Mazda6 GG LF 2003 / Strato Blue / Xenon / Aero / Gwint / Splittery / Android / Heble MPS / Felgi 18'

GL / GJ / GH / GG / GY

Postprzez Cichy9 » 23 sty 2017, 23:05

Muszę w takim razie doczytać ten temat. Myślałem, że chodzi o kompletną wymianę lamp :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2014, 01:09
Posty: 124 (0/4)
Skąd: Jasło / Warszawa
Auto: Mazda 6 GG / 2003 / 2.0 LPG / 141 KM / Strato Blue Mica

Postprzez szybki890 » 23 sty 2017, 23:08

Nie, jedynie oprawki, żarówki kabelek i tyle :) jedynie pytanie co wolisz, czy robić dziurkę w lampie czy kupić lampę od anglika :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2016, 18:45
Posty: 198 (4/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda6 GG L3 2005r.

Postprzez Danmazda » 23 sty 2017, 23:08

Można wymienić lampę jak nie chce Ci się bawić w robienie otworu. Ja u siebie zrobiłem dziurkę lutownicą, zajęło mi to zaledwie 20 minut. Wyjęcie lampy to 5 min :)
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez Cichy9 » 23 sty 2017, 23:10

To teraz pytanie z kategorii głupich, czy daje to coś więcej oprócz dodatkowych dwóch świateł postojowych z tyłu? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2014, 01:09
Posty: 124 (0/4)
Skąd: Jasło / Warszawa
Auto: Mazda 6 GG / 2003 / 2.0 LPG / 141 KM / Strato Blue Mica

Postprzez szybki890 » 23 sty 2017, 23:11

Danmazda napisał(a):Wyjęcie lampy to 5 min :)

Ująłeś w tych 5 min sciąganie tego okropnego plastiku bez połamania ? hahaha

Cichy9 napisał(a):To teraz pytanie z kategorii głupich, czy daje to coś więcej oprócz dodatkowych dwóch świateł postojowych z tyłu?

odpowiedź brzmi nie :p lecz fajnie wygląda :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2016, 18:45
Posty: 198 (4/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda6 GG L3 2005r.

Postprzez Cichy9 » 23 sty 2017, 23:13

szybki890 napisał(a):odpowiedź brzmi nie :p lecz fajnie wygląda

Okej, przekonałeś mnie :D Zrobię najbliższe w czasie mody i w wolnym czasie zaznajomię się z tematem :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2014, 01:09
Posty: 124 (0/4)
Skąd: Jasło / Warszawa
Auto: Mazda 6 GG / 2003 / 2.0 LPG / 141 KM / Strato Blue Mica

Postprzez Danmazda » 23 sty 2017, 23:16

szybki890 napisał(a):Ująłeś w tych 5 min sciąganie tego okropnego plastiku bez połamania ?
Zapomniałem że to HB u mnie w sedanie jest to bardzo proste :P Najlepiej ten plastik ściągać w ciepłe dni, w zimę faktycznie jest ciężko i można łatwo połamać mocowania
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez Cichy9 » 25 sty 2017, 23:41

Madzia u lakiernika, a w tym czasie znalazłem chwilę, żeby w końcu zamówić klucz dynamometryczny. Od teraz dokręcanie kół (zwłaszcza przy kutych nakrętkach) będzie bardziej precyzyjne, a do tego będę mógł samodzielnie wymieniać świece :)

1DX_3080.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2014, 01:09
Posty: 124 (0/4)
Skąd: Jasło / Warszawa
Auto: Mazda 6 GG / 2003 / 2.0 LPG / 141 KM / Strato Blue Mica

Postprzez szybki890 » 25 sty 2017, 23:44

Cacuszko :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2016, 18:45
Posty: 198 (4/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda6 GG L3 2005r.

