Mazda6 GY L3 '04 2,3l Top Sport Wagon

Na początku ogromne podziękowania dla kolegi black_pablo z Lublina, który to poświęcił swój czas (i kolana
Rezultatem powyższego jest nabycie przeze mnie wymarzonej M6
Historia:
Moje poszukiwania auta trwały ponad cztery miesiące, jednak skupiałem się wtedy również na Mitsubishi Galancie jako drugim kandydacie, a także czasami pojawiał się w rozważaniach Lexus IS200 w Kombi. Ostatecznie wygrała M6 i wtedy też zaczęło się intensywne użytkowanie forum przeze mnie. Oprócz kraju, wertowałem oczywiście również niemieckie serwisy motoryzacyjne i już zdecydowałem się, że kupię coś za granicą, powoli wchodziłem w komitywę z polecanymi importerami, przy czym ostatecznie auto zostało zakupione w Polsce, bo pojawiło się bardzo ciekawe ogłoszenie. Było to raczej dość niespodziewane, albowiem i przekraczało mój budżet dość znacznie i miało większy silnik niż chciałem (celowałem w 2.0) i było podejrzane, ponieważ wiadomo jak działają handlarze w naszym kraju, a moja Madzia jednak jest dość nietuzinkowa. Na szczęście skończyło się tak jak to opisane w pierwszym akapicie, a auto niemal całkowicie spełniło moje oczekiwania co do wyposażenia i stanu. Mechanicznie, elektronicznie i "wypadkowo" jest tak jak być powinno, ASO nie znalazło nic do czego mogliby się przyczepić, a wizualnie parę detali opisuję w dalszej części.
Wcześniej od 2007 roku jeździłem poczciwą czerwoną Toyotą Corollą 1.3 XLi 5D HB z 1993 r, która nigdy mnie nie zawiodła jak na Japończyka przystało, ale z czasem jednak człowiek chce się przesiąść w coś większego, młodszego, bardziej komfortowego
UPDATE: jako ciekawostka, corolla została sprzedana do Nigerii na taksówkę
Dane pojazdu:
Producent: Mazda Motor Corporation
Model: Mazda6
Typ nadwozia: GY SportWagon
Kraj przeznaczenia: Szwajcaria
Kraj pochodzenia: Japonia
Data produkcji: 2003.07.14
Data I rejestracji: 2004.03.25 (I właściciel)
Kolor nadwozia: 16W Black mica
Kolor wnętrza: GH6 Black
Rodzaj napędu: FWD
Skrzynia biegów: Manual 5-speed
Silnik pojemność: 2261 ccm
Silnik: MZR-L3, 16V DOHC, 122kW (166KM)
Przebieg przy zakupie: 156.400 km (potwierdzony mailowo w Szwajcarskim serwisie gdzie była serwisowana oraz w ASO Mazda Impex Lublin podczas oględzin)
Wyposażenie pojazdu:
» ABS z EBD, DSC, TCS
» centralny zamek
» immobiliser
» regulacja kierownicy w dwóch płaszczyznach
» wspomaganie kierownicy o zmiennej czułości
» skórzane kierownica, mieszek gałki zmiany biegów oraz mieszek hamulca ręcznego
» reflektory ksenonowe + spryskiwacze
» światła przeciwmgielne w zderzaku
» 4 x elektryczne szyby
» 2 x elektryczne i podgrzewane lusterka w kolorze nadwozia
» automatyczna klimatyzacja
» 2 x podłokietnik
» tempomat
» sterowanie radiem i tempomatem w kierownicy
» 6 x poduszki powietrzne SRS (kierowca, pasażer, 2 x boczne, 2 x kurtyny)
» system ISOFIX
» podgrzewane przednie fotele
» fotochromatyczne lusterko wsteczne
» kontrolka płynu do spryskiwaczy
» komputer pokładowy
» relingi dachowe
» Bose Audio System z 7 głośnikami + zmieniarka na 6 CD
» Sport Pakiet (zderzaki, progi, lotka z 3-cim światłem stop) zwany również Aero
» przyciemnione szyby
» obniżone zawieszenie EIBACH (odstęp środek koła-krawędź błotnika przód 350mm, tył 340 mm – dane ze szwajcarskiego dowodu rejestracyjnego)
» w 2009 odbyła akcję serwisowej nadkoli w Szwajcarii
Obuwie:
» letnie na alu 17" 7,5J Uniroyal Rainsport 3 225/45 R17 91Y FR, DOT4813 Niemcy
» zimowe na stalówkach 15" Dunlop WinterSport 3D 195/65 R15 87T
Co boli:
» tylny zderzak ma lekkie wgniecenie jakby od jakiegoś słupka parkingowego
» drobniutkie wgnioty na karoserii (chyba od kamyków)
» drobne 2 ryski na folii szyby od wewnątrz w klapie bagażnika
» maleńka rysa na słupku wewnątrz drzwi od kierowcy
» w trakcie kontroli przed zakupowej wyszedł nieco grubszy lakier na tylnych błotnikach, ale jak twierdzi ASO jest to przyczyna przeprowadzonej wcześniej akcji serwisowej
» przedni prawy błotnik również ma nieco grubszą warstwę lakieru, ale niby jest w normie
Zawieszenie:
Niestety nie wiem dokładnie co to za model zawieszenia EIBACH, ale prowadzi się rewelacyjnie. Owszem nierówności czuć, ale są one wybierane bardzo subtelnie więc nie wybija zębów. W porównaniu do poprzedniego auta, które było zawieszone przynajmniej 3-4 cm wyżej, w Mazdzie nie słyszę obcierania kołem o nadkola w miejscach, gdzie w Corolli obcierało nawet przy mniejszych prędkościach. Z pełną odpowiedzialnością mogę tą modyfikację polecić każdemu, albowiem poprawia prowadzenie dość znacznie (miałem przyjemność przejechać się nie glebioną M6 w dieslu), nie obniża komfortu podróży w jakiś mocno znaczący sposób, a o walorach estetycznych to chyba pisać nie trzeba
wyczytałem z dowodu szwajcarskiego:
Eibach Czarne
przód: 11 5500.401 VA
tył: 11 5500.402 HA
odstęp środek koła-krawędź błotnika
przód 350mm
tył 340 mm
Plany/Modyfikacje/Naprawy:
(szczegóły dostępne po kliknięciu w ikonkę Motostatu tutaj

» eksploatka (olej, świece, filtry itd z tego co potrzebne) – zrobione
» nowe wycieraczki – zrobione
» zabezpieczenie antykradzieżowe
» zabezpieczenie antykorozyjne podwozia – zrobione 2013 XI
» światła przeciwmgłowe (+ odpowiednia manetka) w istniejące już zaślepki w zderzaku oraz światła dzienne w 3-im slocie reflektora – halogeny zrobione 2013.06.21
» skromne ale zarazem ładne chlapacze – niewykonalne przy pakiecie Aero
» może kiedyś modyfikacja układu wydechowego na bardziej przelotowy oraz estetyczniejszy (jedynie względy wydajnościowe do mnie przemówią, albowiem optycznie w tej chwili nawet mi się podoba jak końcówek praktycznie w ogóle nie widać)
» xcarlink aby mp3 działało – założony 2013.04.17
» dywaniki "korytka" na zimę oraz nowe dywaniki letnie, bo obecne są nieco styrane – zrobione
» podkładki klubowe – zrobione
» zastanawia mnie czy by nie machnąć chromu na grillu w kolor nadwozia lub grill od wersji USA – 2014.05.12 @ 172425km założony grill JDM, przy okazji również tylne lampy JDM
» wyczyścić/wypolerować ksenony aby obydwa miały taką samą barwę – 2014.05.31 @ 172582km wyczyszczone przy okazji wymiany wkładów na czarne
» wyczyszczenie przepustnicy – zrobione 2013.04.16
» prostowanie obu lewych felg (wyszły bardzo nieradialne przy przekładce na letnie) – 2013.04.16
» siatka do bagażnika – 2013.05.19
Dalsze modyfikacje/naprawy udokumentowane poniżej, w większości przypadków z fotografią.
Foto:
» 2012.10.01 @ 156400km – fotki sprzedawcy z ogłoszenia








