Mazda6 GY L3 '04 2,3l Top Sport Wagon

GL / GJ / GH / GG / GY

Postprzez Yoki » 15 sie 2015, 12:52

No bez kata spaliny nie będą spełniały normy dlatego ja go założyłem.
https://www.facebook.com/BippuPoland
https://www.facebook.com/LS4HVIP/
Wsparcie przy wyszukaniu oraz pomoc przy sprowadzeniu części z Japonii
Tomek grupa rozwoju forum
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2008, 14:18
Posty: 1813 (55/50)
Skąd: Olsztyn/Szczytno/obecnie Łódź
Auto: Lexus LS400 4.0 V8 1998

Mazda6 GG LF`06 2.0 156,5KM@6676RPM 196,3Nm@4218RPM Noblessgrau

była Mazda Xedos 9 TA KL 2001 AT
była Mazda 323f 2.0 V6 BA
była Mazda 323f 1.6 BG

Postprzez benq323 » 15 sie 2015, 13:05

Ja mam wybebeszonego i jakoś nikt specjalnie nic nie mówił mi o spalinach
Regeneracja DPF........info PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 16:10
Posty: 1819 (22/16)
Skąd: Ostróda
Auto: Opel Signum 1,9 CDTI (Z19DT) 2004r

Postprzez Yoki » 15 sie 2015, 13:12

Mówimy o czasie przyszłym
https://www.facebook.com/BippuPoland
https://www.facebook.com/LS4HVIP/
Wsparcie przy wyszukaniu oraz pomoc przy sprowadzeniu części z Japonii
Tomek grupa rozwoju forum
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2008, 14:18
Posty: 1813 (55/50)
Skąd: Olsztyn/Szczytno/obecnie Łódź
Auto: Lexus LS400 4.0 V8 1998

Mazda6 GG LF`06 2.0 156,5KM@6676RPM 196,3Nm@4218RPM Noblessgrau

była Mazda Xedos 9 TA KL 2001 AT
była Mazda 323f 2.0 V6 BA
była Mazda 323f 1.6 BG

Postprzez Danmazda » 15 sie 2015, 15:25

Miałem to samo, gdy bardziej deptało się po pedale gazu. Na forum pisali właśnie o kończącym się katalizatorze. A była to wina sondy.
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 19:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez swirek » 15 sie 2015, 18:06

Ja również miałem to samo. Problem minął dopiero po remoncie silnika, być może winowajcą był spalany olej, albo to zwykły zbieg okoliczności.
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2013, 19:45
Posty: 687 (77/16)
Skąd: Białystok

Postprzez matthies » 15 sie 2015, 19:42

akurat na olej ma u mnie duży apetyt więc może i to by był olej, szczególnie apetyt zwiększony gdy właśnie mocniej depczę.
Daniel którą sondę i na jaką wymieniałeś?
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 17:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Danmazda » 15 sie 2015, 19:52

Szerokopasmową, przed katalizatorem. Tylko w przedlifcie takiej nie ma.
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 19:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez matthies » 15 sie 2015, 19:56

a sondę można jakoś zdiagnozować czy trzeba po prostu wymienić i zobaczyć różnicę?
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 17:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Danmazda » 15 sie 2015, 20:06

Swoją zdiagnozowałem za pomocą OBD i programem Torque.
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 19:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez matthies » 15 sie 2015, 20:12

mi torque żadnych błędów nie pokazuje, akurat sprawdzałem 2 dni temu :(
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 17:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Danmazda » 15 sie 2015, 20:22

Mi też nie pokazywał błędów. Doszedłem do tego że sonda jest uszkodzona po parametrach pracy.
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 19:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez brodaM6 » 16 sie 2015, 09:14

To może powiedz jakie były to parametry które dyskwalifikuja sande jako sprawna
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 17:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez matthies » 16 sie 2015, 09:51

będę wiedział via PM. Dam znać.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 17:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez pawcio1017 » 16 sie 2015, 17:36

danmazda napisał(a):Szerokopasmową, przed katalizatorem. Tylko w przedlifcie takiej nie ma.


Jesteś pewny? Raczej zawsze jest sonda przed katem, a ewentualnie za katalizatorem druga tzw. sprawdzajaca działanie/zużycie katalizatora.

Co do sprawdzenia sondy to wrzuc sobie wykres sinusoidy napięć i sprawdź jakie są skoki i z jakimi opóźnieniami przy deptaniu i odpuszczaniu. Ma non stop się wahać 0-1V, jak napięcie stoi w miejscu to sonda padnieta. Tak przy okazji – jaka temp osiagasz na katalizatorze przy deptaniu?
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 11:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez Danmazda » 16 sie 2015, 23:43

pawcio1017 napisał(a):Raczej zawsze jest sonda przed katem, a ewentualnie za katalizatorem druga tzw. sprawdzajaca działanie/zużycie katalizatora.
U mnie jest jedna przed katalizatorem a druga sprawdzająca na katalizatorze.
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 19:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez zemoj » 17 sie 2015, 06:44

danmazda napisał(a):U mnie jest jedna przed katalizatorem a druga sprawdzająca na katalizatorze.

W przedlifcie tak samo.
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 21:12
Posty: 3195 (146/240)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez matthies » 20 sie 2015, 13:54

paweł jak to sprawdzić ? :O
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 17:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez pawcio1017 » 20 sie 2015, 20:08

Oscyloskopem :P a na serio, żeby podejrzec z grubsza prace sondy wystarczy zwykly elm i forscan. Jak cos to wpadnij kiedyś do mnie jak juz zjade na mazury i ogarniemy temat i posprawdzamy
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 11:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez matthies » 21 sie 2015, 11:01

mam obd i torque, da radę?
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 17:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez pawcio1017 » 21 sie 2015, 11:35

Szczerze mówiąc nie wiem, bo torqe uzywałem tylko raz i jakoś średnio mi podpasował i nie pamiętam jakie on miał opcje. Forscan jest wg mnie czytelniejszy i całkiem nieźle rozbudowany. A i nie wiem czy elm przez BT daje tyle samo opcji co na kablu
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 11:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy