Strona 1 z 1

Mazda6 GY RF 2003 2.0D by juri

PostNapisane: 22 lut 2015, 23:08
przez jurikiller
Witam.
Wszystko zaczęło się 2 lata temu. Wraz z ojcem szukaliśmy auta dla mnie. Miało to być funkcjonalne kombi ze sportowym charakterem i konieczne z Japonii. Po obejrzeniu kilku lancerów, nissanów zakochałem się w Mazdzie <serduszka> . Wiedziałem już czego szukamy. Skupiliśmy się na Mazdzie 6.
Po obejrzeniu i obdzwonieniu kilku ogłoszeń wybraliśmy jedną, niebieską "Madzie" jak to mówi moja mama :D .
Auto wcześniej jeździło po Niemieckich drogach. Następnie kupił ją pewien syn dla swojej matki wdowy by mogła poruszać się po mieście i okolicy. Okazał się jednak za duża dla niej i trzymała ją w garażu, z myślą o sprzedaży.
Po obejrzeniu auta z ojcem i sprawdzeniu jej w stacji kontroli pojazdów postanowiłem BIORĘ :] .
Po zakupie wymieniłem:
1. rozrząd NTN kompletny,
2. klocki przód i tył BOSH,
3. olej MOTUL 10W40,
4. filtry MAN – komplet,
5. odgrzybienie i nabicie klimatyzacji,
6. wymiana misy olejowej i czyszczenie smoka,
7. konserwacja zawieszenia,
8. sprawdzenie całej elektryki.

Nadkola wyprowadził mój kolega Jacek. Ponadto całe zawieszenie zakonserwowane w bitgumie.
Zdjęcie0738.jpg
Wyprowadzone nadkola, usunięcie rdzy itp
Zdjęcie0739.jpg
WP_000348.jpg
Wszystko czarne, aż miło patrzeć :)

Efekt końcowy tych zabiegów jest taki:
WP_000493.jpg
Nic dodać, nic ująć.
WP_000491.jpg
WP_000490.jpg

Obecnie Madzia sprawuje się <spoko> . Był tylko mały problem z wypadającym 5 biegiem, lecz w Kielcach zregenerowali skrzynię i wszystko śmiga.
Planowane:
1. zregenerowanie felg i przemalowanie na ciemny grafit,
2. wymiana podkładek po wtryskami,
3. zalanie olejem DEXELIA + dodatek NANO ENGEN
4. czyszczenie układu: dolotowego, paliwowego, olejowego,
5. wymiana tłumika,
6. przyciemnienie szyb,
7. wymiana tarcz i klocków,
8. regeneracja świateł + dodatkowe postojowe tył,
9. na pewno coś jeszcze.

Jako pierwsze na warsztat poszły felgi. W zakładach w których pracuję poddałem je zabiegowi piaskowania. Następnie odtłuściłem felgi nitro i pomalowałem podkładem MOTIP. Efekt....
20150220_120344.jpg
Piaskowanie zajęło chłopakom cały dzień.
20150221_151548.jpg
Podkład MOTIP. Mam zdolności plastyczne więc zacieków brak :)

W tym tygodniu pomaluję na grafitowo + lakier bezbarwny. Do nowych felg zamówiłem nowe opony UNIROYAL RAIN SPORT 3.

PostNapisane: 22 lut 2015, 23:17
przez rafałmazda
jurikiller napisał(a):zalanie olejem DEXELIA

lepiej ELF'a zalać, bo to to samo, a tańsze :P evolution sxr 5w30 <oczko> za firmę płacisz sporo więcej, a gdzieś na forum ktoś zrobił porównanie specyfikacji i wyszło to samo <oczko> z konserwacją i blachą się pobawiłeś to nie zgnije <spoko> poczytaj o kąpieli chromów z przednich lamp w krecie <diabełek> wtedy do kompletu zrób coś z chromem na listwie od grill'a i będzie mniód :D a reszta sama Ci przyjdzie do głowy jak inne tematy poprzeglądasz <diabełek> szerokości <spoko>

Re: Mazda6 GY RF 2003 2.0D by juri

PostNapisane: 22 lut 2015, 23:31
przez makmarc
No ładnie się wszystko zapowiada, dobra baza do dalszych zmian :)

Nie byłbym sobą, gdybym tego nie napisał: lampy w czerń przednie!! To tyle :)

Re: Mazda6 GY RF 2003 2.0D by juri

PostNapisane: 23 lut 2015, 21:08
przez pablo33
Ładna Mazda, powodzenia w modzeniu, czyżby kolega z Kraśnika?
Dopisz w opisie miasto <spoko>

Re: Mazda6 GY RF 2003 2.0D by juri

PostNapisane: 23 lut 2015, 22:24
przez xRafalx
Układ wydechowy też jest zakonserwowany bitgumą? :|

Re: Mazda6 GY RF 2003 2.0D by juri

PostNapisane: 23 lut 2015, 22:28
przez makmarc
Na to wygląda, to trochę będzie śmierdziało, ale to najmniejszy z możliwych problemów, gorzej, jak się zapali, sam popełniłem ten błąd i odczekałem ze dwa dni żeby wyschło, ale i tak dymek się unosił, na szczęście jakoś przeszło.

Re: Mazda6 GY RF 2003 2.0D by juri

PostNapisane: 23 lut 2015, 22:32
przez xRafalx
Najlepiej było by to usunąć, bo się zapalić może tak jak piszesz :| A tak poza tym to szerokości i realizacji zamierzonych planów! :)

Re: Mazda6 GY RF 2003 2.0D by juri

PostNapisane: 24 lut 2015, 08:58
przez jurikiller
Tak z Kraśnika ale mieszkam w Puławach/Ułęż.
Układ wydechowy nie jest w bitgumie. Tak zdjęcie wyszło. Kolega Jacek mówił, że wydechu się nie konserwuje. Już 2 lata jest bitgum i się dobrze trzyma. Są niewielkie braki przy amorkach ale to moja wina, na rybach musiałem obetrzeć :D .
Dzisiaj idę odebrać zamówione farby i lakier bezbarwny. Dokończe felgi w sobotę.
Dzwoniłem już za przyciemnianiem szyb i się zdziwiłem, że aż takie kolejki. Średnio się czeka 2-3 tygodnie :| . Sama robota to 3-4 godz. i gotowe.

Re: Mazda6 GY RF 2003 2.0D by juri

PostNapisane: 24 lut 2015, 11:00
przez Nightfall
Bardzo ładny kolor.sam szukałem w takim właśnie kolorze ale trafiła mi się Phantom Blue których na szczęście jest jak na lekarstwo :D co mogę doradzić od siebie <co?>
Tak jak pisał Rafał lampy przód do kreta I nie wiem czy lubisz chrom bo np ja długo wahałem się żeby pomalowac grill w kolor.
no i szukaj lotki na klapę ze światłem stop <serduszka> mi to zajęło dobry rok żeby ją znaleźć <serduszka>
Założyłem tez eibachy obniżające i pełne zadowolenie. Tylko ze mam niebieskie i auto zeszło mi w dół po 2.5 cm z przodu i 4.5 cm z tyłu. .Komfort pozostał wygląd o niebo lepiej i lepiej się prowadzi w zakrętach. Ale założę jeszcze rozporke żeby było jeszcze lepiej.
Możesz też podpatrzeć jak się prezentuje kombi na felgach od rx8 18".
Co do modów wewnątrz to masz szeroki wachlarz w naszych tematach :D
Powodzenia i bezawaryjności <spoko>

PostNapisane: 24 lut 2015, 11:20
przez pablo33
Nightfall napisał(a):lampy przód do kreta

A Ty kiedy lampy do kreta Łukasz :P

Re: Mazda6 GY RF 2003 2.0D by juri

PostNapisane: 24 lut 2015, 11:28
przez Nightfall
Może do maja coś się podziała. Narazie weny nie mam :P

Re: Mazda6 GY RF 2003 2.0D by juri

PostNapisane: 24 lut 2015, 15:07
przez jurikiller
Już patrzyłem na forum jak zreanimować reflektory. Myślę o pomalowaniu ich wewnątrz na czarny połysk. Samą czynność zostawiam na czerwiec, obecnie za krótki dzień <płacze> .
Teraz na weekendzie felgi dokończyć. Co do grila nie wiem jeszcze ale napewno coś wymysle.
Wieczorem wrzuce zdjęcia z wewnątrz. Wymieniłem spalone żarówki w panelu przednim, mieszek, gałkę na sportową i przerobiłem uchwyt telefonu na kom :D . Dla mnie przydatne jak jadę w delegacje czy nawet na trasie do roboty.

