Mazda6 GH LF-DE '09 Dynamic FS5A-EL
Ładnie lecą kilometry a furka znosi je widać dzielnie – oby tak dalej
- Od: 25 paź 2011, 21:48
- Posty: 1148 (0/16)
- Skąd: Bieruń
- Auto: Lexus IS 200t
Dzięki.
7 września przy przebiegu 245771 km wpadł nowy olej i filtr – ori Mazda. W związku z tym, że silnik jest w doskonałej kondycji i po 15 tys. km olej wyglądał naprawdę dobrze, postanowiłem zmieniać go co 20 tys. km.
Przy okazji zostały wyważone zimówki, tak więc pozostaje czekać na odpowiednią temperaturę.
(Nie)stety na wiosnę czeka mnie zakup letnich opon. Tylne zużywają mi się szybciej niż przednie i zostało na nich niewiele bieżnika. Zastanawia mnie tylko czemu prawa tylna opona jest zużyta bardziej niż lewa tylna. Nie winię geometrii, bo w listopadzie ją sprawdzałem i nie było czego poprawiać. A auto prowadzi się tak samo jak w momencie zakupu.
Zacząłem zatem ropoznanoe rynku i mam oczywiście mętlik w głowie. Ze względu na ilość kilometrów ważna jest dla mnie nie tylko przyczepność ale i opory toczenia i generowany hałas. Na razie wygrywa Sava Intensa UHP 2. Może miał ktoś styczność z tą oponą albo chociaż marką?
7 września przy przebiegu 245771 km wpadł nowy olej i filtr – ori Mazda. W związku z tym, że silnik jest w doskonałej kondycji i po 15 tys. km olej wyglądał naprawdę dobrze, postanowiłem zmieniać go co 20 tys. km.
Przy okazji zostały wyważone zimówki, tak więc pozostaje czekać na odpowiednią temperaturę.
(Nie)stety na wiosnę czeka mnie zakup letnich opon. Tylne zużywają mi się szybciej niż przednie i zostało na nich niewiele bieżnika. Zastanawia mnie tylko czemu prawa tylna opona jest zużyta bardziej niż lewa tylna. Nie winię geometrii, bo w listopadzie ją sprawdzałem i nie było czego poprawiać. A auto prowadzi się tak samo jak w momencie zakupu.
Zacząłem zatem ropoznanoe rynku i mam oczywiście mętlik w głowie. Ze względu na ilość kilometrów ważna jest dla mnie nie tylko przyczepność ale i opory toczenia i generowany hałas. Na razie wygrywa Sava Intensa UHP 2. Może miał ktoś styczność z tą oponą albo chociaż marką?
- Od: 7 lip 2016, 16:37
- Posty: 629 (6/20)
- Skąd: Wieleń nad Notecią
- Auto: Mazda 6 GH LF-DE 2.0 Dynamic FS5A-EL '09
wumpscut napisał(a): Zastanawia mnie tylko czemu prawa tylna opona jest zużyta bardziej niż lewa tylna.
Może to przez ronda
Wbrew pozorom istnieją też inne działy oprócz Nasze Mazdy. Polecam pytać tu: https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 2&t=117549
- Od: 7 kwi 2014, 13:44
- Posty: 3181 (148/189)
- Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07
wumpscut napisał(a):Istnieć istnieją ;–)
Dobre
Hej.Z tego co pamiętam to wydaje mi się ,że są standardowe.Jak mi wymieniali to to nie używali jakichś specjalnych .
Dzięki @jachu36, rzeczywiście pasowały zwykłe Czujniki już założone, teraz czekam na odpowiedni moment na zmianę kół, żeby sprawdzić czy wszystko działa.
Mazda miała najdłuższy urlop odkąd jest w moich rękach, bo przez jakieś półtora miesiąca przejechała może ze 2 tys. km Czyli tyle co nic Trochę pracy zdalnej i duże zmiany w życiu osobistym pozwoliły odpocząć nieco od kierowania samochodem. Ale już niestety wróciłem do tego.
Wpadł też mały mod A to rzadkość u mnie Niestety GH cierpi masko-badylowatość, ale udało się zrobić tak, jak być powinno :bigok:
Siłowniki są dobrane perfekcyjnie, tzn. przy podnoszeniu szybko "przejmują" maskę i ładnie idzie ona do góry, jednocześnie nie trzeba wielkiej siły przy zamykaniu Co prawda pod maskę zaglądam rzadko, ale dzięki siłownikom choćby dolanie płynu do spryskiwaczy będzie przyjemniejsze.
Niestety reanimacja DRL nie powiodła się. Zakupione białe diody okazały się świetne, świecą lepiej niż oryginalne z modułów, jednak pomarańczowe są zdecydowanie za słabe. Mocniejsze znalazłem tylko w postaci zakupu minimum 2000 szt. Dlatego zamówiłem na AliExpress kolejny zestaw.
Plany? Niedługo zmiana na zimówki.
Tyle.
Mazda miała najdłuższy urlop odkąd jest w moich rękach, bo przez jakieś półtora miesiąca przejechała może ze 2 tys. km Czyli tyle co nic Trochę pracy zdalnej i duże zmiany w życiu osobistym pozwoliły odpocząć nieco od kierowania samochodem. Ale już niestety wróciłem do tego.
Wpadł też mały mod A to rzadkość u mnie Niestety GH cierpi masko-badylowatość, ale udało się zrobić tak, jak być powinno :bigok:
Siłowniki są dobrane perfekcyjnie, tzn. przy podnoszeniu szybko "przejmują" maskę i ładnie idzie ona do góry, jednocześnie nie trzeba wielkiej siły przy zamykaniu Co prawda pod maskę zaglądam rzadko, ale dzięki siłownikom choćby dolanie płynu do spryskiwaczy będzie przyjemniejsze.
Niestety reanimacja DRL nie powiodła się. Zakupione białe diody okazały się świetne, świecą lepiej niż oryginalne z modułów, jednak pomarańczowe są zdecydowanie za słabe. Mocniejsze znalazłem tylko w postaci zakupu minimum 2000 szt. Dlatego zamówiłem na AliExpress kolejny zestaw.
Plany? Niedługo zmiana na zimówki.
Tyle.
- Od: 7 lip 2016, 16:37
- Posty: 629 (6/20)
- Skąd: Wieleń nad Notecią
- Auto: Mazda 6 GH LF-DE 2.0 Dynamic FS5A-EL '09
Siłowniki kosztowały 87 PLN łącznie z przesyłką. Do tego potrzebne są 4 sworznie kulowe M6.
I najważniejsze – mocowania... Niestety są one rzemieślnicze. Nie robiłem ich sam, ale mogę podpytać kolegę
I najważniejsze – mocowania... Niestety są one rzemieślnicze. Nie robiłem ich sam, ale mogę podpytać kolegę
- Od: 7 lip 2016, 16:37
- Posty: 629 (6/20)
- Skąd: Wieleń nad Notecią
- Auto: Mazda 6 GH LF-DE 2.0 Dynamic FS5A-EL '09
Także tego. 1/4 planu wykonana
Co do czujników w zimówkach – nadal nie wiem czy działają Bo wciąż dobijam letnie opony.
Na pokład wróciły DRL. Był z nimi mały problem, jak pisałem wcześniej padły pomarańczowe diody (od kierunkowskazów). Kupiłem nowy zestaw, nie byłem z niego zadowolony, ale koniec końców udało się poskładać jeden zestaw z dwóch i teraz DRL świecą pięknym, białym światłem.
Co do czujników w zimówkach – nadal nie wiem czy działają Bo wciąż dobijam letnie opony.
Na pokład wróciły DRL. Był z nimi mały problem, jak pisałem wcześniej padły pomarańczowe diody (od kierunkowskazów). Kupiłem nowy zestaw, nie byłem z niego zadowolony, ale koniec końców udało się poskładać jeden zestaw z dwóch i teraz DRL świecą pięknym, białym światłem.
- Od: 7 lip 2016, 16:37
- Posty: 629 (6/20)
- Skąd: Wieleń nad Notecią
- Auto: Mazda 6 GH LF-DE 2.0 Dynamic FS5A-EL '09
Hej, ładnie się prezentuje autko końcówki wydechu rozumiem, że są dwie takie same tak? Nawiercałeś je jakoś specjalnie dla odprowadzenia wody?
-
Darnok - chlopak na opak
- Od: 3 lut 2008, 16:38
- Posty: 4703 (5/32)
- Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
- Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'
Dzięki za dobre słowo. Tak, końcówki wydechu są identyczne. Obydwie są obrócone o 90 stopni – jedna w lewo, druga w prawy Nie robiłem żadnych otworów, woda się w nich nie zbiera.
- Od: 7 lip 2016, 16:37
- Posty: 629 (6/20)
- Skąd: Wieleń nad Notecią
- Auto: Mazda 6 GH LF-DE 2.0 Dynamic FS5A-EL '09
Założyłem w sobotę koła zimowe. Ach, inne auto. Jedzie się lepiej pod każdym względem, dlatego nie będę tęsknił za Firestone'ami. Swoje przejechały (ok. 76 tys. km) i z nieukrywaną ulgą się ich pozbędę.
Przeszczep czujników udany Ikonki brak, wszystko gra.
Przeszczep czujników udany Ikonki brak, wszystko gra.
- Od: 7 lip 2016, 16:37
- Posty: 629 (6/20)
- Skąd: Wieleń nad Notecią
- Auto: Mazda 6 GH LF-DE 2.0 Dynamic FS5A-EL '09
255 126 km, kolejny serwis instalacji LPG. Poza tym nic nowego
2018 za nami, przyniósł 42 500 km przebiegu. Czyli niemal tyle samo co w 2017 (mniej o 2 500 km). Grunt to zachować tendencję spadkową
Niestety, w 2018 roku przydarzył mi się mandat karny w wysokości 100 PLN i 4 pkt karnych. Pierwszy od wielu lat i wielu, wielu kilometrów (z grubsza jakichś 350 000). Ale, o dziwo, nie za kierownicą Mazdy
Udało się natomiast zachować czyste konto pod względem kolizji i awarii, odpukać w niemalowane Koszty utrzymania Mazdy w 2018 roku to czysta eksploatacja (paliwo, ubezpieczenie, wymiana oleju, hamulców, serwis LPG, nawet czasem myjnia, serio).
Plany tradycyjne, czyli utrzymywać doskonały stan techniczny auta Wszystkiego dobrego w nowym roku, zadowolenia z aut, zmiany na jeszcze lepsze, poprawy dróg i kultury na drodze
EDIT: Zapomniałem o łożysku. Trudno to traktować w kategorii jakiejś wielkiej awarii, ale nie było to coś planowanego
2018 za nami, przyniósł 42 500 km przebiegu. Czyli niemal tyle samo co w 2017 (mniej o 2 500 km). Grunt to zachować tendencję spadkową
Niestety, w 2018 roku przydarzył mi się mandat karny w wysokości 100 PLN i 4 pkt karnych. Pierwszy od wielu lat i wielu, wielu kilometrów (z grubsza jakichś 350 000). Ale, o dziwo, nie za kierownicą Mazdy
Udało się natomiast zachować czyste konto pod względem kolizji i awarii, odpukać w niemalowane Koszty utrzymania Mazdy w 2018 roku to czysta eksploatacja (paliwo, ubezpieczenie, wymiana oleju, hamulców, serwis LPG, nawet czasem myjnia, serio).
Plany tradycyjne, czyli utrzymywać doskonały stan techniczny auta Wszystkiego dobrego w nowym roku, zadowolenia z aut, zmiany na jeszcze lepsze, poprawy dróg i kultury na drodze
EDIT: Zapomniałem o łożysku. Trudno to traktować w kategorii jakiejś wielkiej awarii, ale nie było to coś planowanego
- Od: 7 lip 2016, 16:37
- Posty: 629 (6/20)
- Skąd: Wieleń nad Notecią
- Auto: Mazda 6 GH LF-DE 2.0 Dynamic FS5A-EL '09
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości