Jestem Łukasz, mieszkam w Zielonej Górze. Moim pierwszym samochodem była Nexia a następnie Nubira II.
Historia z Mazdą 6 zaczęła się tak...
W 2013 roku urodziła mi się córeczka
Użytkowanie zacząłem od wycieczki do ASO Mazdy w Zielonej Górze. Pełna diagnostyka co muszę zrobić oraz wymiana wszystkich płynów. Ku mojemu zdziwieniu okazało się, że samochód kupiony od handlarza to biały kruk – na prawdę nie potrzebował wkładu finansowego! Jak to mówią tylko lać PB i jeździć. Dodatkowo silnik wyposażony w łańcuch więc odpadła mi wymiana rozrządu.
Czas przedstawić moją Mazdę.
Wyprodukowana w Japonii w IV kwartale 2002 roku.
Przetransportowana do niemieckiego salonu i po raz pierwszy zarejestrowana w sierpniu 2003.
W moich rękach od lutego 2014.
Silnik 1.8 120KM
Pije tylko i wyłącznie benzynkę.
Spalanie ładne (odczucia subiektywne
– miasto 8,6l – 10l
– trasa 8l – 9l (przy max prędkości 130-140km/h)
Wyposażenie:
– elektryczne sterowanie lusterek
– elektryczne sterowanie szyb
– tempomat
– 2 radia
– sterowanie radiem oraz tempomatem z kierownicy = wygoda
– CB radio zamontowane po stronie pasażera
– ABS, kontrola trakcji
Plusy samochodu
+ dużo miejsca dla całej rodziny
+ posiada system ISOFIX do fotelików dziecięcych
+ wielowahaczowe zawieszenie sprawia, że samochodem się leci
+ łańcuch rozrządu = mniejsze ryzyko uszkodzenia silnika
+ wygląd! I bez modyfikacji wygląda agresywnie. Nawet kombi!
Minusy samochodu
– brak możliwości wymiany radia plug and play
– wielowahaczowe zawieszenie. Ceny nowych tylnych poprzecznych wahaczy w ASO to ~2500-3000zł. W Niemczech od 400 Euro
– korozja tylnych części samochodu (drzwi i nadkola)
Co w niej zrobiłem?
– w ASO uzupełnili wszystkie płyny
– wymieniony czujnik oleju
– zamontowałem drugie radio schowane nad fabrycznym
– przesmarowany wielowypust
Do zrobienia
– wymiana przednich tarcz hamulcowych
– wymiana klocków z przodu
– możliwe, że przy okazji powyższych pomaluję zaciski i tarcze
– wymiana wahacza tylnego regulacyjnego prawego
– wymiana przewodu nr 2 od klimatyzacji
– wymiana przewodu od wspomagania
– konserwacja podwozia
Zdjęcia
Długo nie wytrzymałem w nieingerowanie w wewnętrzny wygląd Mazdy
Typowa Mazda 6 GY 2002