» 2012.10.24 – moje pierwsze foty Madzi


» 2012.10.26 – po porannym deszczu

» 2012.11.01 – pierwszy szron <brrrr>

» 2012.11.25




» 2013.01.25 – zima na Mazurach



» 2013.04.16 – czyszczenie przepustnicy
nie robiłem zdjęć, ale użyłem środka j/n. Konieczny okazał się reset komputera (aku off, hamulec 30sek)

http://www.amtra.pl/Katalog_produktow?p ... &brand=225
» 2013.04.18 – XCL zamontowany w schowku pasażera

» 2013.04.23



» 2013.05.10 Spot @ Olsztyn
matthies, zemoj, caroleck, benq323, wilusjdm

» 2013.05.19 siatka do bagażnika oraz nowe dywaniki z Fox Rzeszów
» 2013.05.30 – 13 godzin pracy nad powłoką lakierniczą kosmetykami Meguiar's od Don Corleone
1. Meguiar's Gold Class Carnauba Plus Wax Liquid
2. Meguiar's Szampon Gold Class Car Wash Shampoo & Conditioner
3. Meguiar's Ultimate Compound
4. Meguiar's SwirlX
5. Meguiar's Quik Detailer
6. Meguiar's Gold Class Bug & Tar Remover
7. Meguiar's Perfect Clarity Glass Cleaner
8. Meguiar's Natural Shine Protectant
9. Meguiar's Supreme Shine Microfiber 3szt
10. Meguiar's Water Magnet Microfiber Drying Towel
11. Meguiar's Microfiber Wash Mitt
12. Meguiar's Smooth Surface Replacement Clay Bar
13. Meguiar's Foldable Bucket
14. Meguiar's Promo Bag
15. Meguiar's Soft Foam Applicator Pad 2 szt – w tym 1 szt. z kompletu od wosku z poz. 1
16. Meguiar's Ultimate Quik Wax – ale 177 ml
Chciałbym nadmienić, iż pozycje 13-16 dostałem jako gratis do zamówienia
poniżej efekty prac – w zasadzie nic bardzo mocno nie widać, ale efekt osiągnięty.
» 2013.06.12 mały mod siatki w bagażniku na opcję torby z przegrodą
» 2013.06.21 wpadły przeciwmgielne w zderzak, zakupione w FOX Rzeszów

wymieniony oryginalny przełącznik

na przełącznik z RX8

Efekty:
POZYCJE

POZYCJE+PRZECIWMGIELNE

POZYCJE+PRZECIWMGIELNE+KRÓTKIE

POZYCJE+PRZECIWMGIELNE+KRÓTKIE+DŁUGIE

krótka fotorelacja z opisem tutaj --> viewtopic.php?f=409&t=157173&p=2659997#p2659997
» 2013.07.19 pucowanko
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
ponieważ pogoda się zepsuła i wyszło słońce, próbowałem umyć i nawoskować w cieniu, niestety gro robactwa latało, więc ostatecznie użyłem po umyciu tylko Megs Quick Wax.



