Strona 1 z 4

Mazda6 GY RF 2.0 CiTD 136KM 2004

PostNapisane: 30 mar 2016, 14:22
przez drypaul
Tytułem wstępu...

Od 10 lat jeżdżę różnymi Hondami (poza Mazdą mamy z Żoną aktualnie CRX Del Sol). Po drodze było też jedno Mitsubishi, ale Mazdy jeszcze nie :)

Szukałem kombi lub małego vana. Od razu odrzuciłem wszelkie Passaty, Mondeo, Vectry, Octavie itp. Brałem pod uwagę Francuzy, ale podświadomie chciałem trochę, żeby był to kolejny Japończyk <rotfl>
Na "szóstki" tak bardzo nie patrzyłem z uwagi na korozję i 90% diesli w ogłoszeniach (wolałem benzynę). No i te tylne lampy nie bardzo w moim guście... <glupek2>

Ten egzemplarz znalazł się trochę przypadkowo na sąsiednim osiedlu, bez grama rdzy, sprowadzony w 2011 roku z Włoch z przebiegiem około 100 tys. km (w tej chwili 184 tys.) Czy przebieg prawdziwy głowy nie dam, ale mam historię serwisową od momentu sprowadzenia, czyli z ponad 5 lat.

Poprzedni właściciel raczej ogarnięty w temacie, bo wg. historii serwisowej wynika, że olej zmieniany co 9-10 tys. km (Elf 5W/30), co 3 wymiany oleju czyszczenie smoka, rozrząd również na OEM częściach, wymienione podkładki pod wtryskami, zawór SCV i generalnie stos innych rachunków nawet na żarówki :D

Tak więc zaryzykowałem diesla, zobaczymy jak będzie dalej... ;)

Od razu po zakupie sprawiłem Maździe nowe opony letnie Bridgestone Potenza Adrenalin RE002 w fabrycznym rozmiarze 205/55/16.

Żadnych tjuningów nie przewiduję. Jedynie planuję go lekko obniżyć, bo na fabrycznym zawieszeniu jak dla mnie ciut za wysoko stoi. Każdą dotychczasową Hondę miałem obniżoną, więc to chyba już jakieś lekkie zboczenie <lol>

Re: Mazda6 GY RF 2.0 CiTD 136KM 2004

PostNapisane: 30 mar 2016, 15:27
przez odom
Witamy kolejne kombi :D dobra baza do modzenia więc powodzenia zyczę :>

Oczywiście bezawaryjności i bezcennych wrażeń z użytkowania <spoko>

Re: Mazda6 GY RF 2.0 CiTD 136KM 2004

PostNapisane: 30 mar 2016, 15:33
przez rafałmazda
jeśli faktycznie przy silniku zrobione zostało wszystko to, o czym napisałeś, nie będziesz miał żadnego problemu z motorownią <spoko> szerokości i do zobaczenia gdzieś na mazowieckich drogach :D

Re: Mazda6 GY RF 2.0 CiTD 136KM 2004

PostNapisane: 30 mar 2016, 16:35
przez drypaul
No rachunki wyglądają na prawdziwe :D

Jutro jadę do Jaksy na kalibrację wtrysków, bo na to akurat papierów nie ma, a mam lekkie drgania na wolnych obrotach od czasu do czasu.
A kalibracja na pewno nie zaszkodzi.

Re: Mazda6 GY RF 2.0 CiTD 136KM 2004

PostNapisane: 30 mar 2016, 20:46
przez Nightfall
Witamy w dziale.
Mazda wygląda na naprawdę bardzo zadbana <spoko>
Takie małe zboczenie zauważyłem bo sam się tym zajmuje :P to siedzonka by się przydało wyprać :P
Nie wiem czy to tylko złudzenie czy zderzaki mają inny odcień niż reszta budy <co?>
Pójdzie w dół to napewno zyska na atrakcyjności <ok>
Jeśli nie planujesz modów to według mnie jeszcze jakieś dobre kółko i można latać :D
Szerokości i bezawaryjności <serduszka>

Re: Mazda6 GY RF 2.0 CiTD 136KM 2004

PostNapisane: 30 mar 2016, 21:01
przez Danmazda
Słuszny wybór :D Powodzenia w modzeniu. Szerokości i bezawaryjności <spoko>
Przy okazji zapraszam na spoty :) Wątek spotkań regionalnych Warszawa

PostNapisane: 30 mar 2016, 22:30
przez Greg88
Nightfall napisał(a):Witamy w dziale.
Nie wiem czy to tylko złudzenie czy zderzaki mają inny odcień niż reszta budy <co?>


Ten kolor lakieru tak ma. U siebie zastanawiałem się z czego to wynika ale koniec końców trzeba to zaakceptować :)

Re: Mazda6 GY RF 2.0 CiTD 136KM 2004

PostNapisane: 31 mar 2016, 18:17
przez drypaul
No i chyba za wcześnie się cieszyłem z zakupu...
Dziś podczas próby kalibracji wtrysków u Jaksy silnik dwa razy zgasł i nie dało się jej przeprowadzić do końca.
Diagnoza – coś nie tak z wtryskami, ale żeby dowiedzieć się co, trzeba je wymontować :|

