Mazda6 GY RF-7J 2007 by KOZUB

GL / GJ / GH / GG / GY

Postprzez Kozub » 15 lip 2014, 16:36

Witam forumowiczów!

W końcu nadszedł czas żeby pochwalić się moim autkiem. To mój drugi samochód i druga Mazda:) Pierwsza była Mazda 323F BJ, 2.0 DITD, 2003, teraz przyszedł czas na Mazdę 6 GY1 RF-7J 143 KM, 2007.

DANE TECHNICZNE:
Marka/model: Mazda 6 GY1
Typ nadwozia: Kombi
Rok produkcji: 2007
Pojemność silnika: 1999 ccm
Silnik: 2.0. MZR-CD 143 KM
Skrzynia biegów manualna 6ścio stopniowa
Przebieg przy zakupie: 196 000 km

WYPOSAŻENIE:
-4 poduszki powietrzne + kurtyny
-4 elektryczne szyby
-przyciemniane szyby
-centralny zamek
-immobiliser
-czujnik deszczu
-czujnik zmierzchy
-halogeny
– światła do jazdy dziennej podłączone pod czujnik zmierzchu
-reflektory ksenonowe
-spryskiwacze reflektorów
-tempomat
-kierownica skórzana, wielofunkcyjna
-skórzana tapicerka
-regulacja kierownicy w dwóch płaszczyznach
-wspomaganie kierownicy
-podłokietnik z przodu i z tyłu
-nagłośnienie BOSE + zmieniarka 6CD
-climatronic
-podgrzewane siedzenia
-DSC, ABS z EBD, TCS
-2 x elektryczne i podgrzewane lusterka w kolorze nadwozia
-system ISOFIX
-komputer pokładowy
-dzielona tylna kanapa
-parktronic tył i przód
-hak holowniczy (odkręcany)
-felgi aluminiowe Mazda 16” lato + felgi aluminiowe Mazda 16” zima
-system Parrot
-otwieranie i zamykanie szyb z kluczyka

A oto zdjęcia mojej Madzi:)
1.jpg
10.jpg
9.jpg
8.jpg
7.jpg
Kolor zderzaka na żywo jest taki jak reszty samochodu – cały lakier jest oryginalny, tylko przy takim filtrze tak śmiesznie wychodzi :)
6.jpg
5.jpg
4.jpg
3.jpg
2.jpg
Ostatnio edytowano 23 sie 2015, 11:39 przez Kozub, łącznie edytowano 3 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2013, 13:59
Posty: 110
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda 6 GY1, 2.0. MZR-CD 143 KM, 2007.

Wcześniej – Mazda 323F BJ, 2.0. DTID, 16V, 2003.

Postprzez xRafalx » 15 lip 2014, 20:08

Bardzo ładne auto choć HDR przesadzony :D ogólnie super <czarodziej>
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 11:37
Posty: 3599 (51/69)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez rafałmazda » 15 lip 2014, 21:33

a idź pan z takim filtrem :P ona sama w sobie jest ładna <spoko> z poduszkami jest tak, że albo 6 albo 4 + kurtyny <oczko> szerokości i przyjemności z jazdy <oczko> jakieś mody są planowane czy tak jak fabryka dała? :D
Bayerische Motoren Werke ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 mar 2012, 19:49
Posty: 4579 (57/137)
Skąd: Płock
Auto: Jest
E39

Była:

A6 C6 3.0 TDI '09
Mazda3 BK LF
Mazda6 GG RF-5C

Postprzez darocz » 15 lip 2014, 22:20

Piękna sztuka :) :) :)
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2012, 19:03
Posty: 59
Auto: Mazda 6 1.8 120KM 2002r.

Postprzez Grzesiunio » 15 lip 2014, 22:29

Gratki :)
Bardzo ładny egzemplarz, oby się dobrze sprawowała :)
Mazda 6 Sakata 1.8 16V 120KM Comfort
Logo Mazda- i jest jazda :]
Mazda to nie tylko samochód- to filozofia i styl życia :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2014, 23:28
Posty: 200 (0/5)
Skąd: Cork/ Łódź
Auto: Mazda6 GG L8 '06 Sakata 1.8 16V Comfort

Postprzez Celin » 16 lip 2014, 01:04

Fajne zdjęcia, choć ten grill na ostatnim zdjęciu kole w oko ;P
Przednie lampy oryginał czy malowane? Bo w HDR ciężko rozróżnić, czy to oryginalne przyciemnienie czy nie.
rafalmazda6 napisał(a):z poduszkami jest tak, że albo 6 albo 4 + kurtyny
ubiegłeś mnie <faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2012, 12:48
Posty: 568
Skąd: Legionowo
Auto: Mazda 5 2.0 SPORT benzyna, 2010, CW LF

Postprzez brodaM6 » 16 lip 2014, 06:28

Polifty maja czarne lampy :P ,szerokość .
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez Kozub » 16 lip 2014, 13:56

Dzięki wielkie za komentarze :) Z poduszkami pewnie się pomyliłem, tak to jest jak się próbuje coś zrozumieć z niemieckich papierów bez znajomości języka hehe. Lampki są oczywiście oryginalne, pofiltowe z czarnym wnętrzem, a co do modów to mam zamiar jeździć w takiej wersji jaką mam teraz (no może zmienię tylko tą dłuuugą antenę :)). Za filtr na zdjęciach też przepraszam, w ramach pokuty, przy lepszej pogodzie porobię trochę zdjęć bez filtra i też powrzucam.

Jest jeszcze jedna rzecz, która mnie zastanawia w tym samochodzie – w zderzaku są zamontowane halogeny, które moim zdaniem są lampami do jazdy dziennej (chyba, że są halogeny na ledach), bo przecież są tutaj też halogeny zespolone w reflektorze. Ale jakie lampy by to nie były to w żaden sposób nie potrafię ich załączyć. Czy ktoś ma coś takiego albo się zetknął z takimi światełkami i wie jak się je uruchamia?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2013, 13:59
Posty: 110
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda 6 GY1, 2.0. MZR-CD 143 KM, 2007.

Wcześniej – Mazda 323F BJ, 2.0. DTID, 16V, 2003.

Postprzez xRafalx » 16 lip 2014, 14:21

Kozub napisał(a):Dzięki wielkie za komentarze :) Z poduszkami pewnie się pomyliłem, tak to jest jak się próbuje coś zrozumieć z niemieckich papierów bez znajomości języka hehe. Lampki są oczywiście oryginalne, pofiltowe z czarnym wnętrzem, a co do modów to mam zamiar jeździć w takiej wersji jaką mam teraz (no może zmienię tylko tą dłuuugą antenę :)). Za filtr na zdjęciach też przepraszam, w ramach pokuty, przy lepszej pogodzie porobię trochę zdjęć bez filtra i też powrzucam.

Jest jeszcze jedna rzecz, która mnie zastanawia w tym samochodzie – w zderzaku są zamontowane halogeny, które moim zdaniem są lampami do jazdy dziennej (chyba, że są halogeny na ledach), bo przecież są tutaj też halogeny zespolone w reflektorze. Ale jakie lampy by to nie były to w żaden sposób nie potrafię ich załączyć. Czy ktoś ma coś takiego albo się zetknął z takimi światełkami i wie jak się je uruchamia?


Najprawdopodobniej te światła przerobione są na dzienne. Albo masz przekaźnik który sam Ci to odpala a jeśli nie to w lewej manetce tam gdzie masz włączenie świateł mijania masz 2 przełącznik do świateł przeciwmgielnych i on pewnie odpowiada za nie gdy przekrecisz go do samej góry, powinny się zapalić jeśli sa podpięte do fabrycznej instalacji, no chyba ze masz jakiś przełącznik koło pokrętła regulacji podświetlania deski po lewej stronie zrobiony :)
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 11:37
Posty: 3599 (51/69)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez Kozub » 16 lip 2014, 14:33

No i właśnie tutaj jest problem, że żadna kombinacja na manetce nie pozwala na ich zapalenie – próbowałem na wszystkie sposoby, czy to na włączonym czy wyłączonym silniku. Myślałem też, że może będą się zapalać przy położeniu manetki na off albo w pozycji auto z wykorzystaniem czujnika zmierzchu ale nic z tego heh. No i niestety nie ma też u mnie żadnego magicznego guziczka hehe. Chyba pozostaje mi jedynie wejście pod samochód i po kablach szukanie jak to jest podpięte, ale to pewnie zrobię w łikend jak będzie więcej czasu :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2013, 13:59
Posty: 110
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda 6 GY1, 2.0. MZR-CD 143 KM, 2007.

