Mazda6 GY RF '05 2,0 MZR-CD 136KM AERO
Mam ale nie dam. Na zdjęciu nie widać piękna tego koloru. Muszę popracować nad techniką fotografii aby oddać właściwie te kolory. A na żywo do zobaczenia będzie na spocie.
- Od: 17 gru 2009, 00:29
- Posty: 339 (0/3)
- Skąd: Świdnik\Lublin
- Auto: M6 2,0 GY 136KM (~160KM) '05
Jazz 1,4 83KM '05
S-max 1,6 160KM' 12
Ale dziś szybę porysowałem wycieraczką. Wystarczyło 20 km tarcia metalowym usztywnieniem pióra z zepsutej wycieraczki. A nie mogłem jechać bez nich w tym śniegu i chlapaniu przez inne auta. Jak zobaczyłem co się dzieje i poodginałem pręciki, było już za późno. Swoją drogą szyby NordGlass są bardzo mało odporne. A same wycieraczki płaskie Motgum super działają, ale mają słabą wytrzymałość plastikowe końcówki.
- Od: 17 gru 2009, 00:29
- Posty: 339 (0/3)
- Skąd: Świdnik\Lublin
- Auto: M6 2,0 GY 136KM (~160KM) '05
Jazz 1,4 83KM '05
S-max 1,6 160KM' 12
Swoją drogą szyby NordGlass są bardzo mało odporne
a ja myślę,że żadna szyba by nie pozostała bez rys po
...20 km tarcia metalowym usztywnieniem pióra z zepsutej wycieraczki
A zawsze uważałem za kretynów tych, co doprowadzili szyby do takiego stanu. Jak zauważyłem, a w zasadzie usłyszałem, że coś jest nie tak, to musiałem jeszcze przejechać ok 2 km zanim je pogiąłem rękami i dojechałem do marketu kupując najtańszą aby do domu dojechać, gdzie już czekały zimowe. Myślę, że musiałem przejechać ok 20 km, bo wcześniej nic się nie działo.
Szyby słabe uważam, bo jakieś markowe bardziej (chyba securit) wytrzymały w vectrze jazdę z samym ramieniem.
Ale i tak jestem na siebie zły, że wcześniej nie zauważyłem.
Edit.
W dzień nie jest jednak tak źle. W nocy gorzej widać, bo się światła rozbłyskują, ale da radę.
Szyby słabe uważam, bo jakieś markowe bardziej (chyba securit) wytrzymały w vectrze jazdę z samym ramieniem.
Ale i tak jestem na siebie zły, że wcześniej nie zauważyłem.
Edit.
W dzień nie jest jednak tak źle. W nocy gorzej widać, bo się światła rozbłyskują, ale da radę.
- Od: 17 gru 2009, 00:29
- Posty: 339 (0/3)
- Skąd: Świdnik\Lublin
- Auto: M6 2,0 GY 136KM (~160KM) '05
Jazz 1,4 83KM '05
S-max 1,6 160KM' 12
Mały update pierwszej strony.
Zaczęła się wiosna, więc i czas był, by Mazda również powstała. Na jesieni padła klima – dziś wymieniona sprężarka (bo to ona padła) na używkę i śmiga aż miło. Klima nabita. Na lato w sam raz. Jestem też po dwudniowym przeglądzie i uzupełnieniach zaległości w aucie. A więc wymienione filtry, oleje w silniku, skrzyni – lżej teraz wchodzą biegi i tu jestem zadowolony. Wymienione klocki na tył i płyn hamulcowy. Ostatecznie rozwiązałem sprawę cieknącego przewodu wysprzęglika – dorobiony w warsztacie specjalizującym się w sprzęgłach i hamulcach (zaoszczędzone ok 230 zeta) – pedał sprzęgła też zaczął lepiej chodzić i nie ma już takiego jakby skrzypienia (pohukiwania?) przy wciskaniu pedału jak były wysokie obroty – i tu teraz też uśmiech. Dwumasa, sprzęgło, zawieszenie, turbo, układ kierowniczy są sprawdzone i w porządku. Po czyszczeniu syfów z układu turbodoładowania – zaczęła się szóstka na turbinie zbierać już od ok 1800 obrotów, bo tak to dopiero po 2000 – 2200, lub czasami, ale sporadycznie – wcale nie chciała iść.
Teraz mi zostaje pojechać na hamownię. I dodać autku większego kopa. Tylko jeszcze brak decyzji co to ma być. Ale chyba chipa dam. Może jeszcze w kwietniu.
Zaczęła się wiosna, więc i czas był, by Mazda również powstała. Na jesieni padła klima – dziś wymieniona sprężarka (bo to ona padła) na używkę i śmiga aż miło. Klima nabita. Na lato w sam raz. Jestem też po dwudniowym przeglądzie i uzupełnieniach zaległości w aucie. A więc wymienione filtry, oleje w silniku, skrzyni – lżej teraz wchodzą biegi i tu jestem zadowolony. Wymienione klocki na tył i płyn hamulcowy. Ostatecznie rozwiązałem sprawę cieknącego przewodu wysprzęglika – dorobiony w warsztacie specjalizującym się w sprzęgłach i hamulcach (zaoszczędzone ok 230 zeta) – pedał sprzęgła też zaczął lepiej chodzić i nie ma już takiego jakby skrzypienia (pohukiwania?) przy wciskaniu pedału jak były wysokie obroty – i tu teraz też uśmiech. Dwumasa, sprzęgło, zawieszenie, turbo, układ kierowniczy są sprawdzone i w porządku. Po czyszczeniu syfów z układu turbodoładowania – zaczęła się szóstka na turbinie zbierać już od ok 1800 obrotów, bo tak to dopiero po 2000 – 2200, lub czasami, ale sporadycznie – wcale nie chciała iść.
Teraz mi zostaje pojechać na hamownię. I dodać autku większego kopa. Tylko jeszcze brak decyzji co to ma być. Ale chyba chipa dam. Może jeszcze w kwietniu.
- Od: 17 gru 2009, 00:29
- Posty: 339 (0/3)
- Skąd: Świdnik\Lublin
- Auto: M6 2,0 GY 136KM (~160KM) '05
Jazz 1,4 83KM '05
S-max 1,6 160KM' 12
carloso napisał(a):a popielniczę też wyczyściłeś![]()
pozdro od ajrisza
Popielniczka jest u mnie zawsze wyczyszczona. Tak naprawdę nigdy nie była brudna.
- Od: 17 gru 2009, 00:29
- Posty: 339 (0/3)
- Skąd: Świdnik\Lublin
- Auto: M6 2,0 GY 136KM (~160KM) '05
Jazz 1,4 83KM '05
S-max 1,6 160KM' 12
Turbo się przycinało. Myślałem, że do regeneracji będzie i się nawet umówiłem do Dziaka, ale nie trzeba było. Po prostu przewody dolotowe były czymś już zasyfione. Przedmuchali cały układ ciśnieniowy i zaczęło śmigać. Plus był zasyfiony jakiś czujnik od turbo – ale nie powiem dokładnie co i jak.
A co do tuningu to myślałem o chipie od V-tech, lub ewentualnie box http://tuninguj.net/28701/index.html – ktoś to ma u nas. Oryginalna strona niemiecka – http://www.racechip.de/racechip-chiptuning/Mazda-6-I-2-0-MZR-CD-1203-r.html.
A co do tuningu to myślałem o chipie od V-tech, lub ewentualnie box http://tuninguj.net/28701/index.html – ktoś to ma u nas. Oryginalna strona niemiecka – http://www.racechip.de/racechip-chiptuning/Mazda-6-I-2-0-MZR-CD-1203-r.html.
- Od: 17 gru 2009, 00:29
- Posty: 339 (0/3)
- Skąd: Świdnik\Lublin
- Auto: M6 2,0 GY 136KM (~160KM) '05
Jazz 1,4 83KM '05
S-max 1,6 160KM' 12
To fajnie ze turbinka jest ok.co do boxa to pogadaj z Hubertem on temat moj zna bo robil moja mazde.ja jak juz bede robil to chipa,moze w tym roku po wakacjach.trzeba do tematu podejsc na spokojnie 
- Od: 14 lut 2010, 17:35
- Posty: 222
- Skąd: chelm-Zomergem
- Auto: M6 Hatchback MZR-CD 136HP 2005r.
Ostatnio się zapomniałem o moim wątku. Była tylko 1 naprawa od ostatniego postu. Sprzęgiełko alternatora warczało przy obciążeniu, ale już jest wszystko ok. I kilka dni temu przeszła Mazda jesienno-zimowy przegląd u mechanika. Wsio jest OK.
We wrześniu zamontowałem światła DRL w kratkach. Zakupiłem takie składające się z pięciu pojedynczych punktów świetlnych na stronę. Trochę było roboty z dopasowaniem, aby świeciły na wprost, a nie w boki. Jestem zadowolony z pracy. Dwie skrajne diody świecą lekko w boki, ale po trzy środkowe na wprost. Z daleka zlewają się w jeden punkt i dopiero bliska widać, że to jest kilka punktów.
Słaba jakość, ale robione z bardzo daleka:

