podsumowanie zmian od ostatniego wpisu:
03.2019
wymiana progów + montaż wzmocnień pod lewarek + zabezpieczenie
04. 2019
wymiana olej ( Dexelia DPF ) + filtr
08. 2019
wymiana wahaczy tył, wymiana zaworu SCV ( obroty lekko falowały )
12. 2019
– wymiana olej ( Dexeli DPF ) + filtr
– wymiana olej w skrzyni biegów ( profilaktycznie ) Castrol 75W90
09. 2019
– wymiana 3x wtryskiwacze na fabrycznie regenerowane ( Forscan pokazywał, że już powoli kwalifikują się do wymiany/regeneracji ) .
– usunięcie DPF + EGR off ( wypalania co ok. 40-50 km, większe zużycie paliwa z tego powodu i rozcieńczanie oleju silnikowego – co z tym związane wymiany oleju nawet co kilka miesięcy). Diagnoza: DPF po prostu już nie pracował prawidłowo m.in. z racji wieku.
Wrażenia po prawie roku ? żałuję, że tak z tym zwlekałem... Auto ma więcej mocy, lepiej się zbiera, jednocześnie spadło zużycie paliwa tak, że obecnie pobijam rekordy( zasięgu i spalania ), których nie uzyskałem jeżdżąc tym autem przez 10 lat. Do tego brak negatywnych skutków w postaci dymienia.
Przy okazji sprawdzona kompresja silnika ( wzorowa – świadczy m.in. o doskonałym stanie silnika ), oraz moc na hamowni – 143,5 Hp
12.2019
– wymiana filtr paliwa + kabinowy + powietrza
05.2020
– wymiana błotników na nowe ( poprzednie skorodowały od spodu w miejscu mocowania )
– pokrycie auta 2 kolorową warstwą PlastiDip (oryginalny) + lakierowanie felg
obecny przebieg 259000 km.
W najbliższym czasie będę sprzedawał auto ( najpierw pojawi się w ogłoszeniach na forum ), jakby ktoś był zainteresowany to chętnie odpowiem na wszystkie pytania na PW ( lub mail
kd501@wp.pl ).