Mazda6 GY L3 '06 Benzyna 2.3l 166 KM LPG SportWagon by andryjan – regeneracja felg str. 6
Witam,
od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem Madzi 6. Był to obiekt moich marzeń od długiego już czasu i w końcu się doczekałem . Jest to wersja poliftingowa z silnikiem benzynowym, pojemność 2.3l, moc 166 KM.
Fabryczne wyposażenie:
– elektryczne lusterka (podgrzewane) + 4 x elektryczne szyby,
– czujniki deszczu i zmierzchu,
– tylne czujniki parkowania,
– ksenony z samopoziomowaniem,
– audio Bose + zmieniarka 6 CD,
– podgrzewane fotele,
– elektryczny szyberdach,
– klimatronik,
– multimedialna kierownica (sterowanie audio + tempomat),
– 8 poduszek powietrznych,
– ABS,
– DSC + TCS,
– immobiliser,
– centralny zamek (piloty + kluczyki typu scyzoryk),
– aluminiowe felgi MAZDA 17''.
Dodatkowe modyfikacje:
– przyciemnione tylne szyby,
– naklejka z bobasem ,
– końcówki wydechów,
– żarówki LED (postojówki, oświetlenie drzwi, oświetlenie tablicy rejestracyjnej).
Planowane modyfikacje i zakupy:
– odświeżenie zacisków hamulcowych i haka – pomalowanie na czarno (nie na czerwono ),
– prawdopodobnie konserwacja podwozia (muszę się mu jeszcze dokładnie przyjrzeć),
– instalacja świateł LED do jazdy dziennej,
– założenie instalacji LPG,
– komplet nowych letnich opon 215/45 R17: jakie możecie doradzić powiedzmy ze średniej półki cenowej?,
– jak się uporam z powyższym dołożenie obsługi mp3 (Xcarlink) .
Póki co to tyle, o efektach tych i kolejnych prac dopiszę w niedalekiej przyszłości.
Mile widziane wszelkie opinie i sugestie.
od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem Madzi 6. Był to obiekt moich marzeń od długiego już czasu i w końcu się doczekałem . Jest to wersja poliftingowa z silnikiem benzynowym, pojemność 2.3l, moc 166 KM.
Fabryczne wyposażenie:
– elektryczne lusterka (podgrzewane) + 4 x elektryczne szyby,
– czujniki deszczu i zmierzchu,
– tylne czujniki parkowania,
– ksenony z samopoziomowaniem,
– audio Bose + zmieniarka 6 CD,
– podgrzewane fotele,
– elektryczny szyberdach,
– klimatronik,
– multimedialna kierownica (sterowanie audio + tempomat),
– 8 poduszek powietrznych,
– ABS,
– DSC + TCS,
– immobiliser,
– centralny zamek (piloty + kluczyki typu scyzoryk),
– aluminiowe felgi MAZDA 17''.
Dodatkowe modyfikacje:
– przyciemnione tylne szyby,
– naklejka z bobasem ,
– końcówki wydechów,
– żarówki LED (postojówki, oświetlenie drzwi, oświetlenie tablicy rejestracyjnej).
Planowane modyfikacje i zakupy:
– odświeżenie zacisków hamulcowych i haka – pomalowanie na czarno (nie na czerwono ),
– prawdopodobnie konserwacja podwozia (muszę się mu jeszcze dokładnie przyjrzeć),
– instalacja świateł LED do jazdy dziennej,
– założenie instalacji LPG,
– komplet nowych letnich opon 215/45 R17: jakie możecie doradzić powiedzmy ze średniej półki cenowej?,
– jak się uporam z powyższym dołożenie obsługi mp3 (Xcarlink) .
Póki co to tyle, o efektach tych i kolejnych prac dopiszę w niedalekiej przyszłości.
Mile widziane wszelkie opinie i sugestie.
Ostatnio edytowano 3 maja 2015, 19:45 przez andryjan, łącznie edytowano 7 razy
- Od: 12 mar 2013, 18:59
- Posty: 299 (2/2)
- Auto: Mazda 6 SportWagon benzyna + LPG 2.3l 166 KM 2006r.
Witam nie przepadam za kombi, ale twoja Madzia bardzo ładnie sie prezentuje zycze powodzenia
- Od: 8 gru 2011, 14:46
- Posty: 218
- Skąd: goole uk
- Auto: mazda6 TS 2007 2.0 147 km
Ciężko doradzić coś jednoznacznie. Ze średniej to Uniroyal Rainsport 2 na pewno byłyby dobrą inwestycją, kiedyś zbierała bardzo dobre komentarze, tylko nie wiem czy w tym profilu też.
Poza tym, warto poczytać sobie te dwa tematy:
1. viewtopic.php?f=412&t=99823
2. viewtopic.php?f=103&t=135630
PS. zauważyłem ostatnimi czasy duży wysyp GY L3
Poza tym, warto poczytać sobie te dwa tematy:
1. viewtopic.php?f=412&t=99823
2. viewtopic.php?f=103&t=135630
PS. zauważyłem ostatnimi czasy duży wysyp GY L3
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
Dzięki za linki, przestudiuję dokładnie.
Co do samej Madzi to po wielu wieczorach spędzonych na czytaniu dziesiątek opinii szybko wyleczyłem się z diesel'a (za duże ryzyko znanych usterek, choć oczywiście są i zadbane modele), wahałem się między benzynką 2.0 i 2.3. Ta druga była przeważnie lepiej wyposażona (na tym mi mocno zależało), a gdy trafił się taki egzemplarz długo się nie zastanawiałem .
Wczoraj przy wiosennej śnieżycy po kilku korektach kontroli trakcji zapaliła mi się jak na złość kontrolka silnika, na początku kilka razy migała, teraz już świeci na stałe (poza tą kontrolką auto funkcjonuje normalnie) . Poczytałem wiele wątków w tym temacie i oczywiście przyczyn może być kilka, mam nadzieję, że będzie to coś drobnego. W każdym razie dziś już zamówiłem łącze ELM 327 1.4 i chcę skorzystać z programu PCMSCAN, zobaczymy jakie błędy wyskoczą (może tylko jakiś zabrudzony czujnik prędkości obrotowej przy kołach, a może zabrudzony EGR lub jeszcze coś innego...).
Co do samej Madzi to po wielu wieczorach spędzonych na czytaniu dziesiątek opinii szybko wyleczyłem się z diesel'a (za duże ryzyko znanych usterek, choć oczywiście są i zadbane modele), wahałem się między benzynką 2.0 i 2.3. Ta druga była przeważnie lepiej wyposażona (na tym mi mocno zależało), a gdy trafił się taki egzemplarz długo się nie zastanawiałem .
Wczoraj przy wiosennej śnieżycy po kilku korektach kontroli trakcji zapaliła mi się jak na złość kontrolka silnika, na początku kilka razy migała, teraz już świeci na stałe (poza tą kontrolką auto funkcjonuje normalnie) . Poczytałem wiele wątków w tym temacie i oczywiście przyczyn może być kilka, mam nadzieję, że będzie to coś drobnego. W każdym razie dziś już zamówiłem łącze ELM 327 1.4 i chcę skorzystać z programu PCMSCAN, zobaczymy jakie błędy wyskoczą (może tylko jakiś zabrudzony czujnik prędkości obrotowej przy kołach, a może zabrudzony EGR lub jeszcze coś innego...).
- Od: 12 mar 2013, 18:59
- Posty: 299 (2/2)
- Auto: Mazda 6 SportWagon benzyna + LPG 2.3l 166 KM 2006r.
Polecam oponki TOYO PROXES T1SPORT,kupilem w tamtym roku w czerwcu i jestem mega zadowolony.Oponka super na suchym jak i rewelka na mokrym.Madzia biega w nich jak przyklejona do ziemi.Szukaj Toyo made in Japan,bo ponoc sa jeszcze robione w belgi czy gdzies tam.Ja trafiłem w sklepie na Japan a cenowo wyszlo niecałe 2 000 zł,z ubraniem w nowe buciki na miejscu.
Dopisano 1 kwi 2013, 12:51:
Aha co wazne TOYO ma b.wzmocnione boki opony a w poprzedniej CONTINENTAL po wjechaniu w niewielka dziure wybuliło na boku banie wielkosci pięści.Dlatego musialem kupic nowe opony i po wertowaniu wielu artykułów padlo na TOYO
Dopisano 1 kwi 2013, 12:51:
Aha co wazne TOYO ma b.wzmocnione boki opony a w poprzedniej CONTINENTAL po wjechaniu w niewielka dziure wybuliło na boku banie wielkosci pięści.Dlatego musialem kupic nowe opony i po wertowaniu wielu artykułów padlo na TOYO
-
WisniaUs
Skasuj sobie CHECK ENGINE, jesli do 100 km nie zapali sie znowu to nic powaznego.A jak bedziesz mial kompa to zerkniesz jaki to bład wyskoczył.Ja tak miałem dwa razy w życiu w mazdzie i zawsze byl to nie dokrecony dobrze korek wlewu paliwa.
Dopisano 1 kwi 2013, 13:04:
A Pirelli to maja scieralnosc dopiero.Na kazdej oponie jest oznaczenie o scieralnosci CONTINENTALKI co mam z usa maja 550 a te nowe TOYO 270 czyli 55 tys mil,i toyo 27 tys mil,to chyba tragedi takiej jeszcze nie ma??
Dopisano 1 kwi 2013, 13:04:
A Pirelli to maja scieralnosc dopiero.Na kazdej oponie jest oznaczenie o scieralnosci CONTINENTALKI co mam z usa maja 550 a te nowe TOYO 270 czyli 55 tys mil,i toyo 27 tys mil,to chyba tragedi takiej jeszcze nie ma??
-
WisniaUs
Ok ja na toyo od czerwca czyli od zakupu do zimy zrobilem 20kkm i sa prawie jak nowe.Mi tak pirelli wytrzymaly jeden sezon i good year eagle to samo,w poprzedniej madzi 6 z 2004r.Koledzy wiec zostaje na m DĘBICA chyba dobre bo Polskie .
P.S;Ocenie TOYO po tym sezonie co z nimi bedzie ale z tego co widze to teni nastepny spoko polataja.Generalnie robie 35kkm rocznie z tego wiecej wykrecam w cieplejsze miesiace
P.S;Ocenie TOYO po tym sezonie co z nimi bedzie ale z tego co widze to teni nastepny spoko polataja.Generalnie robie 35kkm rocznie z tego wiecej wykrecam w cieplejsze miesiace
-
WisniaUs
Wisniaus napisał(a):Skasuj sobie CHECK ENGINE, jesli do 100 km nie zapali sie znowu to nic powaznego.A jak bedziesz mial kompa to zerkniesz jaki to bład wyskoczył.Ja tak miałem dwa razy w życiu w mazdzie i zawsze byl to nie dokrecony dobrze korek wlewu paliwa.
Mniej więcej taki mam plan właśnie. Najbardziej jestem ciekaw jakie dokładnie błędy się ukażą. Swoją drogą nie sądziłem, że niedokręcony korek wlewu paliwa może spowodować podświetlenie "Check engine" . Jeszcze w tym tygodniu jeśli przesyłka z interfejsem szybko dotrze będę badał moją M6, po prostu jak dla mnie żadne tego typu kontrolki podczas jazdy nie mają prawa świecić i trzeba to jak najszybciej zdiagnozować.
Wracając do letnich opon, dzięki za opinie. Co sądzicie o Barum Bravuris 2, opona ta cieszy się dobrymi opiniami i aktualna cena myślę jest bardzo atrakcyjna?. => http://www.oponeo.pl/dane-opony/barum-b ... w-zr-xl-fr
- Od: 12 mar 2013, 18:59
- Posty: 299 (2/2)
- Auto: Mazda 6 SportWagon benzyna + LPG 2.3l 166 KM 2006r.
Tak przynajmniej jest w wersji US , chodzi o jakies spadki cisnienia odpowietrzenia silnika i wywala kontrolke silnika.Kiedys kolega z mazdy mi to tlumaczyl ale juz nie pamietam dokladnie.Wiem ze mi nawet raz pomoglo odkrecenie korka wlewu paliwa i dokrecenie go poprawnie i po ok 20km CHECK zgasł.
Dopisano 1 kwi 2013, 21:46:
Odnosnie korka wlewu paliwa zerknij tutaj
viewtopic.php?f=283&t=100241
Dopisano 1 kwi 2013, 21:54:
Ja ten Purge Valve wymienialem w usa w serwisie po 60 000 mil bo zaswiecil CHECK i juz nie gasł wcale,natomiast w polsce 2 razy nie dokrecilem wlewu paliwa i wyskakiwal.Po resecie od ponad półtorej roku nic nie swieci.Dokrecam korek wlewu juz bardzo dokladnie heehh . Pozdrawiam
Dopisano 1 kwi 2013, 22:09:
BARUM,zerknij jaki maja TRADEWEAR,np moje maja 550 conti.,a toyo 270 im wieksza liczba tym wolniej sie scieraja,TEMPERATURE A A lub jedno A , TRACTION A, jesli bedzie gdzies B to daruj sobie taka oponke.
Dopisano 1 kwi 2013, 23:30:
A tutaj prosze link do opon które kupiłem w tamtym roku.Poczytaj opinie
http://www.oponeo.pl/model-opony/toyo-p ... 3godwDUAOw
Dopisano 1 kwi 2013, 21:46:
Odnosnie korka wlewu paliwa zerknij tutaj
viewtopic.php?f=283&t=100241
Dopisano 1 kwi 2013, 21:54:
Ja ten Purge Valve wymienialem w usa w serwisie po 60 000 mil bo zaswiecil CHECK i juz nie gasł wcale,natomiast w polsce 2 razy nie dokrecilem wlewu paliwa i wyskakiwal.Po resecie od ponad półtorej roku nic nie swieci.Dokrecam korek wlewu juz bardzo dokladnie heehh . Pozdrawiam
Dopisano 1 kwi 2013, 22:09:
BARUM,zerknij jaki maja TRADEWEAR,np moje maja 550 conti.,a toyo 270 im wieksza liczba tym wolniej sie scieraja,TEMPERATURE A A lub jedno A , TRACTION A, jesli bedzie gdzies B to daruj sobie taka oponke.
Dopisano 1 kwi 2013, 23:30:
A tutaj prosze link do opon które kupiłem w tamtym roku.Poczytaj opinie
http://www.oponeo.pl/model-opony/toyo-p ... 3godwDUAOw
-
WisniaUs
Wisniaus napisał(a):Tak przynajmniej jest w wersji US , chodzi o jakies spadki cisnienia odpowietrzenia silnika i wywala kontrolke silnika.Kiedys kolega z mazdy mi to tlumaczyl ale juz nie pamietam dokladnie.Wiem ze mi nawet raz pomoglo odkrecenie korka wlewu paliwa i dokrecenie go poprawnie i po ok 20km CHECK zgasł.
Dopisano 1 kwi 2013, 21:46:
Odnosnie korka wlewu paliwa zerknij tutaj
viewtopic.php?f=283&t=100241
Złącze diagnostyczne już w drodze także zobaczymy czy będzie to coś podobnego.
Wisniaus napisał(a):BARUM,zerknij jaki maja TRADEWEAR,np moje maja 550 conti.,a toyo 270 im wieksza liczba tym wolniej sie scieraja,TEMPERATURE A A lub jedno A , TRACTION A, jesli bedzie gdzies B to daruj sobie taka oponke.
Czytałem coś o tych parametrach które podajesz, jednak teraz w sklepach internetowych widnieją trzy podstawowe (poniżej), tak wygląda sprawa dla modelu Barum Bravuris 2:
- Od: 12 mar 2013, 18:59
- Posty: 299 (2/2)
- Auto: Mazda 6 SportWagon benzyna + LPG 2.3l 166 KM 2006r.
Oooo widzisz to takie ustrojstwa powymyślali na oznaczenia opon.Ehhhh zachcialo sie nam UE.Poszukam jakie ma oznaczenia teraz Toyo i Continental,moze znajde. .Aha pacnij kilka fotek wnętrza bo cacanie wyglada ta twoja czarnulka.
Dopisano 2 kwi 2013, 22:42:
Narazie znalazlem takie cusik
http://toyotires.com/tire/pattern/proxe ... ires?cat=2
Dopisano 2 kwi 2013, 23:01:
Oki Toyo ma takie same oznaczenia jak barum,E,C,71db.Ale nadal Toyo zbiera pochwaly za prowadzenie sie auta i to zwlaszcza na mokrym,ehhhhh,a portfel podpowiada BARUM!
Dopisano 2 kwi 2013, 23:09:
A na takich pomykam teraz All Season i nie do zdobycia w europie,a jak juz to za chore pieniàdze,ale oponka najlepsza jaka kiedykolwiek mialem.Koszt $520 za 4szt,bajka.
http://www.1010tires.com/Tires/Reviews/ ... ontact+DWS
Dopisano 2 kwi 2013, 22:42:
Narazie znalazlem takie cusik
http://toyotires.com/tire/pattern/proxe ... ires?cat=2
Dopisano 2 kwi 2013, 23:01:
Oki Toyo ma takie same oznaczenia jak barum,E,C,71db.Ale nadal Toyo zbiera pochwaly za prowadzenie sie auta i to zwlaszcza na mokrym,ehhhhh,a portfel podpowiada BARUM!
Dopisano 2 kwi 2013, 23:09:
A na takich pomykam teraz All Season i nie do zdobycia w europie,a jak juz to za chore pieniàdze,ale oponka najlepsza jaka kiedykolwiek mialem.Koszt $520 za 4szt,bajka.
http://www.1010tires.com/Tires/Reviews/ ... ontact+DWS
-
WisniaUs
Nie ma problemu, zrobię kilka fotek w środku, niech się tylko zrobi jakaś normalna wiosna, bo na razie to dziennie 10 cm śniegu muszę ściągać z auta .
Jeśli chodzi o opony Barum właśnie zdecydowanie ceną wygrywają, sądząc po popularności i opiniach ich jakość też powinna być dobra.
Jeśli chodzi o opony Barum właśnie zdecydowanie ceną wygrywają, sądząc po popularności i opiniach ich jakość też powinna być dobra.
- Od: 12 mar 2013, 18:59
- Posty: 299 (2/2)
- Auto: Mazda 6 SportWagon benzyna + LPG 2.3l 166 KM 2006r.
Oki kup Barumki opowiesz wrażenia bo mysle o zimowych oponach na nastepny rok i kieruje sie wlasnie na zakup Barum a amerykanckie continentalki mi sie juz koncza wiec nie bedzie chyba sensu na nich pomykac w nastepną zime
-
WisniaUs
Podsumowując otwarte tematy spieszę z odpowiedzią:
1) Opony letnie: wybór padł na Barum BRAVURIS 2 215/45R17 91 W XL FR. Oczywiście zdam relację z jazdy na nich jak tylko pogoda pozwoli, mam nadzieję, że będzie OK.
2) Świecący się Check Engine: dziś przyszło złącze ELM więc niezwłocznie szybko i bezproblemowo połączyłem się z Magdaleną. Odpowiedziała, że: błąd P0303 "Cylinder nr 3 wykryte wypadanie zapłonów".
Poczytałem trochę na forum w tym temacie, prawdopodobne przyczyny (moje wnioski): do wymiany świeca (w zasadzie komplet świec) lub cewka zapłonowa (nr 3) lub może kable WN i teraz moje pytania z tym związane:
– co do wymiany świec nie mam wątpliwości (i tak chciałem wymienić komplet po zakupie samochodu)
– odnośnie cewki zapłonowej: jak najprościej sprawdzić czy cewka ta (nr 3) jest wadliwa czy nie?. I teraz trywialne pytanie świeżego posiadacza M6: jak otworzę maskę i zacznę wymieniać świece to jak poznać która świeca/cewka (z tego co znalazłem to w polifcie każda świeca ma swoją cewkę) ma nr 3?.
Póki co wykasowałem błąd, kontrolka zgasła, ale sądząc po rodzaju błędu i po chwilowym objawie nierównej pracy silnika (dzisiaj przypomniało mi się, że owego dnia, niedługo po ukazaniu się kontrolki Check engine wystąpiły chwilowe drgania na wolnych obrotach po czym sprawa "ucichła" i na razie jest niby ok) kontrolka niestety raczej wróci i w związku z tym trzeba jak najszybciej prawidłowo zadziałać.
Reasumując: jaką kolejność działania poradzilibyście?.
1) Opony letnie: wybór padł na Barum BRAVURIS 2 215/45R17 91 W XL FR. Oczywiście zdam relację z jazdy na nich jak tylko pogoda pozwoli, mam nadzieję, że będzie OK.
2) Świecący się Check Engine: dziś przyszło złącze ELM więc niezwłocznie szybko i bezproblemowo połączyłem się z Magdaleną. Odpowiedziała, że: błąd P0303 "Cylinder nr 3 wykryte wypadanie zapłonów".
Poczytałem trochę na forum w tym temacie, prawdopodobne przyczyny (moje wnioski): do wymiany świeca (w zasadzie komplet świec) lub cewka zapłonowa (nr 3) lub może kable WN i teraz moje pytania z tym związane:
– co do wymiany świec nie mam wątpliwości (i tak chciałem wymienić komplet po zakupie samochodu)
– odnośnie cewki zapłonowej: jak najprościej sprawdzić czy cewka ta (nr 3) jest wadliwa czy nie?. I teraz trywialne pytanie świeżego posiadacza M6: jak otworzę maskę i zacznę wymieniać świece to jak poznać która świeca/cewka (z tego co znalazłem to w polifcie każda świeca ma swoją cewkę) ma nr 3?.
Póki co wykasowałem błąd, kontrolka zgasła, ale sądząc po rodzaju błędu i po chwilowym objawie nierównej pracy silnika (dzisiaj przypomniało mi się, że owego dnia, niedługo po ukazaniu się kontrolki Check engine wystąpiły chwilowe drgania na wolnych obrotach po czym sprawa "ucichła" i na razie jest niby ok) kontrolka niestety raczej wróci i w związku z tym trzeba jak najszybciej prawidłowo zadziałać.
Reasumując: jaką kolejność działania poradzilibyście?.
Ostatnio edytowano 6 kwi 2013, 14:44 przez andryjan, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 12 mar 2013, 18:59
- Posty: 299 (2/2)
- Auto: Mazda 6 SportWagon benzyna + LPG 2.3l 166 KM 2006r.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości