Strona 1 z 23

Mazda6 GY RF5C 2004 |AERO|TITANIUM GREY|17"str.16| by ASIA M6 & Vasat

PostNapisane: 22 paź 2014, 12:50
przez MIRAS M6
W końcu i ja zdecydowałem się zameldować w tym dziale z moją córką Mazda 6.

Mazda 6 (ponoć wersja Impression)
Rok prod. 2004
Przebieg 195 000 ( + 100 000 w pamięci co wyszło 1 miesiąc po zakupie).
Silnik 2.0 RF5C CITD 136KM
Typ kombi
Kolor Titanium

Wyposażenie :

-6 X AIR BAG
-ABS
-Klimatronic
-DSC
-4 X El. szyby
-Tempomat
-Audio Bose
-Wielofunkcyjna kierownica
-Centralny zamek
-Wspomaganie kierownicy
-Elektryczne i podgrzew. lusterka
-Komputer pokładowy
-Immobiliser
-elektryczna regulacja fotela kierowcy
-podgrzewane przednie fotele
-tapicerka półskóra
-xenon
-szyberdach elektryczny
-pakiet aero
Wymieniłem już :
-tarcze hamulcowe komplet (brembo)
-klocki hamulcowe komplet (brembo)
-uszczelkę pod głowicą wraz ze wszystkimi elementami przy tej czynności(gumki zaworów,podkładki pod wtryskami itp.)
-kompletne sprzęgło lukas
-opony letnie Uniroyal Rain Sport 3 205/55/16
-zawór EGR
-2 wahacze przednie prawa strona + końcówka górnego
-olej Castrol EDGE 5W/30 Turbo Diesel
-płyn układu chłodzenia Dynagel
-płyn hamulcowy SELENIA


Po modyfikacjach dzisiaj mazda posiada czarną folię na tylnych szybach,żarniki xenon HB4 w przednich halogenach a po ich zamontowaniu zmieniony dolot do intercoolera,dodatkowe oświetlenie postojowe w tylnej klapie wszystko na ledach cree,światła cofania też led cree,postojówki przednie led cree,oswietlenie tablicy rejestracyjnej led W5W. Pozostałe modyfikacje widoczne na zdjęciach. W najbliższych planach do wymiany chłodnica klimy,usunięcie usterki EGR-u nie zawsze się pojawiającej, 2 wtryski paliwa (pierwszy i drugi),podgrzewanie lewego lusterka oraz montaż listw progowych led z laserowo wycinanym MAZDA 6.

PostNapisane: 22 paź 2014, 12:52
przez Bartg
Witamy w dziale Nasze Mazdy :) Pakiet AERO to najlepsze co może się GY przytrafić :)

Re: Mazda6 GY RF5C 2004 + AERO

PostNapisane: 22 paź 2014, 13:09
przez MIRAS M6
Długo borykałem się z problemem zmiany dolotu do intercoolera i pól roku jeżdziłem z dziurami w zaślepkach a halogeny czekały na montaż.Aż w końcu kolega mnie zdołował stwierdzeniem że wygłąda to tragicznie i wspólnie podjęliśmy się tego wyzwania.Póki co dojechałem do Niemiec i z turbiną nic się nie dzieje.

Re: Mazda6 GY RF5C 2004 + AERO

PostNapisane: 22 paź 2014, 15:19
przez makmarc
Pakiecik Aero daje jej zupełnie inny wygląd, bez niego to nie to samo :) widzę logo w drzwiach jak i u mnie :) powodzenia z doprowadzeniem do stanu perfekcji <faja>

Re: Mazda6 GY RF5C 2004 + AERO

PostNapisane: 22 paź 2014, 15:47
przez Kozub
Fajna furka :) Możesz napisać coś więcej o zmianie dolotu do IC? ja mam podobny problem ze światłami dziennymi, chociaż połowa tego wkładu to u mnie siatka, ale zawsze można by było coś przekonstruować, żeby było jeszcze lepiej :D

Re: Mazda6 GY RF5C 2004 + AERO

PostNapisane: 22 paź 2014, 18:29
przez Nightfall
Fajna maszyna <spoko> Miałem okazje rzucić okiem na ostatnim zlocie :D Fajny ten pakiecik a najlepsza lotka na którą choruje :P Poszukuje jednak jak na razie bez rezultatów ze światłem stop <faja> Zycze powodzenia i radosci z ujeżdzania <jupi>

PostNapisane: 22 paź 2014, 18:33
przez Mr_Bartek
Mazda piękna, jednak do pełni szczęścia pasowałaby mi większa felga. :P

PostNapisane: 22 paź 2014, 18:44
przez matthies
nie 8, a 6 airbagów ;)
ładna GY, daj foty po tych zmianach o których piszesz. Jestem zaskoczony półskórami, rewelacyjna sprawa. Te dokładeczki metalowe na progi sam dokładałeś czy były?

PostNapisane: 22 paź 2014, 18:44
przez MIRAS M6
Kozub napisał(a):Możesz napisać coś więcej o zmianie dolotu do IC? ja mam podobny problem ze światłami dziennymi, chociaż połowa tego wkładu to u mnie siatka, ale zawsze można by było coś przekonstruować, żeby było jeszcze lepiej :D

Kozub nie wiem czy u Ciebie to zadziała bo widzę że masz przedni zderzak Ori i ostatnio przyglądałem się takiej jak Twoja na parkingu w Rzeszy bo widziałem że ma z przodu halogeny w zderzaku Ori ale to była poliftowa RF7J.Faszysta miał Ori zaślepki z miejscem na halogen i reszta to właśnie była czarna siatka.Żeby zmienić dolot w RF5C czy w RF7J do IC montując pakiet Aero jest z tym trochę zabawy i ja przynajmniej podchodziłem do tematu 3 razu i dopiero za trzecim razem wyszło ( tak myślę na tą chwilę ) bo to się okaże po kilku tysiącach czy nie siada turbina z powodu zbyt małej dawki zimnego powietrza na dolocie do IC.U mnie co prawda żeby się to stało ryzyko jest małe bo robię 850km do pracy i z pracy drugie tyle non-stop po autostradzie i silnik ani turbina nie jest pałowana.Jedynie gdzie turbina potrzebuje trochę więcej chłodziwa to A-72 pomiędzy Hofem a Chemnitz.Do przeróbki użyłem profili pcv w kształcie litery U oraz opalarki którą je podgrzewałem i formowałem ciepły profil tak aby przejść za tyłem halogenu który prawie styka się z IC.No może nie dosłownie bo jest tam około 4cm przerwy do lameli ale to jest właśnie jedyne miejsce gdzie robi się gardło na dolocie.Powietrze wdmuchiwane jest u mnie ze środkowej dolnej kraty tunelem z profilu o przekroju 100mm na 100mm i doprowadzone jest to wszystko do obciętej kierownicy wlotu do IC ale j/w jest gardło za plecami halogenu.Myślę że siła podmuchu i tak wciśnie tyle zimnego ile trzeba bo zabrałem na to 1/3 dolnej kratki.

Dopisano 22 paź 2014, 18:49:

matthies napisał(a):nie 8, a 6 airbagów ;)
Te dokładeczki metalowe na progi sam dokładałeś czy były?

Dokładki były ori.Widziałem ostatnio w Heilbronnie identyczną jak moja ale bez AERO ale też Impression i widziałem że ma też takie metalowe wkłady w nakładkach na progi.ale je będę je wyciągał i w to miejsce przyjdą listwy led o których pisałem wcześniej.

PostNapisane: 22 paź 2014, 19:00
przez matthies
chętnie odkupię jeśli są w przyzwoitym stanie :)

PostNapisane: 22 paź 2014, 19:07
przez MIRAS M6
matthies napisał(a):chętnie odkupię jeśli są w przyzwoitym stanie :)

Nie ma problemu.Postaram się je wyjąć bez uszczerbku bo są igła.Jak przyjdą moje to dam znać bo obecnie jestem w Rzeszy.

Re: Mazda6 GY RF5C 2004 + AERO

PostNapisane: 22 paź 2014, 19:07
przez rafałmazda
bardzo ładna :D i ten pakiet <serduszka> szkoda, że nie spotkaliśmy się teraz na zlocie :( ale mam nadzieję do zobaczenia na kolejnym, bo chętnie bym obejrzał na żywo :P szerokości <spoko>

PostNapisane: 22 paź 2014, 19:17
przez matthies
MIRAS M6 napisał(a):Nie ma problemu

to czekam na info <spoko>

PostNapisane: 22 paź 2014, 19:25
przez MIRAS M6
rafalmazda6 napisał(a):bardzo ładna :D i ten pakiet <serduszka> szkoda, że nie spotkaliśmy się teraz na zlocie :( ale mam nadzieję do zobaczenia na kolejnym, bo chętnie bym obejrzał na żywo :P szerokości <spoko>

Cudem udało mi się zgrać przyjazd do Polski na zlot w Czaplinku i dokoktować kilka dni urlopu żeby zabrać się z rodziną po zlocie do Darłowa skąd pochodzą pierwsze dwie fotki na kamieniach przy samej plaży.Jak wyglądałem w Czaplinku to wie Nightfall bo widzieliśmy się tam ( po prostu jak idź mi stąd ).36h bez snu wyszło mi wjeżdżając na lotnisko Czaplinek bo zacząłem w Bremen do Stuttgartu na rozładunek powrót na baze do Bad Wimpfen szybki przepakunek maneli z ciężarówki do Mazdy i wio do Opola a tam kolejny przepakunek maneli i dopakowanie rodziny i wio na zlot a gdzie tu jeszcze udział w konkurencjach.Byłem bezsilny wobec zmęczenia.Ale myślę że na którymś na pewno się spotkamy.Potrzebował bym jak najszybciej plan zlotów na 2015 żeby zgrać znowu coś z weekendem majowym bo muszę zaplanować urlop już w styczniu.

PostNapisane: 22 paź 2014, 19:27
przez rafałmazda
MIRAS M6 napisał(a):plan zlotów na 2015

pod koniec tego roku powinien się pojawić <oczko>

PostNapisane: 22 paź 2014, 19:31
przez MIRAS M6
rafalmazda6 napisał(a):
MIRAS M6 napisał(a):plan zlotów na 2015

pod koniec tego roku powinien się pojawić <oczko>

Czekam ze zniecierpliwieniem.Jakbym coś przeoczył a jak tylko się ukaże to proszę o natychmiastowe info nawet na PW.

Re: Mazda6 GY RF5C 2004 + AERO

PostNapisane: 24 paź 2014, 13:36
przez Danmazda
Kombi w tym pakiecie wygląda super <spoko> Bezawaryjności i szerokości :)

PostNapisane: 24 paź 2014, 14:57
przez MIRAS M6
danmazda napisał(a):Kombi w tym pakiecie wygląda super <spoko> Bezawaryjności i szerokości :)

Wielkie dzięki za wszystkie pozytywy.To motywuje.

Re: Mazda6 GY RF5C 2004 + AERO

PostNapisane: 24 paź 2014, 21:05
przez Siwy_Płock
Bardzo ładna Mazda :D Pakiet Aero robi robote :D

Re: Mazda6 GY RF5C 2004 + AERO

PostNapisane: 3 gru 2014, 13:00
przez MIRAS M6
No i Madzi wczoraj pomiędzy Crailsheim a Heilbronnem pyknęło 200 000 ( oczywiście 100 000 ) jest cały czas w pamięci ale ja za 18 miesięcy ( 60 000km )użytkowania muszę przełamać mit że RF5C jest najbardziej awaryjnym silnikiem. Z czystym sumieniem obalam tą tezę i stwierdzam że w RF5C jest jednak japońska niezawodność. Uszczelki pod głowicą nie traktuję jako awarii tylko zużycie jej podczas normalnej eksploatacji. Silnik dostaje od 18 miesięcy Castrol EDGE Turbo Diesel 5W/30 i nie mam żadnych ubytków pomiędzy wymianami a co za tym idzie że silnik ma się całkiem dobrze przy tym przebiegu skoro nie potrzebuje dolewki. Przed zlotem w Czaplinku zalałem silnik,skrzynię biegów i układ wspomagania MILITEC-1 a 2 miesiące temu po trzykrotnym czyszczeniu układu zasilania dodatkiem firmy STP do paliwa z zastosowaniem w regularnych odstępach 4000km zalałem również MILITEC-1 do paliwa. I tu spore ale pozytywne zdziwienie – po raz kolejny zużycie paliwa 5,4l/100km przy średniej prędkości z komputera 128km/h i temperaturze otoczenia -2st uważam za rewelację w stosunku do 6,5 6,8/100km przed zastosowaniem MILITEC-1 do paliwa. Chciałbym zaznaczyć że MILITEC tylko oryginał z Pabianic od jedynego importera oryginału na Polskę.