Strona 1 z 2

Mazda6 GY L8-DE 1.8 120KM – typowa Mazda 6 :)

PostNapisane: 8 lip 2016, 09:51
przez lukasz852
Witam wszystkich.
Jestem Łukasz, mieszkam w Zielonej Górze. Moim pierwszym samochodem była Nexia a następnie Nubira II.
Historia z Mazdą 6 zaczęła się tak...

W 2013 roku urodziła mi się córeczka :) Stara Nubira II w sedanie nie była w stanie spełnić roli samochodu rodzinnego. Zacząłem szukać nowego członka rodzinny. Po wielu tygodniach poszukiwań i porównywań podjąłem decyzję – szukam Mazdy 6 kombi przed liftem. Trochę poszukiwania mi zajęły ale udało się. Znalazłem sprowadzoną z Niemiec, posiadającą tylko jednego właściciela w postaci pani doktor. Przebieg udokumentowany, bolączki takie jak w większości egzemplarzy nastoletnich. Jazda próbna i decyzja – biorę!

Użytkowanie zacząłem od wycieczki do ASO Mazdy w Zielonej Górze. Pełna diagnostyka co muszę zrobić oraz wymiana wszystkich płynów. Ku mojemu zdziwieniu okazało się, że samochód kupiony od handlarza to biały kruk – na prawdę nie potrzebował wkładu finansowego! Jak to mówią tylko lać PB i jeździć. Dodatkowo silnik wyposażony w łańcuch więc odpadła mi wymiana rozrządu.

Czas przedstawić moją Mazdę.

Wyprodukowana w Japonii w IV kwartale 2002 roku.
Przetransportowana do niemieckiego salonu i po raz pierwszy zarejestrowana w sierpniu 2003.
W moich rękach od lutego 2014.

Silnik 1.8 120KM
Pije tylko i wyłącznie benzynkę.
Spalanie ładne (odczucia subiektywne :) )
– miasto 8,6l – 10l
– trasa 8l – 9l (przy max prędkości 130-140km/h)

Wyposażenie:
– elektryczne sterowanie lusterek
– elektryczne sterowanie szyb
– tempomat
– 2 radia :) Jedno fabryczne a drugie wciśnięte w schowek nad tym pierwszym :) To drugie lepiej gra no i ma USB!
– sterowanie radiem oraz tempomatem z kierownicy = wygoda
– CB radio zamontowane po stronie pasażera
– ABS, kontrola trakcji

Plusy samochodu
+ dużo miejsca dla całej rodziny
+ posiada system ISOFIX do fotelików dziecięcych
+ wielowahaczowe zawieszenie sprawia, że samochodem się leci
+ łańcuch rozrządu = mniejsze ryzyko uszkodzenia silnika
+ wygląd! I bez modyfikacji wygląda agresywnie. Nawet kombi!

Minusy samochodu
brak możliwości wymiany radia plug and play
wielowahaczowe zawieszenie. Ceny nowych tylnych poprzecznych wahaczy w ASO to ~2500-3000zł. W Niemczech od 400 Euro
korozja tylnych części samochodu (drzwi i nadkola)

Co w niej zrobiłem?
– w ASO uzupełnili wszystkie płyny
– wymieniony czujnik oleju
– zamontowałem drugie radio schowane nad fabrycznym
– przesmarowany wielowypust

Do zrobienia
– wymiana przednich tarcz hamulcowych
– wymiana klocków z przodu
– możliwe, że przy okazji powyższych pomaluję zaciski i tarcze
– wymiana wahacza tylnego regulacyjnego prawego
– wymiana przewodu nr 2 od klimatyzacji
– wymiana przewodu od wspomagania
– konserwacja podwozia



Zdjęcia

1.jpg


2.jpg


3.jpg


4.jpg


5.jpg


6.jpg


7.jpg


8.jpg


Długo nie wytrzymałem w nieingerowanie w wewnętrzny wygląd Mazdy :) Poniżej trochę zdjęć z aktualnego projektu, który powoli powoli idzie ku końcowi :)

9.jpg


10.jpg


11.jpg


12.jpg


13.jpg


Typowa Mazda 6 GY 2002 :)

Re: Mazda6 GY L8-DE 1.8 120KM – typowa Mazda 6 :)

PostNapisane: 8 lip 2016, 11:10
przez Piotrek_154
Prośba o umieszczenie zdjęć na naszym serwerze zgodnie z poradnikiem:
viewtopic.php?f=321&t=177089

PostNapisane: 8 lip 2016, 23:10
przez maestro81
Witamy w szeregach gości na "6" <rotfl>

Re: Mazda6 GY L8-DE 1.8 120KM – typowa Mazda 6 :)

PostNapisane: 9 lip 2016, 08:38
przez Senior
Witamy serdecznie <serduszka>
Życzę szerokiej bezawaryjnej jazdy <serduszka> <serduszka>

Re: Mazda6 GY L8-DE 1.8 120KM – typowa Mazda 6 :)

PostNapisane: 9 lip 2016, 11:58
przez rafałmazda
na facebook'ach już widziana :P odważnie z tym niebieskim wewnątrz <oczko> szerokości :)

Re: Mazda6 GY L8-DE 1.8 120KM – typowa Mazda 6 :)

PostNapisane: 9 lip 2016, 12:00
przez TheMonster
Daje 6 i szerokości! ;)

Wysłane z mojego Nexus 5X przy użyciu Tapatalka

PostNapisane: 9 lip 2016, 12:46
przez mysiak
niech służy! Pomyśl o podstopnicy

PostNapisane: 9 lip 2016, 21:30
przez Marwis
Witaj.
Chyba za nerwowo dobierałeś się do centralnego panelu.
Też parę lat temu miałem Nexie.

PostNapisane: 10 lip 2016, 10:35
przez lukasz852
rafalmazda6 napisał(a):na facebook'ach już widziana :P odważnie z tym niebieskim wewnątrz <oczko> szerokości :)


Myślę, że jak wszystko będzie skończone to wnętrze "na niebiesko" będzie miłe dla oka :)
Jak na razie może to wyglądać jak wieśtuning :) Ale nie mogłem się powstrzymać aby nie porobić zdjęć... a jak już fotki zrobiłem to trzeba było się nimi podzielić :)
Powoli powoli bo nie od razu Rzym zbudowano ;)

Marwis napisał(a):Witaj.
Chyba za nerwowo dobierałeś się do centralnego panelu.
Też parę lat temu miałem Nexie.


Przyznaję się bez bicia ;) przy wyciąganiu przedniego panelu wiązki od radia jakoś tak się ułożyły, że blokowały wyjęcie wszystkiego. Pół dnia męczenia się ze wszystkim i niestety na koniec przyszła frustracja... :/ Jak będzie pomysł i czas i pieniądze pewnie wszystko wróci do ładu ;)

Re: Mazda6 GY L8-DE 1.8 120KM – typowa Mazda 6 :)

PostNapisane: 10 lip 2016, 15:31
przez Marwis
Wygląda jakbyś zapomniał odkręcić z prawej strony śruby M6 i na silę wyciągał ;)

Re: Mazda6 GY L8-DE 1.8 120KM – typowa Mazda 6 :)

PostNapisane: 10 lip 2016, 22:50
przez makmarc
Przydałyby się zdjęcia M jak jest lśniąca pachnąca, a póki co na pierwszych fotach syf <rotfl>

Co do niebieskiego wnętrza ... Kwestia gustu, wg mnie ni jak nie pasuje. Powodzenia w dalszych, mam nadzieję modyfikacjach.

PostNapisane: 11 lip 2016, 02:33
przez maestro81
makmarc napisał(a):Przydałyby się zdjęcia M jak jest lśniąca pachnąca, a póki co na pierwszych fotach syf <rotfl>

Co do niebieskiego wnętrza ... Kwestia gustu, wg mnie ni jak nie pasuje. Powodzenia w dalszych, mam nadzieję modyfikacjach.


A ja się z przedmówcą nie zgodzę, wszak było podane, że to tylko fragment całości, tak więc ja wolę poczekać na rezultat końcowy <faja> <faja>

Powodzenia w modach :)

PostNapisane: 11 lip 2016, 08:46
przez lukasz852
makmarc napisał(a):Przydałyby się zdjęcia M jak jest lśniąca pachnąca, a póki co na pierwszych fotach syf <rotfl>

Co do niebieskiego wnętrza ... Kwestia gustu, wg mnie ni jak nie pasuje. Powodzenia w dalszych, mam nadzieję modyfikacjach.


Syf syf :) Cóż poradzić jak człowiek zabiegany :P Strzeliłem foty będąc na przerwie w pracy :P A kolejne podczas czekania na żonę, która poszła do sklepu ;)

PostNapisane: 11 lip 2016, 16:46
przez makmarc
maestro81 napisał(a):
makmarc napisał(a):Przydałyby się zdjęcia M jak jest lśniąca pachnąca, a póki co na pierwszych fotach syf <rotfl>

Co do niebieskiego wnętrza ... Kwestia gustu, wg mnie ni jak nie pasuje. Powodzenia w dalszych, mam nadzieję modyfikacjach.


A ja się z przedmówcą nie zgodzę, wszak było podane, że to tylko fragment całości, tak więc ja wolę poczekać na rezultat końcowy <faja> <faja>

Powodzenia w modach :)


Wszystko się zgadza, tylko mimo faktu, że to tylko fragment całości, to i tak w jakiejś tam wizualizacji planowanych modów w takim aucie, zupełnie nie pasuje to do charakteru tego auta, sporo widziałem w Mazdach, jeszcze więcej przy nich robiłem i spędziłem czasu więc widzę oczami wyobraźni każdy plasticzek, śrubkę itp

PostNapisane: 11 lip 2016, 17:39
przez deejay89
jak dla mnie wnętrze tego samochodu jest po prostu rakotwórcze. Ale każdy robi to co lubi, kolorystyka zupełnie nie pasuje w tym przypadku.

Re: Mazda6 GY L8-DE 1.8 120KM – typowa Mazda 6 :)

PostNapisane: 17 lip 2016, 15:35
przez lukasz852
Rakotwórcze? Hmm... Na coś umrzeć trzeba ;)

A co sądzicie o tym co poniżej? :)

foto1.png


Ledy podłączone w obwód ten co pozycje, tak więc są widoczne podczas jazdy.

PostNapisane: 17 lip 2016, 15:49
przez rafałmazda
lukasz852 napisał(a):tak więc są widoczne podczas jazdy

tak więc pierwsza kontrola policyjna i masz po dowodzie <oczko>

Re: Mazda6 GY L8-DE 1.8 120KM – typowa Mazda 6 :)

PostNapisane: 17 lip 2016, 15:54
przez jpski
Wygląda fajnie <spoko> Ja też lubię takie świecidełka i myślałem o podświetlanym znaczkiem Mazdy :)

rafalmazda6 napisał(a):tak więc pierwsza kontrola policyjna i masz po dowodzie


Oby nie, ale faktycznie może skończyć się tak jak tu jeśli trafisz na jakiegoś służbistę: http://www.v10.pl/prawo/Jakie,jest,dopuszczalne,prawnie,oswietlenie,pojazdu,333.html

PostNapisane: 17 lip 2016, 16:54
przez laba
Hej.
Te ledy bym dał niżej tzn. tak żeby świeciły za tą kratką i podświetlały znaczek. Mniej więcej jak u mnie
Obrazek
Dodatkowo zmieniłbym podłączenie, pod oświetlenie wnętrza co by się zapalało przy otworzeniu samochodu, zeby się niebiescy nie rzucali :) <czarodziej>

Re: Mazda6 GY L8-DE 1.8 120KM – typowa Mazda 6 :)

PostNapisane: 17 lip 2016, 17:59
przez lukasz852
laba napisał(a):Hej.
Te ledy bym dał niżej tzn. tak żeby świeciły za tą kratką i podświetlały znaczek. Mniej więcej jak u mnie
Obrazek
Dodatkowo zmieniłbym podłączenie, pod oświetlenie wnętrza co by się zapalało przy otworzeniu samochodu, zeby się niebiescy nie rzucali :) <czarodziej>


Podrzuciłeś mi pomysł :) Jeśli pozwolisz to zgapię od Ciebie <serduszka>

A co do moich ledów i policji... poprosiłem znajomego, który zna się z jednym z komendantów drogówki aby skonsultował mój pomysł, który początkowo wyglądał tak, że pasek led szedł przez całą szerokość maski. Niestety wtedy policja od razu się przyczepia bo światła lewe i prawe nie mogą być ze sobą połączone (a połączeniem był led). W tej postaci gdzie świeci lewa lampa, przerwa, led, przerwa, prawa lampa wszystko jest ok. Wiadomo, że te ledy nie mogą migać i nie mogą mieć barwy innej niż biała :)

Tak więc reasumując, o kontrolę się nie martwię a wieczorem zrobię foto drugiego zastosowania tego paska.