Mazda6 GG LF 2,0+LPG '06 AT

GL / GJ / GH / GG / GY

Postprzez Mr_Bartek » 19 lis 2016, 00:59

WisniaUs napisał(a):tylko skoro amerykanie sa mniej ogarnieci to dlaczego stac ichna wszystko i decyduja o losach świata heheh

Mniej ogarnięci w prowadzeniu auta. Ale czego tu wymagać kiedy w USA około 96% nowych aut posiada skrzynie automatyczne. Przeciętny Europejczyk decyzję o wybraniu danego biegu podejmuje świadomie i wie jakie są tego konsekwencje, gdyż auta ze skrzynią manualną są normą w krajach europejskich. Za to przeciętny Amerykanin, który zdawał prawo jazdy i jeździł całe życie samochodem ze skrzynią automatyczną, możliwe, że już nie. Auta są budowane dla przeciętnych Kowalskich i do czego innego jest przyzwyczajony Herr Schmidt, a do czego innego Mr Smith.

WisniaUs napisał(a):chodzi mi o te skrajne sytuacje w ktorych to wlasnie amerykan cie ochroni i przeżyjesz a europejczyk cie pogrzebie. <spoko>

Nie ma co obwiniać auta. Jak już to pogrzebie kierowca, który zapomniał, że jest w trybie manualnym. ;)
Avatar użytkownika
Koordynator Forum
Koordynator Witryny
 
Od: 7 kwi 2014, 12:44
Posty: 3181 (148/189)
Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07

Postprzez WisniaUs » 19 lis 2016, 01:19

Mr_Bartek napisał(a):Jak już to pogrzebie kierowca, który zapomniał, że jest w trybie manualnym.


Hmm ale to wlasnie o to chodzi aby gościa nie pogrzebać!!! To może na europe nie powinny strzelac poduszki jak w kogoś wjedziesz bo zapomniales zahamować??? Amerykanom niech strzelaja bo oni muszą życ a przecietny europejczyk juz nie. <spoko>

PS.Ok nie brudzmy juz chlopakowi w temacie bo kazdy ma inny punk widzenia z punktu siedzenia <spoko>
WisniaUs
 

Postprzez Marwis » 19 lis 2016, 11:25

Danmazda napisał(a):Jeździłem wieloma markami aut z skrzynią automatyczną i w każdym przy wciśnięciu mocniej pedału gazu automat zniżał bieg. Mazdą w automacie nie miałem okazji, ale jeśli tak jest jak piszesz, to albo coś jest nie tak z tą skrzynią albo japońce dali ciała.

Jesteś pewien że mówisz o trybie manualnym M ?

Mr_Bartek napisał(a):
WisniaUs napisał(a):Aha uważasz że tak powinno być???? i to jest bezpieczniejsze????

Ale po to jest tryb manualny by kierowca, i tylko kierowca, decydował o biegu (oczywiście nie mówię o sytuacjach skrajnych). W trybie automatycznym niech robi jak chce, ale nie po to się wybiera manualny by skrzynia nadal decydowała za kierowcę.

I ja się pod tym podpisuje.
Jesli już wrzucam M to jestem tego świadomy (a przynajmniej powinienem) i nie chciałbym żeby skrzynia wtedy coś mieszała.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2011, 17:59
Posty: 302
Skąd: Gdynia
Auto: M6 GG '06 LF 2.0 AT
była 323f 1,5 LPG '99

Postprzez Danmazda » 19 lis 2016, 13:54

Marwis napisał(a):Jesteś pewien że mówisz o trybie manualnym M ?
Tak, tylko nie pamiętam w BMW E46 czy tak było.
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 19:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez wumpscut » 21 lis 2016, 08:38

Aż z ciekawości sprawdzę jak to u mnie wygląda.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2016, 15:37
Posty: 629 (6/20)
Skąd: Wieleń nad Notecią
Auto: Mazda 6 GH LF-DE 2.0 Dynamic FS5A-EL '09

Postprzez Marwis » 9 sty 2017, 22:11

Z końcem roku okrągła rocznica, 30k zrobione ze mną.
IMG_20161229_164041.jpg


Zauważyłem jednak problem z ogrzewaniem.
Dało mi się we znaki po ostatnim sparaliżowaniu Trójmiasta dawno nie widzianym śniegiem.
Jazda w dużym korku przez ok 0,5h od startu (właściwie przetaczanie się). Automat więc przy takiej jeździe obroty praktycznie podnoszą się ponad 1k obr/min. Silnik już jednak dawno zagrzany, chyba nawet słyszałem wentylator na chłodnicy a do środka leci zimne powietrze. Przegazowanie silnika dopiero poprawia sprawę, na chwilę. Przy wyższych obrotach, ok 2k obr grzanie działa prawidłowo.
Mazdą jeżdżę drugą zimę, jednak poprzedniego roku niczego takiego nie zauważyłem. W tym czasie w obiegu płynu nic się nie zmieniło (wpięty jest parownik LPG i Webasto).
Wie ktoś jaka może przyczyna utrudnionego przepływu przez nagrzewnicę, bo normalne to raczej nie jest?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2011, 17:59
Posty: 302
Skąd: Gdynia
Auto: M6 GG '06 LF 2.0 AT
była 323f 1,5 LPG '99

Postprzez Marwis » 27 lut 2017, 00:13

Ogrzewanie udało mi się przywrócić. Okazało się że mimo iż w zbiorniczku wyrównawczym poziom był ok, to w chłodnicy trochę brakowało. Źle włożony był korek w wyrównawczym i nie zaciągało płynu do chłodnicy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2011, 17:59
Posty: 302
Skąd: Gdynia
Auto: M6 GG '06 LF 2.0 AT
była 323f 1,5 LPG '99

Postprzez Marwis » 1 sty 2018, 22:13

Niewiele się dzieje, kilometry lecą i odpukać bez awarii.
Mazda na święta dostała świeży olej.
Dexelia zmieniła kształt baniek na olej? Teraz mam bardziej kanciastą.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2011, 17:59
Posty: 302
Skąd: Gdynia
Auto: M6 GG '06 LF 2.0 AT
była 323f 1,5 LPG '99

Postprzez Marwis » 30 lis 2019, 12:21

Mazda jeździ, niewiele się dzieje.
W tym roku wpadły nowe hamulce na przód, zestaw ATE. Generalnie zaczęło się od gorącego koła – zaciska nie odbija. Trocha szkoda bo klocki jeszcze nie takie stare ale jednego zdążyło przez to zeżreć.
Okazało się że prowadnica skorodowała, zrobił się taki dziwny pęcherz pod powłoką.
IMG_20190406_133806.jpg


Tarcza z zewnątrz nie wydawała się tragiczna, ale od wewnątrz już znacznie gorzej.
IMG_20190406_133816.jpg

IMG_20190406_140403.jpg


Po złożeniu oczywiście hamowanie znacząco się poprawiło. Taki sam komplet trzeba teraz jeszcze na tył założyć, boję się tylko że będzie dużotrudniej śruby jarzma odkręcić :|
IMG_20190406_152354.jpg


W tym roku kolejny raz pomierzyłem luzy zaworowe, ssące bez zmian (w normie) ale wydechowe już były stanowczo za ciasne – średnio ok 0,15.
Chciałem sam się zabrać za regulację ale pokonała mnie śruba od napinacza. Czytałem że udaję się wyjąć wałki bez luzowania napinacza, ale nie ryzykowałem, bo mogłoby się to skończyć lawetą.
IMG_20190822_140451.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2011, 17:59
Posty: 302
Skąd: Gdynia
Auto: M6 GG '06 LF 2.0 AT
była 323f 1,5 LPG '99

Postprzez Marwis » 30 lip 2020, 20:04

Niecały rok po przednich hamulcach skończyły się tylne. Akurat wypadło to w czasie kiedy nie miałem czasu na wymianę więc jeździłem ze dwa tyg bez okładziny, ale jako że i tak planowałem wymienić tarcze więc nie było szkoda.
Wszedł zestaw Zimmermanna, nowe blaszki, sprężynki i prowadnice:
IMG_20200125_105240.jpg

od zewnątrz nawet nieźle wytoczona :)
IMG_20200125_105252.jpg

Od środka była już tragedia
IMG_20200208_112147.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2011, 17:59
Posty: 302
Skąd: Gdynia
Auto: M6 GG '06 LF 2.0 AT
była 323f 1,5 LPG '99

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy