Strona 1 z 1

Mazda6 GY 2.0 RF-5C 2005 r. 121KM

PostNapisane: 10 sie 2011, 11:41
przez Lechita
Witam.
Jestem już od roku posiadaczem mojej M6, od roku tez jestem użytkownikiem forum, zdarzyło mi się nawet popełnić kilka postów, ale dopiero teraz zdecydowałem się pokazać moje auto.
Mazda sprowadzona została z Niemiec, kupiłem ją w sierpniu 2010 r. Pierwsza rejestracja miała miejsce w czerwcu 2005 r., choć jest to jeszcze model przedliftowy. Przebieg auta w momencie zakupu to 138 kkm – książka serwisowa prowadzona była przez trzy lata, później poprzedni właściciel (jeden) zaniechał zdaje się serwisowania w ASO. Jednak przed zakupem zadzwoniłem do ASO w Polsce (w Poznaniu, w Łodzi nie chcieli mi udzielić informacji) a tam miły pan sprawdził w ich systemie, że ostatnia wizyta w serwisie w Niemczech miała miejsce w marcu 2009 r. przy przebiegu 109 kkm. Tak więc przebieg wydaje się wiarygodny, świadczy o tym również stan auta. Właściciel w Niemczech skorzystał wówczas z akcji serwisowej i zabezpieczył antykorozyjnie tylne nadkola i coś tam jeszcze – dokładnie nie pamiętam :). Po wszelkich możliwych badaniach moich i nie tylko (w tym z użyciem czujnika grubości lakieru) mogę również mieć pewność, że żaden element auta nie był lakierowany.
Prze rok użytkowania przejechałem 15 kkm, obecnie na liczniku jest 153 kkm.
Po zakupie w aucie wymieniłem kompletny rozrząd wraz z pompą wody (wszystkie części oryginalne), wszystkie filtry, później doszła wymiana paska klinowego wraz z łożyskami rolek, olej zmieniony już dwukrotnie na Elf Evolution SXR 5W30, podczas wymiany sprawdziłem smok olejowy – był czyściutki.... Zastanawiałem się jeszcze nad wymianą podkładek pod wtryskami, ale auto nie dymi spod korka oleju, więc postanowiłem zaczekać z tym do następnej wymiany oleju (za rok). Naprawiłem tez uszkodzoną roletę (nie zwijała się). Zakupiłem tez nowe opony letnie, na tę zimę będą nowe opony zimowe wraz z felgami stalowymi.
Jak do tej pory z auta jestem bardzo zadowolony, zresztą za auto zapłaciłem cenę znacznie odbiegająca od najtańszych ofert, a raczej mieściła się w górnej granicy aut oferowanych wówczas na wszelkich portalach ogłoszeniowych. Zresztą tylko wśród takich szukałem, nie chcąc zawracać sobie głowy oglądaniem najtańszych ofert i jeżdżenia na drugi koniec Polski, żeby zobaczyć kompletny złom....
Mam nadzieję, że auto posłuży mi jeszcze co najmniej 4 lata (z reguły nie jeżdżę jednym autem dłużej niż 5), choć jeśli będzie sprawowało się tak jak do tej pory – to kto wie :)
Oto zdjęcia:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

No i ten kolor.... Wiem, że o gustach się nie dyskutuje, ale nie widziałem jeszcze Mazdy 6 w ładniejszym kolorze.... Choć nawet nie wiem, jak ten kolor nazwać :) Ciemna śliwka?? :)
Pozdrawiam

Re: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 2005 r. 121KM

PostNapisane: 10 sie 2011, 11:46
przez Czester503
ładna mazda. Kolor również :)

Re: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 2005 r. 121KM

PostNapisane: 10 sie 2011, 11:56
przez Lechita
Już poprawione....

Re: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 2005 r. 121KM

PostNapisane: 10 sie 2011, 12:22
przez IraZ
ładny kolorek:) szerokości <spoko>

Re: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 2005 r. 121KM

PostNapisane: 10 sie 2011, 16:25
przez Pioteq25
Fajna i kolor ciekawy. Szkoda, że w przed liftach tak szybko zużywają się fotele kierowcy na oparciu :(

Re: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 2005 r. 121KM

PostNapisane: 10 sie 2011, 20:31
przez Lechita
Czy ja wiem.... Siedzisko na zdjęciach od zewnętrznej strony jest trochę zmarszczone, ale na żywo wygląda to zdecydowanie lepiej, a oparcie w ogóle nie jest zużyte....

Re: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 2005 r. 121KM

PostNapisane: 10 sie 2011, 21:31
przez dawid21-12
to jest alcantara i ona tak po prostu wygląda. Ja powiedziałbym nawet że siedzenia w maździe są bardzo trwałe ;)

Re: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 2005 r. 121KM

PostNapisane: 11 sie 2011, 19:27
przez Pioteq25
Fajnie, że ma dużo jaśniejsze wnętrze niż moja cała czarna w środku. Z drugiej strony jak wożę dzieciaki z tyłu trzeba odkurzać co róż :)

Re: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 2005 r. 121KM

PostNapisane: 11 sie 2011, 22:31
przez Lechita
Ja też wożę dwójkę (a właściwie dwie) i nie jest źle.... Choć młodsza (dwulatka) rzeczywiście potrafi zrobić niezły bajzel momentalnie..... <rotfl>

Re: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 2005 r. 121KM

PostNapisane: 11 sie 2011, 23:09
przez zielony110
No fadnie wyglada.
No i ten kolor <serduszka>. Szerokosci :)

Re: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 2005 r. 121KM

PostNapisane: 28 sie 2011, 21:48
przez Fans
Bardzo śliczna 6. Choć mi osobiście nie przypadła do gustu ta tapicerka i szukałem ciemnych foteli.

Niech się dobrze sprawuje i zadowolenia.

Re: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 2005 r. 121KM

PostNapisane: 19 wrz 2011, 17:13
przez Radex
ładniutka, ten kolor zawsze niesamowicie mi się podobał <serduszka>

[Usunięte]

PostNapisane: 2 paź 2011, 23:17
przez damian1984
PostTen post został usunięty przez Magdalena 6 paź 2011, 13:51.
Powód: Lenistwo

Re: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 2005 r. 121KM

PostNapisane: 3 paź 2011, 09:17
przez Lechita
Nie wiem, czy to dobry wątek do stawiania takich pytań, a nawet wiem – niedobry :) Zanim post trafi do kosza mogę napisać tylko z mojej dość wnikliwej analizy forum, na którą poświęciłem sporo czasu, że powinieneś wymienić kompletny rozrząd (pasek, rolki, napinacz, pompa wody), tylko oryginalne części (koszt to około 1100 – 1200 zł jeśli dobrze poszukasz), olej dexelia lub elf evolution 5w30, wymiana podkładek pod wtryskami (koszt to około 50 zł plus uszczelka pod pokrywę zaworów 80 zł – kupisz wszystko u Rikiego), sprawdzenie smoka olejowego, czy nie jest zabrudzony w wyniku nieszczelności tych podkładek i na początek tyle... Przy przebiegu twojego auta rozrząd to już jest raczej konieczność (mazda wymaga przy 120 tys, więc się zbliżasz), a podkładki to raczej profilaktyka, ja nie zmieniałem jeszcze, bo mi nie dymi spod korka oleju a smok miałem czysty, ale i tak na wiosnę przy zmianie oleju je wymienię. Wyjaśnię, że jeśli podkładki są nieszczelne (co często się zdarza, oryginalne były wadliwe), spaliny dostają się do oleju i powstający nagar zapycha smok olejowy i dochodzi do zatarcia silnika...
Wszystko jest opisane na forum.

Re: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 2005 r. 121KM

PostNapisane: 3 paź 2011, 21:26
przez lukasgr
kolor 28W – black-cherry mica – chyba najładniejszy kolor jaki widziałem na samochodzie – ja sobie pomalowałem ten srebrny środek tym właśnie kolorem – na zdjęciach nie wygląda na tak ładny jak jest w rzeczywistości ;)
gratulacje zadbanego autka

Re: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 2005 r. 121KM

PostNapisane: 4 paź 2011, 08:19
przez Lechita
Owszem, też uważam, że ten kolor jest bardzo ładny... Pewnie w środku na panelu też wygląda extra....

Re: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 2005 r. 121KM

PostNapisane: 4 paź 2011, 22:41
przez damian1984
dzieki za informacje bede sie zbieral za zamawianie wszystkich czesci i musze zrobic cos z tymi nieszczesnymi tylnimi nadkolami bo zauwarzylem tam nie maly nalot rdzy poz

Re: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 2005 r. 121KM

PostNapisane: 14 maja 2012, 13:01
przez Lechita
A więc tak jak pisałem w poprzednich postach – przyszła wiosna i przy wymianie oleju wymieniłem też podkładki pod wtryskami – były "stare" kwiatuszki.... Mechanik mówił, że wtrysk na czwartym cylindrze ledwo dał radę wyciągnąć, widać już puszczała podkładka... Smok był czysty, ale teraz już mam spokój z tym tematem...
Pozdrowienia

PostNapisane: 14 maja 2012, 13:15
przez Karol
w kazdej 6 ten czwarty tak ciezko wychodzi <spoko>

szerokosci i bezawaryjnosci <faja>