Mazda6 GJ PY-VPS 2015

Model Mazdy 6 po liftingu rocznik 2015 . W dokumentach oznaczony jako GH, na tutejszym forum modele po roku 2012 przed liftingiem oznacza sie jako GJ.
Silnik: benzynowy 192 KM pojemność 2,5 l; skrzynia biegów automatyczna 6-cio biegowa, jako wyposażenie dodatkowe – łopatki na kierownicy; napęd na przednią oś. Maks. moment obrotowy 256 / Nm; stopień sprężania 13,0 : 1.
System „i—stop” (automatycznie wyłączający silnik na postoju), system odzyskiwania energii „e-loop” w czasie hamowania lub zwalniania. Dedykowana prądnica ładuje kondensator, z którego zasilane są odbiory wewnętrzne i większość oświetlenia, a w niektórych przypadkach, również doładowywany akumulator.
Pojemność zbiornika paliwa – 62 litry.
Z katalogu producenta – prędkość maksymalna 223 km/h; przyspieszenie od 0 do 100 km/godz. – 7,8 s; zużycie paliwa: mieszane 6.3 l/100km, szosa 5 l/100km, miasto 8,5 l/100km – jak będzie w praktyce, zobaczymy.
Masy i wymiary: łączna długość – 4,87 metra; masa własna min. – 1360 kg; rozstaw osi – 2830 mm, pojemność bagażnika 480 litrów.
Koła 225/45R19 na felgach aluminiowych, wszystkie hamulce tarczowe, z przodu wentylowane, hamulec ręczny elektromechaniczny uruchamiany przyciskiem na konsoli środkowej.
Bezpieczeństwo:
Przednie reflektory diodowe (LED) z systemem doświetlania zakrętów (AFLS);
ALH – system adaptacyjnych świateł diodowych (LED) – automatyczna zmiana świateł z drogowych na mijania
Światła do jazdy dziennej, światła przeciwmgielne, światła tylne – wszystkie w technologii LED
Światła przednie z funkcją Leaving/Coming Home (oświetlania drogi do domu)
Przednie i boczne poduszki powietrzne, kurtyny powietrzne
Driver Alert — system wykrywający znużenie kierowcy
HLA — układ wspomagający ruszanie na wzniesieniu
LAS — system wspomagający utrzymanie pojazdu w pasie ruchu
BSM — system monitorowania martwego pola z tyłu pojazdu
RCTA — system monitorujący ruch poprzeczny przy cofaniu
SBS — inteligentne wspomaganie hamowania
SCBS — system wspomagający hamowanie (zapobiegający kolizjom przy małej prędkości) przód i tył;
TPMS — system monitorowania ciśnienia w oponach (pośredni)
Układ dynamicznej stabilizacji toru jazdy (DSC) z elektronicznym układem kontroli trakcji (TCS)
Układ zapobiegający blokowaniu kół w trakcie hamowania (ABS) z układem elektronicznego rozdziału siły hamowania (EBD) oraz układem awaryjnego hamowania (EBA)
Wyświetlacz „Head-up”
Zestaw naprawczy opony z kompresorem 12V
Komfort i udogodnienia:
Adaptacyjny układ utrzymywania stałej prędkości (aktywny tempomat — MRCC, z regulowanym ogranicznikiem)
Czujnik deszczu i zmierzchu (sterowanie wycieraczkami i automatyczną zmianą światła mijania na drogowe i odwrotnie)
Czujniki parkowania przednie i tylne z wizualizacją na wyświetlaczu, kamera cofania (zintegrowana z wyświetlaczem centralnym)
Elektrochromatyczne lusterko wsteczne
Elektryczna regulacja foteli przednich, z funkcją pamięci ustawień i z regulacją podparcia lędźwiowego dla fotela kierowcy.
Elektrycznie składane i podgrzewane lusterka boczne
Elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne (tylne przyciemniane)
Podgrzewane fotele przednie i siedzisko tylnej kanapy
Klimatyzacja automatyczna, dwustrefowa z nawiewem na tylny rząd siedzeń
Multimedialny system rozrywki i łączności „MZD Connect”
Ergonomiczny system sterowania HMI (pokrętło wielofunkcyjne)
Wyświetlacz centralny 7" ze sterowaniem dotykowym (dostępnym w trakcie postoju)
Przestrzenny system nagłośnieniowy Bose (11 głośników w tym 2 niskotonowe), radio cyfrowe (DAB), wejście AUX, 2 porty USB, zestaw głośnomówiący Bluetooth, radioodtwarzacz CD z obsługą MP3/WMA
System nawigacji Mazda
Zdalnie sterowany centralny zamek (pilot)
Zaawansowany system dostępu bez kluczyka (otwieranie/zamykanie za pomocą przycisku na klamce)
Podświetlany schowek przed fotelem pasażera
Skórzana kierownica i gałka dźwigni zmiany biegów
Tapicerka skórzana wariant „True White”
Jest jeszcze kilka innych, mniej istotnych drobiazgów. Jako sensory systemów bezpieczeństwa pracują dwie kamery, laser i trzy czujniki radarowe.
Silnik: benzynowy 192 KM pojemność 2,5 l; skrzynia biegów automatyczna 6-cio biegowa, jako wyposażenie dodatkowe – łopatki na kierownicy; napęd na przednią oś. Maks. moment obrotowy 256 / Nm; stopień sprężania 13,0 : 1.
System „i—stop” (automatycznie wyłączający silnik na postoju), system odzyskiwania energii „e-loop” w czasie hamowania lub zwalniania. Dedykowana prądnica ładuje kondensator, z którego zasilane są odbiory wewnętrzne i większość oświetlenia, a w niektórych przypadkach, również doładowywany akumulator.
Pojemność zbiornika paliwa – 62 litry.
Z katalogu producenta – prędkość maksymalna 223 km/h; przyspieszenie od 0 do 100 km/godz. – 7,8 s; zużycie paliwa: mieszane 6.3 l/100km, szosa 5 l/100km, miasto 8,5 l/100km – jak będzie w praktyce, zobaczymy.
Masy i wymiary: łączna długość – 4,87 metra; masa własna min. – 1360 kg; rozstaw osi – 2830 mm, pojemność bagażnika 480 litrów.
Koła 225/45R19 na felgach aluminiowych, wszystkie hamulce tarczowe, z przodu wentylowane, hamulec ręczny elektromechaniczny uruchamiany przyciskiem na konsoli środkowej.
Bezpieczeństwo:
Przednie reflektory diodowe (LED) z systemem doświetlania zakrętów (AFLS);
ALH – system adaptacyjnych świateł diodowych (LED) – automatyczna zmiana świateł z drogowych na mijania
Światła do jazdy dziennej, światła przeciwmgielne, światła tylne – wszystkie w technologii LED
Światła przednie z funkcją Leaving/Coming Home (oświetlania drogi do domu)
Przednie i boczne poduszki powietrzne, kurtyny powietrzne
Driver Alert — system wykrywający znużenie kierowcy
HLA — układ wspomagający ruszanie na wzniesieniu
LAS — system wspomagający utrzymanie pojazdu w pasie ruchu
BSM — system monitorowania martwego pola z tyłu pojazdu
RCTA — system monitorujący ruch poprzeczny przy cofaniu
SBS — inteligentne wspomaganie hamowania
SCBS — system wspomagający hamowanie (zapobiegający kolizjom przy małej prędkości) przód i tył;
TPMS — system monitorowania ciśnienia w oponach (pośredni)
Układ dynamicznej stabilizacji toru jazdy (DSC) z elektronicznym układem kontroli trakcji (TCS)
Układ zapobiegający blokowaniu kół w trakcie hamowania (ABS) z układem elektronicznego rozdziału siły hamowania (EBD) oraz układem awaryjnego hamowania (EBA)
Wyświetlacz „Head-up”
Zestaw naprawczy opony z kompresorem 12V
Komfort i udogodnienia:
Adaptacyjny układ utrzymywania stałej prędkości (aktywny tempomat — MRCC, z regulowanym ogranicznikiem)
Czujnik deszczu i zmierzchu (sterowanie wycieraczkami i automatyczną zmianą światła mijania na drogowe i odwrotnie)
Czujniki parkowania przednie i tylne z wizualizacją na wyświetlaczu, kamera cofania (zintegrowana z wyświetlaczem centralnym)
Elektrochromatyczne lusterko wsteczne
Elektryczna regulacja foteli przednich, z funkcją pamięci ustawień i z regulacją podparcia lędźwiowego dla fotela kierowcy.
Elektrycznie składane i podgrzewane lusterka boczne
Elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne (tylne przyciemniane)
Podgrzewane fotele przednie i siedzisko tylnej kanapy
Klimatyzacja automatyczna, dwustrefowa z nawiewem na tylny rząd siedzeń
Multimedialny system rozrywki i łączności „MZD Connect”
Ergonomiczny system sterowania HMI (pokrętło wielofunkcyjne)
Wyświetlacz centralny 7" ze sterowaniem dotykowym (dostępnym w trakcie postoju)
Przestrzenny system nagłośnieniowy Bose (11 głośników w tym 2 niskotonowe), radio cyfrowe (DAB), wejście AUX, 2 porty USB, zestaw głośnomówiący Bluetooth, radioodtwarzacz CD z obsługą MP3/WMA
System nawigacji Mazda
Zdalnie sterowany centralny zamek (pilot)
Zaawansowany system dostępu bez kluczyka (otwieranie/zamykanie za pomocą przycisku na klamce)
Podświetlany schowek przed fotelem pasażera
Skórzana kierownica i gałka dźwigni zmiany biegów
Tapicerka skórzana wariant „True White”
Jest jeszcze kilka innych, mniej istotnych drobiazgów. Jako sensory systemów bezpieczeństwa pracują dwie kamery, laser i trzy czujniki radarowe.