Postprzez zelka » 26 sty 2017, 21:21

Cichy9 napisał(a):a do tego będę mógł samodzielnie wymieniać świece

Psiakrew, a ja bez tego klucza wymieniałem. :P
Pozdrawiam
Adrian
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2012, 13:17
Posty: 1109 (1/12)
Skąd: Konin
Auto: Mazda 6 GH L5 '09
Była: Mazda 3 BK LF '04
Mazda 323F 1.8 BG SOHC '90

Postprzez Cichy9 » 26 sty 2017, 21:48

A no da się i można :) Ale ja podchodzę do wszystkiego bardzo "książkowo" i staram się eliminować wszelkie ryzyko, jeśli już sam coś robię :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2014, 01:09
Posty: 124 (0/4)
Skąd: Jasło / Warszawa
Auto: Mazda 6 GG / 2003 / 2.0 LPG / 141 KM / Strato Blue Mica

Postprzez Cichy9 » 30 sty 2017, 04:00

Madzia wróciła od lakiernika. Jestem w sumie nawet zadowolony. Do lakierowania nie mam żadnych zastrzeżeń, ale dość spore do polerki. Po odebraniu auta i spokojnych oględzinach w domu zauważyłem, że po polerce pojawiły się nowe rysy, zwłaszcza na masce. Tak jakby pad polerski był stary, brudny, zużyty. Pewnie wrócę do nich z reklamacją. Ogólnie natomiast, auto wygląda znacznie młodziej i jak ktoś nie wie, gdzie patrzeć, to wydaje się, jakby tyle co wyjechało z salonu. Wpadł też spoiler, który ostatnie dwa miesiące przeleżał pod łóżkiem i czekał na montaż.

Dziś, przy spokojnej niedzieli, wybrałem się na myjnię, tradycyjnie wieczorową porą, bez kolejek i ruchu. Przy okazji strzeliłem kilka fotek :)

1DX_3084.jpg

1DX_3085.jpg

1DX_3086.jpg

1DX_3088.jpg

1DX_3090.jpg


Zadanie na najbliższe dni, to zmiana ramki tablicy rejestracyjnej, bo obecna jest okropna!

Plan na "zimowe mycie" był standardowy. Szybka wycieczka na najbliższą myjnię, potem jeszcze szybszy powrót do garażu, suszenie, wycieranie i aplikacja detailera. Czekam jeszcze na wosk, więc na liczę, że po jego aplikacji efekt będzie jeszcze lepszy. Tak czy siak, udało się osiągnąć całkiem niezłe lustro :)

1DX_3093.jpg
Ostatnio edytowano 30 sty 2017, 04:45 przez Cichy9, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2014, 01:09
Posty: 124 (0/4)
Skąd: Jasło / Warszawa
Auto: Mazda 6 GG / 2003 / 2.0 LPG / 141 KM / Strato Blue Mica

Postprzez dejwid92 » 30 sty 2017, 04:41

Efekt WOW! Naprawdę nieźle to wygląda! <spoko>
Ciekawe czym i jak polerowali, skoro mówisz, że na masce są nowe rysy trochę się to mija z celem polerki.

Klucz dynamometryczny! <spoko> Polecam jeszcze specjalne nasadki do nakrętek kół żebyś nie niszczył felg. Zestawy 3szt. takich nasadek widziałem w Juli no i na popularnym serwisie aukcyjnym. Cena niewielka w stosunku do ceny renowacji obdrapanych felg.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2013, 18:56
Posty: 69 (2/0)
Skąd: Gliwice
Auto: Była:
Mazda 6 GH 2,5l 170KM L5-VD

Postprzez Cichy9 » 30 sty 2017, 04:44

Też się zastanawiam. Ktoś ewidentnie robił na szybko i niedbale. Zadzwonię jutro i postaram się to wyjaśnić, zobaczymy co powiedzą. Jestem dość zaskoczony, bo poprzednio, jak montowałem reperaturki, polerka była perfekcyjna. Teraz także do lakierowania nie mam żadnych zastrzeżeń, ale wygląda to tak, jakby polerowaniem zajmował się stażysta?

dejwid92 napisał(a):olecam jeszcze specjalne nasadki do nakrętek kół żebyś nie niszczył felg. Zestawy 3szt. takich nasadek widziałem w Juli no i na popularnym serwisie aukcyjnym


Podrzucisz link do nasadek, żebym wiedział o czym konkretnie mówisz i czego szukać? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2014, 01:09
Posty: 124 (0/4)
Skąd: Jasło / Warszawa
Auto: Mazda 6 GG / 2003 / 2.0 LPG / 141 KM / Strato Blue Mica

Postprzez dejwid92 » 30 sty 2017, 04:46

Możliwe, że niedbale czyścił pada po kolejnych przejazdach albo, o zgrozo, w ogóle tego nie robił.
Dzwoń, jedź, pytaj, wyjaśniaj i oczywiście daj znać na forum co wyszło :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2013, 18:56
Posty: 69 (2/0)
Skąd: Gliwice
Auto: Była:
Mazda 6 GH 2,5l 170KM L5-VD

Postprzez Cichy9 » 30 sty 2017, 04:49

Pierwszy mój typ, to brudny pad albo stary bawełniany z mocno zjechanym włosiem. Na to wskazywałyby rysy, w kształcie iksów. Nie wiem co z tym zrobią, ale mam nadzieje, że uda mi się to wyprostować, bo wszystko byłoby idealnie, gdyby nie te drobne gafy. Pewnie gdyby trafiło na przeciętnego "Kowalskiego" to machnąłby ręką, no ale ja jestem nieco bardziej wymagający i jak już czekam 3 miesiące na usługę i płacę niemałe pieniądze, to spodziewam się dobrego efektu. Najgorsze jest to, że przy odbiorze samochodu, nie wychwyciłem tego od razu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2014, 01:09
Posty: 124 (0/4)
Skąd: Jasło / Warszawa
Auto: Mazda 6 GG / 2003 / 2.0 LPG / 141 KM / Strato Blue Mica

Postprzez Geniek » 30 sty 2017, 11:49

Ładne autko tylko czemu nie działa poprawnie podświetlenie tablicy rejestracyjnej? :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2014, 16:16
Posty: 631 (1/4)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda GH 2l/AT 2010

Postprzez Weelkoo » 30 sty 2017, 12:00

Cichy9 napisał(a):Podrzucisz link do nasadek, żebym wiedział o czym konkretnie mówisz i czego szukać?


Zapewne chodzi o takie nasadki:

http://allegro.pl/zestaw-nasadki-udarow ... 64623.html

Sam mam i polecam <ok>

Cichy9 napisał(a):podchodzę do wszystkiego bardzo "książkowo" i staram się eliminować wszelkie ryzyko, jeśli już sam coś robię


to w nawiązaniu do wspomnianych przez Ciebie kutych nakrętek rada – oglądaj tylko stalowe <spoko> ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2011, 21:48
Posty: 1180 (0/17)
Skąd: Bieruń
Auto: BMW 330e xDrive

Postprzez Cichy9 » 30 sty 2017, 13:03

W czym będą lepsze stalowe od kutych? Myślałem, że kute będą twardsze :) Wiecie może jaka nakrętka wchodzi w felgę 17' od Mazdy 3BK Sport? Płaska, czy stożkowa? Gwint 12 / 1.5?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2014, 01:09
Posty: 124 (0/4)
Skąd: Jasło / Warszawa
Auto: Mazda 6 GG / 2003 / 2.0 LPG / 141 KM / Strato Blue Mica

Postprzez Weelkoo » 30 sty 2017, 15:31

Cichy9 napisał(a):W czym będą lepsze stalowe od kutych? Myślałem, że kute będą twardsze :) Wiecie może jaka nakrętka wchodzi w felgę 17' od Mazdy 3BK Sport? Płaska, czy stożkowa? Gwint 12 / 1.5?


Kucie to proces technologiczny obróbki materiału, także kute mogą być stalowe i aluminiowe, dostępne u nas na rynku kute aluminiowe niestety nie zbliżają się wytrzymałością do tanich stalowych (przemilczę chińskie podróbki, mowa o normalnych przyzwoitych aluminiowych nakrętkach jak np. popularne oryginały D1Spec za ~250 PLN) ;) Nakrętka stożkowa, M12x1.5, standardowo mają chyba 32mm długości. Zwróć uwagę, żeby nie były przy tym wąskootworowe (mają mniejszą średnicę podstawy stożka) jeśli mają być do oryginalnych felg.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2011, 21:48
Posty: 1180 (0/17)
Skąd: Bieruń
Auto: BMW 330e xDrive

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy