Mazda6 GG L3 '04 122KW
Napisane: 3 maja 2013, 21:01
Witam
To już trzecia (pomijając 1/3 GD z F2T) Mazda w naszym posiadaniu. Tym razem 6 GG w wersji liftback i najmocniejszym w tamtejszym czasie silnikiem L3. Została zakupiona kilka dni temu i już w moich rękach pokonała blisko 1tyś km.
Auto świeżo sprowadzone do polski z Danii, gdzie miało dwóch właścicieli. Z racji na tamtejsze warunki klimatyczne zostało tam zakonserwowane podwozie w 2011r. (jest dokumentacja papierowa i zdjęciowa). Oglądając organoleptycznie konserwacja wygląda względnie dobrze, niemniej jednak wolną chwilą letniego dnia naniosę małe poprawki. Przebieg 134 kkm znikomy jak na swój wiek i wierząc Duńskiej biurokracji wydaje się być autentyczny co potwierdza wpis na stronie tamtejszego wydziału komunikacji. Jak na rozmiar kół i profil opon zawieszenie także potwierdza ten przebieg, bo mazda prowadzi się dość dobrze (pomijając koleiny). Silnik wydaje się być ok, ładna kultura pracy i nawet ten dźwięk coraz mniej mi przeszkadza . Na tę chwilę nie zaobserwowałem znacznego zużycia oleju, czego się obawiałem. Mam nadzieję że jego sprawność techniczna będzie lepsza niż w poprzednim FSie.
Po małym wstępie kilka suchych danych technicznych.
dane auta:
~ data produkcji 30.03.2004 (pierwsza rejestracji 01.12.2004)
~ produkcja: Japonia
~ wersja europejska
~ kod modelu: GJ6LEBA – 29Y
~ hatchback/liftback
~ silnik 2.3 16v DOHC = 2261 ccm (166 KM@6500rpm 207 Nm@4000rmp
~ manualna skrzynia biegów
~ kolor: nadwozie – STG; wnętrze – GH6 black; tapicerka – TDD
~ przebieg 134kkm
~ stan b.dobry-
wyposażenie:
~ ABS, TSC, DSC
~ ASR (8 poduszek)
~ automatyczna klimatyzacja
~ tempomat
~ wsp. kierownicy
~ komputer spalania
~ el. szyby
~ el. lusterka (nie wiem czy podgrzewane)
~ Xenon'y (automatycznie włączane) + spryskiwacze reflektorów
~ czarna skórzana tapicerka
~ grzane przednie fotele
~ system fotelików ISOFIX
~ system audio BOSE
~ centralny zamek bez alarmu
~ koła lato: 17" fabryczne alu – 215/45/17
moc/moment obrotowy (hamownia 2013.06.27):
~ BP 161.6KM (5930rpm) i 214.9Nm (3720rpm)
~ LPG 162.6KM (6157rpm) i 211.9Nm (3825rpm)
~ BP 164.5KM (5993rpm) i 207.9Nm (4177rpm) – mod
naprawy/wymiany:
~ wymiana przepływomierza (padł i mazda paliła 18/100km ;( )
~ naprawa cieknącej rurki od wspomagania (metodą warsztatową)
~ wymiana oleju na Valvoline SynPower + filtr oleju
~ wymiana płynu chłodniczego
~ przetoczenie przednich tarcz hamulcowych (miały bicie) – teraz jest cacy
~ serwis klimatyzacji bo bardzo słabo chłodziła (zobaczymy jak teraz będzie)
~ pozamieniałem wężyki od spryskiwaczy by działały normalnie (a nie pozamieniane przód z tyłem, wrrr...)
~ rozebranie i umycie przednich lamp oraz wymiana żarników xenon na Philips 85122+
~ zakup kół na zimę: fabryczne alu 16" + opony Pirelli Sottozero Winter 210 (wszystko prawie nowe)
modyfikacje:
~ instalacja CB-Radio w schowku podłokietnika
~ instalacja LPG: Stag 4+, KME Silver, HANA 2000(złote), Tomasetto, i reszta
~ gniazdo zapalniczki w bagażniku
w planach:
~ poprawa konserwacji podwozia
~ kosmetyka skórzanej tapicerki
~ może alarm
~ LEDowe światła do jazdy dziennej
~ może halogeny w zderzaku
Statystyka i koszty na Motostat
Poglądowe foto:
I sesja.
II sesja – na hamowni.
To już trzecia (pomijając 1/3 GD z F2T) Mazda w naszym posiadaniu. Tym razem 6 GG w wersji liftback i najmocniejszym w tamtejszym czasie silnikiem L3. Została zakupiona kilka dni temu i już w moich rękach pokonała blisko 1tyś km.
Auto świeżo sprowadzone do polski z Danii, gdzie miało dwóch właścicieli. Z racji na tamtejsze warunki klimatyczne zostało tam zakonserwowane podwozie w 2011r. (jest dokumentacja papierowa i zdjęciowa). Oglądając organoleptycznie konserwacja wygląda względnie dobrze, niemniej jednak wolną chwilą letniego dnia naniosę małe poprawki. Przebieg 134 kkm znikomy jak na swój wiek i wierząc Duńskiej biurokracji wydaje się być autentyczny co potwierdza wpis na stronie tamtejszego wydziału komunikacji. Jak na rozmiar kół i profil opon zawieszenie także potwierdza ten przebieg, bo mazda prowadzi się dość dobrze (pomijając koleiny). Silnik wydaje się być ok, ładna kultura pracy i nawet ten dźwięk coraz mniej mi przeszkadza . Na tę chwilę nie zaobserwowałem znacznego zużycia oleju, czego się obawiałem. Mam nadzieję że jego sprawność techniczna będzie lepsza niż w poprzednim FSie.
Po małym wstępie kilka suchych danych technicznych.
dane auta:
~ data produkcji 30.03.2004 (pierwsza rejestracji 01.12.2004)
~ produkcja: Japonia
~ wersja europejska
~ kod modelu: GJ6LEBA – 29Y
~ hatchback/liftback
~ silnik 2.3 16v DOHC = 2261 ccm (166 KM@6500rpm 207 Nm@4000rmp
~ manualna skrzynia biegów
~ kolor: nadwozie – STG; wnętrze – GH6 black; tapicerka – TDD
~ przebieg 134kkm
~ stan b.dobry-
wyposażenie:
~ ABS, TSC, DSC
~ ASR (8 poduszek)
~ automatyczna klimatyzacja
~ tempomat
~ wsp. kierownicy
~ komputer spalania
~ el. szyby
~ el. lusterka (nie wiem czy podgrzewane)
~ Xenon'y (automatycznie włączane) + spryskiwacze reflektorów
~ czarna skórzana tapicerka
~ grzane przednie fotele
~ system fotelików ISOFIX
~ system audio BOSE
~ centralny zamek bez alarmu
~ koła lato: 17" fabryczne alu – 215/45/17
moc/moment obrotowy (hamownia 2013.06.27):
~ BP 161.6KM (5930rpm) i 214.9Nm (3720rpm)
~ LPG 162.6KM (6157rpm) i 211.9Nm (3825rpm)
~ BP 164.5KM (5993rpm) i 207.9Nm (4177rpm) – mod
naprawy/wymiany:
~ wymiana przepływomierza (padł i mazda paliła 18/100km ;( )
~ naprawa cieknącej rurki od wspomagania (metodą warsztatową)
~ wymiana oleju na Valvoline SynPower + filtr oleju
~ wymiana płynu chłodniczego
~ przetoczenie przednich tarcz hamulcowych (miały bicie) – teraz jest cacy
~ serwis klimatyzacji bo bardzo słabo chłodziła (zobaczymy jak teraz będzie)
~ pozamieniałem wężyki od spryskiwaczy by działały normalnie (a nie pozamieniane przód z tyłem, wrrr...)
~ rozebranie i umycie przednich lamp oraz wymiana żarników xenon na Philips 85122+
~ zakup kół na zimę: fabryczne alu 16" + opony Pirelli Sottozero Winter 210 (wszystko prawie nowe)
modyfikacje:
~ instalacja CB-Radio w schowku podłokietnika
~ instalacja LPG: Stag 4+, KME Silver, HANA 2000(złote), Tomasetto, i reszta
~ gniazdo zapalniczki w bagażniku
w planach:
~ poprawa konserwacji podwozia
~ kosmetyka skórzanej tapicerki
~ może alarm
~ LEDowe światła do jazdy dziennej
~ może halogeny w zderzaku
Statystyka i koszty na Motostat
Poglądowe foto:
I sesja.
II sesja – na hamowni.