Mazda6 GY L3 '06 by NIEBO!™ 2,3l 166KM SportWagon 220V LPG

GL / GJ / GH / GG / GY

Postprzez kostasik » 29 kwi 2017, 19:19

To fakt..kwestia znalezienia dobrego dawcy jest kluczowa..jedyne w miarę pewne wyjście to oględziny motoru jeszcze zamontowanego na aucie. Czasem tak się udaje dogadać ze sprzedawcą.

A tak z ciekawości w wolnej chwili mógłbyś podać jak sprawdzisz swoje prędkości obrotowe?
Z czystej ciekawości... :)
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2013, 08:55
Posty: 59 (0/1)
Skąd: Poznań
Auto: 323F BA '94 Z5
Premacy CP '01 FP
6 GY '06 LF
6 GH '08 LF
3 BN '16 PE

Postprzez NIEBO! » 30 kwi 2017, 00:34

Chodzi Ci o metodologię? Mogę na dwa sposoby.
1. Rozpędzę tą kupę rdzy do danej prędkości i w tym samym czasie odczytam patrzałkami położenie dwóch największych wskazówek na blacie? :D
2. Początek jak w pkt 1. tyle, że odczyt będzie z komputera i GPS
To co wybierasz, bo czuję się trochę nieswojo z tym pytaniem, jakby był w nim jakiś haczyk <co?>

A tak "z czystej ciekawości" to zadowolony jesteś z przejścia z GY do GH? Ale tak szczerze ... bo trochę się napaliłem, ale jak czytam tu na forum o bolączkach to już mi w zasadzie przeszło :D Poza tym pisałeś że byłeś zadowolony z poprzedniczki to skąd decyzja o zmianie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2013, 22:47
Posty: 685 (4/8)
Skąd: Poznań
Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Jest skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 2.3l 16V 166KM SportWagon 220V :)

Postprzez kostasik » 30 kwi 2017, 18:52

Witam, nie – nie ma żadnego haczyka. Po prostu byłem ciekaw jak to powinno wyglądać w 2.3 w oryginale.
Teraz na każdej z w/w prędkości mam o 500 obr./min mniej na 6 biegu.
Jeśli chodzi o GH to fajne auto, ale rewelacji nie ma. Kupiłem zadbany i z wiarygodną historią egzemplarz, ale powiem szczerze, że myślałem o większym "postępie" jakościowym.

Twarde zawieszenie (mam przedlifta – polift jest bardziej komfortowy) na kołach ori 17 i 16 zima prawie bez zmian, nadal irytujące chrząszcze wewnątrz, szczególnie zimą, mimo, że auto bezwypadkowe i nie rozkręcane – jest w oryginale, Bose gorsze niż w poprzedniczce mimo, że ma o 1 głośnik więcej, niedoróbki jakościowe w postaci strzelających ograniczników drzwi, podatny na zarysowania lakier mimo tylko mycia ręcznego według prawideł tej sztuki, słabe wygłuszenie podwozia – w deszczu dramat, przestarzały już w momencie debiutu "komputer pokładowy" – mniej czytelna obsługa niż w GY mimo sterowania z kiery.
Poza tym mam gorsze wyposażenie niż swój stary GY, ale to już kwestia danego egzemplarza.
Po zakupie dezaktywowałem irytujące światła skandynawskie, które wiecznie świeciły nawet na pozycji OFF już w momencie przekręcenia zapłonu i zamontowałem LEDY DRL takie jak miałem w GY i Ty też takie masz zdaje się na swojej. Z resztą mieliśmy tak samo zamontowane DRLy w GYkach.

Auto zmieniłem raczej z kaprysu i chęci posiadania bo nie musiałem w swoją inwestować prócz eksploatacji. Klima mi Padła po zakupie, jak Tobie – pełna korozja wszystkiego i nieszczelności, i za reanimację dałem 2500 i było git do momentu sprzedaży.

GY zakonserwowałem i GH też jest zakonserwowane. Na GY do sprzedaży nie było rdzy tylko rdzawe naloty na podwoziu i elementach zawieszenia.
GH jest z lepszych materiałów jeśli chodzi o sztywność nadwozia i to czuć – stojąc 2 kołami na krawężniku drzwi i klapa zamyka się swobodnie, a we wszystkich moich Mazdach haczyły i musiałem trzaskać 2-3 razy.
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2013, 08:55
Posty: 59 (0/1)
Skąd: Poznań
Auto: 323F BA '94 Z5
Premacy CP '01 FP
6 GY '06 LF
6 GH '08 LF
3 BN '16 PE

Postprzez NIEBO! » 30 kwi 2017, 19:54

Bardzo dziękuję za szczerą opinię :D Oczywiście pojawia się sporo dylematów ... uważam swój egzemplarz za mocno "zjedzony", oczywiście po braku jakiegokolwiek dbania przez poprzednika + Dania dały o sobie znać, Po moich zabiegach na szczęscie jest trochę spokoju, ale jak ostatnio widziałem w którymś wątku GH (bo zacząłem im się przyglądać) z pordzewiałymi wszystkimi śrubami pod maską i jej niektórymi elementami to ręce mi opadły... nawet ja tak nie mam... Poza tym tak jak mówisz – mam w swojej prawie wszystko co mieć mogłem w serii i dołożonych swoich nieco bajerów, więc zmieniać na mniej wypasione tylko dlatego że młodsze... hmmm... mieszane uczucie.
Poza tym zacząłem się zastanawiam nad zmianą marki ... zaraz mnie może ktoś zakrzyczy, albo poprze, ale GH nigdy jakoś bardzo mi się nie podobało zwłaszcza linia nadkoli z przodu i tył, choć tak "zrobiona" jak "makwarc" oczywiście mi się podoba i z pewnościoą bym się "odwrocił" <serduszka> ... GJ to oczywiście inna para kaloszy i jest bajeczna, ale na razie poza zasięgiem. Więc, albo ta mi jeszcze posłuży i będzie w przyszłości przesiadka z GY->GJ, albo coś wpadnie pomiędzy. Tylko co ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2013, 22:47
Posty: 685 (4/8)
Skąd: Poznań
Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Jest skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 2.3l 16V 166KM SportWagon 220V :)

Postprzez andryjan » 1 maja 2017, 10:47

Ja myślę nad drastyczną zmianą marki na rzecz pięknego Peugeot 508, oczywiście w kombi. Proszę o nie tak bardzo mocne skarcenie ;).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2013, 18:59
Posty: 299 (2/2)
Auto: Mazda 6 SportWagon benzyna + LPG 2.3l 166 KM 2006r.

Postprzez kostasik » 1 maja 2017, 12:06

Jedno jest pewne...czwarta i ostatnia Mazda...kolej na Hankę Accord VIII gen.
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2013, 08:55
Posty: 59 (0/1)
Skąd: Poznań
Auto: 323F BA '94 Z5
Premacy CP '01 FP
6 GY '06 LF
6 GH '08 LF
3 BN '16 PE

Postprzez NIEBO! » 1 maja 2017, 14:13

kostasik napisał(a):kolej na Hankę Accord VIII gen.

Skąd wiedziałeś? :> :> :>
W GH kusi to, że po otwarciu maski to samo... hamulce to samo... do wielu rzeczy nie trzebaby się na nowo przyzwyczajać, po prostu wiele rzeczy takich samych Mam już sporo wprawy w tym temacie, bo 5 lat zobowiązuje, byłoby już koło na lato itp... ale pchać się w to samo tylko młodsze? :) Chyba też zacznę mocno rozmyślać powrót do H, chociaż moja poprzednica to JHMEG czyli podobnie jak obecna JMZGY, czyli JAPAN, a kolegi Hondzia JAZZ na tabliczce znamionowej ma wybite Made in China :) Trochę słabo :D
andryjan napisał(a): Proszę o nie tak bardzo mocne skarcenie
Nie no nikt nie zamierza, ale chyba, aż tak odważny nie będę. ;) Choć swego czasu jeździłem trochę P 206 i jedno co pamiętam jak na pierwszym skrzyżowaniu prawie wybiłem sobie zęby – takie to miało hamulce choć 100% seria.

Także powoli myślę o zmianie (bo niedługo to będzie 6 lat) ... bardzo powoli... tymczasem trzeba zadbać o obecną... w czwartek odbieram pomalowane koła letnie – odważny srebrny hahaha no i szykuję się na woskowanie, tylko nie mogę znaleźć wosku <glupek2> Miałem resztkę "nieśmiertelnego" Collinite 476. Czy w tej cenie polecicie coś lepszego? I pisząc lpszego mam na myśli trwalszy z podobną łatwością nakładania.
Ostatnio edytowano 1 maja 2017, 16:14 przez NIEBO!, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2013, 22:47
Posty: 685 (4/8)
Skąd: Poznań
Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Jest skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 2.3l 16V 166KM SportWagon 220V :)

Postprzez kostasik » 1 maja 2017, 15:23

NIEBO! napisał(a):No chyba żeby brać z GH... pytanie czy i tu byłoby P&P



Trzeba przełożyć pompę od wspomagania bo w GH elektryczne i jest tylko kółko napinające pasek ;P
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2013, 08:55
Posty: 59 (0/1)
Skąd: Poznań
Auto: 323F BA '94 Z5
Premacy CP '01 FP
6 GY '06 LF
6 GH '08 LF
3 BN '16 PE

Postprzez wumpscut » 4 maja 2017, 11:38

NIEBO! napisał(a):Miałem resztkę "nieśmiertelnego" Collinite 476. Czy w tej cenie polecicie coś lepszego? I pisząc lpszego mam na myśli trwalszy z podobną łatwością nakładania.


Finish Kare 1000P <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2016, 16:37
Posty: 629 (6/20)
Skąd: Wieleń nad Notecią
Auto: Mazda 6 GH LF-DE 2.0 Dynamic FS5A-EL '09

Postprzez Dark_Mat » 5 maja 2017, 01:43

Niebo, czy jest możliwość, żebyś zrobił reupload zdjęć na stonie 15 w wątku, a konkretniej z operacji naprawy klamki bagażnika? Mam ten sam problem i chętnie bym zobaczył jak się z tym uporałeś <nauka>
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2015, 02:14
Posty: 291 (10/0)
Auto: Mazda6 kombi
MZR-CD 121 KM
2006 rok

Postprzez NIEBO! » 5 maja 2017, 13:03

wumpscut napisał(a):Finish Kare 1000P <spoko>
Dzięki – zapamiętam, ale trochę za późno :) Przyda się na przyszłość, a tymczasem jedzie do mnie znów Collinite. A jak Finish Kare 1000P zachowuje się na felgach? :)

Dark_Mat napisał(a):Niebo, czy jest możliwość, żebyś zrobił reupload zdjęć na stonie 15 w wątku, a konkretniej z operacji naprawy klamki bagażnika?


Masz moje słowo :) (do niedzieli będzie <spoko> )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2013, 22:47
Posty: 685 (4/8)
Skąd: Poznań
Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Jest skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 2.3l 16V 166KM SportWagon 220V :)

Postprzez wumpscut » 5 maja 2017, 13:23

NIEBO! napisał(a):A jak Finish Kare 1000P zachowuje się na felgach? :)


Biorąc pod uwagę jego cenę, możliwość zakupu testera i łatwość nakładanie – to spisuje się świetnie :) Stosuję od kilku sezonów, zarówno na lato i zimę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2016, 16:37
Posty: 629 (6/20)
Skąd: Wieleń nad Notecią
Auto: Mazda 6 GH LF-DE 2.0 Dynamic FS5A-EL '09

Postprzez Dark_Mat » 5 maja 2017, 18:00

NIEBO! napisał(a):
Dark_Mat napisał(a):Niebo, czy jest możliwość, żebyś zrobił reupload zdjęć na stonie 15 w wątku, a konkretniej z operacji naprawy klamki bagażnika?


Masz moje słowo :) (do niedzieli będzie <spoko> )


Za słowo trzymam i za zdjęcia z góry ślicznie dziękuję <spoko>
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2015, 02:14
Posty: 291 (10/0)
Auto: Mazda6 kombi
MZR-CD 121 KM
2006 rok

Postprzez NIEBO! » 5 maja 2017, 22:14

Słowo to słowo <spoko>

Można już oglądać: viewtopic.php?p=2748021#p2748021
Jeśli ktoś zainteresowany naprawą klamki od pokrywy bagażnika w Mazda 6 GY to również zapraszam.

BTW. powyżej przedstawiona recepta z perspektywy czasu sprawdziła się w 100%, bo od 4 lat problemow z klamką BRAK!

wumpscut napisał(a):Biorąc pod uwagę jego cenę, możliwość zakupu testera i łatwość nakładanie – to spisuje się świetnie :) Stosuję od kilku sezonów, zarówno na lato i zimę.

Jak skończy się nowa puszka Colina to przyjrzę się temu – chociaż w tym wypadku będzie to pewnie za kilka lat... chyba ze znów gdzieś zapodzieję :P

P.S. Zapowiada się ładne lato :D Na przekór i mimo niepogody <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2013, 22:47
Posty: 685 (4/8)
Skąd: Poznań
Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Jest skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 2.3l 16V 166KM SportWagon 220V :)

Postprzez WisniaUs » 6 maja 2017, 00:37

Hejo,wracajac do tematu wymiany auta na GH to tez ostatnio rokminialem taki zamiar ale też szybko sie z tego wyleczyłem heheh Cała zime mnie glowa bolała i doszedlem do wniosku ze wymiana auta o 3-4 lata mlodszego z dopłatą 20 tys + a technologicznie zadna odskocznia,to nie ma sensu i logiki<spoko>. Babką GG jezdzi sie mi super.Nigdy nie zawiodla,dzien na dzien jezdzi przez 10 lat zrobiła 300 000km.Zawsze jak wyjechala z domu to wróciła,wierna jak pies :P wiec nie moge jej oddac obcym ;) A też w moim przypadku to wiem co mam, bom jej jako pierwszy majtki zdejmował ;) ;) ;) <spoko> <spoko> <spoko>

Dopisano 6 maja 2017, 00:42:

Jedyne tez co mi przychodzi do głowy i moglo by miec sens to zmiana marki.W mojej bańce siedzi Lex IS i jedynie wtedy by mozna GG oddac na emeryture <spoko>
WisniaUs
 

Postprzez em_dzej » 6 maja 2017, 08:07

AloHa

Ja tez mam GY z końca produkcji i o przesiadce na GH raczej nie myślę bo nie widzę sensu .Po za tym Gejsza to nie jest zwykły samochód hyhyhyh <lol>
Obrazek
MACIEK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2013, 11:27
Posty: 2259 (88/29)
Skąd: SZY
Auto: Mazda 6 GY RF-7J '07 GEJSZA by em_dzej

Postprzez NIEBO! » 6 maja 2017, 16:50

No chwilowo zmiana auta na szczęście nie jest niezbędna, ale mam to z tyłu głowy :D Lexus to fajny typ na przesiadkę z GG, jednak nie z GY :) Bardziej właśnie celowałem w Accorda w kombi, ale póki co "czekam" na rozwój akcji.

Postanowiłem też uzupełnić pierwszy post ... jakby ktoś miał jakieś pytania do jakiegoś punktu to śmiało pytajcie :)

MAJ 2015
  • Malowanie zawieszenia z przodu
  • Wymiana uszkodzonej opony (lewy przód) i zwrot środków z ZDM Poznań
  • Lakierowanie tłumików
  • Wymiana osłon sworzni wahacza dolnego prostego przód
  • Geometria Norauto – sprawdzenie czy dziura tylko uszkodziła oponę
  • Wymiana tarcz ATE i klocków przód ATE
  • Wymiana złącza superseal DRL LED prawy

CZERWIEC 2015
  • Uszkodzenie drugiej opony (prawy tył) i zwrot środków z ZDM Poznań

LIPIEC 2015
  • Sroka samobójca – hop hop hop i tylko poleciały pióra... na szczęście tylko pogięta tablica rejestracyjna

WRZESIEŃ 2015
  • Toczenie tarcz
  • Wymiana filtru powietrza i kabinowego

STYCZEŃ 2016
  • Śmieszna kolizja, pęknięty zderzak pod ramką

LUTY 2016
  • 177777km wpadło na pokład

MAJ 2016
  • Smarowanie prowadnic w zacisku prawy tył

SIERPIEŃ 2016
  • Znów wyżarte wygłuszenie maski :[ :[ :[
  • Pomiar sprężania i ceramizer

WRZESIEŃ 2016
  • Malowanie progu z lewej i poprawa z prawej strony
  • Konserwacja progów
  • Malowanie wnęki z lewej strony
  • Woskowanie i zmiana kół na zimowe

MAJ 2017
  • Odświeżenie felg na lato (prostowanie, malowanie, nowe wentyle, montaż opon, wyważanie)
CAŁA RESZTA
  • przed nami :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2013, 22:47
Posty: 685 (4/8)
Skąd: Poznań
Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Jest skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 2.3l 16V 166KM SportWagon 220V :)

Postprzez chmielu_KL » 6 maja 2017, 16:54

Co do wygłuszenia maski, miałem to samo wyglądało jak by posmakowało jakiemuś gryzoniowi.
Nie wiem czemu tak się działo, ale pozbyłem się tego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2014, 17:51
Posty: 1834 (8/18)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red

Postprzez sheto09 » 10 sie 2017, 07:09

Witam .Dotrwalem do konca foto relacji i naprawde wielki szacunek za multum pracy wlozone w to .Myslalem ze zrobie to sam ale przestraszyles mnie troche bardziej niz troche :) Chyba poszukam jakiegos taniego jelenia :p.Powodzenia w dalszych modyfikacjach.
sheto09
 

Postprzez Warszawiak » 21 gru 2017, 00:15

Czy tylko ja nie widzę fotek z postępu prac z navi?
Początkujący
 
Od: 29 lis 2017, 20:42
Posty: 12 (4/0)
Auto: Mazda 6 GY (kombi) 2003r
2.0 MZR-CD 121KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy