Mazda6 GH L5-VE '08 2.5 TOP by Weelkoo – Eibach / 19" 9RR + 18" Work / 2x Lip / Sebring / Folia

GL / GJ / GH / GG / GY

Postprzez torek » 5 lip 2015, 11:17

Weelkoo napisał(a):19x8 ET40, ale mam też wyciągnięte nadkola z tyłu i zagięte ranty.

Ja się poprostu zdziwiłem, że do takiego rozmiaru wyciągałeś nadkola.. ot co.. stąd moje stwierdzenie, że GH ma płytsze. Ale widać myliłem się, patrząc na załączone fotki <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2014, 11:55
Posty: 781 (7/12)
Skąd: Warszawa
Auto: Silver Speed6 430KM – Jest
Black 6 MPS 326KM -Był
Saab 9-3 Cabrio 250KM -był

Postprzez Weelkoo » 6 lip 2015, 00:14

Dziś się trochę działo ;) Z rana brat podrzucił mi klucze, więc przy weekendowym grillowaniu wymieniłem sobie świece <spoko> Operacja przebiegła sprawnie, stare świece w stanie "wzorowym" suche, bez śladów niepożądanego osadu, osmolenia, nadtopienia – czegokolwiek, co mogło by sugerować zaniedbanie lub jakiś problem z silnikiem :)

DSC08795.jpg

DSC08800.jpg


oczywiście przy grillowaniu było mycie a wieczorem udało mi się w końcu małżonkę namówić na kilka zdjęć (nie bez warunków :P ) ;) Pozostawiłem jej decyzję co do tego jakie na konkurs wysłać, tu zaś wrzucam kilka innych kadrów <nie powiem> <serduszka> x2 ;)

DSC08770.jpg

DSC08773-2.jpg

DSC08777.jpg

DSC08780.jpg

DSC08781.jpg


No i oczywiście nie mogłem sobie odpuścić kilku ujęć M6, żeby nieco urozmaicenia było to tym razem BW

DSC08787.jpg

DSC08788.jpg

DSC08794-2.jpg

DSC08793-2.jpg


<faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2011, 21:48
Posty: 1181 (0/17)
Skąd: Bieruń
Auto: BMW 330e xDrive

Postprzez rafałmazda » 6 lip 2015, 00:20

dobre fotki <spoko> a BW jak ze starego filmu <serduszka>
Bayerische Motoren Werke ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 mar 2012, 19:49
Posty: 4579 (57/137)
Skąd: Płock
Auto: Jest
E39

Była:

A6 C6 3.0 TDI '09
Mazda3 BK LF
Mazda6 GG RF-5C

Postprzez Weelkoo » 6 lip 2015, 21:00

no to jeszcze dwa, tym razem w kolorze ;)

Konkursowy kadr

DSC08779-3.jpg


a tu dodatkowo inny kadr z obróbką w tym klimacie <spoko>

DSC08784-2.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2011, 21:48
Posty: 1181 (0/17)
Skąd: Bieruń
Auto: BMW 330e xDrive

Postprzez Nightfall » 6 lip 2015, 21:03

Tez bym wysłał na konkurs to które wybrałeś <spoko>
Nightfallówna
Dum Spiro Spero.....
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 11 lut 2013, 22:32
Posty: 4117 (138/173)
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: Mazda 6,kombi ,2006 rok, 2.0 diesel, Dpf out,chiptuning 130 KM/363 Nm,Phantom Blue

Postprzez Weelkoo » 9 lip 2015, 16:51

Dotarła, zaraz idę montować ;)

DSC08806.jpg

DSC08808.jpg

DSC08816.jpg


<faja>

Dopisano 9 lip 2015, 20:43:

Zamontowana <serduszka> więc tak, to pierwsza rozpórka więc finalnie według Irka wygląda nieco gorzej niż reszta – ja tam nie wiem, to co jest mi pasuje ;) Rozpórki dla GH oficjalnie można już zamawiać w Górny Sport – koszt 190 PLN + wysyłka.

Sama rozpórka przystosowana do montażu bez podnoszenia, zrobiona tak by można skorzystać z fabrycznych zaślepek choć nie bez modyfikacji delikatnej – jedno ucho trzeba przyciąć (widać na zdjęciu) ;) Zmontowana całość wygląda tak:

DSC08830.jpg

DSC08837.jpg

DSC08839.jpg

DSC08841.jpg

DSC08842.jpg

DSC08845.jpg

DSC08847.jpg

DSC08849.jpg

DSC08855.jpg


bonus <faja>

DSC08865a.jpg
Ostatnio edytowano 9 lip 2015, 20:56 przez Weelkoo, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2011, 21:48
Posty: 1181 (0/17)
Skąd: Bieruń
Auto: BMW 330e xDrive

Postprzez zemoj » 9 lip 2015, 20:53

Elegancko siadła <spoko>
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 22:12
Posty: 3200 (146/242)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez em_dzej » 9 lip 2015, 21:13

zemoj napisał(a):Elegancko siadła


Zgadza się , siadła jak ta lala <spoko>

Trochę to trwało ,ale warto było
Obrazek
MACIEK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2013, 11:27
Posty: 2259 (88/29)
Skąd: SZY
Auto: Mazda 6 GY RF-7J '07 GEJSZA by em_dzej

Postprzez Przemysław » 9 lip 2015, 21:45

Najsss <spoko> . Pasuje do akumulatora <czarodziej>
em_dzej napisał(a):Trochę to trwało ,ale warto było

Jeszcze nikt nie narzekał po założeniu takiego akcesorium. Poczekamy jakie wrażenia będzie miał kierownik...
Yo, mr. White!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2012, 13:05
Posty: 994 (0/10)
Skąd: okolice Świdnika
Auto: M6 GG LF-DE '06

Postprzez Weelkoo » 12 lip 2015, 21:45

Dziś małe przygotowania samochodu do wyjazdu wakacyjnego a więc sprzątanko i odświeżenie powłoki wosku z wykorzystanie QD :)

DSC08879.jpg

DSC08886.jpg

DSC08924.jpg


Do tego ogarnąłem w końcu resztki konserwacji na kielichach (APC + szczoteczka do zębów i poszło) i doprowadziłem rozpórkę do docelowego wyglądu <faja>

DSC08940.jpg

DSC08933.jpg

DSC08934.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2011, 21:48
Posty: 1181 (0/17)
Skąd: Bieruń
Auto: BMW 330e xDrive

Postprzez Nightfall » 12 lip 2015, 21:54

Tez tak jak Przemysław pierwsze co to mi się skojarzyło ze kolorem pasuje pod aku :D <spoko>
Super wygląda i takim autkiem aż miło jechać na zasłużony odpoczynek <serduszka> <spoko>
Nightfallówna
Dum Spiro Spero.....
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 11 lut 2013, 22:32
Posty: 4117 (138/173)
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: Mazda 6,kombi ,2006 rok, 2.0 diesel, Dpf out,chiptuning 130 KM/363 Nm,Phantom Blue

Postprzez em_dzej » 12 lip 2015, 22:01

Weelkoo napisał(a):Dziś małe przygotowania samochodu do wyjazdu wakacyjnego


Też tak miałem, ale niedługo sie utrzymało dwójka dzieci i psiak robią swoje <lol>

GSG wie że robi dla Japońców <czarodziej>
Obrazek
MACIEK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2013, 11:27
Posty: 2259 (88/29)
Skąd: SZY
Auto: Mazda 6 GY RF-7J '07 GEJSZA by em_dzej

Postprzez KMBak » 12 lip 2015, 23:22

Też zrobiłem... I leje... Także niezły sajgon będzie w trasie... :–(
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 14:36
Posty: 3820 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez Weelkoo » 12 lip 2015, 23:27

No ja mam wyjazd planowo w piątek nad ranem więc jeszcze trochę czasu ale pogoda zapowiada się aż za dobrze (miejscami do 35'C) :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2011, 21:48
Posty: 1181 (0/17)
Skąd: Bieruń
Auto: BMW 330e xDrive

Postprzez DanielQuattro » 28 lip 2015, 23:26

Świetne fotki...


Facebook "Lowered Mazda 6 GH"
Sent from my iPhone using Tapatalk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2014, 23:10
Posty: 497 (15/1)
Skąd: Wiedeń
Auto: Obecnie:Mazda3 BK Z6 '07 Sport Galaxy Grey by Daniel
Poprzednio:
Mazda6 Sport GH L5 '08 Cristal White Pearl by Daniel

Postprzez Buli510 » 29 lip 2015, 11:18

Jest dobrze, świetnie wygląda <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2015, 09:11
Posty: 297 (3/2)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 1.8 2005r

Postprzez zelka » 29 lip 2015, 19:48

W tej szóstce zakochałem się tylko kiedy ją pierwszy raj ujrzałem :D <serduszka>
Jest niesamowicie dopieszczana przez właściciela, odwzajemnia się pewnie bardzo sumiennie i z całego serca. Gratuluję zapału i wytrwałości przy autku! <faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2012, 13:17
Posty: 1109 (1/12)
Skąd: Konin
Auto: Mazda 6 GH L5 '09
Była: Mazda 3 BK LF '04
Mazda 323F 1.8 BG SOHC '90

Postprzez Weelkoo » 4 sie 2015, 20:29

Witam ponownie, 2 tygodnie i 6000km później ;) Małe, motoryzacyjne podsumowanie tegorocznego wakacyjnego wypadu.

Zanim jednak przejdę do samych wczasów kolejny gadżecik, jaki sprawiłem ostatnio 6'tce. Otóż wykłądzina podłogi w miejscu podstopnicy dla kierowcy wykazywała znaczące ślady zużycia, nie chcąc dopuścić do np. przetarcia postanowiłem przeciwdziałać i jednocześnie wizualnie całość poprawić. Jak? Zakupiłem podstopnicę, z szczotkowanej stali nierdzewnej ;)

DSC00518.jpg

DSC00524.jpg


Wyrób "lokalny", bardzo solidnie wykonany (na zdjęciach przy wyciętym logo widoczne są resztki kleju z foli zabezpieczającej – nie jest to żadna skaza) i co było dla mnie ważne – wyprofilowany (podstopnica nie jest płaska a posiada wygięty bok obejmujący krawędź wykładziny, która była w najgorszym stanie. Całość mocowana na rzepach prezentuje się tak:

DSC00528.jpg

DSC00534.jpg


Jak dla mnie – gitara <faja>

No a przechodząc do wczasów – Mazda przez ostatnie 17 dni pokonała blisko 6000km. Podróż do samej Sycylii (z tygodniowym pobytem w Kalabrii) i z powrotem (z tygodniowym postojem na wybrzeżu Toskanii). Wyjazd wręcz promocyjny dla tego modelu z dwóch względów – po pierwsze jechaliśmy wspólnie z znajomymi, posiadaczami Mazdy 6 GH w wersji sedan w kolorze Sunlight SIlver – a więc siostry bliźniaczki, tyle że w wersji 2.0 Exclusive i bez modyfikacji ;) Na postojach prezentowaliśmy się więc nietypowo i im dalej na południe tym większe zainteresowanie wzbudzaliśmy.

IMG_20150717_081453-2.jpg

DSC08950.jpg


Zainteresowanie na południu nie dziwiło jednak w obliczu tego, że na drogach widziałem więcej Ferrari czy Bentley'ów niż 6'tek GH. GG/GY jeżdżą, GJ też są widoczne – na tysiące samochodów, które widziałem po drodze znalazłem jednak tylko dwie (tak, 2) 6'tki GH na włoskich tablicach, obie na północy kraju. Także przy postojach kilkukrotnie byliśmy świadkami głośnego komentowania i oglądania samochodów przez Włochów :)

DSC00392.jpg

DSC00428.jpg

DSC00456.jpg

DSC00469.jpg



Wracając do samej podróży to może zacznę od wrażeń z jazdy bo miałem sporo okazji, by "delektować" się korzyściami z sprężyn Eibacha i przedniej rozpórki GSG. Sama różnica z montażu rozpórki jest wyraźnie wyczuwalna – reakcja na skręty kierownicą wydaje się jeszcze bardziej bezpośrednia i szybsza, przód jest zauważalnie sztywniejszy i jeszcze mniej przechyla się na łukach. W połączeniu z szerzej rozstawionymi kołami i sprężynami Eibacha różnica pomiędzy seryjną 6'tką jest bardzo duża – nie tylko w wrażeniach ale i możliwościach – samochód może pokonywać łuki z wyraźnie większą prędkością, gdzie w serii było czuć już mocny przechył nadwozia moja GH bez problemów przemykała z prędkością o kilkanaście kilometrów większą.

DSC00476.jpg

DSC00487.jpg

DSC08992.jpg

DSC08995.jpg

DSC09504.jpg


Także przez większość trasy (w szczególności w górskich odcinkach oraz przy jeździe na miejscu w Kalabrii i Toskanii, gdzie każdy praktycznie wyjazd wiązał się z przejazdem przez góry z licznymi ostrymi łukami i serpentynami) miałem solidnego banana na twarzy <faja>

DSC00033.jpg

DSC00037.jpg

DSC00151.jpg

DSC00157.jpg



Kolejnym aspektem, który mnie interesował było spalanie a to nie ukrywam, zaskoczyło mnie pozytywnie. Średnie spalanie na całej trasie niemal 6000km to ~7,8l (3 osoby, pełny bagażnik, ~5000km autostradami, reszta drogami z licznymi podjazdami i łukami, większość z tego naprawdę dynamiczna jazda). Co więcej to wynik z uwzględnieniem większości dynamicznej jazdy.

DSC00386.jpg

DSC00396.jpg


Dla porównania powrót z Toskanii (~1400km, autostrady biegnące przez Alpy i Dolomity, z niemal 1,5h korkiem na włoskiej autostradzie pomiędzy Trydentem a Brenner i m.in. jazdą niemiecką autostradą z prędkością ~180kmph na tempomacie przez kilkadziesiąt kilometrów) który pokonywamy był w mniej dynamiczny sposób (tempomat na ~140km/h, wg. GPS okolice przepisowych 130km/h) to spalanie ~7,4l (przypominam, to na odcinku 1400km). Jak dla mnie rewelacja, GH 2.0 spaliła minimalnie mniej (przy tankowaniach np. do mojej wchodziło 52l a do 2.0 – nieco ponad 50l) <spoko> Więcej można podejrzeć na stronie motostat – http://www.motostat.pl/vehicle-stats/71436

DSC00500.jpg

DSC00501.jpg

DSC00504.jpg


Do kraju 6'tka wróciła jednak nie do końca sprawna – awarii nie zaliczyła, ale na samym południu zaczęło dawać o sobie znać jedno z łożysk. Jak się okazało – lewy tył. Do domu dojechałem bez problemów ale niestety przez to byłem zmuszony do zrezygnowania z najbardziej ekstremalnego odcinka trasy czyli przełęczy Stelvio. Cóż, nie teraz to następnym razem. Tymczasem rozglądam się za piastą – wybór na chwilę obecną ogranicza się do KANACO (niby na łożyskach NTN lub KOYO) lub oryginału (KOYO). Riki sugerował jeszcze JAPKO ale twór nie wzbudza mojego zaufania i wydaje się budżetową opcją. Do tego w trasie zaczęły się odzywać hamulce (delikatnie popiskiwać przy słabym hamowaniu) więc temat tez będę musiał ogarnąć, na początek rozbiorę całość, uzupełnię o blaszki montażowe i poskładam porządnie na nowo, jak nie pomoże to wymienię klocki z przodu na TRW.

To tyle (na razie ;) )

PS. Zdjęć z samych wczasów nie wrzucam, tylko te z autem w roli głównej (których nie robiłem zbyt wielu) – potem może wybiorę kilka najlepszych kadrów z aparatu i wrzucę w osobnym poście, bo jest co. Np. z Taorminy, Tropea'i czy rejonu Cinque Terre. Dla zobrazowania takie dwa byle jakie z telefonu:

11267989_10206118745479512_968505686100842364_o.jpg
11754516_10206163247392032_593880243684357047_o.jpg


<faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2011, 21:48
Posty: 1181 (0/17)
Skąd: Bieruń
Auto: BMW 330e xDrive

Postprzez zemoj » 5 sie 2015, 08:11

Przpiękne widoki.
Super wynik spalania.
Podstopnicę miałem identyczną w GY – dobry zakup.
Na zdjęciach Mazdy prezentują się bardzo zacnie.
Widzę, że tylne koła są już na styk. Nie obcierało nic przy załadowanym aucie?
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 22:12
Posty: 3200 (146/242)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez Addrian » 5 sie 2015, 15:24

Fajna relacja z wyjazdu <spoko> Będziesz zakładał nakładki na pedały żeby współgrały z podstopnicą czy zostawiasz tak jak jest ? :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2015, 12:20
Posty: 113 (0/4)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 6 GY LF '04

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy