Strona 1 z 9

Mazda6 GY RF '04, 2.0 MZR-CD 121 KM

PostNapisane: 17 kwi 2013, 21:56
przez mądry
Witam wszystkich maździarzy papa

Na naszym forum goszczę już prawie trzy lata, zaglądam tu prawie co dziennie a mimo wszystko jakoś nie zdążyłem jeszcze się pochwalić moją madzią.
Mojej szóstki szukałem pół roku błądząc po allegro i komisach, aż w końcu znalazłem egzemplarz który przykuł moją uwagę i następnego dnia po obejrzeniu Mazda 6 była już moja.

Cechy szczególne:
Mazda 6 GY wersja Exclusive
Nadwozie- kombi
Kolor- czarna perła
Rok produkcji- 2005
Skrzynia biegów- manualna 5
Silnik- 2.0 diesel 121 KM (czuję więcej :-D )
Przebieg aktualny: 181 tys. km
Koła letnie: oryginalne alu 16” opony 205-55-16” Bridgestone Potenza
Koła zimowe: oryginalne stalowe 15” opony 195-65-15” Fulda Montero

No to teraz może coś o wyposażeniu które posiadało auto w momencie zakupu:
-automatyczna klimatyzacja
-tapicerka welurowa
-tempomat
-4 x elektryczne szyby
-elektryczne i podgrzewane lusterka
-ABS + TCS + DSC
-6 x Airbag
-wspomaganie kierownicy
– immobiliser
– relingi dachowe
-kierownica, lewarek zmiany biegów i dźwignia hamulca ręcznego obszyte skurą
-sterowanie radiem i tempomatem z kierownicy
-komputer pokładowy
-nawigacja (u nas bezużyteczna)
-dogrzewacz silnika (webasto)
-centralny zamek

Co zrobiłem przy aucie: :]
-zaraz po zakupie został wymieniony kompletny rozrząd na oryginalny i olej (oczywiście ELF) wraz z kompletem filtrów KNECHT + wymiana sprzęgiełka alternatora
-wymiana zaworu SCV
Rok 2010
– wizyta u JAKSY i wymiana podkładek pod wtryskami, regulacja luzów zaworowych i kalibracja wtryskiwaczy
– wymiana oleju w skrzyni biegów
– sprawdzenie smoka olejowego (czyściutki)
-nowy akumulator Varta Blue Dynamic
Rok 2011
– rozbudowanie dogrzewacza silnika do ogrzewania postojowego
– kompleksowe zabezpieczenie podwozia
Rok 2012
-wymiana oleju (ELF) wraz z kompletem filtrów KNECHT
– wymiana łożyska koła prawego przedniego na SKF (miało luzy)
– wymiana przednich tarcz hamulcowych i klocków na ATE
– wymiana tylnych klocków na ATE + wymiana płynu w układzie hamulcowym i wspomagania sprzęgła oczywiście na ATE i kompleksowe smarowanie tłoczków i czyszczenie zacisków hamulcowych
-wymiana szyby czołowej (niestety oryginalna poległa w starciu z kamieniem lecącym z pod ciężarówki) <płacze>
Rok 2013
– kalibracja wtryskiwaczy
– kolejne zabezpieczenie podwozia z naciskiem na konkretne zabezpieczenie progów
– kompleksowa regeneracja lamp <faja>


A na koniec to co wymodziłem <faja>
– przerobienie tylnych świateł na US-Spec
– wymiana całego oświetlenia wnętrza na ledowe + podświetlanie tablicy LED
– wymiana lusterka wstecznego na fotochromatyczne
– montaż CB radia (President Truman) w schowku na okulary z gruszką poprowadzoną do schowka na napoje + antena na magnes Emmersona.
– montaż oryginalnych sprysków reflektorów + dołożenie kontrolki stanu płynu spryskiwaczy
-malowanie zacisków hamulcowych na srebrno + naklejki mazda na przednich zaciskach
– montaż oryginalnych lamp xenon i malowanie i środków na czarny mat :D :D
– przyciemnienie tylnych szybek folią 30%
– dołożenie modułu GSM do zdalnego uruchamiania Webasto z każdego miejsca na ziemi + przedłużenie rurki wydechu spalin <jupi> :-D
– montaż podwójnego wydechu z benzyny 2.3 + 2 końcówki Sebringa :-D
– zamontowanie spoilera ze światłem stopu LED
– przebudowa oświetlenia bagażnika na led + dwie listwy led po bokach bagażnika i lampka centralna
– oklejenie chromowanej listwy grilla czarną satynową folią 3M
– kupno oryginalnej nawigacji i zamontowanie w miejscu oryginalnego wyświetlacza nawigacji goclever navio 705 v plus do tego przerobienie sterowania windy na otwieranie po włożeniu kluczyka do stacyjki i zamykanie po jego wyjęciu.
– montaż kamery cofania

Dalsze plany cały czas się śnią po nocach <lol>
– montaż układu zabezpieczającego akumulator przed wydojeniem z prądu przez webasto :]
– montaż oświetlenia powitalnego przestrzeni nad nogami
– może dorzucę tuner TV <diabełek>

IMAG0490.jpg


DSC_16.JPG


DSC_15.JPG


DSC_14.JPG


DSC_13.JPG


DSC_12.JPG


DSC_11.JPG


DSC_6.JPG


DSC_10.JPG


DSC_8.JPG


DSC_5.JPG


DSC_4.JPG


DSC_3.JPG


DSC_2.JPG


DSC_1.jpg


DSC_9.JPG


IMAG0368.jpg


DSC_0674.JPG


DSC_19.JPG


DSC_18.JPG


DSC_17.JPG



Re: Mazda6 GY RF '04, 2.0 MZR-CD 121 KM

PostNapisane: 17 kwi 2013, 22:13
przez Rafał_
Zadbana szósteczka <spoko> Jaki masz plan na te koniki ??

PostNapisane: 17 kwi 2013, 22:37
przez mądry
powiem szczerze że do wczoraj jeszcze myślałem nad boxem ale dzisiaj koncepcja mi się zmieniła, najprawdopodobniej będę robił remap wtedy dostanę dokładnie to czego będę oczekiwał ;)

Re: Mazda6 GY RF '04, 2.0 MZR-CD 121 KM

PostNapisane: 18 kwi 2013, 11:36
przez Nightfall
Piekna Madzia.Bardzo zadbana :) .Życzę Ci zeby sprawowała sie tak samo świetnie jak wyglada :D

Re: Mazda6 GY RF '04, 2.0 MZR-CD 121 KM

PostNapisane: 18 kwi 2013, 12:57
przez Mandey
Ładna Madzia i dużo fajnych modów :D oby tak dalej ;)

Szerokości <spoko>

Re: Mazda6 GY RF '04, 2.0 MZR-CD 121 KM

PostNapisane: 18 kwi 2013, 16:02
przez NIEBO!
Witaj maździarzu :) Ładny, zadbany egzemplarz, w który włożyłeś sporo czasu i kasy :) Nawet wydech od benzynki :)

Widzę, że masz oryginalną NAVI .... mógłbyś pomóc w moim apelu i nagrać dokładnie proces otwierania i zamykania monitora i umieścić film, albo wysłać na mailika? Chcę mechanizm otwierania DIY, ale chciałbym się chociaż trochę wzorować na fabrycznym sprzęcie :)

Pozdrawiam! :D

PostNapisane: 18 kwi 2013, 23:25
przez mądry
NIEBO! napisał(a):sporo czasu i kasy :)

to fakt, ale to auto sprawia mi niesamowitą radochę <jupi>
NIEBO! napisał(a):Widzę, że masz oryginalną NAVI .... mógłbyś pomóc w moim apelu i nagrać dokładnie proces otwierania i zamykania monitora i umieścić film,

no niestety nie tak do końca mam oryginalną nawigację, w schowku zamontowaną mam nawigację VDO Dayton z napędem DVD pod siedzeniem pasażera (w sumie to nie wiem dlaczego mam taką nawigację, prawdopodobnie dołożona została przez dilera w Niemczech), a co za tym idzie nie mam elektrycznie otwieranego schowka z nawigacją tylko niestety trzeba to zrobić ręcznie, map też nie mam na Polskę. Generalnie <dupa> z nawigacji. Niestety kolego Niebo nie pomogę Ci w tech kwestii <płacze>

PostNapisane: 20 kwi 2013, 20:11
przez lukasrap
Mozesz zdradzic ile Cie kosztowal wydech? Kupowales nowe czy uzywki... jak to wyglada z podmianką?

PostNapisane: 21 kwi 2013, 23:14
przez mądry
no jasne ;) , wydech upolowałem na allegro od Anglika razem z trójnikiem, końcówkami sebringa i lewą osłoną termiczną, czyli gotowy do montażu :D . Udało mi się wynegocjować myślę że dosyć rozsądną cenę 330zł z przesyłką <jupi>

PostNapisane: 24 kwi 2013, 12:20
przez mądry
Kolejna kalibracja wtryskiwaczy u Jaksy zaliczona na 5 <jupi>

PostNapisane: 24 kwi 2013, 14:52
przez lukasrap
<spoko>

PostNapisane: 24 kwi 2013, 17:14
przez matthies
lukasrap napisał(a):<spoko>

+1 ;)

PostNapisane: 28 kwi 2013, 23:27
przez kozik24
Ja w tamtym roku wymieniałem samemu podkładki i nie robiłem żadnej kalibracji bo tak mi podpowiedział kolega, że to tylko nabijanie kasy. Po lifcie owszem ale nie przed. Komputer ma zapisane dane i sam je kalibruje. Jak odpaliłem silnik to było słychać, że chodzą inaczej a potem już wszystko wróciło do normy. Dobrze zrobiłem?

Ciemne lampy nadają pazur temu autu <spoko>

PostNapisane: 29 kwi 2013, 22:54
przez mądry
kozik24 napisał(a):Ja w tamtym roku wymieniałem samemu podkładki i nie robiłem żadnej kalibracji bo tak mi podpowiedział kolega, że to tylko nabijanie kasy.

Powiem Ci że ja też miałem się za to sam zabierać ale stwierdziłem że jak podjadę do Jaksy to przy okazji fachmany rzucą okiem na auto i powiedzą co jeszcze zrobić, no i przy okazji wyregulowali mi luzy zaworowe a było co regulować. Jeśli chodzi o kalibrację to z tego co mi wiadomo polega to nie tylko na kalibracji wtrysków ale wyregulowaniu również mieszanki paliwowo/powietrznej, a co ważniejsze kalibracja daje Ci odpowiedź w jakim stanie masz wtryski. Powiem Ci że jak zobaczyłem na własne oczy co jest w stanie zrobić lejący wtrysk to byłem w szoku :| . Ja u siebie kalibrację robię co 50 tys, tak co by spać spokojniej ;)
A co do lamp to zastanawiam się jeszcze nad takim samym motywem z tyłu, tylko boję się żeby nie przedobrzyć z tą czernią <glupek2>

Re: Mazda6 GY RF '04, 2.0 MZR-CD 121 KM

PostNapisane: 2 maja 2013, 07:34
przez mądry
no i dziś nareszcie powędrowała naklejeczka na tylną szybę <serduszka> , niestety przez zamontowany spoiler nie chciała się zmieścić w jednej lini i musiałem ją przeciąć <płacze>

Re: Mazda6 GY RF '04, 2.0 MZR-CD 121 KM

PostNapisane: 2 maja 2013, 15:27
przez Mandey
Nie szkodzi <głaszcze> i tak wygląda elegancko :D jakby tak miało być :D :D

PostNapisane: 2 maja 2013, 22:20
przez mądry
Mandey napisał(a):Nie szkodzi <głaszcze> i tak wygląda elegancko :D jakby tak miało być :D :D

Skoro tak mówisz to już przestaję żałować że potraktowałem ją nożyczkami <rotfl>
P.S. Sorki za brudne auto, ale kiedy bym auta nie umył to za godzinę pada deszcz i <dupa> z czystego auta....

PostNapisane: 4 maja 2013, 12:50
przez kozik24
mądry napisał(a):
kozik24 napisał(a):Ja w tamtym roku wymieniałem samemu podkładki i nie robiłem żadnej kalibracji bo tak mi podpowiedział kolega, że to tylko nabijanie kasy.

Powiem Ci że jak zobaczyłem na własne oczy co jest w stanie zrobić lejący wtrysk to byłem w szoku :| . <glupek2>


Wiem na pewno, że potrafią zrobic dzióry w tłokach.
Robiłem wszysko samemu ponieważ nie wystarczyło by mi na wszysko kasy (ubezpieczenie, rozrząd, przerejtrowanie itd). Byłym juz o krok od wyjazdu do Jaksy na wymiane pokładek ale znajomy wtedy mi podpowiadał jak je wymienic oraz z ta kalibracją, że sie ją robi ale w M6 po lifcie. Wcale tego nie neguję, że nie jest potrzebna i niebawem sie sie za to wezmę :)

PostNapisane: 4 maja 2013, 17:33
przez lukasrap
Kalibracja potrzebna nie jest, przymusu nie ma .... :), ale zdecydowanie polepsza prace silnika, rowniez silnik ciszej chodzi. Po kazdym wyciagnieciu wtyskow powinno sie przeprowadzic kalibracje. Zreszta tak jak napisal kolega powyzej, po kalibracji wiadomo w jakim stanie są wtryski. Ja osobiscie raz w roku staralem sie przeprowadzac kalibracje. Zatem polecam. Pozdrawiam.

Re: Mazda6 GY RF '04, 2.0 MZR-CD 121 KM

PostNapisane: 4 maja 2013, 18:33
przez luker
Ile taka kalibracja wtrysków kosztuje?