PostNapisane: 24 lut 2015, 15:18
przez pablo33
jurikiller napisał(a):Już patrzyłem na forum jak zreanimować reflektory. Myślę o pomalowaniu ich wewnątrz na czarny połysk. Samą czynność zostawiam na czerwiec, obecnie za krótki dzień <płacze>


Ja też będę rozklejał, czyszczenie soczewek, sprawdzenie odbłyśników no i do kreta lub malowanie ale jak piszesz jak będzie cieplej :)

Na spota wpadaj do Lublina :)

Re: Mazda6 GY RF 2003 2.0D by juri

PostNapisane: 24 lut 2015, 19:11
przez jurikiller
Wymieniłem spalone żarówki, nowy mieszek, sportowa gałka zmiany biegów. Nie wiedziałem co zrobić z tym uchwytem na telefon. Na początku go odkręciłem ale ta dziura mnie drażniła. Więc zamontowałem uchwyt na swoją komórkę :] .

Re: Mazda6 GY RF 2003 2.0D by juri

PostNapisane: 24 lut 2015, 19:38
przez rafałmazda
kolejna gała do mnie nie przemawia, ale z drugiej strony jakby przemawiały to chyba źle by o mnie świadczyło hahaha hahaha hahaha

Re: Mazda6 GY RF 2003 2.0D by juri

PostNapisane: 24 lut 2015, 19:38
przez xRafalx
Wszystko ładnie tylko ta gałka jakoś nie pasi mi to tego kompletu :|

Re: Mazda6 GY RF 2003 2.0D by juri

PostNapisane: 24 lut 2015, 19:57
przez jurikiller
Dawno tu mnie nie było, ale pochwale się <faja> . Ogółem dużo się działo...

Madzia trafiła do zaufanych mechaniorów :D .
1. Wymieniono wadliwe podkładki pod wtryskami na zamienniki z mazdaparts + mechaniczne czyszczenie wtrysków,
2. Wymieniono uszczelkę pod pokrywą zaworową na oryginał od mazdy,
3. Czyszczenie układu paliwowego – środek PRO-TEC,
4. Czyszczenie układu olejowego – środek PRO-TEC,
5. Czyszczenie układu dolotowego – środek PRO-TEC,
6. Rozebranie i mechaniczne wyczyszczenie zaworu EGR,
7. Wymiana wszystkich filtrów na BLUE PRINT,
8. Zalanie olejem DEXELIA 10w40,
9. Dodatnie do silnika środka PRO-TEC – Nano Engine Protect & Seal,
10. Wymiana tarcz i klocków – tył,
11. Wymian klocków – przód,
12. Umycie silnika,
13. Odrestaurowane felg – kolor grafit,
14. Nowe opony Uniroyal Rainsport 3 – 205/55R16,
15. Nowe czarne nakrętki montażu kół,
16. Wymiana aluminiowej gałki na oryginalną – tapicer pokrył nową skórą,

I to wszystko w marcu tego roku ;P

Etekt :D przeszedł moje oczekiwania :]
1. Auto ożyło, czuć jak moc wbija w fotel,
2. Nie ma efektu kopcenia auta przy gwałtownym ruszaniu,
3. Dźwięk silnika jest jak w sportowym aucie – słychać przyjemne mruczenie, a przy dodawaniu gazu słychać jak budzi się do życia. Obstawiam, że to za sprawą tego PRO-TEC – Nano Engine,
4. Nie słychać gwizdów turbiny,
5. Nie słychać terkotania jak w dieslu, nawet przy gwałtownej jeździe,
6. Ogółem zrobiłem już 1000 km i autko ZAPIER.... szybko jedzie <diabełek> Jestem w SZOKU jak na auto z 2003 roku. :>

Re: Mazda6 GY RF 2003 2.0D by juri

PostNapisane: 31 mar 2015, 20:52
przez jurikiller
W kwietniu planowane jest:

1. Wymiana kluczyka na scyzoryk,
2. Wymiana ramek tablic bo są paskudne,
3. Pranie tapicerki,
4. Wszystko zależy od pogody, chodzi o światła przednie rozebranie i przemalowanie na czarno.

Ogółem jest jeszcze kilka pomysłów ;P

PostNapisane: 31 mar 2015, 21:25
przez WisniaUs
jurikiller napisał(a):światła przednie rozebranie i przemalowanie na czarno.


Tego sie nie maluje!!!!!! <spoko> ;)

PostNapisane: 31 mar 2015, 23:31
przez matthies
masz już upatrzony jakiś scyzor?