Strona 15 z 15

Re: Mazda6 GY RF-7J 2006r 2.0 121/147KM

PostNapisane: 3 gru 2016, 19:22
przez laba
Metalowa blaszka to przysłona, dzięki niej masz odcięcie światła i nie razi ludzi z przeciwka :) Mozesz na niej ustawić lampy pod ruch lewo lub prawo stronny.

PostNapisane: 3 gru 2016, 19:34
przez Mr_Bartek
Akurat w GG/GY dzięki niej ustawia się strumień symetryczny/asymetryczny, a nie LHD/RHD.

Re: Mazda6 GY RF-7J 2006r 2.0 121/147KM

PostNapisane: 7 gru 2016, 08:09
przez Atilla
Nie chodzi mi o przeslone ktora ustawia strumien swiatla, chodzi mi o ta blaszke z przed ostatniego zdj

PostNapisane: 16 gru 2016, 16:28
przez dobrzyn22
Atilla napisał(a):Czy czysciles tez soczewke od srodka?

przeczyściłem również, ale trzeba ostrożnie bo nie jest to wygodnie czyścić.
generalnie po 10 latach syfu jako tako nie było, powiedzmy że delikatny nalot kurzu – tak bym to nazwał :P Mimo wszystko przy naszych świecących jak świeczki halogenach ma to znaczenie.

Dopisano 16 grudnia 2016, o 16:35:

Po kilku godzinach walki wymieniony kpl. rozrządu ( oryginał ) + sprzęgło alternatora ( piski po odpaleniu zimnego silnika ustały ) i pasek wielorowkowy (pewnie jescze by pociągnął, ale miał już sporo pęknięć pomiędzy rowkami).
Najwięcej problemów miałem z wyciągnięciem alternatora – trzeba kilka rzeczy poodkręcać i jeszcze jest ciasno. Bez wyciągnięcia niemożliwa jest wymiana jego rolki.
IMG_20161215_175114.jpg
IMG_20161215_202809.jpg

Re: Mazda6 GY RF-7J 2006r 2.0 121/147KM

PostNapisane: 14 cze 2018, 07:28
przez dobrzyn22
Ooo, widzę że dawno mnie tu nie było ;)
Ale jako że Moja M6 coraz bardziej się starzeje i zaczynają się pojawiać gdzieniegdzie rdzawe miejsca ( z którymi walczę ) to zdjęć będzie coraz mniej. Za to napiszę co zostało ostatnio zrobione, bo kilka wydatków było:

*Objawy:
nasilające się trzęsienie kierownicy przy hamowaniu( nieco ustawało po mocniejszym wciśnięciu; najbardziej dokuczliwe przy prędkościach poza miastowych ). Poprzednie tarcze przejeździły u mnie prawie 100 tys km !

Wymiana:
– kompletna regeneracja przednich zacisków ( tłoczki +prowadnice+ gumki )
– wymiana przednich tarcz + zaciski firmy Zimmermann

*Objawy:
nie działająca klimatyzacja. Wyciek w klasycznym dla M6 miejscu, czyli na łączeniu pod filtrem powietrza. Do tego mechanik stwierdził, że chłodnica klimy jest w kiepskim stanie – dotykając delikatnie lamelki sypały się jak pieprz.

-wymiana chłodnicy klimy – polska firma Termpol
-wymiana przewodu dolnego od klimy

*Objawy:
skrzypienie w podwoziu, szczególnie przy ruszaniu i hamowaniu. Słyszalne również przy kilkukrotnym, mocniejszym wciskaniu jednej strony maski.

Wymiana:
-wymiana wahaczy prostych dolnych

*Objawy:
częste, dość długie wypalanie filtra DPF ( co ok. 80km ), wysokie korekty w Forscan

Wymiana:
fabrycznie regenerowany wtryskiwacz


Po wymianie dużo rzadsze wypalania, wrażenie większej elastyczności, średnie spalanie zmniejszone z 7,8 do 7 ! ( na razie wyjeżdżony 1 bak )

PostNapisane: 14 cze 2018, 13:35
przez zemoj
Kurde, ale ty długo już jesteś z tym autem! Szacun ;)

Re: Mazda6 GY RF-7J 2006r 2.0 121/147KM

PostNapisane: 14 cze 2018, 14:01
przez dobrzyn22
<lol> <rotfl> póki rdza nas nie rozłączy <lol>

PostNapisane: 14 cze 2018, 14:08
przez zemoj
dobrzyn22 napisał(a):<lol> <rotfl> póki rdza nas nie rozłączy <lol>

w zdrowiu i w korozji<lol>

Re: Mazda6 GY RF-7J 2006r 2.0 121/147KM

PostNapisane: 21 cze 2018, 15:37
przez dobrzyn22
Jakby ostatnio było za mało wydatków – przy demontażu okazało się że druga rurka od klimy( dłuższa ) tez już się nadaje do wymiany...

Do tego nowy akumulator – ostatni Bosch wystarczył na ok. 5,5 roku. Teraz wybór padł na Duracell

Re: Mazda6 GY RF-7J 2006r 2.0 121/147KM

PostNapisane: 3 sie 2018, 07:25
przez dobrzyn22
no i po 12 latach przyszedł czas na wymianę wahaczy + łączników stabilizatorów – w sumie dobry wynik jak na nasze drogi ;)

Re: Mazda6 GY RF-7J 2006r 2.0 121/147KM

PostNapisane: 6 sie 2018, 11:33
przez MIRAS M6
Bardzo dobry wynik. <spoko> Moja GY też ma przód dolne wymienione ale tył jeszcze mam cały ori a zrobione 386kkm.Czekam na ten moment kiedy któryś z tylnych wejdzie komuś w <dupa> w drugiej klasie bo to chyba prędzej nastąpi jak ich zuzycie hahaha

PostNapisane: 4 mar 2019, 22:33
przez mackoGD
dobrzyn22 napisał(a):-wymiana chłodnicy klimy – polska firma Termpol



mam pytanie jak się sprawuje ta chłodnica?

Re: Mazda6 GY RF-7J 2006r 2.0 121/147KM

PostNapisane: 4 mar 2019, 22:40
przez dobrzyn22
bez zastrzeżeń

PostNapisane: 4 mar 2019, 22:43
przez mackoGD
Dzięki za szybką odpowiedz. Muszę wymienić w swojej M6 a nie chcę przepłacać, a ta wygląda sensownie. W necie nie ma za dużo na temat tych chłodnic.
Pozdro.

Re: Mazda6 GY RF-7J 2006r 2.0 121/147KM

PostNapisane: 26 mar 2019, 21:50
przez dobrzyn22
nadszedł czas na kolejną wymianę kompletu tarcze + klocki, tym razem tył. Bardzo zadowolony z wyczuwalnej różnicy na przodzie, wymieniłem również tył na komplet Zimmermann

Re: Mazda6 GY RF-7J 2006r 2.0 121/147KM

PostNapisane: 6 lip 2020, 10:58
przez dobrzyn22
podsumowanie zmian od ostatniego wpisu:

03.2019
wymiana progów + montaż wzmocnień pod lewarek + zabezpieczenie

04. 2019
wymiana olej ( Dexelia DPF ) + filtr

08. 2019
wymiana wahaczy tył, wymiana zaworu SCV ( obroty lekko falowały )

12. 2019
– wymiana olej ( Dexeli DPF ) + filtr
– wymiana olej w skrzyni biegów ( profilaktycznie ) Castrol 75W90

09. 2019
– wymiana 3x wtryskiwacze na fabrycznie regenerowane ( Forscan pokazywał, że już powoli kwalifikują się do wymiany/regeneracji ) .
– usunięcie DPF + EGR off ( wypalania co ok. 40-50 km, większe zużycie paliwa z tego powodu i rozcieńczanie oleju silnikowego – co z tym związane wymiany oleju nawet co kilka miesięcy). Diagnoza: DPF po prostu już nie pracował prawidłowo m.in. z racji wieku.

Wrażenia po prawie roku ? żałuję, że tak z tym zwlekałem... Auto ma więcej mocy, lepiej się zbiera, jednocześnie spadło zużycie paliwa tak, że obecnie pobijam rekordy( zasięgu i spalania ), których nie uzyskałem jeżdżąc tym autem przez 10 lat. Do tego brak negatywnych skutków w postaci dymienia.

Przy okazji sprawdzona kompresja silnika ( wzorowa – świadczy m.in. o doskonałym stanie silnika ), oraz moc na hamowni – 143,5 Hp :D

12.2019
– wymiana filtr paliwa + kabinowy + powietrza

05.2020
– wymiana błotników na nowe ( poprzednie skorodowały od spodu w miejscu mocowania )
– pokrycie auta 2 kolorową warstwą PlastiDip (oryginalny) + lakierowanie felg

obecny przebieg 259000 km.

W najbliższym czasie będę sprzedawał auto ( najpierw pojawi się w ogłoszeniach na forum ), jakby ktoś był zainteresowany to chętnie odpowiem na wszystkie pytania na PW ( lub mail kd501@wp.pl ).

Re: Mazda6 GY RF-7J 2006r 2.0 121/147KM

PostNapisane: 6 lip 2020, 14:24
przez Nightfall
Kolorek powiem Ci bajka <serduszka>

Re: Mazda6 GY RF-7J 2006r 2.0 121/147KM

PostNapisane: 6 lip 2020, 14:53
przez dobrzyn22
Jest to biała perła z pigmentem alien , w proporcji 90/10%. Sprawia to że przy ciemniejszym oświetleniu wygląda prawie jak zwykły biały, ale w słońcu pojawiają się delikatne refleksy blado czerwone. Razem daje to fajny, oryginalny efekt . Dach i lusterka to czarny z dodatkiem perły, przez co wygląda bardziej na takie grafitowe. Całość pokryta dedykowaną powłoką ochronna, która sprawia że natryśnięta folia odporna jest na chemię olejo i paliwo pochodną i zwiększa odporność na zarysowania.

Re: Mazda6 GY RF-7J 2006r 2.0 121/147KM

PostNapisane: 6 lip 2020, 16:56
przez Nightfall
Kawał dobrej roboty <spoko>
Na żywo napewno efekt jest kozak :D