Mazda6 GY RF 2002 2.0 MZR-CD 136KM kombi

GL / GJ / GH / GG / GY

Postprzez Mandey » 20 kwi 2014, 23:33

Ja jestem u siebie właśnie po takim zabiegu. Razem z dwumasą wymieniany był olej. 10W40 Motul zmieniony na 5W30 Dexelia. Tak jak piła tego Motula, tak teraz nie chce prawie nic. Regularne sprawdzam poziom oleju i samego mnie zaskoczyło, że rzadszego oleju nie bierze nic, a tamtego aż tyle.

A Madzia zacna :D co prawda kilka rzeczy mi nie pasuje, ale o gustach się nie dyskutuje :)
Szerokości <spoko>
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1811 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Mitsubishi Lancer [CY3A], 143KM, 1.8 MIVEC, Rok prod.: 2008

Postprzez ganczar17 » 21 kwi 2014, 07:58

Mandey napisał(a):Ja jestem u siebie właśnie po takim zabiegu. Razem z dwumasą wymieniany był olej. 10W40 Motul zmieniony na 5W30 Dexelia. Tak jak piła tego Motula, tak teraz nie chce prawie nic. Regularne sprawdzam poziom oleju i samego mnie zaskoczyło, że rzadszego oleju nie bierze nic, a tamtego aż tyle.

A Madzia zacna :D co prawda kilka rzeczy mi nie pasuje, ale o gustach się nie dyskutuje :)
Szerokości <spoko>


pisz śmiało. po to jest temat aby się wypowiadać. Może mi też przypadnie do gustu akurat to co napiszesz. Z olejem żaden mechanik mi nic nie mówił. Poprostu dmucham na zimne. Przecież poprzedni właściciel mógł się całkowicie nie znać i zalać nawet olejem mineralnym. i co wtedy? z mineralnego na pelen syntetyk?? może się konkretnie narozrabiać. Pasek jest produkowany przez tą samą firmę co produkuje ori paski.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2013, 10:35
Posty: 44
Auto: MAZDA 6, 2.0 CiTD 2002

Postprzez 19Maaarcin89 » 21 kwi 2014, 09:45

Przecież poprzedni właściciel mógł się całkowicie nie znać i zalać nawet olejem mineralnym. i co wtedy? z mineralnego na pelen syntetyk?? może się konkretnie narozrabiać. Pasek jest produkowany przez tą samą firmę co produkuje ori paski.


Powiedz mi co byś chciał narozrabiać przy zalaniu 5W30?
Przeczytaj instrukcje samochodu i tam masz napisane jakiego oleju oczekuje twoja Mazda ;)
Czasy gdzie olej lało się patrząc na przebieg czy wycieki już dawno minęły.

Przeczytaj sobie tą lekturę może to Cie przekona

http://flatout.com.pl/zmiana-oleju-z-mi ... lamy-mity/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2014, 00:14
Posty: 289
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6
3.0 V6 223KM
2006r.

Postprzez rafałmazda » 21 kwi 2014, 17:08

ganczar17 napisał(a):
Mandey napisał(a):A Madzia zacna :D co prawda kilka rzeczy mi nie pasuje, ale o gustach się nie dyskutuje :)
Szerokości <spoko>

pisz śmiało. po to jest temat aby się wypowiadać. Może mi też przypadnie do gustu akurat to co napiszesz.

na początek gratulacje wyboru marki <spoko> o gustach się nie dyskutuje, to prawda :D ja osobiście ściągnąłbym te końcówki wydechów i założył inne, zrobił coś z felgami (chyba najlepiej zmienił) i wcześniej wspomniane dywaniki :P ale to kierownikowi ma się podobać, więc jak jesteś zadowolony, na mój komentarz nie patrz :D
Bayerische Motoren Werke ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 mar 2012, 19:49
Posty: 4579 (57/137)
Skąd: Płock
Auto: Jest
E39

Była:

A6 C6 3.0 TDI '09
Mazda3 BK LF
Mazda6 GG RF-5C

Postprzez ganczar17 » 21 kwi 2014, 20:10

na początek gratulacje wyboru marki <spoko> o gustach się nie dyskutuje, to prawda :D ja osobiście ściągnąłbym te końcówki wydechów i założył inne, zrobił coś z felgami (chyba najlepiej zmienił) i wcześniej wspomniane dywaniki :P ale to kierownikowi ma się podobać, więc jak jesteś zadowolony, na mój komentarz nie patrz :D


Jeśli chodzi o wydechy to jest to cały układ a nie tylko końcówki. Też się zdziwiłem. Niewiem czy ktoś to sam robił czy jak ale nie poszedł na łatwiznę. Felgi będą odrestaurowane i końcowy efekt to czarny połysk. Dywaniki polecą :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2013, 10:35
Posty: 44
Auto: MAZDA 6, 2.0 CiTD 2002

Postprzez rafałmazda » 21 kwi 2014, 20:24

ganczar17 napisał(a):Jeśli chodzi o wydechy to jest to cały układ a nie tylko końcówki. Też się zdziwiłem. Niewiem czy ktoś to sam robił czy jak ale nie poszedł na łatwiznę. Felgi będą odrestaurowane i końcowy efekt to czarny połysk. Dywaniki polecą :)

ok, w takim razie już się nie czepiam :D
Bayerische Motoren Werke ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 mar 2012, 19:49
Posty: 4579 (57/137)
Skąd: Płock
Auto: Jest
E39

Była:

A6 C6 3.0 TDI '09
Mazda3 BK LF
Mazda6 GG RF-5C

Postprzez WisniaUs » 21 kwi 2014, 20:44

Lusterka i grila pokryłbym Carbonem <spoko>
WisniaUs
 

Postprzez ganczar17 » 21 kwi 2014, 21:15

Wisniaus napisał(a):Lusterka i grila pokryłbym Carbonem <spoko>


można by było. jednak poszedłem w strone czystej czerni. głównie chodzi o felgi. ciężko by było okleić je carbonem...

Dopisano 22 kwi 2014, 19:46:

Dziś auto odebrane od mechanika. Kolejne rzeczy zrobione: rozrząd, pompa wody, filtry, olej, płyn chłodniczy. Pasek klinowy został stary. Auto przy starcie wydaje dziwny odgłos i prawdopodobnie to Sprzęgło rolka alternatora. Trzeba kupić i wymienić, wtedy założony bedzie nowy pasek klinowy(już kupiony).
Pytanie do Was: czym to się różni i które wybrać bo jedyne co widzę to różne ceny:
1. http://allegro.pl/sprzeglo-rolka-altern ... 95391.html -150 zł
2. http://allegro.pl/sprzeglo-alternatora- ... 77825.html – 158 zł
3. http://allegro.pl/sprzeglo-alternatora- ... 54393.html – 280 zł
4. http://allegro.pl/sprzeglo-rolka-altern ... 23764.html – 400 zł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2013, 10:35
Posty: 44
Auto: MAZDA 6, 2.0 CiTD 2002

Postprzez ganczar17 » 30 cze 2014, 15:05

Auto idzie dzis na wstawienie reperaturek [jakich?] blotnikow i malowanie. Po odebraniu auta zrobie zdjecia juz na czarnych felgach-przeszly renowacje :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2013, 10:35
Posty: 44
Auto: MAZDA 6, 2.0 CiTD 2002

Postprzez xRafalx » 1 lip 2014, 06:57

Widzę, walczysz z rudą :D Oby to była wygrana walka :>
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 11:37
Posty: 3600 (51/69)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez Bullitt_WM » 1 lip 2014, 15:07

xRafalx napisał(a):Widzę, walczysz z rudą :D Oby to była wygrana walka :>


Z rudą się nie wygrywa, można tylko opóźnić jej ekspansję :D
https://www.youtube.com/watch?v=aBnk84qt5dU

A co do kółka alternatora to też ostatnio wymieniałem i mnie w warsztacie skasowali na 225 zł, ale wydaje mi się, że one się chyba tylko ceną różnią :/ Żebym miał więcej czasu, to też bym któreś z tych za 150 zł co pokazywałeś zamówił... A tak to lipa i 70 zł przepłaciłem (pewnie jeszcze swoją marżę doliczyli i stąd ta cena).
Ostatnio edytowano 1 lip 2014, 15:40 przez Bullitt_WM, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2013, 17:42
Posty: 43
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 6/ GY/ RF-5C/ 2005

Postprzez xRafalx » 1 lip 2014, 15:09

Nasze są rude i już! <lol>
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 11:37
Posty: 3600 (51/69)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez ganczar17 » 1 lip 2014, 18:30

dzis dzwonili z warsztatu. okazalo sie ze trzeba bedzie dorobic nadkole i progi bo sypia sie strasznie. wiedzialem ze nie bedzie kolorowo. ja poki co nie wymienilem. ostatnio widzialem uzywane cale alternatory za 100 zl. a za kolko dac 150??? zastanawia mnie czy nie mozna samego lozyska wymienic albo cos w tym stylu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2013, 10:35
Posty: 44
Auto: MAZDA 6, 2.0 CiTD 2002

Postprzez xRafalx » 1 lip 2014, 20:51

Te progi i tylne błotniki w mazdach... <glupek2> Ja bym kupił tą używkę jeśli taka cena, raz kozie śmierć, zaryzykowałbym :)
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 11:37
Posty: 3600 (51/69)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez ganczar17 » 1 lip 2014, 21:46

mam nadzieje ze starczy na troche ta blacharka. zobacze pod koniec tygodnia jak to wyszlo. oby tylko nic wiecej nie wyszlo.z alternatorem chyba tak zrobie. uzywany pojdzie. ale to w przyszlosci.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2013, 10:35
Posty: 44
Auto: MAZDA 6, 2.0 CiTD 2002

Postprzez bieski » 1 lip 2014, 21:54

Uzywa zacznie też nawalać na rolce, nie ma bata.
Wymiana samego sprzęgiełka to pewniejsze rozwiązanie.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez ganczar17 » 9 lip 2014, 13:12

jutro odbieram mazde z warsztatu. ciekaw jestem jaki bedzie efekt. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2013, 10:35
Posty: 44
Auto: MAZDA 6, 2.0 CiTD 2002

Postprzez xRafalx » 9 lip 2014, 13:51

ganczar17 napisał(a):jutro odbieram mazde z warsztatu. ciekaw jestem jaki bedzie efekt. :)


Oby jak najlepszy, tego Ci życzę :)
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 11:37
Posty: 3600 (51/69)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez rafałmazda » 9 lip 2014, 16:02

będzie dobrze :D
Bayerische Motoren Werke ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 mar 2012, 19:49
Posty: 4579 (57/137)
Skąd: Płock
Auto: Jest
E39

Była:

A6 C6 3.0 TDI '09
Mazda3 BK LF
Mazda6 GG RF-5C

Postprzez ganczar17 » 20 lip 2014, 20:28

Auto umyte i aktualnie wygląda jak na zdjęciu.
Załączniki
_DSC0002.JPG
aktualne
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2013, 10:35
Posty: 44
Auto: MAZDA 6, 2.0 CiTD 2002

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy