MAZDA6 GH LF '08 – CZARNE WOZIDŁO – Alu, Ultery, Skóra, Spojler 06/2020
Nie, nie wsadzę ponownie Eonona, gdyż przygody w 323f z nim dały mi sporo do myślenia. Będę przekładać Xtronsa – również produkcji chińskiej, ale pod serwisem w UK. Tak więc, w przypadku awarii nie poniosę zbyt dużo wydatków
- Od: 25 lip 2013, 21:08
- Posty: 1297 (26/14)
- Skąd: United Kingdom / Piła
- Auto: Jest: Mazda6 GL'17
Była: MAZDA6 GH '08 Była: MAZDA 323F SPORT '03
nie lepiej wsadzic jakies firmowe radio albo tablet ? jeden pieron tak na prawde czy to eonon czy jakis xtron, jeden chinczyk to skladal
- Od: 27 sty 2012, 17:18
- Posty: 195
- Skąd: Kraków / Doncaster
- Auto: Mazda 6 MPS
deejay89 napisał(a):sruby pordzewiale bo to mazda przeciez fajne autko, szkoda, ze nie sport albo sl, jakie radio z androidem zakladasz ? mam nadzieje, ze nie chinskiego neonona czy jakos tak
Ja rozumiem, że paradoks mazdy i w ogóle z "ruda lubi tańczyć jak szalona", ale u mnie żadna śrubka pod maską nie jest pokryta rdzą. Fakt, iż auto garażowane było cały czas + z Niemiec (w UK pewnie wilgotniej jest), więc może dlatego tak u mnie jest. Oczywiście podwozie jest, ale widziałem o wiele gorsze i młodsze auta, a u mnie widać, że nie było jeszcze z nim nic robione.
- Od: 6 wrz 2012, 13:17
- Posty: 1109 (1/12)
- Skąd: Konin
- Auto: Mazda 6 GH L5 '09
Była: Mazda 3 BK LF '04
Mazda 323F 1.8 BG SOHC '90
Mazda pozostała na noc w warsztacie – po 12h nadal nie zdiagnozowaliśmy przyczyny problemu z chłodzeniem silnika. Po nagrzaniu serducha po jakimś czasie temperatura podnosi się drastycznie do poziomu krytycznego – później jest już tylko choinka na desce i wybuch pary spod maski. Wszystko dzieje się na odcinku 10km.
Dziś wymieniłem pompę wody z termostatem, sprawdziliśmy szczelność chłodnicy i zbiornika wzbiorczego – żadnych wycieków.
Po nagrzaniu silnika woda z chłodnicy jest spowrotem wpompowywana do zbiorniczka wzbiorczego. PO jakimś czasie wszystko wraca do punktu wyjścia – podnosi się temperatura silnika do poziomu max
Ma ktoś jakiś pomysł, sugestię ?
Dopisano 1 kwi 2016, 11:47:
Na 5 kwietnia zabunkrowałem test kompresji silnika w ASO Mazdy.
Po wynikach okaże się, czy to korek chłodnicy nie trzyma, czy trzeba będzie wymienić uszczelkę pod głowicą, czy wymienić cały silnik
Dziś wymieniłem pompę wody z termostatem, sprawdziliśmy szczelność chłodnicy i zbiornika wzbiorczego – żadnych wycieków.
Po nagrzaniu silnika woda z chłodnicy jest spowrotem wpompowywana do zbiorniczka wzbiorczego. PO jakimś czasie wszystko wraca do punktu wyjścia – podnosi się temperatura silnika do poziomu max
Ma ktoś jakiś pomysł, sugestię ?
Dopisano 1 kwi 2016, 11:47:
Na 5 kwietnia zabunkrowałem test kompresji silnika w ASO Mazdy.
Po wynikach okaże się, czy to korek chłodnicy nie trzyma, czy trzeba będzie wymienić uszczelkę pod głowicą, czy wymienić cały silnik
Ostatnio edytowano 11 maja 2016, 01:36 przez maestro81, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 25 lip 2013, 21:08
- Posty: 1297 (26/14)
- Skąd: United Kingdom / Piła
- Auto: Jest: Mazda6 GL'17
Była: MAZDA6 GH '08 Była: MAZDA 323F SPORT '03
Podziwiam za odwage. Przywiezc nowe auto na lawecie chyba ze naprawde kupione po kosztach. Jesli nie okaze sie nic powaznego z tym chlodzeniem to reszta do ogarniecia. Foty z nowymi felgami?
Wiesz... prawdę powiedziawszy to mnie nieco nabili w butelkę. Mówili, że "od od czasu do czasu" pojawia się airblock. Dla mnie od czasu do czasu oznacza sporadycznie, a tu auto za każdym razem winduje temperaturę . Zauważyliśmy też, że auto raczej długo stało, tak więc po obecnych "hockach – klockach" wnioskuję, iż sami do końca nie wiedzieli co mu dolega. Z drugiej strony cena nie była zbyt wysoka, bo za ten sam rocznik i przebieg oscyluje około £1000 więcej. Tak że debata o okazyjnym kupnie raczej nie ma już sensu
Felgi są założone i robią furorę na warsztacie, zwłaszcza wśród klientów Niestety fotki nie wyszły dobrze i nie nadają się do publikacji Aczkolwiek jeśli mi się uda, to we wtorek, jak będę M6 zawoził do ASO, pstryknę jakąś fotkę
Felgi są założone i robią furorę na warsztacie, zwłaszcza wśród klientów Niestety fotki nie wyszły dobrze i nie nadają się do publikacji Aczkolwiek jeśli mi się uda, to we wtorek, jak będę M6 zawoził do ASO, pstryknę jakąś fotkę
- Od: 25 lip 2013, 21:08
- Posty: 1297 (26/14)
- Skąd: United Kingdom / Piła
- Auto: Jest: Mazda6 GL'17
Była: MAZDA6 GH '08 Była: MAZDA 323F SPORT '03
zakładam, że kupileś auto na hogu albo coparcie, albo kupiłes je od handlarza, który nabył je na hogu właśnie. Niestety samochody na tych aukcjach to same trupy, stoją miesiącami otwarte, deszcz do nich pada, są zgnite, ludzie którzy przychodzą je oglądać pizdują je na zimnym silniku do odcinki (sprawdzając je) itp, jeszcze nie udało mi się kupić samochodu, żeby nie trzeba było z nim nic robić na hogu albo coparcie. Sprawdzałeś samochód przed zakupem na totalcarcheck.co.uk czy nie ma kategorii ?
trochę podejrzanym jest, że samochód zrobił przez ostanie 5 lat tylko 20,000 mil, ilu miał właścicieli ?
Jedź do pierwszego lepszego mechanika i niech zrobi test na uszczelkę pod głowicą, sprawdź węże od wody czy są twarde, odkręć korek od chłodnicy i powąchaj czy czuć spalinami, zwróć też uwagę na kolor dymu z wydechu
trochę podejrzanym jest, że samochód zrobił przez ostanie 5 lat tylko 20,000 mil, ilu miał właścicieli ?
Jedź do pierwszego lepszego mechanika i niech zrobi test na uszczelkę pod głowicą, sprawdź węże od wody czy są twarde, odkręć korek od chłodnicy i powąchaj czy czuć spalinami, zwróć też uwagę na kolor dymu z wydechu
- Od: 27 sty 2012, 17:18
- Posty: 195
- Skąd: Kraków / Doncaster
- Auto: Mazda 6 MPS
deejay89 napisał(a):zakładam, że kupileś auto na hogu albo coparcie, albo kupiłes je od handlarza, który nabył je na hogu właśnie. Niestety samochody na tych aukcjach to same trupy, stoją miesiącami otwarte, deszcz do nich pada, są zgnite, ludzie którzy przychodzą je oglądać pizdują je na zimnym silniku do odcinki (sprawdzając je) itp, jeszcze nie udało mi się kupić samochodu, żeby nie trzeba było z nim nic robić na hogu albo coparcie. Sprawdzałeś samochód przed zakupem na totalcarcheck.co.uk czy nie ma kategorii ?
trochę podejrzanym jest, że samochód zrobił przez ostanie 5 lat tylko 20,000 mil, ilu miał właścicieli ?
Jedź do pierwszego lepszego mechanika i niech zrobi test na uszczelkę pod głowicą, sprawdź węże od wody czy są twarde, odkręć korek od chłodnicy i powąchaj czy czuć spalinami, zwróć też uwagę na kolor dymu z wydechu
Samochód kupiony był od osoby prywatnej – nie lubię handlarzy bo strasznie kombinują. Auto owszem musiało stać dość długo (jak pisałem we wcześniejszym poście). Obecnie jestem jego 3 właścicielem (wszystko sprawdziłem przed zakupem). Poniżej "przepisuję" raport" (dla pewności sprawdziłem jeszcze raz na stan obecny):
Mazda 6 Ts 2.0
Vin ***3912 Nov08
3 owners
No colour changes
No stolen record
Not scrapped
We have no record of
LM58HUV being subject
to a total loss claim by
insurers
A więc żadne info się nie zmieniło. Auto nie ma kategorii, nigdzie nie cieknie, blacha w bardzo dobrym stanie, wnętrze również zadbane (nie było nawet specjalnie czyszczone na okazję sprzedaży), podwozie spoko – linki, gumy itp itd w dobrym stanie. Do wymiany będzie jeszcze pasek klinowy, bo jest spękany i tylne klocki – już wymienione.
Na wtorek jestem umówiony w ASO na sprawdzenie kompresji – wówczas się okaże tak naprawdę co i jak. Obstawiamy 2 opcje: a) nie trzyma korek od chłodnicy – nie jest ORI, co może powodować cofanie płynu do zbiorniczka wzbiorczego ze względu na nieszczelność; b) uszczelka pod głowicą – koszta naprawy banalne + krótki czas operacyjny.
Chłodnica być może kiedyś ciekła, bo są ślady uszczelniacza, ale nie czuć dziwnego zapachu, tym bardziej spalin. Wydech nieco za mocno "dymi", ale w półmroku ciężko było określić kolor (nie czarny na 100% ) i tylko delikatnie. Problem jest też odpowietrzenie systemu – ale tu może być winny durny korek chłodnicy.
Obstawiam uszczelkę, zwłaszcza, że olej ma nieco wodnitą konsystencję – ale jak wspomniałem wcześniej, wpierw kompresja później działamy dalej
- Od: 25 lip 2013, 21:08
- Posty: 1297 (26/14)
- Skąd: United Kingdom / Piła
- Auto: Jest: Mazda6 GL'17
Była: MAZDA6 GH '08 Była: MAZDA 323F SPORT '03
piotrekkk1985 napisał(a): Jesli nie okaze sie nic powaznego z tym chlodzeniem to reszta do ogarniecia. Foty z nowymi felgami?
W ASO Mazdy zdiagnozowali problem z chłodnicą Zapchana na maxa i nie pompuje płynu do obiegu
Za kilka dni nowa będzie już założona ( bo jak zwykle nie mają nic na stanie ) i wówczas okaże się na ile mieli rację
a tu fotki z nowymi felami:
Ostatnio edytowano 17 maja 2016, 21:00 przez maestro81, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 25 lip 2013, 21:08
- Posty: 1297 (26/14)
- Skąd: United Kingdom / Piła
- Auto: Jest: Mazda6 GL'17
Była: MAZDA6 GH '08 Była: MAZDA 323F SPORT '03
nie obraź się, ale pierwsze co bym teraz zrobił, to wyj....ł te felgi w kosmos, są po prostu brzydkie, małe i wyglądają na tanie chińskie felgi, dla mnie nie pasują do Twojego samochodu, może zobacz jak wyglądają felgi z RX8 na 6 gh:
nie lepiej ? felgi z rx8 kupisz w anglii za grosze.
nie lepiej ? felgi z rx8 kupisz w anglii za grosze.
- Od: 27 sty 2012, 17:18
- Posty: 195
- Skąd: Kraków / Doncaster
- Auto: Mazda 6 MPS
@maestro81, masz rację, samochód ma się podobać właścicielowi
- Od: 27 sty 2012, 17:18
- Posty: 195
- Skąd: Kraków / Doncaster
- Auto: Mazda 6 MPS
zelka napisał(a):Te Twoje to 17"? Guma 225/45 czy jakaś inna?
Falken ZE914 215/50 R17 W91 ze stycznia 2016r (made in Tajwan )
Dajcie spokój chłopaki – na żywo nie wygląda to tragicznie mam zamiar nieco go zglebić więc siądzie nieco niżej. ...
- Od: 25 lip 2013, 21:08
- Posty: 1297 (26/14)
- Skąd: United Kingdom / Piła
- Auto: Jest: Mazda6 GL'17
Była: MAZDA6 GH '08 Była: MAZDA 323F SPORT '03
DamianoV6 napisał(a):Jeszcze smak Cię najdzie na większe łopaty też mam rexy i morda się cieszy robią robotę
Nie wątpię kolego, nie wątpię. Ale jak narazie mam dość sporo wydatków + moje dziwne fanaberie = worek kasy. A ten niestety ma dno
W czerwcu będę jechał do PL i zagazuję czarnulkę, a później czas pokaże Jak starczy kasy to będzie gleba, ale najpierw przyciemnię szybki
- Od: 25 lip 2013, 21:08
- Posty: 1297 (26/14)
- Skąd: United Kingdom / Piła
- Auto: Jest: Mazda6 GL'17
Była: MAZDA6 GH '08 Była: MAZDA 323F SPORT '03
zelka napisał(a):A po ile tam LPG u Was w UK?
Na Shell-u, gdzie raczej nie jest najtaniej na dzień dzisiejszy jest £0,59/l czyli około 45% ceny pozostałych paliw
- Od: 25 lip 2013, 21:08
- Posty: 1297 (26/14)
- Skąd: United Kingdom / Piła
- Auto: Jest: Mazda6 GL'17
Była: MAZDA6 GH '08 Była: MAZDA 323F SPORT '03
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości