Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '16 SkyPassion 赤 侍 by KMB

GL / GJ / GH / GG / GY

Postprzez KMBak » 12 mar 2018, 22:01

Aktualizacja. Przebieg około 13 tys. km (przekroczone).
Podjąłem dosyć kontrowersyjną dla niektórych decyzje odnośnie opon.




Wróciły na auto 19" koła z nowymi oponami.
Wpadły Goodyear Vector 4Seasons G2 235/45 R19 99 V XL. Jest to rozmiar o 10 mm szerszy (a zatem kapkę większy również na średnicy względem oryginalnej opony 225. Na obowodzie 1.4% większa, zatem prędkościomierz będzie miał mniejszy błąd. ;)
20180309_110902.jpg

20180311_152536.jpg

I na tym kończę przekładanie kół co sezon.
Czemu taka decyzja?

1. Osiągi.
Wg mnie będzie się jeździć bez problemów. Zakup poprzedziłem kilkunastu tygodniową analizą.
Ta opona Goodyear latem jest gorsza od fabrycznego Bridgstone o jakieś 3-5%, ale tylko na suchym. Jest też o tyle szersza – zatem to powinno zbilansować ubytek.
Za to na mokrym jest o niebo lepsza od fabrycznej, bo doskonale odprowadza wodę (co widać po bieżniku, a także po klasie B a nie C jak Turanza T001).
Natomiast zimą – robi się ciekawie, bo ten Goodyear to jest opona zimowa z możliwością jazdy latem (w przeciwieństwie do Michelin CorssClimate, czyli opony letniej z homologacją zimową). Goodyear w testach jest tak dobry jak mój obecny Nokian (a właściwie już były). Na błocie pośniegowym nawet lepszy (znów odprowadzanie wody wchodzi w akcję).
Po zakupie się dowiedziałem, że mój kolega śmiga już na drugim komplecie tych opon (a jeździ też zimą w góry – także auto przednionapędowe).
Jedynie zimówka premium (Nokian aspriuje, ale premium nie jest) może być lepsza i podobnie letnie. Mój letni Brigstone Turanza T001 jest dosyć przeciętną gumą: nie jest cichy, dobry tylko na suchym, a jak tylko trochę popada to zaraz trakcja się włącza.

2. Rozsądek
Przy przebiegach poniżej 10 tys. km rocznie (jak moje – wyjdzie koło 7 tys. km, 90% miasto) to starzenie opon bardziej je wykańcza niż jazda. Także to chyba JEDYNY rozsądny wybór. Dwa komplety sparcieją zanim się zetrą.
Dochodzi też wygoda. We Wrocławiu w tym sezonie był jeden dzień śniegu. Jeden. Wczoraj było 17 stopni, a za tydzień będzie jeszcze "minus". Wkurza mnie ciągle celowanie "czy to już" z przedkładaniem kół.

Wiem, że kosztem kompromisu letnio-zimowego jest to, że opona będzie miała większe zużycie, ale dla mnie to i tak będzie 5-6 lat (czyli tyle ile opona żyje). A dwa komplety po 6 latach u mnie będę ledwo nadużyte po 30 (lub mniej) tys. na komplet. A jak będzie mnie stać to i tak za 6 lat pewnie będę jeździł innym autem.

Pojeżdżę to się sam przekonam i sprawa będzie jasna. Oczywiście lojalnie Wam napiszę co i jak. Natomiast doświadczenia innych – z tych konkretnych gum, a nie jakichś Dębic sprzed dekady – są bardzo pozytywne. Kupując opony zimowe średniej (np Nokian właśnie) półki oraz letnie – nawet niby Premium, ale w cenie raczej średniej półki nic lepszego nie da się osiągnąć.

Koncerny oponiarskie kręcą lody naszym kosztem – a prawda jest taka, że letnia guma dobra na suchym będzie gorsza na mokrym i odwrotnie. Zimowa, która daje radę na śniegu będzie słaba na mokrym błocie. Takie są fakty. Niestety większość opinii, które ludzie głoszą to są opinie tych co nie korzystali z takich opon tylko powtarzają hasło jak jest do wszystkiego to jest do niczego (albo jeździli na dziadowskich wielosezonowych).