Wcześniej – Mazda 323F BJ, 2.0. DTID, 16V, 2003.

Postprzez xRafalx » 16 lip 2014, 15:06

Przełączanie tego przełącznika nic nie daje?
Załączniki
a4.jpg
Zdjęcie zapożyczone z allegro
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 11:37
Posty: 3599 (51/69)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez Kozub » 16 lip 2014, 15:21

Ja mam u siebie nieco inny przełącznik – w położeniu nr 2 mam rysunek tyko jednej lampy – przełączając go 1 raz włączam przednie halogeny zespolone w reflektorze, natomiast obracając drugi raz załączam tylne przeciwmgielne. Po drugim obrocie przełącznik wraca automatycznie do położenia 1, ale z tego co wiem tak w maździe jest – żeby wyłączyć tylne przeciwmgłowe kolejny raz muszę przekręcić przełącznik na pozycję nr 2 i wtedy lampa się wyłącza. Moim zdaniem manetka działa u mnie tak jak w mazdach z halogenami zespolonymi w reflektorze, natomiast dokładka w zderzaku jest taka jak do reflektorów bez halogenów hehe. W łikend wszystko posprawdzam po kablach i napiszę czy znalazłem rozwiązanie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2013, 13:59
Posty: 110
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda 6 GY1, 2.0. MZR-CD 143 KM, 2007.

Wcześniej – Mazda 323F BJ, 2.0. DTID, 16V, 2003.

Postprzez Konrad_SK » 16 lip 2014, 16:46

Witamy Rude Śląską.
Oby tylko Mazda zbyt szybko nie pokryła się rudą, fajna sztuka podoba mi się :)
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2013, 01:33
Posty: 169
Skąd: Katowice
Auto: M6 GY 147KM

Postprzez rafałmazda » 16 lip 2014, 17:41

Kozub napisał(a):Jest jeszcze jedna rzecz, która mnie zastanawia w tym samochodzie – w zderzaku są zamontowane halogeny, które moim zdaniem są lampami do jazdy dziennej (chyba, że są halogeny na ledach), bo przecież są tutaj też halogeny zespolone w reflektorze. Ale jakie lampy by to nie były to w żaden sposób nie potrafię ich załączyć. Czy ktoś ma coś takiego albo się zetknął z takimi światełkami i wie jak się je uruchamia?

sorki za głupie pytanie, ale może podłączone są dzienne, a po prostu bezpiecznik padł? :P
Bayerische Motoren Werke ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 mar 2012, 19:49
Posty: 4579 (57/137)
Skąd: Płock
Auto: Jest
E39

Była:

A6 C6 3.0 TDI '09
Mazda3 BK LF
Mazda6 GG RF-5C

Postprzez NIEBO! » 16 lip 2014, 19:31

Moim zdaniem ktoś dołożył dzienne i albo źle podpiął, albo padł moduł od dziennych, albo go ktoś zdemontował. Tak jak mówisz musisz iść po nitce do ....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2013, 22:47
Posty: 685 (4/8)
Skąd: Poznań
Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Jest skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 2.3l 16V 166KM SportWagon 220V :)

Postprzez sheller80 » 16 lip 2014, 19:41

Ładna sztuka ale zdjecia nieco przesadzone :(
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2014, 12:59
Posty: 266 (0/3)
Skąd: Łańcut / Podkarpacie
Auto: Mazda 6 GY 2006r RF7J

Postprzez Kozub » 18 lip 2014, 16:54

Było trochę czasu żeby popatrzeć w te kabelki ale dalej przegrywam z Madzią :)

Bezpieczniki sprawdziłem na samym początku, zacząłem od pozycji nr 13 na schemacie, później sprawdzałem też wszystkie te, które były powpinane w pozycje "SPARE", bo szczerze mówiąc nie wiem, który bezpiecznik miał by za takie dokładki odpowiadać. Jeżeli ktoś wie do którego bezpiecznika miały by być podpięte, chętnie przyjmę każdą informacje. Co do modułu świateł to znalazłem go pod zegarami ale kompletnie się nie znam na tym więc tylko "na oko" sprawdziłem ale wygląda na to, że żaden kabel nie jest wypięty. Pytanie jak wygląda moduł świateł dziennych i gdzie go szukać ? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2013, 13:59
Posty: 110
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda 6 GY1, 2.0. MZR-CD 143 KM, 2007.

Wcześniej – Mazda 323F BJ, 2.0. DTID, 16V, 2003.

Postprzez xRafalx » 18 lip 2014, 18:02

Kozub napisał(a):Było trochę czasu żeby popatrzeć w te kabelki ale dalej przegrywam z Madzią :)

Bezpieczniki sprawdziłem na samym początku, zacząłem od pozycji nr 13 na schemacie, później sprawdzałem też wszystkie te, które były powpinane w pozycje "SPARE", bo szczerze mówiąc nie wiem, który bezpiecznik miał by za takie dokładki odpowiadać. Jeżeli ktoś wie do którego bezpiecznika miały by być podpięte, chętnie przyjmę każdą informacje. Co do modułu świateł to znalazłem go pod zegarami ale kompletnie się nie znam na tym więc tylko "na oko" sprawdziłem ale wygląda na to, że żaden kabel nie jest wypięty. Pytanie jak wygląda moduł świateł dziennych i gdzie go szukać ? :)


Z tego co wiem to M6 w tych latach nie była wyposażona w światła dzienne, więc musiał ktoś dołożyć swój moduł i żarówki, a moduł wygląda mniej więcej tak-zwykle wchodzą 3 kable w wychodzą 2 wtyczki lub 4 kable :)
Załączniki
philips-drl4-podlaczenie-elektryczne.jpg
zapożyczone z google
modul-do-swiatel-dziennych-led.jpg
zapożyczone z google
62815888.jpg
zapożyczone z google
4230_1.jpg
zapożyczone z google
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 11:37
Posty: 3599 (51/69)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez bartes76 » 18 lip 2014, 23:43

Witam.

Mam taką samą :) ładna Madzia.
Co do dod światełek – zastanawiałbym się nad ich zdjęciem – lewe przesłania wlot powietrza na intercooler (chyba, że ktoś go przerobił, w co wątpię) – czy to dobrze dla dolotu powietrza? Zastanowiłbym się.

Też myślałem w swojej nad podobnymi dziennymi, ale fakt zainstalowania tam chłodnicy dolotu przeważył nad zostawieniem tego jak jest.

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2011, 11:34
Posty: 106 (0/2)
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mazda 6 GY 2.0D 143KM 2006 oraz Corsa 1.4 Pb 100 KM 2013

Postprzez Kozub » 19 lip 2014, 11:00

Nie za bardzo rozumiem dlaczego miałbym ściągać te światełka – po pierwsze takie wkłady są oryginalnie zakładane przez Mazdę do typu B, a po drugie w oryginalnym zderzaku z typu A też ten fagment zderzaka jest zabudowany plastikowym wkładem ze srebrnym obramowaniem (który pewnie masz u siebie) i z tego co kojarzę, to ten wkład też jest pełny.

Co do modułu świateł dziennych – dzięki wielkie za pomoc!

Czy dobrze kojarzę, że powinien być wpięty gdzieś przed zintegrowanym modułem świateł i wycieraczek? Tzn, powinien być dopięty gdzieś do tej czarnej wtyczki z 16toma pinami? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2013, 13:59
Posty: 110
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda 6 GY1, 2.0. MZR-CD 143 KM, 2007.

Wcześniej – Mazda 323F BJ, 2.0. DTID, 16V, 2003.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy