Strona 1 z 7

Mazda6 GY RF-5C 2004

PostNapisane: 11 gru 2014, 20:41
przez radar88
DSCF4276.JPG


Witam ponownie, tym razem poszerzam grono M6-ek.

Więc od początku.Autka szukaliśmy już dłuższą chwilę, miało być coś spod znaku Mazdy no i trafiło na M6. Pojechaliśmy 3dni temu oglądać pięknego Włocha (Myszków) do małych poprawek lakierniczych....To co ujrzałem wprawiło mnie prawie w drgawki i dostałem prawie apopleksji...Załamałem się troszkę, ponieważ myślałem, że mój budżet jest chyba za mały i tylko takie szroty będą.Auto wyglądało jak by wyciągnięto je ze złomu, po powodzi i jeździł nim rolnik...
Ale nie poddałem się tak szybko i postanowiłem, że jeszcze poszukam, no i znalazłem nawet nie daleko...stwierdziłem nie zaszkodzi, jak coś to tylko LPG stracę i tyle.
Miało być kombi....no i jest, ja chciałem kilka drobiazgów ważnych dla mnie no i prawie wszystkie są. Wczoraj wykonałem telefon do miłego pana z pod Olkusza (dokładnie Podlipie) i umówiliśmy się na przyjazd i oględziny pojazdu, spełniał prawie wszystkie wymagania prócz tego że nie ma haka :( Hak zaraz będę szukał. Pan z którym rozmawiałem przez telefon opowiedział sporo rzeczy o samochodzie i nawet powiedział, że owszem auto miało kolizję i jest naprawione...Pomyślałem że skoro przez telefon mówi o takich rzeczach to chyba nic nie będzie ukrywał. Godzina umówiona, wsiedliśmy w Xedosa, butla pod korek i jazda na oględziny. Dojechaliśmy na miejsce i zacząłem oglądać może nasze przyszłe autko. Zobaczyłem wygląd zewnętrzny i wewnętrzny noooo i byłem bardzo miło zaskoczony. środek naprawdę czysty, blachy nie pogniecione, nie pouszkadzane (perełka nie jest ale nowe też nie jest) Oglądaliśmy chyba z godzinę, zajrzałem gdzie się dało, jeszcze konsultacja z Januszem (janusz626) co gdzie mam zajrzeć, co patrzeć i na co. Moja narzeczona stwierdziła że bierzemy bo jej się podoba i to bardzo, nie powiem mnie też się spodobała. Więc decyzja podjęta, mała negocjacja, umowa i dom. Stacja, prawie pod korek i do domku. Jestem bardzo miło zaskoczony pracą silnika jak i jego spalaniem w trasie, praktycznie wielkie G autko spaliło a średnio jechałem 120KM/h.
Do autka dostałem również książkę serwisową i wychodzi na to że przebieg jest autentyczny, więc tym bardziej jestem zadowolony. W komplecie 2 OE klucze + OE piloty, opony 16 zimowe na stali.

Specyfikacja:
Rok produkcji:
2004
Pojemność silnika:
1998 cm3
Moc:
100,00KW 136KM
Paliwo:
ON
Ilość siedzeń:
5
Napęd na koła:
napęd przedni
Rodzaj skrzyni biegów:
Manualna 5 stopni

Wyposażenie:
– Tapicerka pół skórzana
– Elektrycznie ustawiany fotel kierowcy
– Stalowe felgi 16
– Anti-Lock Braking System – ABS
– Elektryczne szyby 4x
– Elektrycznie ustawiane lusterka + podgrzewanie
– Centralny zamek z kluczyka + pilot
– Cruise Main – Tempomat
– Wspomaganie kierownicy
– Klimatyzacja
– Airbag kierowca + pasażer + słupki ....w sumie 8 jaśków
– Cup holder
– Roleta bagażnika
– Xenon fabryczny + spryskiwacze
– Webasto
– Podgrzewane Fotele
– Audio BOSE
– Sprytne zabezpieczenie odcięcia zapłonu ;)
i pewnie o czymś zapomniałem ;)

Co do zrobienia:
– Wymiana oleju oraz filtra
– Oczyszczenie smoka olejowego
– Wymiana tylnych tarcz + klocki
– Naprawa hamulca pomocniczego
– Przegrzebanie zawieszenia i eliminacja tego co już kuleje (jak się coś znajdzie)
– Naprawa progu prawego tył (dziura :( )
– Rozrząd i to dość szybko.
– Rejestracja i opłaty
– Wymiana żarówek pod rejestracją
– Trzeba sprawdzić matę grzewczą kierowcy
– Pewnie jakieś felgi ale to na wiosnę ;)

Zdjęcia: słaba jakość bo ciemno, obiecuję jutro wrzucę zdjęcia robione za dnia ;)
DSCF4269.JPG
DSCF4270.JPG
DSCF4271.JPG
DSCF4272.JPG
DSCF4273.JPG
DSCF4274.JPG


I nowe Foty za dnia ;)
DSCF4275.JPG
DSCF4277.JPG
DSCF4278.JPG
DSCF4279.JPG
DSCF4280.JPG
DSCF4281.JPG
DSCF4282.JPG
DSCF4283.JPG
DSCF4285.JPG

PostNapisane: 11 gru 2014, 20:52
przez Paweł
Gratuluję udanego polowania. Podoba mi się tapicerka – ostatnio polubiłem takie połączenie skóry i materiału. Tablice z warszawskiej Pragi?

P.S. Masz chyba błąd w tytule ;).

PostNapisane: 11 gru 2014, 21:41
przez Bartg
Miał błąd ale czujne sokole oko czujnego jak ważka moderatora wychwyciło ;)

To czekamy na lepsze zdjęcia a temat ląduje z kredytem w dziale M6 ;)

PostNapisane: 11 gru 2014, 21:47
przez rafałmazda
no i ładna <spoko> ciekawe czy moja do tylu km dolata <lol>
radar88 napisał(a):w sumie 8 jaśków

co to to nie :P Mazda 6, poduszek 6 :D 1xkierowca, 1xpasażer, 2xfotele i 2xkurtyny <oczko> szerokości <spoko> czekam na więcej zdjęć :D

Re: Mazda6 GY RF-5C 2004

PostNapisane: 11 gru 2014, 21:56
przez Beny
Gratulacje nabytku,jak po przesiadce z X9 :)
Nie mogłeś wracać przez Chrzanów :> jakiegoś spota byśmy zrobili.

Re: Mazda6 GY RF-5C 2004

PostNapisane: 11 gru 2014, 22:01
przez deejay27
No nieźle , nieźle widzę się dzieje :) Bezawaryjności życzę .Teraz chłopaki z działu szóstek będą mieli złotą rączkę od swapów. Zaraz jakiś patent na dpf i dwumasę się znajdzie:)Kamil wywal tego klekota wstawiaj Kl:)

PostNapisane: 11 gru 2014, 22:02
przez bieski
Tam nie ma DPF.

PostNapisane: 11 gru 2014, 22:03
przez radar88
Co do jaśków to się upewnię ;)

Na spota i tak bym nie mógł podjechać, ponieważ moja pani śpieszyła się do pracy, wróciliśmy o 17 a 18:10 już musiała wyjść z domu, także nici.

Przesiadka z X9 na M6....noooo różnica kolosalna, nie powiem że nie. Jestem na chwilę obecną b.zadowolonym gorzej z wydatkami, bo już podliczam i pomału mi włosy dęba stają.
deejay27 napisał(a):No nieźle , nieźle widzę się dzieje :) Bezawaryjności życzę .Teraz chłopaki z działu szóstek będą mieli złotą rączkę od swapów. Zaraz jakiś patent na dpf i dwumasę się znajdzie:)Kamil wywal tego klekota wstawiaj Kl:)


To autko nie ma jeszcze DPF, dwumasę tak... Nie nie KL stoi w garażu i na wiosnę będę sobie jeździł bordową do majami po bułeczki ;)

PostNapisane: 11 gru 2014, 22:04
przez bieski
radar88 napisał(a):Do autka dostałem również książkę serwisową i wychodzi na to że przebieg jest autentyczny,

Sprawdz sobie kiedys w ASO, ale nie w DSR tylko w naprawach gwarancyjnych. Większość M ma tam wpisy.

Dopisano Cz, 11 gru 2014, 22:05:

radar88 napisał(a):Co do jaśków to się upewnię ;)

No możesz liczyć kurtyny jako cztery sztuki, w końcu każda dwa okna chroni :P

PostNapisane: 11 gru 2014, 22:07
przez radar88
Dobra pany, gdzie kupię w miarę sensowny rozrząd za w miarę dobre pieniądze. Hak znalazłem i nie jest źle, olej i filtr to kupię sobie na miejscu. Tarcze pewnie też z klockami, muszę tylko zobaczyć czy linka nie odbija czy coś nie teges z zaciskami.

PostNapisane: 11 gru 2014, 22:23
przez bieski
radar88 napisał(a):Dobra pany, gdzie kupię w miarę sensowny rozrząd za w miarę dobre pieniądze.

No niestety rozrząd tylko ori :P Nie baw się z zamienniki.

Re: Mazda6 GY RF-5C 2004

PostNapisane: 12 gru 2014, 00:27
przez DamianSzatan666
Panie, niedługo chyba podjadę do Ciebie obejrzeć :D
Ładny salon firmowy Ci się na podwórku robi <jupi> Pisz do mazdy o zniżki na części i serwis.
Xedy są Twoimi zabawkami, M6- rodzinne, to teraz mx-5 Lilce do zabawy:P


Do MPV rozrząd kosztował mnie 1200zł na ori częściach+ 200 czy 250zł wymiana.

PostNapisane: 12 gru 2014, 00:32
przez radar88
Znalazłem rozrząd za 600 więc i chyba na niego się zdecyduję, jeszcze do ASO zajrzę ale nie oczekuję fajerwerków. Bordowa zostaje bo to oczywiste, czarna zostaje ale dla teściów, a czarna M6 autko rodzinne na co dzień. Lista zakupów już zrobiona, teraz tylko wszystko zakupić i działać póki ciepło.

PostNapisane: 12 gru 2014, 00:58
przez bieski
radar88 napisał(a):Znalazłem rozrząd za 600

Pokaż ten rozrząd..... Czuje jakieś conti + gmb :>

PostNapisane: 12 gru 2014, 01:32
przez radar88
Albo ten:
http://allegro.pl/rozrzad-pompa-wody-ma ... 16557.html

Bądź ten:
http://allegro.pl/rozrzad-pompa-mazda-6 ... 97083.html


Minimum czego bym szukał to Gates :) Taki mam w czarnej X9 i nie narzekam.

Dopisano 11 gru 2014 23:36:

Jeszcze może ten: http://allegro.pl/rozrzad-pompa-gmb-wod ... 63085.html

GMB to taka słaba marka ?? Montowałem pompy do serii K i dość wytrzymałe.

PostNapisane: 12 gru 2014, 01:38
przez bieski
Niestety to nie jest benzyna ;)
Rozrząd musi być oryginał niestety.... Przejrzyj sobie wątek o rozrządzie w dziale diesla, pojawiają się nieraz zdjęcia pasków ori i zamienników po pewnych przebiegach.

PostNapisane: 12 gru 2014, 01:40
przez Paweł
Ile procent nieoryginalnych pasków/pomp się zrywa?

PostNapisane: 12 gru 2014, 01:40
przez radar88
Ok jedyny zamiennik z tego co widzę po aukcjach to tylko pompa, reszta to OE czyż nie ?? Zobaczę i poczytam, nie mówię nie, lecz nawet jak rozrząd by mi miał starczyć na okres gwarancji czyli 2 lata to i tak go pewnie wymienię.

PostNapisane: 12 gru 2014, 01:43
przez bieski
Paweł napisał(a):Ile procent nieoryginalnych pasków/pomp się zrywa?

Akurat dość ciężko odpowiedzieć na to pytanie :P
Jak się zrywa to jest to nieoryginalny pasek. Oryginalnego jeszcze nie widziałem zerwanego.
Co do pompy to się nie wypowiadam. Jaksa tylko narzekał na zamienniki że ciekną albo się zacierają.
Mi akurat było szkoda kasy na testy...

PostNapisane: 12 gru 2014, 01:49
przez radar88
Wszystko rozumiem, lecz nie wydam 1600-1800 na rozrząd(same graty).
Obstawmy że części które zakupię , mają gwarancji 2 lata, jeżeli coś się stanie wcześniej, to gość odpowiada za swój produkt, czyli jeżeli uszkodzi mi silnik to on niestety będzie zmuszony ponieść koszty.
Robiłem teraz serię K na OE rozrządzie z paskiem SUN, też niby nie OE ale swoje musi wytrzymać. Gates, sam producent gwarantuje 60tyś na swój produkt. Dla mnie 60tyś to ok 3lat jazdy czyli i tak kolejna wymiana jak by nie patrzeć ;) Auto nie jest za milion ;) Jeżeli założę OE pasek z rolkami i pompą GMB (kiedyś bardzo polecana przez użytkowników) myślę że 3 lata pośmigam. Zgodzisz się ze mną, czy jestem w błędzie ??