I z bliska.

W rzeczywistości lepiej wyglądają niż na zdjęciu. Ładnie świecą – moje foto tej jasności nie oddaje – białe nie może być bielsze niż biel, a takie jest.
We wrześniu zamontowałem światła DRL w kratkach. Zakupiłem takie składające się z pięciu pojedynczych punktów świetlnych na stronę. Trochę było roboty z dopasowaniem, aby świeciły na wprost, a nie w boki. Jestem zadowolony z pracy. Dwie skrajne diody świecą lekko w boki, ale po trzy środkowe na wprost. Z daleka zlewają się w jeden punkt i dopiero bliska widać, że to jest kilka punktów.
Słaba jakość, ale robione z bardzo daleka:

I z bliska.

W rzeczywistości lepiej wyglądają niż na zdjęciu. Ładnie świecą – moje foto tej jasności nie oddaje – białe nie może być bielsze niż biel, a takie jest.
- Od: 17 gru 2009, 00:29
- Posty: 339 (0/3)
- Skąd: Świdnik\Lublin
- Auto: M6 2,0 GY 136KM (~160KM) '05
Jazz 1,4 83KM '05
S-max 1,6 160KM' 12
bardzo ładnie się prezentują widziałem na żywo 

- Od: 14 kwi 2011, 09:47
- Posty: 1415 (2/3)
- Skąd: Lublin
- Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL
Bardzo fajne autko , szerokości 
Nie pij za kierownicą. Stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
http://www.jdm-option.pl/forum/viewtopic.php?t=5539
http://www.jdm-option.pl/forum/viewtopic.php?t=5539
- Od: 29 lis 2009, 21:56
- Posty: 22
- Skąd: Jarosław
- Auto: Mazda 626 2.2 coupe
Miałem przestój z opisywaniem co się dzieje, bo już chciałem pod koniec lata się pozbyć M6 na rzecz czegoś nowszego i nie robiłem w niej nic, ale też i nic się nie działo. Podskoczyłem teraz do mechaniora na przeglądzik i diagnoza mi szyki popsuła. Do wymiany sprzęgło i k2m. Plus wahacz przedni, ale to drobnostka. No i ruda po raz pierwszy wyszła na obu tylnych nadkolach. Obecna cena za moje autko to 10 – 13 koła. Za taką kasę to niech się ... Nie opłaca mi się go sprzedawać. Po rozmowach domowych nastąpiła decyzja – Mazda zostaje do końca swojego żywota i potem będzie służyć jako kolejne auto. Muszę więc w nią teraz zainwestować. Pomyślałem, że jak będę robił dla siebie to będę wszystko robił dobrze i pomyślę o modyfikacjach większych, bo jakoś żal mi było to robić, by ktoś inny potem z tego korzystał. Nie wiem jeszcze dokładnie co będę robił. Na początku nowe sprzegiełko. Będzie wyciągany silnik i się zastanawiam co przy tej okazji można zrobić – może ma ktoś jakieś pomysły?
Będę opisywał z czasem co wymyśliłem. A nowe auto musi poczekać z rok, dwa.
Będę opisywał z czasem co wymyśliłem. A nowe auto musi poczekać z rok, dwa.
- Od: 17 gru 2009, 00:29
- Posty: 339 (0/3)
- Skąd: Świdnik\Lublin
- Auto: M6 2,0 GY 136KM (~160KM) '05
Jazz 1,4 83KM '05
S-max 1,6 160KM' 12
Magoor napisał(a):bo jakoś żal mi było to robić, by ktoś inny potem z tego korzystał.
mówisz jak typowy handlarz – trochę nie rozumiem takiego podejścia...Jaka jest korzyść kogoś w tym, że kupił by "normalne" auto (a nie z uszkodzeniami i problemami

Właściwie to nie musisz odpowiadać – to może po prostu różnica światopoglądów, a ja po prostu czasem lubię wyrazić swoje zdanie
Bardziej ciekawi mnie spalanie w Twoim podpisie – czy jest ono aktualizowane na bieżąco i jest to średnie spalanie z całego roku(lato/zima
Żal mi było robić jakieś modyfikacje, tuning bo jak już myślałem, że na jesieni bym się go pozbył to nie nacieszyłbym się z ulepszeń. O to mi chodziło, bo naprawy i części to zawsze na bieżąco oryginalne wkładałem i tu wszystko jest na tip top, poza sprzęgłem bo to świeża sprawa – jeszcze działa, ale już trzęsie.
Spalanie jest na bieżąco od początku. Średnia z 3 lat.
Spalanie jest na bieżąco od początku. Średnia z 3 lat.
- Od: 17 gru 2009, 00:29
- Posty: 339 (0/3)
- Skąd: Świdnik\Lublin
- Auto: M6 2,0 GY 136KM (~160KM) '05
Jazz 1,4 83KM '05
S-max 1,6 160KM' 12
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości