Mazda6 GG RF 2003 2.0 MZR-CD ~160KM/370NM

GL / GJ / GH / GG / GY

Postprzez leitowdz » 6 sie 2012, 20:31

Mamy mała zmianę, coś mnie wczoraj wieczorem naszło i oto efekty (Chrom nakładki z grilla na czarny mat, znaczek zmatowiony):
Obrazek
I zdjęcie z ostatniego spotu w Pabianicach (z podziękowaniami dla Widzewianki_TM :) ):
Obrazek
Ostatnio edytowano 7 sie 2012, 17:11 przez leitowdz, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2011, 00:49
Posty: 422 (6/0)
Auto: Mazda 6, chipowany diesel :)

Postprzez rclmati » 6 sie 2012, 20:38

No no, 6tka wyróżnia się na tle innych ;) Jeszcze dokładka na bagażnik i było by super. Oby jeszcze więcej zmian i funduszy na wiosnę. <spoko>
Był X6 ,M6, A6 C6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2012, 22:21
Posty: 2760 (13/8)
Skąd: Łódź
Auto: Daewoo Matiz 00'
Audi A6 C7 12'
VW Polo 10'

Postprzez leitowdz » 6 sie 2012, 20:57

rclmati napisał(a):Oby jeszcze więcej zmian i funduszy na wiosnę.

Trawiłeś w sedno sprawy! :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2011, 00:49
Posty: 422 (6/0)
Auto: Mazda 6, chipowany diesel :)

Postprzez leitowdz » 7 sie 2012, 17:04

Mam pytanie co do gaśnięcia samochodu na zimnym silniku. Mianowicie w chłodniejsze dni, może nie takie jak ostatnio, zdarzało się że Mazda sama gasła po przejechaniu 50m~100m. Czy to może być związane z SCV? Dodam iż działo się tak tylko i wyłącznie kiedy silnik był zimny, po nagrzaniu problem ustaje.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2011, 00:49
Posty: 422 (6/0)
Auto: Mazda 6, chipowany diesel :)

Postprzez dobrzyn22 » 7 sie 2012, 22:44

http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=60&t=80557&hilit=ga%C5%9Bnie+zimny
W tym wątku jest opisane kilka podobnych przypadków...może znajdziesz coś dla siebie ;)
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Linooxik » 8 sie 2012, 05:36

Mazda wygląda rewelacyjnie z tym grillem zmatowionym ale dla lepszego efektu do przednich przyciemnionych lampek zalecałbym przyciemnić też i tylne. A i czarna fela robi swoje :) Rewelacja
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2012, 16:49
Posty: 37
Skąd: Krzeszów
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD 136 KM

Postprzez leitowdz » 8 sie 2012, 11:25

Tak też myślałem, póki co gaśnie bardzo okazyjnie, jeśli ten efekt się nasili to zamówię SCV od polifta i będzie spokój na lata. Dziękuję za linka :)
Z tylnymi lampami jest o tyle problem że nie są one sklejone, tylko zgrzane i nie da się ich odwracalnie rozłączyć.. Zostaje polować na lampy z MPS'a albo przyciemnić po wierzchu te. Cieszę się, że Madzia się podoba :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2011, 00:49
Posty: 422 (6/0)
Auto: Mazda 6, chipowany diesel :)

Postprzez Ania_TM » 14 sie 2012, 14:23

Napracowałeś się i widać efekty :)
Autko zadbane, wygląda zacnie ^^

tylko te tablice rej, urwę dziś na spocie <lol>
Ania_TM
 

Postprzez leitowdz » 17 sie 2012, 10:29

Ostatnio wymontowałem IC z Madzi, bo pomyślałem że go wyczyszczę.. Wygląda on mniej więcej tak:
Obrazek
Zobaczywszy go stwierdziłem, iż dana czynność nie ma większego sensu, gdyż jest on zalany olejem, który to wdziera się na niego przez nieszczelności u góry. Ciężko ustrojstwo schodziło, więc odpuściłem. Całość wygląda nieciekawie. W związku z tym pomyślałem nad czymś takim:
Obrazek
Tutaj też narodziły się nowe pytania, ma które mam nadzieję ktoś z forum udzieli mi odpowiedzi :) Mianowicie ten 'nowy' IC miałby być zamontowany przed chłodnicą (tuż za kratkami na dole zderzaka), pasowałby idealnie, rury także da radę tam przeciągnąć. Ciekawi mnie natomiast czy dana operacja ma sens? Koszt wyszedłby około 450 zł (tak sądzę). Nie zależy mi na jakiś kosmicznych przyrostach mocy, wiem że IC sprawuje się dobrze w lato, natomiast zimą jego funkcja jest znikoma. Zastanawiam się, do czego służy ten niebieski czujnik zamontowany w seryjnym IC? I czy byłaby możliwość podłączenia go (przeszczepienia) do tego nowego. Czy jest od niezbędny? Liczę na Waszą pomoc, z góry dziękuję :)
Obrazek
PS. Jak widać na zdjęciu powyżej, szczeliny po lewej stronie na dole są zapieczone czymś czego nie dało się specjalnie wyskubać, olej natomiast pokrył się brudem którego zdjęcie moim zdaniem graniczy z cudem. W grę wchodziłoby także uszczelnienie całego układu. Nie znam się na tyle, aby podjąć jakieś kroki bez zaciągnięcia porady, nie zamierzam także psuć auta. Jeśli zaś da radę to wszystko zrobić, to obiecuję porządną fotorelację z całej operacji :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2011, 00:49
Posty: 422 (6/0)
Auto: Mazda 6, chipowany diesel :)

Postprzez Radex » 19 sie 2012, 23:12

grill ładnie Ci wyszedł <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez adaasiek » 28 sie 2012, 19:52

jeśli chodzi o IC to również poznałbym opinię jakiegoś znawcy, ewentualnie jeśli autor tematu już coś znalazł interesującego na ten temat to prosiłbym o PW

Maździocha ładna, a te spalanie 6.9 to normalne wg ciebie ? u mnie 136 KM i w mieście pokazuje 6.7-6.9 i powiem szczerze, że często ciskam pedał gazu
przed tym, jak padł mi akumulator to pokazywało spalanie 7.5 i jak przy wciskaniu gazu często i klimie to nawet do 11 dochodziło, a teraz jeździsz na klimie, dajesz po garach, a dalej 6.9 trzyma
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 mar 2011, 15:38
Posty: 8
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 2.0 diesel 136 KM

Postprzez leitowdz » 28 sie 2012, 20:47

Niestety nic nowego mi nie wiadomo na ten temat. Modyfikację zapewne da się zrobić (robią to w vag'ach), ale potrzebowałbym pewnego źródła na temat od osoby, która zna się na MZR-CD. Co do spalania to jest średnie akurat, wyliczone przez komputer na podstawie wielu kilometrów wcześniej :) Zależy czy je kasujesz czy nie, czy ciśniesz często po wykasowaniu przy naliczaniu nowej średniej. Jak Ci akumulator padł to się wykasowało poprzednie zliczanie i naliczało Ci od momentu kiedy go ponownie podłączyłeś. Po garach aż tak nie daję, żeby było więcej, powiedzmy czasem przemieszczam się szybko :] Nie ma większej różnicy który to silnik, w wersji 136KM masz większy moment, ale nazwijmy to 'zapasem'. Przemieszczając się z podobnymi prędkościami i przyspieszeniami jak ja będziesz miał takie samo spalanie :)

Co do nowości, mamy fotki robione przez Anie TM:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Będą one wstawione również do pierwszego postu :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2011, 00:49
Posty: 422 (6/0)
Auto: Mazda 6, chipowany diesel :)

Postprzez Radex » 28 sie 2012, 22:46

jest pięknie :) jeszcze tylko zaciski na srebrno i będzie ideał! <serduszka> <spoko> <faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez Mandey » 28 sie 2012, 23:10

Bajeranckie wyszły foty <serduszka>
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1808 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Postprzez Fans » 29 sie 2012, 14:33

Fotki pierwsza klasa. Nic tylko pogratulować. Ekstra!
Opel Vectra 2.0 GT 91r. ---> Opel Vectra 1.8 CD 96r. ---> Toyota Avensis 2.0 D4D 00r. ---> Mazda 6 2.0 MZR-CD (CiTD) 04r.---> Nissan X-trail 2.2 dCI 04r.---> Opel Insignia 2.0 CDTI 160KM 4x4 2013r., kombi
Pozdrawiam Lukatoari
https://www.facebook.com/AlfabetSmakuMadzi/?fref=ts
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2010, 12:16
Posty: 516 (3/2)
Skąd: Białełęka Warszawa
Auto: Opel Insignia 2.0 CDTI 4x4 2013r., 160 KM

Postprzez Ania_TM » 29 sie 2012, 16:12

Adaśko, podeślę ci resztę fotek :)
Jakoś na mym kompie średnio wyglądają i nie jestem zadowolona <glupek2>

a szóstka swoją droga, zacna machina :] zwłaszcza przy 160 ;)
Dbaj dalej i realizuj to co masz tam w planach <spoko>
Ania_TM
 

Postprzez leitowdz » 29 sie 2012, 22:59

dziękuję, dziękuję :)
obecnie przednie reflektory leżą w domu, mała operacja czyszczenia soczewek + wymiana żarówek na bardziej "niebieskie" :D
Co do czyszczenia soczewek, tak trzeba rozkleić światła. Po co? Żeby usunąć "mgiełkę", która pod wpływem czasu osadza się po obu stronach soczewek, przez co mamy efekt "mleka" i co w rezultacie skutkuje słabszą sprawnością naszego systemu oświetlenia :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2011, 00:49
Posty: 422 (6/0)
Auto: Mazda 6, chipowany diesel :)

Postprzez Ania_TM » 29 sie 2012, 23:02

mędrzec jak zwykle :P
Ania_TM
 

Postprzez leitowdz » 29 sie 2012, 23:07

Ania_TM napisał(a):mędrzec jak zwykle :P

Wcale nie :] Po prostu pragnę zachęcić innych to tego typu działań, mających na celu usprawnianie bezpieczeństwa za kierownicą w tym przypadku :D Nie jest to trudne, wymaga tylko trochę czasu i chęci, ale po wszystkim możemy się cieszyć światłami świecącymi jak po wyjeździe autka z fabryki <czarodziej> Co ważne, warto też zrobić taką operację przy oświetleniu ksenonowym. Tam może nawet bardziej :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2011, 00:49
Posty: 422 (6/0)
Auto: Mazda 6, chipowany diesel :)

Postprzez leitowdz » 31 sie 2012, 02:12

I po wszystkim, reflektory zamontowane po wymianie żarówek i czyszczeniu soczewek :) Efekt bardzo zadowalający, zdjęcia nie oddadzą tego w pełni, ale spróbujmy:
Obrazek
+ mała regulacja wysokości świateł, po prostu świeciły za wysoko (mało inteligentny wyraz twarzy <lol> ):
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Pozdrowienia dla Wszystkich zarówno obecnych jak i czytających ;)
Ostatnio edytowano 22 lut 2014, 23:55 przez leitowdz, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2011, 00:49
Posty: 422 (6/0)
Auto: Mazda 6, chipowany diesel :)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy