Mazda6 GY RF 2003r. 2.0 MZR-CD 136KM

Witam wszystkich.
Moja historia z Mazdą ,co prawda krótka wygląda następująco.
Tym razem samochód zakupiony z wyboru ,a nie jak czasami bywało z przypadku.Mazdę szukałem jakieś 3 miechy (ciężko coś w kraju kupić nie zajechanego).
Po oględzinach około 20 sztuk -może więcej,trafiła się moja i to praktycznie pod domem,
w komisie Auto-Baks w Krk.(bynajmniej nie jest to reklama),plusem było to ,że samochód sprowadzony z Włoch dokładnie z Rzymu,i przez to samochód pod względem możliwej korozji wręcz idealny.
Aby jednak nie było tak pięknie samochód miał kilka usterek z którymi się liczyłem i wiedziałem ,że są do ogarnięcia,dzięki czemu udało mi się zbić cenę do wręcz śmiesznej jak na ten egzemplarz ( nie było łatwo ale się udało).
Po zakupie w listopadzie 2013
– bieganina po urzędach(samochód nie zarejestrowany w kraju)więc trochę tego było.
– wymiana kompletnego rozrządu,płyny,filtry,olej
Z biegiem czasu eliminowanie usterek:
-roleta bagażnika ( po rozebraniu i wtopieniu sprężyny działa jak nowa),
-nie działające światła wstecznego- wymiana czujnika
-nie działająca zmieniarka CD- i tu rozbiórka całego panelu środkowego,wypięcie całości z kostek,czyszczenie i się pofarciło zmieniarka zaskoczyła (koszt 0 + chwila wolnego),
– migająca kontrolka SRS ( kod 19)– i tu się obawiałem ,że nie będzie tak cukierkowo,ale co się okazało po ściągnięciu kierownicy i taśmy ,tak samo jak w przypadku zmieniarki,gdzieś po prostu nie stykało,po rozpięciu czyszczeniu i po złożeniu problem wyeliminowany ( koszt 0 +chwila wolnego),
-wymiana popalonych żarówek (postojowe,oświetlenie tablicy tył,stop w klapie,przeciwmgłowy tył).
A teraz dodatki z mojej strony:
-zakup drugiego kompletu alufelg + 4 opony zimówki,
-renowacja alufelg na których zakupiony został samochód,
-zakup nowych gumowych i welurowych dywaników,
-malowanie zacisków hamulcowych
-konserwacja podwozia,profili zamkniętych oraz wszystkich drzwi,
-lakierowanie tył:błotnik lewy(nie cały)oraz zderzak tył-po tygodniu od zakupu ktoś mnie przerysował na parkingu i spier..., teść ma zakład napraw powypadkowych i lakiernię ,a więc
-i różne pierdoły ....
W planach:
-dołożenie trochę mocy (chip)
Wyposażenie:
– 6xAirbag
– System nagłośnienia BOSE
– Zmieniarka 6CD
– Skórzana tapicerka
– Podgrzewane fotele
– Sterowanie radia w kierownicy
– Tempomat
– Klima
– 4el. szyby
– El. sterowane i podgrzewane lusterka
– Centralny zamek z pilotem
– Wspomaganie kierownicy
– Komputer pokładowy
– Xenon + spryskiwacze
– Webasto
– System DSC
– Przyciemnione szyby
Moja historia z Mazdą ,co prawda krótka wygląda następująco.
Tym razem samochód zakupiony z wyboru ,a nie jak czasami bywało z przypadku.Mazdę szukałem jakieś 3 miechy (ciężko coś w kraju kupić nie zajechanego).
Po oględzinach około 20 sztuk -może więcej,trafiła się moja i to praktycznie pod domem,
w komisie Auto-Baks w Krk.(bynajmniej nie jest to reklama),plusem było to ,że samochód sprowadzony z Włoch dokładnie z Rzymu,i przez to samochód pod względem możliwej korozji wręcz idealny.
Aby jednak nie było tak pięknie samochód miał kilka usterek z którymi się liczyłem i wiedziałem ,że są do ogarnięcia,dzięki czemu udało mi się zbić cenę do wręcz śmiesznej jak na ten egzemplarz ( nie było łatwo ale się udało).
Po zakupie w listopadzie 2013
– bieganina po urzędach(samochód nie zarejestrowany w kraju)więc trochę tego było.
– wymiana kompletnego rozrządu,płyny,filtry,olej
Z biegiem czasu eliminowanie usterek:
-roleta bagażnika ( po rozebraniu i wtopieniu sprężyny działa jak nowa),
-nie działające światła wstecznego- wymiana czujnika
-nie działająca zmieniarka CD- i tu rozbiórka całego panelu środkowego,wypięcie całości z kostek,czyszczenie i się pofarciło zmieniarka zaskoczyła (koszt 0 + chwila wolnego),
– migająca kontrolka SRS ( kod 19)– i tu się obawiałem ,że nie będzie tak cukierkowo,ale co się okazało po ściągnięciu kierownicy i taśmy ,tak samo jak w przypadku zmieniarki,gdzieś po prostu nie stykało,po rozpięciu czyszczeniu i po złożeniu problem wyeliminowany ( koszt 0 +chwila wolnego),
-wymiana popalonych żarówek (postojowe,oświetlenie tablicy tył,stop w klapie,przeciwmgłowy tył).
A teraz dodatki z mojej strony:
-zakup drugiego kompletu alufelg + 4 opony zimówki,
-renowacja alufelg na których zakupiony został samochód,
-zakup nowych gumowych i welurowych dywaników,
-malowanie zacisków hamulcowych
-konserwacja podwozia,profili zamkniętych oraz wszystkich drzwi,
-lakierowanie tył:błotnik lewy(nie cały)oraz zderzak tył-po tygodniu od zakupu ktoś mnie przerysował na parkingu i spier..., teść ma zakład napraw powypadkowych i lakiernię ,a więc

-i różne pierdoły ....
W planach:
-dołożenie trochę mocy (chip)
Wyposażenie:
– 6xAirbag
– System nagłośnienia BOSE
– Zmieniarka 6CD
– Skórzana tapicerka
– Podgrzewane fotele
– Sterowanie radia w kierownicy
– Tempomat
– Klima
– 4el. szyby
– El. sterowane i podgrzewane lusterka
– Centralny zamek z pilotem
– Wspomaganie kierownicy
– Komputer pokładowy
– Xenon + spryskiwacze
– Webasto
– System DSC
– Przyciemnione szyby