» 2013.08.07 malutkie bum




» 2013.09.28 spot regionu warmińsko-mazurskiego@olsztyn
foty by zemoj & cichy_86







» 2013.10.12 szkoda parkingowa usunięta, madzia znów jest piekielnie śliczna i ponętna ;> malowane w sumie 6 elementów: zderzak przód, lewe przednie nadkole, lewe drzwi przód, lewe drzwi tył, lewe nadkole tył, tylny zderzak. Dodatkowo przednie lewe nadkole zostało wymienione na nowe, ponieważ nie chciałem żeby stare było szpachlowane. Na szczęście MTU zapłaciło za wszystko xD

» 2013.11.28 w dniu dzisiejszym została wykonana płukanka LM oraz wymienione filtry i olej

zostały również zregenerowane w końcu tylne hamulce, które były pełne w rdzy, a "dzięki" temu również wysypały się łożyska igiełkowe. DOSŁOWNIE WYSYPAŁY
Trzeba było kupić nowe łożyska jak i zestawy naprawcze:


wisienką na torcie jest delikatna konserwa podwozia, ale nie bawiłem się w profile zamknięte, bo podobno tam cały czas coś jest, więc mechanik tego nie ruszał. Na koniec wymiana kół na zimowe, i tutaj niemiła niespodzianka, w jednym z kół był wkręt, więc już wiem dlaczego mi powietrze powoli uciekało... jutro jeszcze wymienię dywaniki na gumowe.
» 2014.03.03 krótki update szatańskiego przebiegu, przy spalaniu w trasie 6,8L/100KM
» 2014.03.03 pyknęło 170.000
» 2014.03.16 @ 170724km
założone dysze mgłowe od CX5, trochę babrania było przy demontażu wyciszenia pod maską, ale warto było


oraz wpadły wycieraczki Motgum

» 2014.03.20 @ 170884km zawitały nowe laczki Uniroyal Rainsport 3 225/45 R17 91 Y FR, DOT4813 Niemcy

» 2014.04.22 @ 172000km mały serwis.
Celem była wymiana zaworu PCV. W sumie zostały również wymienione:
– Zawór PCV OE Mazda
– Olej LiquiMoly Synthoil HighTech 5W40
– Filtr oleju OE Mazda
– Przewód sprzęgła OE Mazda
– Pompa wody AISIN
– Rolka napinacza paska osprzętu OEM Japan (łożyska NTN)
– Rolka prowadząca paska osprzętu OEM Japan (łożyska NTN)
– Uszczelki kolektora ssącego Victor Reinz (Ford
» 2014.05.12 @ 172425km założone JDM grill oraz tylne lampy
» 2014.05.16 @ 172486km wymiana tylnych klocków hamulcowych Ferodo FDB1721, zawierające w zestawie sprężynki rozprężne.
» 2014.05.31 @ 172582km wymiana wkładów przednich lamp na czarne oraz przy okazji oczywiście wyczyszczone zostało wszystko od środka


» 2014.06.23 @ 173130km foty
» 2014.06.30 @ 173313km przegląd i napełnienie klimatyzacji
» 2014.08.22 @ 175348km odświeżenie mocowań kielichów, samych kielichów na wierzchu oraz uchwyt linek przyśpieszenia:
Elementy zostały wypiaskowane:
Póżniej nałożony podkład epoxydowy i farba
I na koniec rozpórka na aucie.
» 2014.09.26 @ 177047km badanie techniczne na 6+
Wszystko w porzadku, żadnych luzów, stuków itd. Diagnosta zaskoczony dwoma przeciwmgielnymi z tyłu, ale pozytywnie. Amortyzatory na 70-73%, zbieżność +2m/km ale radził żeby tego nie ruszać.
Poprosiłem o pomiar natężenia świateł, to lewa (z przepalonym odbłyśnikiem) 0 kelwina i 0,7lx, natomiast prawa ponad 9 kelwinów
» 2014.10.17 @ 178580km Wymiana odbłyśników xenonów na regenerowane.
a także przy okazji, znaczek poleciał w carbon
» 2014.10.21 @ 178600km
wymiana filtrów i oleju, a także chyba w końcu skuteczna diagnoza drobnego hałasu spod maski. Do wymiany napinacz paska osprzętu, wymiana niebawem.
Olej tym razem zakupiłem ELF Evolution 900 SXR 5W30 5L – zobaczymy jak będzie wyglądać ubytek na tym wynalazku. Co mogę dodać, to że ma ciemniejszą barwę niż Valvo czy LM.
Filtr powietrza Blue Print ADM52235
Filtr oleju Blue Print ADM52114
Filtr kabinowy z węglem Blue Print ADM52503
Filtr powietrza wyglądał po roku całkiem spoko, więc go sobie zostawiłem na wypadek, gdybym nie był zadowolony z Blue Print.
Po lewej stary KNECHT, po prawej nowy Blue Print
Dużo gorzej z filtrem kabinowym, wg mnie nawet tragedia. Knecht bez węgla wygląda ciemniej, niż BP z węglem
Po lewej stary KNECHT, po prawej nowy Blue Print
» 2014.10.28 @ 178673km
Wymiana napinacza paska klinowego INA 534 0326 10
Wymiana palnika lewego ksenonu OSRAM Xenarc D2S 66240
» 2014.11.23 @ 180953km wymiana wygłuszenia pokrywy silnika, miałem takie paski odpadów w pracy, APAFLEX 13. Akustyka oraz odporność ogniowa do 300°C więc na silniku nic nie powinno się wydarzyć
» 2015.02.16 @ 184484km
Bez zdjęć bo aura nie sprzyja, ale dziś Madzia została w końcu naprawiona blacharsko, po przygodzie, z którą jeździłem dokładnie pół roku.
Było tak, a teraz jest okej
» 2015.02.23 @ 184533km
nadszedł czas na wymianę sprzęgła, ponieważ zaczęło się ślizgać przy wyprzedzaniu.
Został założony komplet AISIN, w skład którego weszły: Tarcz AISIN, docisk EXEDY, łożysko SKF
A tak wyglądało stare sprzęgło
» 2015.03.11 @ 184650km
Wymiana tuleji wachacza przedniego dolnego prostego, wewnętrzne L+P
Stare, środek po prostu wypadł, a jeden to nawet się przesunął na aucie i było to dość niebezpieczne.
Mnie natomiast bardziej martwi, dlaczego diagnosta mi tego nie powiedział na przeglądzie w październiku, bo powinno to wyjść na szarpakach, a jednak wg niego wszystko było ok... Żal

Nowe tulejki OEM Japan
Teraz stukania zniknęły, szarpanie kierownicy przy energicznym ruszaniu też zniknęły, jak również ściąganie przy hamowaniu też zniknęło
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
» 2015.06.02 @ 186958km
wymiana oleju i filtrów
» 2016.01.26 @ 195044
wymiana termostatu, wpadł MAHLE TI 200 82
» 2016.01.27 @ 195058
wymiana akumulatora, wpadł CENTRA Futura CA612 60Ah/600A
» 2016.05.17 @ 197491
wymiana filtrów oraz oleju na Valvoline SynPower 5W40, przy czym na przebiegu 196961 była zrobiona płukanka, zalany Total Quartz 5W40 celem wypłukania resztek po płukance, a teraz wpadł docelowo Valvo.
Przy okazji wychodzi trochę rdzy na podwoziu i możliwe, że w końcu seryjne amortyzatory będą wymagały zmiany, ale to jeszcze do sprawdzenia, zobaczymy.
Poza tym madzia jeździ i spełnia swoją funkcję i nie zawodzi, niestety jeśli chodzi o estetykę to z braku czasu jest lekko zaniedbana, odwiedza tylko myjki bezdotykowe a o odkurzaniu to łuuu... ;(
» 2016.09.16 @ 201020
Okazało się, że żywota dopięły hamulce z przodu oraz świece. Z wymianą tarcz i kloców wymieniony został też płyn a także olej w skrzyni biegów.
Co zostało założone:
Tarcze hamulcowe ROTINGER GT przód
Klocki hamulcowe FERODO Premier przód
Świece DENSO T20TT
Prowadnice przednich zacisków
Olej skrzyni biegów TOTAL Transmission Dual FE 75W90
Płyn hamulcowy TRW DOT4
» 2016.09.26 @ 201375
badanie techniczne zaliczone, jednak do poprawy ręczny na lewym kole oraz pojawiła się przepalona postojówka :x
Ciekawostka, po raz pierwszy widziałem, żeby diagnosta sprawdzał spryskiwacze
» 2017.01.02 @ 203150
taka drobnostka, ale mnie cieszy, bo wydaje się dużo bardziej solidna niż poprzednia. Wczoraj przyszedł nowy kluczyk, po niemal 40 dniach oczekiwania /o\ no ale wiadomo, święta.
Plus taki, że udało mi się przełożyć sam grot z poprzedniego, immo tak samo, więc koszta znikome. A wygląda to tak:
» 2017.07.11 @ 207790
Wymiana poniższego, kwestie eksploatacyjne:
Wysprzęglik TRW PJA119
Zestaw naprawczy tylnego zacisku Autofren D4738
Klocki hamulcowe ATE 13046058042 tył kpl
Zestaw montażowy klocków hamulcowych Quick Break 1091166
Tarcze hamulcowe Brembo 08A11211 tył kpl
Płyn hamulcowy ATE 03990158022
Regeneracja zacisków tylnych
» 2017.09.20 @ 210524
Kolejne wymiany:
Pompa sprzęgła F90005
Płyn kamulcowy
» 2018.04.09 @ 215780
Też u mnie dopadła bolączką pękniętego pedału sprzęgła.... Tak to wyglądało.
Na szczęście zrobione i teraz biegi ponownie wchodzą jak trzeba.
Tutaj informacja na przyszłość do wszystkich, zanim zaczniesz wymieniać elementy hydrauliczne, sprawdź stan pedału.
» 2018.08.20 @ 217811
Niestety, ale długa jazda z wywalonym pedałem sprzęgła odbiła się na podzespołach układu sprzęgła...
Konieczne okazało się do wymiany:
Pompa sprzegla JP FR-322
Siłownik sprzęgła JP CY-308
Sprzęgło kpl SL 3DS1023
oraz
Łączniki stabilizatora 80.26.737 + 80.26.736 Starline, które trzeba było wymienić przy zwalaniu wózka aby dobrać się do sprzęgła.
Sprzęgło po około 33.000 km, z czego pewnie dobra 1/3 na połamanym pedale wygląda tak:
Stara zasada mówiąca wprost, jak coś jest popsute, to na pewno zepsuje ci coś jeszcze...
» 2018.09.19 @ 218714
Samodzielna wymiana oleju i filtrów

Filtr kabinowy Knecht LAK 158
Filtr Oleju MANN HU 711/2x
Filtr powietrza Knecht LX 936
Olej Valvoline SynPower 5W40
» 2018.10.17 @ 220072
Skończył żywota Zimering skrzyni biegów na lewej półosi. Wyszło to w trakcie przeglądu, który poza wyciekiem oleju z tego uszczelniacza oraz przepalonymi postojówkami, madzia przeszła śpiewająco
Dodatkowo przy wymianie trzeba było dolać 1 L oleju skrzyni biegów JB German 75W90, ponieważ uciekło go przez tą uszczelkę dość sporo.
» 2019.05.23 @ 226919
Silnik zaczął dość nierówno pracować na niższych obrotach. Szybki rzut okiem na świece i od razu trafna diagnoza. Trochę dziwne bo raptem ok 22.000 przelatane od poprzedniej wymiany no ale cóż...
Wjechały ponownie takie same DENSO TT20T.
» 2019.10.02 @ 223668
Po raz pierwszy przegląd robiony na dwa podejścia. Okazała się wybita prawda końcówka drążka.
Po wymianie, drugie podejście zaliczone śpiewająco
