Szczęśliwym posiadaczem Mazdy stałem się 8 maja zeszłego roku. Auto ściągnąłem z pomocą kolegi, który zajmuje się handlem autami i ich sprowadzaniem. Wyjechaliśmy do krainy majonezu płynącą
Silnik
• Pojemność: 1998 ccm,
• Moc: 88 kW (121 KM)
• Paliwo: diesel
• Spalanie:

W trakcie powrotu z Holandii do Polski, wyciągnął ~195 km/h, przy tym silniku jak się nie mylę to max
Nadwozie
• Hatchback
• Kolor: Strato Blue Mica
• Data produkcji: 2005
Wyposażenie
• 6-biegowa skrzynia
• 6x Airbag
• tempomat
• ABS
• wspomaganie kierownicy
• kierownica wielofunkcyjna skórzana
• alufelgi Mazda 16” (dwa komplety opon Goodyear lato + zima 205/55/R16)
• automatyczna klimatyzacja
• centralny zamek
• komputer pokładowy
• elektryczne szyby
• elektryczne lusterka
• podgrzewane lusterka
• immobiliser
• system ISOFIX
• hak holowniczy (już zdemontowany
Naprawy, obsługa/eksploatacja
• Maj 2012 – przegląd techniczny, jako że auto dopiero sprowadzone.
• Listopad 2012 – nowy komplet opon na zimę 205/55/R16 91H GOODYEAR ULTRA GRIP 8, przegląd i smarowanie zacisków tył u Jaksa.
• Kwiecień 2013 – naprawa układu EDC (uszkodzony układ sterowania IMRC błąd P2009), czyszczenie smoka olejowego, wymiana paska wielowypustowego u Jaksa.
• Maj 2013 – nowy komplet opon na lato 205/55/R16 GOODYEAR EFFICIENTGRIP PERFORMANCE.
• Czerwiec 2013 – uszczelnienie klimatyzacji, uzupełnienie czynnika, naprawa ogranicznika tylnych prawych drzwi.
• Lipiec 2013 – nowe łożysko lewe przód na SKF, nowe tarcze hamulcowe przód.
• Sierpień 2013 – naprawa wyświetlacza schowka, nowe tarcze hamulcowe i klocki ATE na tył.
• Październik 2013 – nowy akumulator Bosch Silver S4 95Ah 830A.
• Luty 2014 – nowe wycieraczki Denso.
• Marzec 2014 – nowe dywaniki welurowe (tylny dywanik łączony).
• Kwiecień 2014 – przegląd okresowy u Jaksa: wymiana oleju na Elf 5W30, wymiana filtru oleju, paliwa i powietrza.
• Lipiec 2014 – odrdzewianie i smarowanie zamka klapy bagażnika, wymiana listew w drzwiach tylnych (używane odrestaurowane), nowe łożysko prawe przód.
• Wrzesień 2014 – usunięcie rdzy z tylnych błotników, z progów, z rantów maski (okolice uszczelki na całej długości), ze wszystkich drzwi (ranty), malowanie osłonek lusterek i wszystkich odrdzewianych elementów.
• Styczeń 2015 – nowy pasek wielorowkowy wraz z rolkami (Jaksa).
• Luty 2015 – nowy pasek rozrządu wraz z rolkami i pompą wody. Przegląd okresowy u Jaksa: wymiana filtrów oleju i paliwa, wymiana oleju na Dexelia 5W30. Nowa przednia szyba (po przygodzie z kamykiem).
• Maj 2015 – nowy filtr kabinowy Knetch węglowy.
• Czerwice 2015 – usunięcie rdzy z osłon kielichów amortyzatorów wraz z ich pomalowaniem na czarno.
Modyfikacje
• Maj 2013 – wyprowadzenie USB do schowka nad wyświetlaczem.
• Czerwiec 2013 – oklejenie konsoli centralnej folią 3M DI-NOC czarny carbon, oklejenie listwy na grillu oraz znaczka przód.
• Lipiec 2013 – przyciemnienie szyby [przód 70, tył 35], malowanie zacisków na niebiesko.
• Wrzesień 2013 – wymiana tylnych nadkoli na plastikowe.
• Październik 2013 – instalacja taśm LED w bagażniku, malowanie przednich świateł na czarno.
• Luty 2014 – instalacja siłowników maski Sokie Tech.
• Marzec 2014 – przerobienie kluczyka na scyzoryk.
• Kwiecień 2014 – nowe felgi aluminiowe 16" Dotz Shift Shine.
• Maj 2014 – wymiana grilla na wersję Atenza.
• Lipiec 2014 – oświetlenie powitalne w nogach przód, demontaż haka, oświetlenie LED.
• Wrzesień 2014 – montaż pakietu AERO (zderzak przód, progi, zderzak tył) plus malowanie, dodatkowo malowanie pokrywy zaworów pod kolor nadwozia.
• Maj 2015 – nowe nakrętki kute aluminiowe D1 Spec Blue Hex 1.5.
• Czerwiec 2015 – demontaż listew ozdobnych.
Plany
• zabezpieczenie antykorozyjne podwozia,
• regeneracja felg na kolor grafit połysk,
• zmiana tapicerki na skóra i welur (niebieski),
• wymiana wydechu na dwururkę,
• i na koniec ale może niekoniecznie na końcu – remapping.
Tutaj jeszcze prawie nieskalna modyfikacjami
Z pakietem AERO