Mazda 6 GY MZR 2.0 147KM

Witajcie.
Chciałbym zaprezentować moją zupełnie zwyczajną mazdę 6, której posiadaczem jestem od początku kwietnia. Auto woziło się przedtem po Szwecji. Znalezione i zakupione przez mazdaspeed od Andrzeja z Carpasji.
Oczywiście w pełni sprawne mechanicznie, ale jest trochę roboty blacharsko-lakierniczej.
Rok 2007
Silnik 2.0 MZR
Moc 147 KM
Kolor Niebieski
Przebieg: 136 tyś
Wyposażenia nie znam do końca
z tego co wiem na pewno (skopiowałem z innego auta w tym samym roczniku, ale zgadza się
)
poduszki powietrzne w ilości jeszcze nieznanej, ale chyba 6 , el. wszystkie szyby i lusterka, klimatyzacja, centralny zamek, radio + zmieniarka 6 CD, BOSE, wspomaganie kierownicy, komputer, tempomat, podgrzewane fotele, podgrzewana przednia szyba (nadmuch), czujnik deszczu, czujnik zmierzchu, kierownica wielofunkcyjna, isofix, alufelgi, ksenony, Immobiliser, dzielone siedzenia, podłokietniki, klimatyzowany schowek.
Plany na przyszłość są typowo odświeżające auto, żadnych wodotrysków nie ma i nie będzie.
Jedyne co planuję na teraz to w/w wspomniana blacharka/lakiernik, założenie wcześniej czujników cofania, ponieważ błotnik też będzie lakierowany. Dodatkowo profilaktyczna wymiana wszystkich filtrów i oleju silnika.
żadnych więcej inwestycji, jedynie w przyszłości udogodnienia dla dziecka. Jak wcześniej pisałem żadnych wodotrysków, nie kręci mnie to kompletnie.
Samo auto wygląda jak każda inna mazda
na prośbę oczywiście mogę dorobić dodatkowe zdjęcia
W międzyczasie wymieniłem wszystkie filtry + olej i ozonowanie klimy, które zakończyło się fizycznym czyszczeniem parownika
Czujniki zamontowane, wszystkie kable pięknie pochowane i ogólnie jestem z siebie dumny
przepraszam za otaczający brud
Drobne porządki postu, wykaz robót wg. kolejności:
Wspominana wyżej wymiana wszystkich filtrów + olej, czyszczenie klimatyzacji, które nic nie dało oraz jej napełnienie. Czyszczenie przepustnicy.
Lakiernik zrobił poniższe:
– wyciągnięte wgniotki w obu tylnych drzwiach
– naprawione wgniecenie progu od strony pasażera (poprzedni właściciel nadział się na kamień od spodu)
– usunięta szrama na tylnym zderzaku (również poprzedni właściciel)
– malowanie progu, tylnego zderzaka (+ czujniki)
– polerowanie całego auta (przy okazji wszystkie małe ryski poznikały)
– pranie i mycie wnętrza
Wymiana sondy lambda
Czyszczenie klimy TUNAPem (wspomniane wyżej ozonowanie tylko rozbudziło brud i zanieczyszczenia, wtedy dopiero zaczęła śmierdzieć a domowe sposoby czyszczenie nie pomagały z WURTHem włącznie). TUNAP na dniach idzie do reklamacji wraz z wsadzeniem nowego węglowego filtra kabiny.
Ostatecznie skończyło się na wymianie parownika po roku bezskutecznej walki.
Oraz ostatni aktualnie problem, tym razem grubszy:
– Wymiana wahaczy przednich dolnych (proste i odgięte) w obu kołach
– wymiana sondy lambda na właściwą
– naprawa układu wydechowego – końcówki, które wydawały metaliczny dźwięk podczas ruszania
Konserwacja podwozia.
Płukanie silnika przy pomocy Archoil AR2820, wymiana filtra oleju i zalanie nowym Liqui Moly Synthoil High Tech 5w40, po 15kkm płukanka od Liqui Moly a olej dexelia 5w30.
Od teraz daty będą
28.04.2017
Wymiana tarcz i klocków hamulcowych z tyłu, sprawdzenie stanu konserwacji podwozia po pierwszej zimie (OK)
3.2018
Tarcze i klocki z przodu ( zimmermann)
Wymiana parownika i kompletne czyszczenie układu klimatyzacji.
Chciałbym zaprezentować moją zupełnie zwyczajną mazdę 6, której posiadaczem jestem od początku kwietnia. Auto woziło się przedtem po Szwecji. Znalezione i zakupione przez mazdaspeed od Andrzeja z Carpasji.
Oczywiście w pełni sprawne mechanicznie, ale jest trochę roboty blacharsko-lakierniczej.
Rok 2007
Silnik 2.0 MZR
Moc 147 KM
Kolor Niebieski
Przebieg: 136 tyś
Wyposażenia nie znam do końca
z tego co wiem na pewno (skopiowałem z innego auta w tym samym roczniku, ale zgadza się
poduszki powietrzne w ilości jeszcze nieznanej, ale chyba 6 , el. wszystkie szyby i lusterka, klimatyzacja, centralny zamek, radio + zmieniarka 6 CD, BOSE, wspomaganie kierownicy, komputer, tempomat, podgrzewane fotele, podgrzewana przednia szyba (nadmuch), czujnik deszczu, czujnik zmierzchu, kierownica wielofunkcyjna, isofix, alufelgi, ksenony, Immobiliser, dzielone siedzenia, podłokietniki, klimatyzowany schowek.
Plany na przyszłość są typowo odświeżające auto, żadnych wodotrysków nie ma i nie będzie.
Jedyne co planuję na teraz to w/w wspomniana blacharka/lakiernik, założenie wcześniej czujników cofania, ponieważ błotnik też będzie lakierowany. Dodatkowo profilaktyczna wymiana wszystkich filtrów i oleju silnika.
żadnych więcej inwestycji, jedynie w przyszłości udogodnienia dla dziecka. Jak wcześniej pisałem żadnych wodotrysków, nie kręci mnie to kompletnie.
Samo auto wygląda jak każda inna mazda
W międzyczasie wymieniłem wszystkie filtry + olej i ozonowanie klimy, które zakończyło się fizycznym czyszczeniem parownika
Czujniki zamontowane, wszystkie kable pięknie pochowane i ogólnie jestem z siebie dumny
przepraszam za otaczający brud
Drobne porządki postu, wykaz robót wg. kolejności:
Wspominana wyżej wymiana wszystkich filtrów + olej, czyszczenie klimatyzacji, które nic nie dało oraz jej napełnienie. Czyszczenie przepustnicy.
Lakiernik zrobił poniższe:
– wyciągnięte wgniotki w obu tylnych drzwiach
– naprawione wgniecenie progu od strony pasażera (poprzedni właściciel nadział się na kamień od spodu)
– usunięta szrama na tylnym zderzaku (również poprzedni właściciel)
– malowanie progu, tylnego zderzaka (+ czujniki)
– polerowanie całego auta (przy okazji wszystkie małe ryski poznikały)
– pranie i mycie wnętrza
Wymiana sondy lambda
Czyszczenie klimy TUNAPem (wspomniane wyżej ozonowanie tylko rozbudziło brud i zanieczyszczenia, wtedy dopiero zaczęła śmierdzieć a domowe sposoby czyszczenie nie pomagały z WURTHem włącznie). TUNAP na dniach idzie do reklamacji wraz z wsadzeniem nowego węglowego filtra kabiny.
Ostatecznie skończyło się na wymianie parownika po roku bezskutecznej walki.
Oraz ostatni aktualnie problem, tym razem grubszy:
– Wymiana wahaczy przednich dolnych (proste i odgięte) w obu kołach
– wymiana sondy lambda na właściwą
– naprawa układu wydechowego – końcówki, które wydawały metaliczny dźwięk podczas ruszania
Konserwacja podwozia.
Płukanie silnika przy pomocy Archoil AR2820, wymiana filtra oleju i zalanie nowym Liqui Moly Synthoil High Tech 5w40, po 15kkm płukanka od Liqui Moly a olej dexelia 5w30.
Od teraz daty będą
28.04.2017
Wymiana tarcz i klocków hamulcowych z tyłu, sprawdzenie stanu konserwacji podwozia po pierwszej zimie (OK)
3.2018
Tarcze i klocki z przodu ( zimmermann)
Wymiana parownika i kompletne czyszczenie układu klimatyzacji.