PostNapisane: 31 mar 2016, 19:09
przez Greg88
Smutne wieści <płacze> :|
Trzymam kciuki aby wszystko zakończyło się po myśli kierownika :)

Re: Mazda6 GY RF 2.0 CiTD 136KM 2004

PostNapisane: 13 kwi 2016, 18:00
przez drypaul
Dziś byłem w końcu na montażu Vogtlandów i niestety nie jestem zadowolony.
Wg. producenta powinny obniżyć o -40/-25mm lub jak mówiło info na pudełku -35mm. Generalnie obie opcje by były dla mnie OK, ale to co "przydarzyło się" z przodu to lekka przesada. Wygląda jakby usiadł jakieś 60mm :|
Po przejechaniu około 5km i zahaczeniu zderzakiem wszystkiego co się dało, wróciłem do warsztatu i z powrotem montaż seryjnych sprężyn.


Poza tym po ponownym założeniu seryjnych samochód stoi jeszcze wyżej, głownie przód. Czyżby sprężyny, które były wyjęte raptem na godzinę, po ponownym założeniu znów muszą się "ułożyć"? :|


Wrzucam zdjęcie cyknięte od razu po wymianie i wyjechaniu z warsztatu.

Re: Mazda6 GY RF 2.0 CiTD 136KM 2004

PostNapisane: 13 kwi 2016, 20:32
przez kamilq05
:| No powiem szczerze, że przez tą chwilę miałeś chyba jedną z najniższych szóstek na forum...

Re: Mazda6 GY RF 2.0 CiTD 136KM 2004

PostNapisane: 13 kwi 2016, 20:45
przez Nightfall
Mega gleba z przodu <rotfl>
Ciekawe czemu tak się stało ze tak nisko a po zmianie na serię tak wysoko. <co?>

Re: Mazda6 GY RF 2.0 CiTD 136KM 2004

PostNapisane: 13 kwi 2016, 21:00
przez drypaul
Vogtland nie ma różnych sprężyn do benzyny/diesla jak np. Eibach tylko jeden model do obu wersji silnikowych. Więc obstawiam, że benzyna by siadła tak jak trzeba.
Co nie zmienia faktu, że informacja do tych sprężyn nie mówi aż o takim obniżeniu...

Re: Mazda6 GY RF 2.0 CiTD 136KM 2004

PostNapisane: 13 kwi 2016, 21:36
przez makmarc
Dlatego od razu kupuje się Eibachy i nie ma takich problemów, siada ładnie, komfortowo

PostNapisane: 13 kwi 2016, 21:54
przez drypaul
makmarc napisał(a):Dlatego od razu kupuje się Eibachy i nie ma takich problemów, siada ładnie, komfortowo


Vogtland też jest raczej dobrą firmą z pozytywnymi opiniami, więc nie spodziewałem się takiego cyrku.
A wziąłem akurat je, a nie Eibachy, bo miały promocyjną cenę w jednym sklepie.
Gdyby nie lepsza cena brałbym Eibachy, bo w regularnej cenie są nawet tańsze...

PostNapisane: 13 kwi 2016, 22:40
przez KMBak
Może jakieś podróby? :>

Re: Mazda6 GY RF 2.0 CiTD 136KM 2004

PostNapisane: 13 kwi 2016, 22:47
przez drypaul
Zastanawiam się czy taki efekt mógłby być gdyby zostały założone na odwrót, przód na tył i tył na przód.

Co prawda montowane były według oznaczeń (VA – przód, HA – tył), bo byłem przy mechaniku jak zakładał przód, więc na pewno nie pomylił, ale może symbole były odwrotnie namalowane...

No kurde sam już nie wiem, bo aż nie chce mi się wierzyć, że tak mocno usiadł <co?>

PostNapisane: 14 kwi 2016, 07:35
przez Biniu
Nie pasują przód na tył. Vogltand nie robi po prostu sprężyn pod diesla. :)

-30mm na eibachach to słabo.
Generalnie ze sprezynami lipa jest. Tylko gwint dobre efekty da.

Re: Mazda6 GY RF 2.0 CiTD 136KM 2004

PostNapisane: 14 kwi 2016, 09:33
przez drypaul
-30mm by było dla mnie OK, więc pewnie wezmę Eibacha.

Biniu777 napisał(a):Nie pasują przód na tył.


Mówisz o Vogtlandach czy generalnie żadnych nie da się zamienić przód z tyłem?
Bo po wrzuceniu z powrotem seryjnych przód stoi wyżej niż wcześniej i może w tym przypadku mechanik się walnął i zamontował odwrotnie. Wtedy już przy nim nie byłem więc pewności nie mam... <co?>

Re: Mazda6 GY RF 2.0 CiTD 136KM 2004

PostNapisane: 17 kwi 2016, 14:09
przez dejneks
ewentualnie H&R też ładnie siądą ;)