Żałuję tylko, że tego rozmiaru opony nie było 2 lata temu. Oszczędziłbym sobie wydatków... To bardzo deficytowy towar. 225 R19 to w zasadzie 2 gumy do wyboru. Wybrałem 235, bo mam zaufanie do GoodYear jako marki.

Wkrótce letnie gumy pójdą pod młotek – muszę zrobić zdjęcia etc. Ale mają nalatane poniżej 7 tys. km i 2 lata. A zimowe z podobnym przebiegiem razem z felgami również będą na sprzedaż – ale pewnie jesienią, bo kto teraz zimówek szuka... <glupek2>

Wiem, że pewnie nie wszyscy są przekonani do takiego rozwiązania i moich argumentów, ale moje wrażenia z pierwszych km są bardzo pozytywne. ;P Przyczepność na suchym i mokrym lepsza niż zimówka w tych samych warunkach, a komfort mam wrażenie wyższy niż na letnich... Hałas taki jak na zimówkach, a one są nieco cichsze niż letni Bridgeston. Może jeszcze za tydzień spadnie jakiś śnieg to będzie jeszcze jeden test...

A apropos zimówek. Tydzień temu się "obraziły". Zwłaszcza jedna. Wracałem późnym wieczorem podwrocławskimi drogami i zapaliła się kontrolka ciśnienia. Droga dziurawa, a ciśnienie sprawdzałem przed trasą – więc myślę pewnie fałszywy alarm (zdarzały się już, bo to badane jest przez ABS – więc na kiepskiej nawierzchni się może pojawić). Ściszyłem radio i zwolniłem... Ale wszystko ok. Po 40 minutach dojechałem do garażu, obkopałem kółka – wszystko ok. Było to w sobotę.
Niestety w poniedziałek flak. Dobrze, że wulkanizację mam 100 metrów od garażu. Napompowałem koło i na syczącym dotarłem bez problemu do wulkanizacji. Opona uratowana. Oto intruz.
20180226_184144.jpg


Ostatni weekend był piękny, więc oprócz wymiany opon zadbałem troszkę o samuraja. Poszło pierwsze w tym roku bardzo dokładne odkurzanie, czyszczenie i impregnacja tapicerki.
20180310_164017.jpg


A na drugi dzień porządne mycie na dwa wiaderka. Wosk na razie na szybko w płynie od ADBL. Dziś deszczyk pokazał, że ta opcja na leniucha całkiem nieźle działa. Musiałem coś dać, na twardy nie było czasu, a na lakierze nie było już zupełnie NIC. :|
Pierwsze porzadne mycie 2018 01.jpg

Pierwsze porzadne mycie 2018 02.jpg

Pierwsze porzadne mycie 2018 03.jpg

Pierwsze porzadne mycie 2018 04.jpg


Za miesiąc przegląd. W tym roku oprócz wymiany oleju i filtrów (kabinowy zmieniam również co rok), wymiana hamulcowego, ale też dodatkowo zrobię kontrolę zbieżności. Nie robiłem rok temu po obniżeniu, ale teraz na nowych oponach sprawdzę czy wszystko gra. Będzie w końcu przełożona nowa kierownica, podświetlenie powitalne zmieni też kolor na czerwony. :]

...no i zakup polisy... <płacze> :( Coś można by było sobie dokupić do auta... <diabełek> Choć nie bardzo jeszcze wiem co. Ale niestety trzeba zasilić kasę ubezpieczyciela.
Ostatnio edytowano 11 maja 2018, 14:27 przez KMBak, łącznie edytowano 1 raz
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 14:36
Posty: 3819 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez ukash_tychy » 12 mar 2018, 22:16

Nasze drugie auto – obecnie C1, wcześniej Mazda Demio – też głównie jeździ po mieście i też roczne przebiegi są na poziomie 10-15kkm. W Demio miałem całoroczne Dębice, w C1 mamy Vredestein Quatrac (ponoć top3 opon całorocznych, obok GoodYeara i Michellin). Nie ma żadnych problemów ze sprawnym poruszaniem się czy to zimą, czy latem. Gumy bardzo dobrze trzymają, nie wpadają w poślizg, radzą sobie z błotem pośniegowym. Powód przejścia na całoroczne był analogiczny, jak Twoje rozumowanie – kiedyś miałem Passata, na zimówkach z dobrym bieżnikiem ,tylko trochę stare – hamowanie nim zimą było wielkim wyzwaniem. Dlatego, mając w głowie, że taka zimówka po 4-5 sezonach robi się twarda i niebezpieczna, uznałem że przy przebiegach naszych "maluchów" dwa komplety nie mają żadnego uzasadnienia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2009, 22:28
Posty: 174 (0/3)
Skąd: Tychy
Auto: jest: KF PE-VPS, 165KM, 2020, SkyPassion, Polymetal Grey;
była: GL PE-VPS, 165KM, 2017, SkyPassion, Soul Red;
DW B3, 72KM, 1999;
był: LA NFU VTR, 110KM, 2007

Postprzez wumpscut » 13 mar 2018, 07:40

Ja tam się nie dziwię, że poszedłeś w opony całoroczne. Sam też takie kupię do auta żony, które jeździ niewiele.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2016, 16:37
Posty: 629 (6/20)
Skąd: Wieleń nad Notecią
Auto: Mazda 6 GH LF-DE 2.0 Dynamic FS5A-EL '09

Postprzez LooKasH8 » 13 mar 2018, 09:21

Ehh, wkręty i inne pierdoły na drogach, ja w środę jadąc po Łodzi jeszcze na zimowych również usłyszałem jakiś niepokojący dźwięk, okazało się że w oponie jest wkręt długości 2 cm :( i niestety opona łatana :/
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2014, 23:24
Posty: 535 (0/1)
Auto: Były – Mazda 6 2.0 MZR-CD 121 KM, liftback 2007
– Mazda 6 GH L5-VE Sedan 2008;
JEST:
– Mazda MX-5 NBfl B6 '02
– Saab 93 SS Aero b207R MY '03 290KM/410NM

Postprzez francesco_franco » 13 mar 2018, 14:05

Fajne fotki <spoko> Konradzie nie chcę, żeby wyszło, że znów się nabijam, ale przy Twoich przebiegach to nawet posiadanie kół w aucie staje się mocno kontrowersyjną fanaberią hahaha Zgodzę się w zupełności, że we Wrocławiu sens wymiany opon z jakichkolwiek na jakiekolwiek inne jest wątpliwy. Jak przychodzi mróz, to asfalt przeważnie suchy, a na lodzie opona nie ma znaczenia. Kolega z pracy śmiga drugi rok na letnich. Na poruszanie się we Wrocławiu i spontaniczny wyjazd dwa razy w roku do rodziny nic więcej nie jest potrzebne.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2014, 20:41
Posty: 975 (17/34)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda3 BK Y6 2006 140KM/330Nm Winning Blue

Postprzez KMBak » 13 mar 2018, 14:24

francesco_franco napisał(a):posiadanie kół w aucie staje się mocno kontrowersyjną fanaberią


No i jest pomysł na nowy MOD. Ale już widzę na WYKOPie, że niektórzy go mają.

comment_xIHkCVU9JZwmxfJN1gIMzcDIhTuBDJli,w400.jpg


Wygląda słabo. Także jak niewidzialne felgi odpuszczę. Te klocki też słabo pasują. <glupek2> <lol>
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 14:36
Posty: 3819 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez lukanowak » 16 mar 2018, 22:03

Też tak macie, że jak spadnie śnieg, lub szyby są zaparowane to nie działają systemy powiązane z kamerą na podszybiu?
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2017, 23:12
Posty: 68 (0/5)
Auto: Mazda 6 2017 2,5 kombi

Postprzez KMBak » 16 mar 2018, 22:03

Ostatnio bardzo rzadko. W zasadzie od roku nie miałem z tym żadnego problemu. Niestety w Twoim wypuście jest kamera (czyta też znaki) i ona jest wrażliwsza na parowanie niż czujnik laserowy, który jest u mnie.
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 14:36
Posty: 3819 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez Ścibi85 » 23 mar 2018, 21:55

Zdaję sobie, że to co napiszę będzie mocno kontrowersyjne. Na podstawie Twoich zdjęć wiem już na 100% że nie chcę czerwonej (Red Soul) Mazdy... :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2012, 22:53
Posty: 1288 (14/10)
Skąd: Piaski
Auto: 1. Mazda 3 BP HB SkyActivX AT Hikari + Luxury Black
2. Mazda3 2.0 MZR DISI i-stop 2o1o

Postprzez KMBak » 23 mar 2018, 22:45

No i spoko. Ważne, że ja wiem, że żadnej innej bym nie chciał. ;P <diabełek>
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 14:36
Posty: 3819 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez mysiak » 29 kwi 2018, 08:05

mi się właśnie czerwona chyba najbardziej podoba. Yule, że jak 6 to tylko w sedanie – przynajmniej w tej generacji
Power is nothing without control
http://www.4kolkaszczescia.pl
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2010, 21:02
Posty: 995 (1/11)
Skąd: pomorskie
Auto: Outlander

Postprzez gaffel » 29 kwi 2018, 22:22

Ścibi85 napisał(a):Zdaję sobie, że to co napiszę będzie mocno kontrowersyjne. Na podstawie Twoich zdjęć wiem już na 100% że nie chcę czerwonej (Red Soul) Mazdy... :)


A który kolor ładniejszy? :>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2013, 20:11
Posty: 245
Skąd: Salzburg/ Nowy Sącz
Auto: Mazda3/G120/Revolution (2015)

Postprzez makmarc » 2 maja 2018, 07:34

Panie zapodam jakieś fotki bo piszą, że się podoba lub nie, a ja lubię popaczeć mimo soul red, bo Mazda to Mazda <faja>
makmarc
 

Postprzez KMBak » 6 maja 2018, 00:32

Ostatnio sporo się działo, więc się aktywuję. :]

Przede wszystkim kolejny przegląd (24 msc, przebieg poniżej 14 tys. km) i dotkliwy zakup polisy – ale mus to mus. <nie powiem>
Przy okazji przeglądu (po moich uwagach) potwierdzono drobny luz fotela kierowcy i w ramach gwarancji będzie zmieniona rama siedziska. Będzie również wymieniony akumulator, bo obecny nie trzyma parametrów jak trzeba. Z resztą tutaj jeszcze będą inne kroki, ale to nie czas i miejsce by o tym pisać. ;) Na razie czekam na gotowość ASO do działania. Pewnie trochę poczekam... <glupek2>

Przy okazji przeglądu, w końcu na swoje miejsce trafiła "nowa" kierownica. Teraz to można jeździć. Koniec lepienia się dłoni do kółka. <spoko>
Również zmienione zostało podświetlenie powitalne z białego na czerwone. Te białe lampki można wykorzystać na dodatkowe doświetlenie bagażnika (podobne akcesorium występuje nawet jako opcja fabryczna), ale ten pomysł na razie odłożyłem w czasie. Nowy kolor podświetlenia lepiej komponuje się z kierownicą, progami no i autem ogólnie. :>
Mazda 6 by KMB - Maj II 2018 02.jpg


Kolejna zmiana to wydech. Długo biłem się myślami. Sporo konsultacji z kolegą Pawko – za co bardzo dziękuję. I ostatecznie wpadł wydech Ultera. Oczywiście wcześniej dopytałem w ASO czy nie naruszam gwarancji – powiedzieli, że nie ma problemu. <spoko>
Co do samego Ultra. Niby dedykowane rozwiązanie, ale parę uwag do dopasowania i ogólnie do montażu mam. Zwłaszcza, że tą czynność postanowiłem wykonać sam. Łacina kuchenna leciała w różnych odmianach.
20180429_105109.jpg

Kanał w garażu fajna rzecz. ;P

Wiedząc, ze nowy wydech będzie nieco bardziej hałaśliwy od razu postanowiłem ten efekt zminimalizować (mata butylowa 2 mm + kauczuk 6 mm).
20180430_112501.jpg

20180430_120251.jpg


Mimo, że zrobiłem tylko podłogę – bez nadkoli (pucha tłumika jest bezpośrednio pod nią, oddzielona jedynie blachą termiczną) efekt jest zadziwiająco dobry. W zasadzie wewnątrz różnica jest słyszalna jedynie w okolicach 1100 obr./min. między oryginalnym tłumikiem a Ulterem – jest więcej basowego pomruku. <spoko>
Prace wykonałem dzień po dniu (wydech, wygłuszenie), więc mogłem się przysłuchać różnicy. :D

Efekt końcowy jest sympatyczny. Tak wizualny jak i dźwiękowy. <jupi>
Mazda 6 by KMB - Maj 2018 02.jpg

Mazda 6 by KMB - Maj 2018 05.jpg

Mazda 6 by KMB - Maj 2018 07.jpg

Mazda 6 by KMB - Maj II 2018 08.jpg


I jeszcze kilka ujęć wnętrza po liftingu.
Mazda 6 by KMB - Maj II 2018 03.jpg

Mazda 6 by KMB - Maj II 2018 04.jpg

Mazda 6 by KMB - Maj II 2018 05.jpg


BONUS
W trakcie robienia zdjęć poniosła mnie nieco fantazja (choć planowałem to już dawno). <diabełek> I takie efekty z przymrużeniem oka wyszły.
Mazda 6 by KMB - Double Mazda 01.jpg

Mazda 6 by KMB - Double Mazda 02.jpg

Mazda 6 by KMB - Double Mazda 03.jpg

Mazda 6 by KMB - Double Mazda 06.jpg


Zabawka dla Ant-Man'a (jak ktoś w klimacie Marvel'a siedzi).
Mazda 6 by KMB - Double Mazda 07.jpg

Mazda 6 by KMB - Double Mazda 09.jpg
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 14:36
Posty: 3819 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez Pawko_6 » 6 maja 2018, 09:26

Kierownica miazga! Jak w Ferrari ;)
W końcu zacny wydech, tego jej brakowało.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 15:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez UCASH » 6 maja 2018, 10:37

Słowa tutaj to za mało ... auto wygląda obłednie <serduszka>
a mówią że Ulter to typowy wyjec a tu prosze ;)
miło się ogląda i czyta takie tematy <spoko>
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 18 cze 2017, 21:26
Posty: 790 (14/12)
Skąd: Bytom
Auto: Mazda6 GH 2.0

Postprzez makmarc » 6 maja 2018, 10:52

Madzia jak zawsze w formie salonowej. Gratuluję zmiany wydechu, ja się powstrzymuję od tego modu, dźwięk mi jest zbyteczny, a wyglądać wygląda dobrze, więc zostawiam jak jest. Poproszę o jakiejś dobrej jakości filmik z brzmienia i ruszania. Kierownica na duży plus, choć trochę nie w moim guście wstawki i przeszycia <faja> <spoko> Fotki jak zawsze <jupi>
makmarc
 

Postprzez Norreca » 6 maja 2018, 11:08

całkiem całkiem :)
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 13:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Postprzez KMBak » 6 maja 2018, 16:18

makmarc napisał(a):ratuluję zmiany wydechu, ja się powstrzymuję od tego modu, dźwięk mi jest zbyteczny


Ale Ty masz Sebringa! Jakbym miał to bym tez nie zmieniał. Dźwięk to skutek uboczny, który mnie mało interesował. Chodziło o wygląd. Nie chciałem nic spawać ani kombinować. W każdej chwili mogę wrócić do oryginalnego wydechu. A wygłuszenie podłogi bagażnika usunęło 70-80% nowego dźwięku.

makmarc napisał(a):Kierownica na duży plus, choć trochę nie w moim guście wstawki i przeszycia


Tu podobnie – w każdej chwili mogę wrócić do oryginalnej. Każdą modyfikację staram się robić w ten sposób. Autem nie będę jeździł wiecznie, a nowy właściciel może zamontować oryginalne sprężyny, wydech, kierownicę... Wszystko trzymam. <oczko>
Skoro już robiłem nowe kółko to chciałem zaszaleć, a nie robić druga fabrykę. <diabełek>
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 14:36
Posty: 3819 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez makmarc » 6 maja 2018, 18:41

KMBak napisał(a):Ale Ty masz Sebringa!


Czy jest coś o czym ja nie wiem ?? :P Ja mam imo seryjne końcówki wyrzucone i założone Buzzery Fi100mm :) ale dzięki za opinię, to znaczy, że wygląda więcej niż dobrze <serduszka>
makmarc
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy