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2014, 19:06
Posty: 892
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6, 3.0 V6, 2004r.
Mazda RX8 2007r.
Mazda CX7 2008r.

Postprzez zelka » 6 gru 2016, 14:19

Nie jeździłem GG/GY, więc zejdź ze mnie i odpuść. ;) GH jeździ mi się dobrze i nie mam powodu do narzekania. Dobrze to mi się jeździło moją eFką BG. Każdy jeździ takim autem jakim chce, ba, nawet może mieć klasyczną limuzynę, a w garażu driftowóz i nikomu nic do tego.
Nie wyciągaj wniosków pochopnie, bo nie napisałem, że GH to baletnica.
Pozdrawiam
Adrian
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2012, 13:17
Posty: 1109 (1/12)
Skąd: Konin
Auto: Mazda 6 GH L5 '09
Była: Mazda 3 BK LF '04
Mazda 323F 1.8 BG SOHC '90

Postprzez Weelkoo » 6 gru 2016, 19:46

z GH jest taki sam klock jak z GG, bo pomimo, że GH jest większa i wizualnie dużo masywniejsza to pod względem wagi nie różni się od GG, ba – bywa nawet lżejsza (takie 2.0 jest cięższe niż w GG, 2.5 waży już +/– tyle samo co 2.3). Więcej, takie 2.5 GH jest porównywalne wagowo z 2.5 GJ (choć ponownie, jest jednocześnie mniejsze) :P Tak, to ndala sedany klasy średniej więc do lekkich furek im daleko ale jak na swoją klasę i gabaryty to 6'tki zawsze wypadały lepiej od konkurencji – w szczególności właśnie GH i GJ, gdzie konkurencyjne konstrukcje rosły pod względem rozmiarów i masy a Mazda rosła jednocześnie nie dodając kilogramów a nawet czasem je gubiąc. Słoniem w zestawieniu jest wersja V6 co najwyżej (niezależnie od generacji) :P i tak, IMO prowadzi się trochę lepiej od GG, w szczególności wersja przedliftowa – polift jest za to bardziej komfortowy ale nadal IMO przed GG.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2011, 21:48
Posty: 1148 (0/16)
Skąd: Bieruń
Auto: Lexus IS 200t

Postprzez Socyopatic » 7 gru 2016, 16:27

No jak ktoś pisze, że GH lepiej jeździ od GG to musi być mocno zakochany w tym aucie ;) choć zapewne zaraz się dowiem, że plastiki na konsoli srodkowej i ten na całej desce to też "wyzsza połka" niż w GG ;) chociaż każdy "z zewnątrz" jak ich dotknie w GH (czy np w niemal bliźniaczej rocznikowo 3 BL ) wie, że sa jakości wybitnie made in china i nawet fajne zegary nie odwroca od nich w pełni uwagi ;) Zreszta podobnie można porównywać np. Accorda VII z VIII. Ten drugi oczywiście też ma swoje zalety ale akurat jakościa wykonania wielu elementow wnętrza jak i prowadzeniem wyraźnie ustepuje starszemu modelowi :) Wszystko kwestia upodoban i potrzeb :)

Ale jeśli ktoś mowi, że większe i wyższe auto prowadzi się lepiej od mniejszego i niższego (biorac pod uwagę, że maja niemal identyczne konstrukcje zawieszenia) nawet zestawiając podobne wagowo wersje to znaczy, że powinien powtorzyć sobie trochę fizyke albo pojezdzic trochę czasu wyraźnie mniejszym i nizszym autem, niekoniecznie dużo lżejszym (w tym wypadku mimo innego napedu polecam rx8) to może wtedy uda mu się te "subtelności" dostrzec ;)

Żeby nie było, oczywiście zgadzam się, że wersje z V6 to największe kloce, szczególnie przy przednim napedzie i takim a nie innym ułożeniu tego silnika w komorze :P choć akurat kombiakowi z obciążonym tyłkiem V-ka z przodu jeśli chodzi o wywazenie robi dobrze :) ale przynajmniej jakoś w miare jadą :) wiec jeśli już miałbym się sam "meczyc" kiedys z bolaczkami GH, to pewnie tez tylko w takiej wersji V ale co kto lubi ;)

p.s wracając do nysy bo od tego zaczał się temat, to imo warto spełniać marzenia poki się nam nie zmienią z wiekiem ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2014, 19:06
Posty: 892
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6, 3.0 V6, 2004r.
Mazda RX8 2007r.
Mazda CX7 2008r.

Postprzez Weelkoo » 8 gru 2016, 01:11

socyo – argumenty masz rozmijające się mocno z prawdą. Jak choćby odnośnie materiałów w GG – bo te ustępują tym z GH, w szczególności np. plastik konsoli środkowej z przedlifta GG ale nie tylko bo również skóry (na gałce, na kierownicy) czy choćby spasowanie – zresztą to, że materiały są lepsze i lepiej spasowane podkreśla się w każdym niemal teście jak i chyba każdy, kto GH jechał lub na GH się przesiadł – można nawet tu na forum o tym poczytać. Jasne, są słabsze momenty jak plastik górnej części deski po stronie kierowcy, który jest twardy jak się go maca (bo wizualnie identyczny jak ten z prawej strony, który jest miękki) i nieszczęsne plastikowe wstawki kierownicy w pre-FL, które lubią się wycierać ale jakościowo nadal jest na plus. Nigdy nie rozumiałem nagonki na plastiki w GG (bo to częsty argument – ich słaba jakość) bo jakosciowo wypadały IMO przyzwoicie ale w GH jest po prostu lepiej w tej kwesti.

Tak samo jest z prowadzeniem – samochód jest wyraźnie stabilniejszy przy wyższych prędkościach, w zakrętach też ma mniejsze wychyły. Zaraz się okaże zapewne, że jest gorzej wyciszony albo gorzej zabezpieczony przed korozją niż GG :P Identyczne konstrukcje zawieszenia? Większość elementów jest nowych :P

A już z rozmiarami to fantazja tak samo jak poprzednio z wagą – GH jest wyraźnie większa w środku, z zewnątrz masywniej wygląda ale samochód nie jest wyższy – w zależności od źródła danych ma identyczną wysokość jak GG lub jest wyższa o 5mm (zarówno w przypadku sedana jak i kombi) – po raz kolejny rozmijasz się mocno z faktami. Zapewne te kilka cm (~5 będąc dokładnym) na długości samochodu ma jakże negatywny wpływ na prowadzenie, a większy rozstaw osi, szerszy rozstaw kół czy zmienione zawieszenie nie... to GJ w sedanie musi się tragicznie prowadzić skoro to kolejne 13 cm do długości :P Radzę jednak nie oceniać gabarytów czy prowadzenia po zdjęciach ;)

Z mojej strony EOT <spoko>

PS. Też bym wolał jeździć chociażby S14 :P ale powoli zbliżam się do momentu, kiedy to rodzinny samochód niekoniecznie będzie mi już potrzebny albo inaczej – mam już do tego bliżej niż dalej ale wątpię bym po coś w stylu S14 sięgnął, chyba,że na weekendowe krótkie przejażdżki ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2011, 21:48
Posty: 1148 (0/16)
Skąd: Bieruń
Auto: Lexus IS 200t

Postprzez wumpscut » 8 gru 2016, 06:59

Socyopatic napisał(a):musi być mocno zakochany w tym aucie


O, to o mnie, kolega wołał :D Tak, jestem mocno zakochany w mojej GH <serduszka> <serduszka>

Ale do GG nie porównuję bo nie znam GG ;–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2016, 16:37
Posty: 629 (6/20)
Skąd: Wieleń nad Notecią
Auto: Mazda 6 GH LF-DE 2.0 Dynamic FS5A-EL '09

Postprzez zelka » 8 gru 2016, 11:45

W kwestii porównania GG vs GH to sądzę, że Weelkoo ma tutaj sporo do powiedzenia, bo przecież posiadał model poprzedniej generacji. Ja tam w dywagacje na temat prowadzenia obu modeli nie mogę wchodzić, bo wcześniej posiadałem "3 BK".
Socyopatic napisał(a):p.s wracając do nysy bo od tego zaczał się temat, to imo warto spełniać marzenia poki się nam nie zmienią z wiekiem

I basta. <spoko> Po co się rozczulać jak to tylko auta na dojazdy na co dzień, a nie wariowania. Poza tym sądzę, że i tak s14 zostawiłbym w serii, żadnych wielkich kół, widebody, albo innych cudów.
Weelkoo napisał(a):mam już do tego bliżej niż dalej ale wątpię bym po coś w stylu S14 sięgnął, chyba,że na weekendowe krótkie przejażdżki

Osobiście szkoda byłoby mi użytkować to auto na co dzień. W sumie to jakiegokolwiek mi jest szkoda, no może oprócz Matiza. :P W każdym bądź razie dobrze byłoby posiadać dwa auta, a nuż się kiedyś to powiedzie. :)
wumpscut napisał(a):O, to o mnie, kolega wołał Tak, jestem mocno zakochany w mojej GH

Aż mi się przypomniało jak pisałeś do mnie na Motostat wypytując się o model. <ok>
Pozdrawiam
Adrian
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2012, 13:17
Posty: 1109 (1/12)
Skąd: Konin
Auto: Mazda 6 GH L5 '09
Była: Mazda 3 BK LF '04
Mazda 323F 1.8 BG SOHC '90

Postprzez wumpscut » 8 gru 2016, 12:00

zelka napisał(a):Aż mi się przypomniało jak pisałeś do mnie na Motostat wypytując się o model. <ok>


Ano, piękna czarna GH z 2.5 pod maską przeszła mi wtedy koło nosa... Ale nie żałuję nic a nic :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2016, 16:37
Posty: 629 (6/20)
Skąd: Wieleń nad Notecią
Auto: Mazda 6 GH LF-DE 2.0 Dynamic FS5A-EL '09

Postprzez zelka » 20 sty 2017, 21:43

Dawno nic nie było, więc może jakaś mini aktualizacja coby nie było, że auto tylko jeździ i stoi.
Z nowości wymagających konieczności i przez to auto jest uziemione, więc wożę się ojca Primerką P11.144:
– padło łożysko piasty koła przód (prawa strona – oby nie było, że niebawem poleci lewa)
– sworzeń górnego wahacza do wymiany, bo latał luźno
– tuleje wahaczy, choć niekonieczne, więc cały czas się zastanawiam(szkoda, że nie są nigdzie dostępne poliuretany)
Nadchodzące plany:
– zbliża się serwis olejowy oraz "paliwa biedy"
– zakup opon na ori felgi 18"
– regeneracja felg – cały czas szukam kogoś w moich okolicach ~100km, ale kiepsko kogoś adekwatnego i polecanego google wyszukują

Pytanie teraz do Was – czy występuje oddzielnie jakoś sworzeń wahacza dolnego? Wymagałby też wymiany, ale nigdzie nie mogę nic znaleźć. Jeśli nie to ktoś może naprowadzić, byłoby bardzo miło. Szczerze powiedziawszy nie sądziłem, że zawieszenie w GH będzie tak dość kiepskie.
Pozdrawiam
Adrian
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2012, 13:17
Posty: 1109 (1/12)
Skąd: Konin
Auto: Mazda 6 GH L5 '09
Była: Mazda 3 BK LF '04
Mazda 323F 1.8 BG SOHC '90

Postprzez Weelkoo » 20 sty 2017, 22:05

zelka napisał(a):Szczerze powiedziawszy nie sądziłem, że zawieszenie w GH będzie tak dość kiepskie.


który raz robisz coś z zawieszeniem? ;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2011, 21:48
Posty: 1148 (0/16)
Skąd: Bieruń
Auto: Lexus IS 200t

Postprzez zelka » 20 sty 2017, 22:24

Weelkoo napisał(a):który raz robisz coś z zawieszeniem?

Z ojcem trochę tego było od czasów dawno szkolnych. :P Kilka Primer (w tym P10 GT), Almera, Carisma, E46 i A3. Jeśli czegoś nie pamiętałem to moja wina. A i Fiat 125p by się znalazł gdyby nie to, że wtedy na klucz oczkowy mówiłem "bebe". <lol>
Aczkolwiek nie chodzi mi, że jest definitywnie kiepskie, ale jak opowiadam dziadkowi to zawsze się śmieje, że teraz to już porządnych aut nie robią. :P
Łożysko w piaście siedzi ori, więc przy przebiegu ~185kkm to i tak spoko skoro innym padało w granicach ~100kkm.
Pozdrawiam
Adrian
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2012, 13:17
Posty: 1109 (1/12)
Skąd: Konin
Auto: Mazda 6 GH L5 '09
Była: Mazda 3 BK LF '04
Mazda 323F 1.8 BG SOHC '90

Postprzez Weelkoo » 20 sty 2017, 23:37

aj, chodziło mi który raz coś z zawieszeniem w swojej GH robisz ;) bo jeśli jak zakładam pierwszy i to przy przebiegu 185kkm coś wychodzi to śmiem twierdzić, że dużo wytrzymało, w szczególności biorąc pod uwagę drogi jakie mamy <spoko> a łożyska – cóż, w takiej Audi A5 potrafią wytrzymywać 25~50kkm (przykład znajomego, samochód od nowości w ciągu 3 lat / 80 000 km miał wymienione na gwarancji łożyska na wszystkich kołach, prawy przód 2x nawet :P )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2011, 21:48
Posty: 1148 (0/16)
Skąd: Bieruń
Auto: Lexus IS 200t

Postprzez zelka » 21 sty 2017, 10:00

To się nie zrozumieliśmy. :P No z tego co mówisz to może i faktycznie tak jest. Miejmy nadzieję, że japońskie technologie są bardziej wytrzymałe od niemieckich. :)
Pozdrawiam
Adrian
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2012, 13:17
Posty: 1109 (1/12)
Skąd: Konin
Auto: Mazda 6 GH L5 '09
Była: Mazda 3 BK LF '04
Mazda 323F 1.8 BG SOHC '90

Postprzez wumpscut » 23 sty 2017, 07:24

Hm, ciekawe z tym zawieszeniem. Chyba jednak na nic nie ma reguły.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2016, 16:37
Posty: 629 (6/20)
Skąd: Wieleń nad Notecią
Auto: Mazda 6 GH LF-DE 2.0 Dynamic FS5A-EL '09

Postprzez zelka » 23 sty 2017, 16:28

Rozwiewając swoje wątpliwości jak i pozostałych co do pytania związanego ze sworzniem dolnego wahacza, uderzyłem do Rikiego i uzyskałem następującą odpowiedź:
dolny dostępny tylko z całym wahaczem :|

Póki co jest ok, ale nie chciałbym żeby z nim było coś nie tak. Górny bez problemu dostępny u Rikiego. <spoko>
Pozdrawiam
Adrian
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2012, 13:17
Posty: 1109 (1/12)
Skąd: Konin
Auto: Mazda 6 GH L5 '09
Była: Mazda 3 BK LF '04
Mazda 323F 1.8 BG SOHC '90

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy