Mazda6 GG RF ’05 CiTD 2.0 121 KM, AERO, Eibach, DOTZ
Witam !
Szczęśliwym posiadaczem Mazdy stałem się 8 maja zeszłego roku. Auto ściągnąłem z pomocą kolegi, który zajmuje się handlem autami i ich sprowadzaniem. Wyjechaliśmy do krainy majonezu płynącą , czyli do Holandii. Rozglądałem się głównie za Toyotą Avensis lub Hondą Accord. Na trzecim planie była Mazda 6. Koniecznie miała być benzyna 2.0 z automatyczną klimatyzacją. Jeśli chodzi o Avensis, to głównie były kombi, D4D, a mnie interesowała jedynie benzyna 2.0 w przypadku Toyoty, jakby nie było silniki owiane już legendą Ponieważ nie było żadnej, zacząłem rozglądać się za Hondą, ale na dwa dni poszukiwań trafiliśmy tylko bodajże na dwie sztuki, a i też nie za ciekawe. Drugiego dnia moją uwagę przykuła Mazda 6 i tak oto zaczęła się moja przygodą z tą marką. Podsumowując, pojechałem głównie po Toyotę, ewentualnie Hondę, a kupiłem Mazdę Miała być benzyna a kupiłem diesla Z perspektywy czasu mogę śmiało powiedzieć, że dziś jakbym miał kupić kolejne auto, to byłaby to Mazda 6, tylko nowszy model.
Silnik
• Pojemność: 1998 ccm,
• Moc: 88 kW (121 KM)
• Paliwo: diesel
• Spalanie:
W trakcie powrotu z Holandii do Polski, wyciągnął ~195 km/h, przy tym silniku jak się nie mylę to max więc jest dobrze.
Nadwozie
• Hatchback
• Kolor: Strato Blue Mica
• Data produkcji: 2005
Wyposażenie
• 6-biegowa skrzynia
• 6x Airbag
• tempomat
• ABS
• wspomaganie kierownicy
• kierownica wielofunkcyjna skórzana
• alufelgi Mazda 16” (dwa komplety opon Goodyear lato + zima 205/55/R16)
• automatyczna klimatyzacja
• centralny zamek
• komputer pokładowy
• elektryczne szyby
• elektryczne lusterka
• podgrzewane lusterka
• immobiliser
• system ISOFIX
• hak holowniczy (już zdemontowany )
Naprawy, obsługa/eksploatacja
• Maj 2012 – przegląd techniczny, jako że auto dopiero sprowadzone.
• Listopad 2012 – nowy komplet opon na zimę 205/55/R16 91H GOODYEAR ULTRA GRIP 8, przegląd i smarowanie zacisków tył u Jaksa.
• Kwiecień 2013 – naprawa układu EDC (uszkodzony układ sterowania IMRC błąd P2009), czyszczenie smoka olejowego, wymiana paska wielowypustowego u Jaksa.
• Maj 2013 – nowy komplet opon na lato 205/55/R16 GOODYEAR EFFICIENTGRIP PERFORMANCE.
• Czerwiec 2013 – uszczelnienie klimatyzacji, uzupełnienie czynnika, naprawa ogranicznika tylnych prawych drzwi.
• Lipiec 2013 – nowe łożysko lewe przód na SKF, nowe tarcze hamulcowe przód.
• Sierpień 2013 – naprawa wyświetlacza schowka, nowe tarcze hamulcowe i klocki ATE na tył.
• Październik 2013 – nowy akumulator Bosch Silver S4 95Ah 830A.
• Luty 2014 – nowe wycieraczki Denso.
• Marzec 2014 – nowe dywaniki welurowe (tylny dywanik łączony).
• Kwiecień 2014 – przegląd okresowy u Jaksa: wymiana oleju na Elf 5W30, wymiana filtru oleju, paliwa i powietrza.
• Lipiec 2014 – odrdzewianie i smarowanie zamka klapy bagażnika, wymiana listew w drzwiach tylnych (używane odrestaurowane), nowe łożysko prawe przód.
• Wrzesień 2014 – usunięcie rdzy z tylnych błotników, z progów, z rantów maski (okolice uszczelki na całej długości), ze wszystkich drzwi (ranty), malowanie osłonek lusterek i wszystkich odrdzewianych elementów.
• Styczeń 2015 – nowy pasek wielorowkowy wraz z rolkami (Jaksa).
• Luty 2015 – nowy pasek rozrządu wraz z rolkami i pompą wody. Przegląd okresowy u Jaksa: wymiana filtrów oleju i paliwa, wymiana oleju na Dexelia 5W30. Nowa przednia szyba (po przygodzie z kamykiem).
• Maj 2015 – nowy filtr kabinowy Knetch węglowy.
• Czerwice 2015 – usunięcie rdzy z osłon kielichów amortyzatorów wraz z ich pomalowaniem na czarno.
Modyfikacje
• Maj 2013 – wyprowadzenie USB do schowka nad wyświetlaczem.
• Czerwiec 2013 – oklejenie konsoli centralnej folią 3M DI-NOC czarny carbon, oklejenie listwy na grillu oraz znaczka przód.
• Lipiec 2013 – przyciemnienie szyby [przód 70, tył 35], malowanie zacisków na niebiesko.
• Wrzesień 2013 – wymiana tylnych nadkoli na plastikowe.
• Październik 2013 – instalacja taśm LED w bagażniku, malowanie przednich świateł na czarno.
• Luty 2014 – instalacja siłowników maski Sokie Tech.
• Marzec 2014 – przerobienie kluczyka na scyzoryk.
• Kwiecień 2014 – nowe felgi aluminiowe 16" Dotz Shift Shine.
• Maj 2014 – wymiana grilla na wersję Atenza.
• Lipiec 2014 – oświetlenie powitalne w nogach przód, demontaż haka, oświetlenie LED.
• Wrzesień 2014 – montaż pakietu AERO (zderzak przód, progi, zderzak tył) plus malowanie, dodatkowo malowanie pokrywy zaworów pod kolor nadwozia.
• Maj 2015 – nowe nakrętki kute aluminiowe D1 Spec Blue Hex 1.5.
• Czerwiec 2015 – demontaż listew ozdobnych.
Plany
• zabezpieczenie antykorozyjne podwozia,
• regeneracja felg na kolor grafit połysk,
• zmiana tapicerki na skóra i welur (niebieski),
• wymiana wydechu na dwururkę,
• i na koniec ale może niekoniecznie na końcu – remapping.
Tutaj jeszcze prawie nieskalna modyfikacjami
Z pakietem AERO
Szczęśliwym posiadaczem Mazdy stałem się 8 maja zeszłego roku. Auto ściągnąłem z pomocą kolegi, który zajmuje się handlem autami i ich sprowadzaniem. Wyjechaliśmy do krainy majonezu płynącą , czyli do Holandii. Rozglądałem się głównie za Toyotą Avensis lub Hondą Accord. Na trzecim planie była Mazda 6. Koniecznie miała być benzyna 2.0 z automatyczną klimatyzacją. Jeśli chodzi o Avensis, to głównie były kombi, D4D, a mnie interesowała jedynie benzyna 2.0 w przypadku Toyoty, jakby nie było silniki owiane już legendą Ponieważ nie było żadnej, zacząłem rozglądać się za Hondą, ale na dwa dni poszukiwań trafiliśmy tylko bodajże na dwie sztuki, a i też nie za ciekawe. Drugiego dnia moją uwagę przykuła Mazda 6 i tak oto zaczęła się moja przygodą z tą marką. Podsumowując, pojechałem głównie po Toyotę, ewentualnie Hondę, a kupiłem Mazdę Miała być benzyna a kupiłem diesla Z perspektywy czasu mogę śmiało powiedzieć, że dziś jakbym miał kupić kolejne auto, to byłaby to Mazda 6, tylko nowszy model.
Silnik
• Pojemność: 1998 ccm,
• Moc: 88 kW (121 KM)
• Paliwo: diesel
• Spalanie:
W trakcie powrotu z Holandii do Polski, wyciągnął ~195 km/h, przy tym silniku jak się nie mylę to max więc jest dobrze.
Nadwozie
• Hatchback
• Kolor: Strato Blue Mica
• Data produkcji: 2005
Wyposażenie
• 6-biegowa skrzynia
• 6x Airbag
• tempomat
• ABS
• wspomaganie kierownicy
• kierownica wielofunkcyjna skórzana
• alufelgi Mazda 16” (dwa komplety opon Goodyear lato + zima 205/55/R16)
• automatyczna klimatyzacja
• centralny zamek
• komputer pokładowy
• elektryczne szyby
• elektryczne lusterka
• podgrzewane lusterka
• immobiliser
• system ISOFIX
• hak holowniczy (już zdemontowany )
Naprawy, obsługa/eksploatacja
• Maj 2012 – przegląd techniczny, jako że auto dopiero sprowadzone.
• Listopad 2012 – nowy komplet opon na zimę 205/55/R16 91H GOODYEAR ULTRA GRIP 8, przegląd i smarowanie zacisków tył u Jaksa.
• Kwiecień 2013 – naprawa układu EDC (uszkodzony układ sterowania IMRC błąd P2009), czyszczenie smoka olejowego, wymiana paska wielowypustowego u Jaksa.
• Maj 2013 – nowy komplet opon na lato 205/55/R16 GOODYEAR EFFICIENTGRIP PERFORMANCE.
• Czerwiec 2013 – uszczelnienie klimatyzacji, uzupełnienie czynnika, naprawa ogranicznika tylnych prawych drzwi.
• Lipiec 2013 – nowe łożysko lewe przód na SKF, nowe tarcze hamulcowe przód.
• Sierpień 2013 – naprawa wyświetlacza schowka, nowe tarcze hamulcowe i klocki ATE na tył.
• Październik 2013 – nowy akumulator Bosch Silver S4 95Ah 830A.
• Luty 2014 – nowe wycieraczki Denso.
• Marzec 2014 – nowe dywaniki welurowe (tylny dywanik łączony).
• Kwiecień 2014 – przegląd okresowy u Jaksa: wymiana oleju na Elf 5W30, wymiana filtru oleju, paliwa i powietrza.
• Lipiec 2014 – odrdzewianie i smarowanie zamka klapy bagażnika, wymiana listew w drzwiach tylnych (używane odrestaurowane), nowe łożysko prawe przód.
• Wrzesień 2014 – usunięcie rdzy z tylnych błotników, z progów, z rantów maski (okolice uszczelki na całej długości), ze wszystkich drzwi (ranty), malowanie osłonek lusterek i wszystkich odrdzewianych elementów.
• Styczeń 2015 – nowy pasek wielorowkowy wraz z rolkami (Jaksa).
• Luty 2015 – nowy pasek rozrządu wraz z rolkami i pompą wody. Przegląd okresowy u Jaksa: wymiana filtrów oleju i paliwa, wymiana oleju na Dexelia 5W30. Nowa przednia szyba (po przygodzie z kamykiem).
• Maj 2015 – nowy filtr kabinowy Knetch węglowy.
• Czerwice 2015 – usunięcie rdzy z osłon kielichów amortyzatorów wraz z ich pomalowaniem na czarno.
Modyfikacje
• Maj 2013 – wyprowadzenie USB do schowka nad wyświetlaczem.
• Czerwiec 2013 – oklejenie konsoli centralnej folią 3M DI-NOC czarny carbon, oklejenie listwy na grillu oraz znaczka przód.
• Lipiec 2013 – przyciemnienie szyby [przód 70, tył 35], malowanie zacisków na niebiesko.
• Wrzesień 2013 – wymiana tylnych nadkoli na plastikowe.
• Październik 2013 – instalacja taśm LED w bagażniku, malowanie przednich świateł na czarno.
• Luty 2014 – instalacja siłowników maski Sokie Tech.
• Marzec 2014 – przerobienie kluczyka na scyzoryk.
• Kwiecień 2014 – nowe felgi aluminiowe 16" Dotz Shift Shine.
• Maj 2014 – wymiana grilla na wersję Atenza.
• Lipiec 2014 – oświetlenie powitalne w nogach przód, demontaż haka, oświetlenie LED.
• Wrzesień 2014 – montaż pakietu AERO (zderzak przód, progi, zderzak tył) plus malowanie, dodatkowo malowanie pokrywy zaworów pod kolor nadwozia.
• Maj 2015 – nowe nakrętki kute aluminiowe D1 Spec Blue Hex 1.5.
• Czerwiec 2015 – demontaż listew ozdobnych.
Plany
• zabezpieczenie antykorozyjne podwozia,
• regeneracja felg na kolor grafit połysk,
• zmiana tapicerki na skóra i welur (niebieski),
• wymiana wydechu na dwururkę,
• i na koniec ale może niekoniecznie na końcu – remapping.
Tutaj jeszcze prawie nieskalna modyfikacjami
Z pakietem AERO
Ostatnio edytowano 23 cze 2015, 23:13 przez Celin, łącznie edytowano 36 razy
- Od: 21 maja 2012, 12:48
- Posty: 568
- Skąd: Legionowo
- Auto: Mazda 5 2.0 SPORT benzyna, 2010, CW LF
Do czego są wtyczki (lokalizacja w tunelu centralnym pod ręcznym).
Poprzedni właściciel zbezcześcił Madzię poprzez montaż uchwytu na telefon. Strasznie to ustrojstwo mnie drażniło, więc je wywaliłem, niestety pozostała dziura . Czy ktoś wie jak się tego pozbyć, a raczej jak dokonuje się wymiany tego elementu i jak się on nazywa? Szukałem, szukałem i nic nie znalazłem.
Poprzedni właściciel zbezcześcił Madzię poprzez montaż uchwytu na telefon. Strasznie to ustrojstwo mnie drażniło, więc je wywaliłem, niestety pozostała dziura . Czy ktoś wie jak się tego pozbyć, a raczej jak dokonuje się wymiany tego elementu i jak się on nazywa? Szukałem, szukałem i nic nie znalazłem.
Ostatnio edytowano 13 wrz 2014, 00:10 przez Celin, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 21 maja 2012, 12:48
- Posty: 568
- Skąd: Legionowo
- Auto: Mazda 5 2.0 SPORT benzyna, 2010, CW LF
nie wiem czy te wtyczki nie są przypadkiem do podgrzewania foteli.
Boczek natomiast hmmm... sam też nie wiem jak się nazywa, może ktoś bardziej obcykany się wypowie, niemniej jeżeli dalej będzie problem, to po prostu podjedź na jakiś szrot i sobie wybierz od Panów kolekcjonerów
Boczek natomiast hmmm... sam też nie wiem jak się nazywa, może ktoś bardziej obcykany się wypowie, niemniej jeżeli dalej będzie problem, to po prostu podjedź na jakiś szrot i sobie wybierz od Panów kolekcjonerów
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
Trzeba było naprawić jeden ogranicznik w tylnych drzwiach, bo ciągle po plecach obrywałem jak fotelik wsadzam. Szykuje się też wymiana łożyska bo już mocno je słychać i czuć. W przyszłym tygodnie zaciski dostaną niebieski kolor
- Od: 21 maja 2012, 12:48
- Posty: 568
- Skąd: Legionowo
- Auto: Mazda 5 2.0 SPORT benzyna, 2010, CW LF
U mnie po zdjęciu uchwytu na telefon (tylko, że zamontowanego fabrycznie) też pozostała identyczna dziura. Poradziłem sobie z tym tak, że wkręciłem tę śrubkę, którą uchwyt był przykręcony i nałożyłem na nią osłonkę, która fabrycznie zasłaniała śrubkę efekt taki, że dziury nie ma, tylko delikatnie wybrzuszenie od śrubki a wygląda to tak:
dokładnie, zrobić kuku można szybko, a efekty potem są jak widać. Ja niestety chyba stary uchwyt wywaliłem bo był mi zbędny, ale może śrubka gdzieś się wala. Niestety jak się przyjrzysz dobrze, to "fachowiec" potrzebował aż dwóch podejść, aby ten trefny uchwyt założyć, czyli mam dwie dziury Ale trudno, z czasem jakoś sobie poradzę z tym felernym paskudztwem.
EDIT:
Łożysko wymienione na SKF
Do tego wymienione tarcza hamulcowe przednie, bo stare były już skorodowane. Madzia zabrana z jednego serwisu i od razu wstawiona do drugiego W końcu słonko zaczyna prażyć, to i szyby trzeba z deczka przydymić, zwłaszcza, że maluch z tyłu jeździ. Wrzucę fotki w wolnej chwili, jak tylko odbiorę auto z przyciemniania.
EDIT:
Łożysko wymienione na SKF
Do tego wymienione tarcza hamulcowe przednie, bo stare były już skorodowane. Madzia zabrana z jednego serwisu i od razu wstawiona do drugiego W końcu słonko zaczyna prażyć, to i szyby trzeba z deczka przydymić, zwłaszcza, że maluch z tyłu jeździ. Wrzucę fotki w wolnej chwili, jak tylko odbiorę auto z przyciemniania.
- Od: 21 maja 2012, 12:48
- Posty: 568
- Skąd: Legionowo
- Auto: Mazda 5 2.0 SPORT benzyna, 2010, CW LF
I tak i nie teoretycznie z tego co wiem, to przyciemniać może tylko i wyłącznie producent, ale z drugiej strony minimalna przepuszczalność bocznych przednich to 70. Pewnie zależy na kogo się trafi. No i też nie do końca ufałbym temu 70, jest to raczej wielkość poglądowa. Może być 72 a może być 67
Foty będą, tylko nie wiem dokładnie kiedy, bo wyjeżdżam i będzie krucho z zasięgiem netu.
Foty będą, tylko nie wiem dokładnie kiedy, bo wyjeżdżam i będzie krucho z zasięgiem netu.
- Od: 21 maja 2012, 12:48
- Posty: 568
- Skąd: Legionowo
- Auto: Mazda 5 2.0 SPORT benzyna, 2010, CW LF
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości