Strona 1 z 4

Mazda6 GG L3 '04 122KW

PostNapisane: 3 maja 2013, 21:01
przez PLaster
Witam
To już trzecia (pomijając 1/3 GD z F2T) Mazda w naszym posiadaniu. Tym razem 6 GG w wersji liftback i najmocniejszym w tamtejszym czasie silnikiem L3. Została zakupiona kilka dni temu i już w moich rękach pokonała blisko 1tyś km.
Auto świeżo sprowadzone do polski z Danii, gdzie miało dwóch właścicieli. Z racji na tamtejsze warunki klimatyczne zostało tam zakonserwowane podwozie w 2011r. (jest dokumentacja papierowa i zdjęciowa). Oglądając organoleptycznie konserwacja wygląda względnie dobrze, niemniej jednak wolną chwilą letniego dnia naniosę małe poprawki. Przebieg 134 kkm znikomy jak na swój wiek i wierząc Duńskiej biurokracji wydaje się być autentyczny co potwierdza wpis na stronie tamtejszego wydziału komunikacji. Jak na rozmiar kół i profil opon zawieszenie także potwierdza ten przebieg, bo mazda prowadzi się dość dobrze (pomijając koleiny). Silnik wydaje się być ok, ładna kultura pracy i nawet ten dźwięk coraz mniej mi przeszkadza ;). Na tę chwilę nie zaobserwowałem znacznego zużycia oleju, czego się obawiałem. Mam nadzieję że jego sprawność techniczna będzie lepsza niż w poprzednim FSie.

Po małym wstępie kilka suchych danych technicznych.

dane auta:
~ data produkcji 30.03.2004 (pierwsza rejestracji 01.12.2004)
~ produkcja: Japonia
~ wersja europejska
~ kod modelu: GJ6LEBA – 29Y
~ hatchback/liftback
~ silnik 2.3 16v DOHC = 2261 ccm (166 KM@6500rpm 207 Nm@4000rmp
~ manualna skrzynia biegów
~ kolor: nadwozie – STG; wnętrze – GH6 black; tapicerka – TDD
~ przebieg 134kkm
~ stan b.dobry-

wyposażenie:
~ ABS, TSC, DSC
~ ASR (8 poduszek)
~ automatyczna klimatyzacja
~ tempomat
~ wsp. kierownicy
~ komputer spalania
~ el. szyby
~ el. lusterka (nie wiem czy podgrzewane)
~ Xenon'y (automatycznie włączane) + spryskiwacze reflektorów
~ czarna skórzana tapicerka
~ grzane przednie fotele
~ system fotelików ISOFIX
~ system audio BOSE
~ centralny zamek bez alarmu
~ koła lato: 17" fabryczne alu – 215/45/17

moc/moment obrotowy (hamownia 2013.06.27):
~ BP 161.6KM (5930rpm) i 214.9Nm (3720rpm)
~ LPG 162.6KM (6157rpm) i 211.9Nm (3825rpm)
~ BP 164.5KM (5993rpm) i 207.9Nm (4177rpm) – mod ;)

naprawy/wymiany:
~ wymiana przepływomierza (padł i mazda paliła 18/100km ;( )
~ naprawa cieknącej rurki od wspomagania (metodą warsztatową)
~ wymiana oleju na Valvoline SynPower + filtr oleju
~ wymiana płynu chłodniczego
~ przetoczenie przednich tarcz hamulcowych (miały bicie) – teraz jest cacy ;)
~ serwis klimatyzacji bo bardzo słabo chłodziła (zobaczymy jak teraz będzie)
~ pozamieniałem wężyki od spryskiwaczy by działały normalnie (a nie pozamieniane przód z tyłem, wrrr...)
~ rozebranie i umycie przednich lamp oraz wymiana żarników xenon na Philips 85122+
~ zakup kół na zimę: fabryczne alu 16" + opony Pirelli Sottozero Winter 210 (wszystko prawie nowe)

modyfikacje:
~ instalacja CB-Radio w schowku podłokietnika
~ instalacja LPG: Stag 4+, KME Silver, HANA 2000(złote), Tomasetto, i reszta
~ gniazdo zapalniczki w bagażniku

w planach:
~ poprawa konserwacji podwozia
~ kosmetyka skórzanej tapicerki
~ może alarm
~ LEDowe światła do jazdy dziennej
~ może halogeny w zderzaku

Statystyka i koszty na Motostat
Obrazek

Poglądowe foto:
I sesja.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

II sesja – na hamowni.
Obrazek
Obrazek

Re: Mazda6 GG L3 '04 122KW

PostNapisane: 3 maja 2013, 21:19
przez Rafał_
Gratulacje, ładna sztuka <spoko>

Re: Mazda6 GG L3 '04 122KW

PostNapisane: 3 maja 2013, 21:34
przez maselek
Gratulacje, ładne sztuki :)

PostNapisane: 3 maja 2013, 22:21
przez Pawko_6
Prawie jak moja :)

Re: Mazda6 GG L3 '04 122KW

PostNapisane: 4 maja 2013, 11:37
przez Mandey
Ładniutka :D

Szerokości i bezawaryjności <spoko>

Odp: Mazda6 GG L3 '04 122KW

PostNapisane: 4 maja 2013, 17:21
przez piotr_szp
Gratuluję

Wysłane z mojego LT18i

Re: Mazda6 GG L3 '04 122KW

PostNapisane: 4 maja 2013, 17:53
przez Nightfall
Pięknie zadbana sztuka :D .Zyczę bezawaryjności i przyjemnosci z jazdy <spoko>

PostNapisane: 5 maja 2013, 19:57
przez PLaster
dzięki;)
oby była bezawaryjna, bo jak na razie to ciągle płata figle – mam nadziej że uda mi się ją w miarę szybko odchwaścić

Re: Mazda6 GG L3 '04 122KW

PostNapisane: 5 maja 2013, 20:07
przez thorgal7730
bardzo ładna Madzia, mam nadzieję, ze będzie latać bezawaryjnie długo i szczęśliwie :)

PostNapisane: 6 maja 2013, 18:11
przez matthies
mógłbyś podzielić się tym co się chwaści? tak dla potomnych, na co zwracać uwagę.

PostNapisane: 7 maja 2013, 20:59
przez PLaster
matthies napisał(a):mógłbyś podzielić się tym co się chwaści? tak dla potomnych, na co zwracać uwagę.

Na początek nieszczęsna rurka od wspomagania którą zastąpiłem olejowym wężem gumowym, potem padł przepływomierz powietrza i spalanie 18l/100km mnie nieźle zdenerwowało, szczególnie przez majówką. A ostatnio jakby mi gdzieś uciekał płyn chłodniczy, bo pod autem zauważyłem jakąś plamę, ale już jej nie widzę. Muszę to poobserwować.

Jak na dwa tygodnie użytkowania auta od zakupu i ponad 1200km, to trochę za dużo.
Niestety czego można się spodziewać po aucie które stało przez ostatnie ok. pół roku.

Jeszcze muszę zrobić kosmetykę tapicerki i małą renowacje fotela kierowcy, bo ma uszkodzenia jakby ktoś siedział w spodniach z ćwiekami na zadku. Nie są wielkie, ale denerwują mnie.

Re: Mazda6 GG L3 '04 122KW

PostNapisane: 7 maja 2013, 21:08
przez onyx
Gratuluję zakupu, zwłaszcza że 6 w moim ulubionym kolorze :)

Życzę bezawaryjności i bezkorozyjności <spoko>

PostNapisane: 8 maja 2013, 15:46
przez PLaster
onyx napisał(a):Gratuluję zakupu, zwłaszcza że 6 w moim ulubionym kolorze :)
Życzę bezawaryjności i bezkorozyjności <spoko>


Spoko, a ten kolor też mi się bardzo podoba i jest dość rzadko spotykany w przeciwieństwie do srebrnego gdzie co druga 6tka jest taka

o awaryjności już napisałem, a co do korozji to będę się jej bronił rękami i nogami (andariel z daleka ;) )

Re: Mazda6 GG L3 '04 122KW

PostNapisane: 14 maja 2013, 20:04
przez Gib
Gratki zakupu.

PostNapisane: 14 maja 2013, 20:25
przez PLaster
ni za szto ;)
na razie poznaje i odchwaszczam!
z każdym dniem dowiaduje się coraz więcej o nowszej myśli techniki i z każdym dniem żałuje że czasy GD nie wrócą

Re: Mazda6 GG L3 '04 122KW

PostNapisane: 14 maja 2013, 20:43
przez NIEBO!
Wiesz ... zawsze możesz sobie wrócić do DG :) Ja też odchwaszczam i poprawiam, ale powiem Ci, że z każdym dniem moja d**a i noga przyzwyczajają się do "luksusu". Mam często przyjemność lub nieprzyjemność jechać jakimś innym autem ... i wcześniej jak się przesiadałem z mojej '95 do innego auta to zazwyczaj <wow>. A teraz zazwyczaj wrażenia są inne ... jest tak jakoś obskurnie, biednie, tandetnie. Chociażby skórzana kierownica ... no i przede wszystkim "pedałowanie" w innych autach ... jeżdżę oszczędnie – w zasadzie muskam tylko pedał gazu, a auto i tak rwie się do przodu ... a w pozostałych żeby zachować podobną dynamikę pedał w podłogę i nic ... tak wiec ja jestem z przesiadki zadowolony :D

PostNapisane: 14 maja 2013, 20:51
przez PLaster
Nie mówię, że ja nie jestem zadowolony (inaczej bym nie kupował) ale ta cała elektronika i wykończenie – widać że w produkcje maczali palce ekolog i ekonomista ;)

Co do komfortu niepodróżowani to nie ma co porównywać auto – półtory dekady, ale styl i wykonanie w GD miało to coś ;)
Przesiadając się go GF z FS 100KW też już nie narzekałem.
Natomiast GG z L3 to już inna para kaloszy, wyposażenie, komfort i elastyczność – to jest to, tylko po zakupie zawsze jest wiele do poprawy po poprzednim właścicielu.

PostNapisane: 14 maja 2013, 21:12
przez matthies
nie zawsze i nie tak wiele ;) ale to trzeba być takim fartuchem jak ja :P
Czekamy na opis prac, które planujesz, mam nadzieję, że będziesz skrupulatnie uzupełniać.

PostNapisane: 14 maja 2013, 22:56
przez PLaster
matthies napisał(a):nie zawsze i nie tak wiele ;) ale to trzeba być takim fartuchem jak ja :P

wiesz, dużo tego nie ma, ale to co jest też trzeba zrobić
ostatnio stwierdziłem że mam klapiące klapki w VIS w dolocie i mnie to trochę denerwuje więc już myślę co z tym zrobić
matthies napisał(a):Czekamy na opis prac, które planujesz, mam nadzieję, że będziesz skrupulatnie uzupełniać

spokojnie, to moja trzecia mazda i w każdej opisywałem wszystko co potrzeba
w GD dużo się działo to i kilka stron się napisało, natomiast GF jest poprawna do bólu i niewiele trzeba było przy niej robić

W szóstce teraz czeka mnie wymiana płynów i filtrów co planuje na weekend.

Dodatkowo szukam dobrego gazownika z okolic w-wy by ja zagazować, bo za dużo km robię by latać na BP. Jak znacie to czekan na namiary.

Poza tym ostatnio dowiedziałem się organoleptycznie, że w moim audio BOSE chyba nie ma zmieniarki CD – były takie??

PostNapisane: 14 maja 2013, 23:31
przez Seraf
gratuluję nowego nabytku :D niech się zdrowo nosi :D