
Mazda6 GH LF-DE '09 Dynamic FS5A-EL
Kończy się rok, czas zatem na małe podsumowanie. W tym roku przejechałem łącznie różnymi autami 53800 km. Były to:
– Mondeo Mk3 1.8 (moje poprzednie auto) – 22000 km
– Mondeo Mk4 2.0 TDCi – 2300 km
– Passat B6 2.0 TFSi – 2100 km
– Focus Mk1 1.4 – 400 km
– Focus Mk2 1.6 – 800 km
– Civic VIII 1.4 – 2300 km
– 6 GH 2.0 – 23900 km
Miałem zaledwie 4 kontrole drogowe, dostałem 0 mandatów i zarobiłem 0 pkt. karnych, nie uczestniczyłem w żadnym zdarzeniu drogowym. I tego życzę sobie i Wam w kolejnym roku
Mazda dostała pod choinkę zestaw łańcuchów śniegowych, "w spadku" po aucie mojego Taty. Może to wydawać się niepotrzebne patrząc za okno, ale wolę je mieć. Kiedyś mogą się przydać, a w niektórych miejscach są wyposażeniem obowiązkowym.
Miesiąc temu (dokładnie po 19300 km) zamortyzował się koszt instalacji LPG. Po dzisiejszym tankowaniu (po 23700 km) jestem już całkiem na zero – zwrócił się koszt nie tylko instalacji ale i wymiany filtrów a nawet całej benzyny. Obliczam to dość precyzyjnie, ale nie będę przynudzał – chyba, że ktoś jest zainteresowany
Średnie spalanie LPG od montażu instalacji to rewelacyjne 8,87 l / 100 km
Mondeo w takim samym trybie użytkowania średnio paliło 8,44 ale miało węższe opony, manualną skrzynię i jeździłem nim trochę wolniej.
Realne plany na rok 2017 są następujące:
– 3-4 wymiany oleju i serwisy LPG,
– wymiana hamulców w okolicy wiosny lub lata,
– zakup zasłonek na wiosnę,
– zakup belek dachowych w okolicach wiosny,
– wymiana żarników ksenonowych na koniec lata.
Jest też kilka mniej realnych planów. Listę takich życzeń otwiera lakierowanie maski, zderzaka i błotników jako przygotowanie do korekty lakieru, ale twardo stąpam po ziemi. Może wpadnie coś z wyposażenia, zobaczymy
– Mondeo Mk3 1.8 (moje poprzednie auto) – 22000 km
– Mondeo Mk4 2.0 TDCi – 2300 km
– Passat B6 2.0 TFSi – 2100 km
– Focus Mk1 1.4 – 400 km
– Focus Mk2 1.6 – 800 km
– Civic VIII 1.4 – 2300 km
– 6 GH 2.0 – 23900 km
Miałem zaledwie 4 kontrole drogowe, dostałem 0 mandatów i zarobiłem 0 pkt. karnych, nie uczestniczyłem w żadnym zdarzeniu drogowym. I tego życzę sobie i Wam w kolejnym roku

Mazda dostała pod choinkę zestaw łańcuchów śniegowych, "w spadku" po aucie mojego Taty. Może to wydawać się niepotrzebne patrząc za okno, ale wolę je mieć. Kiedyś mogą się przydać, a w niektórych miejscach są wyposażeniem obowiązkowym.
Miesiąc temu (dokładnie po 19300 km) zamortyzował się koszt instalacji LPG. Po dzisiejszym tankowaniu (po 23700 km) jestem już całkiem na zero – zwrócił się koszt nie tylko instalacji ale i wymiany filtrów a nawet całej benzyny. Obliczam to dość precyzyjnie, ale nie będę przynudzał – chyba, że ktoś jest zainteresowany
Średnie spalanie LPG od montażu instalacji to rewelacyjne 8,87 l / 100 km
Realne plany na rok 2017 są następujące:
– 3-4 wymiany oleju i serwisy LPG,
– wymiana hamulców w okolicy wiosny lub lata,
– zakup zasłonek na wiosnę,
– zakup belek dachowych w okolicach wiosny,
– wymiana żarników ksenonowych na koniec lata.
Jest też kilka mniej realnych planów. Listę takich życzeń otwiera lakierowanie maski, zderzaka i błotników jako przygotowanie do korekty lakieru, ale twardo stąpam po ziemi. Może wpadnie coś z wyposażenia, zobaczymy
- Od: 7 lip 2016, 16:37
- Posty: 629 (6/21)
- Skąd: Wieleń nad Notecią
- Auto: Mazda 6 GH LF-DE 2.0 Dynamic FS5A-EL '09
12 stycznia, 169944 km – drugi serwis instalacji LPG. Wszystko bez zarzutów, poza słynnym już emulatorem. Kolejne zmiany nastaw nie przyniosły oczekiwanych rezultatów i nadal wskazówka poziomu benzyny potrafi pokazać nieprawidłową wartość. Chyba pora napisać do producenta.
Poza tym auto sprawuje się świetnie. Najbliższe planowe serwisy za 10 kkm (olejowy) i 12 kkm (LPG).
No i pykło 170 kkm:

Natomiast wczoraj Mazda spotkała się z siostrą:

Stormy Blue x 2
Poza tym auto sprawuje się świetnie. Najbliższe planowe serwisy za 10 kkm (olejowy) i 12 kkm (LPG).
No i pykło 170 kkm:

Natomiast wczoraj Mazda spotkała się z siostrą:

Stormy Blue x 2
- Od: 7 lip 2016, 16:37
- Posty: 629 (6/21)
- Skąd: Wieleń nad Notecią
- Auto: Mazda 6 GH LF-DE 2.0 Dynamic FS5A-EL '09
wumpscut napisał(a):Wszystko bez zarzutów, poza słynnym już emulatorem
A założyłeś w końcu ten zewnętrzny? Kurcze jak będziesz kiedyś jechał na południe DK25 dam Ci namiar do tego co mnie na tym samym sterowniku podpiął tak, że śmiga to bez najmniejszego problemu.
Swoją drogą wciąż mnie zastanawia dlaczego ludzie tego nie robią (nie wszyscy), co jest takiego trudnego z tym wbudowanym..

Najważniejsze, że furka pokonuje kilometry bezproblemowo, a jak widać sporo podróżujesz.

Pozdrawiam
Adrian
Adrian
- Od: 6 wrz 2012, 13:17
- Posty: 1109 (1/12)
- Skąd: Konin
- Auto: Mazda 6 GH L5 '09
Była: Mazda 3 BK LF '04
Mazda 323F 1.8 BG SOHC '90
Dzięki. A jak masz teraz przebieg?
Zewnętrznego emulatora jeszcze nie mam. Mam wrażenie, że warsztat – mimo, że ma dobrą renomę – zbywa mnie. Za każdym razem słyszę, że "Teraz już powinno być dobrze" ale nie jest. No chyba, że naprawdę nie wiedzą, dlaczego on nie działa.
Trochę to wkurzające, mam 3/4 zbiornika benzyny, a czasami po przekręceniu kluczyka pokazuje mi np. 1/2.
Zewnętrznego emulatora jeszcze nie mam. Mam wrażenie, że warsztat – mimo, że ma dobrą renomę – zbywa mnie. Za każdym razem słyszę, że "Teraz już powinno być dobrze" ale nie jest. No chyba, że naprawdę nie wiedzą, dlaczego on nie działa.
Trochę to wkurzające, mam 3/4 zbiornika benzyny, a czasami po przekręceniu kluczyka pokazuje mi np. 1/2.
- Od: 7 lip 2016, 16:37
- Posty: 629 (6/21)
- Skąd: Wieleń nad Notecią
- Auto: Mazda 6 GH LF-DE 2.0 Dynamic FS5A-EL '09
Dawno nic nie pisałem, bo i nie było o czym. Auto przez ostatni miesiąc niezawodnie... stało
Z moich powodów zdrowotnych Mazda miała "mały" urlop.
Byłem na fajnej myjni ręcznej, gdzie za bardzo atrakcyjną cenę została doprowadzona do ładu.



Jak ją odebrałem, to nie mogłem się napatrzeć, bo dawno nie miała porządnego mycia i na nowo zakochałem się w głębi koloru i ogólnie wyglądzie auta
Wnętrze natomiast cały rok utrzymuję w czystości, jest to nieporównywalnie łatwiejsze niż w przypadku nadwozia

Wiosna zbliża się wielkimi krokami, trwają prace nad letnimi kołami. Może przyjdą też jakieś mody, kto wie
Tzn. ja wiem 
Byłem na fajnej myjni ręcznej, gdzie za bardzo atrakcyjną cenę została doprowadzona do ładu.



Jak ją odebrałem, to nie mogłem się napatrzeć, bo dawno nie miała porządnego mycia i na nowo zakochałem się w głębi koloru i ogólnie wyglądzie auta


Wnętrze natomiast cały rok utrzymuję w czystości, jest to nieporównywalnie łatwiejsze niż w przypadku nadwozia

Wiosna zbliża się wielkimi krokami, trwają prace nad letnimi kołami. Może przyjdą też jakieś mody, kto wie

- Od: 7 lip 2016, 16:37
- Posty: 629 (6/21)
- Skąd: Wieleń nad Notecią
- Auto: Mazda 6 GH LF-DE 2.0 Dynamic FS5A-EL '09
Fiu fiu
Pięknie się błyszczy – ten kolorek to masz mistrzostwo świata
U mnie znów zima, śniegu dowaliło i już nawet nie pamiętam kiedy ostatnio byłem na myjni

Pięknie się błyszczy – ten kolorek to masz mistrzostwo świata
U mnie znów zima, śniegu dowaliło i już nawet nie pamiętam kiedy ostatnio byłem na myjni
Czy porównywałeś kiedyś wysokość mierzoną od progu przy przednich i tylnych kołach do podłoża z mazdą w innej wersji niż sport dynamic? Patrząc na szpary w nadkolach na Twoich zdjęciach nie są one zbytnio duże jak i w mojej. I nasuwa mi się jedno pytanie – Czy sport dynamic nie jest fabrycznie już na niższych sprężynach niż pozostałe wersje GH ? Eibach chyba raczej w fabryce nie wleciał w nasze wersje ale mam wrażenie że jest troszkę niżej od serii.

Nie, nigdy nie porównywałem z innymi wersjami, ale jakoś nie zauważyłem różnicy. Cieszę się, że odległość między oponą a nadkolem jest w miarę równa – i to zarówno z przodu jak i z tyłu 

- Od: 7 lip 2016, 16:37
- Posty: 629 (6/21)
- Skąd: Wieleń nad Notecią
- Auto: Mazda 6 GH LF-DE 2.0 Dynamic FS5A-EL '09
MIRAS M6 napisał(a): Czy sport dynamic nie jest fabrycznie już na niższych sprężynach niż pozostałe wersje GH ?
nie, siedzi dokładnie tak samo jak inne wersje – nie ma ani niższego zawieszenia ani też dłuższych zderzaków/progów
- Od: 25 paź 2011, 21:48
- Posty: 1177 (0/17)
- Skąd: Bieruń
- Auto: BMW 330e xDrive
wumpscut napisał(a):Stromy Blue? Raczej Salted Blue![]()
Jedziemy dzisiaj na drugą wymianę filtrów LPG
Soli tyle że pewnie w nocy sarny Ci auto lizały
- Od: 29 mar 2016, 14:37
- Posty: 350 (0/1)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda6 GG L3 2003
W moich okolicach byłoby to nawet całkiem możliwe
Zawiozłem dzisiaj letnie koła do wyrażenia, tym razem nie do wulkanizatora, lecz do mojego mechanika, bo też ma odpowiednią maszynę. I pierwszy raz ktoś zwrócił mi uwagę, że nie przeszlifowałem płaszczyzn którymi felgi stykają się z tarczami. Oczywiście ten błąd szybko naprawiliśmy.
Koła (na których kupiłem auto) okazały się idealnie proste i wymagały bardzo małych odważników. Na jednym z nich mam słownie jeden ciężarek 5 gr. Na reszcie największy to 15 gr. Bardzo mnie to cieszy.
Felgi są już idealnie czyste, jutro aplikacja poniższego specyfiku:


Zawiozłem dzisiaj letnie koła do wyrażenia, tym razem nie do wulkanizatora, lecz do mojego mechanika, bo też ma odpowiednią maszynę. I pierwszy raz ktoś zwrócił mi uwagę, że nie przeszlifowałem płaszczyzn którymi felgi stykają się z tarczami. Oczywiście ten błąd szybko naprawiliśmy.
Koła (na których kupiłem auto) okazały się idealnie proste i wymagały bardzo małych odważników. Na jednym z nich mam słownie jeden ciężarek 5 gr. Na reszcie największy to 15 gr. Bardzo mnie to cieszy.
Felgi są już idealnie czyste, jutro aplikacja poniższego specyfiku:

- Od: 7 lip 2016, 16:37
- Posty: 629 (6/21)
- Skąd: Wieleń nad Notecią
- Auto: Mazda 6 GH LF-DE 2.0 Dynamic FS5A-EL '09
wumpscut napisał(a): jutro aplikacja poniższego specyfiku:
why? Przecież pisałem u siebie, że nie sprawdził się IMO w ogóle

- Od: 25 paź 2011, 21:48
- Posty: 1177 (0/17)
- Skąd: Bieruń
- Auto: BMW 330e xDrive
Właściwie sam sobie odpowiedziałeś
Rozmawiałem z kolegą, który zajmuje się detailingiem i potwierdził, że Rim Protect nie nadaje się do polerowanych powierzchni. Cóż, cena też ma znaczenie – niech wytrzyma sezon na moich normalnie lakierowanych felgach, to będę zadowolony 
- Od: 7 lip 2016, 16:37
- Posty: 629 (6/21)
- Skąd: Wieleń nad Notecią
- Auto: Mazda 6 GH LF-DE 2.0 Dynamic FS5A-EL '09
wumpscut napisał(a):Właściwie sam sobie odpowiedziałeśRozmawiałem z kolegą, który zajmuje się detailingiem i potwierdził, że Rim Protect nie nadaje się do polerowanych powierzchni. Cóż, cena też ma znaczenie – niech wytrzyma sezon na moich normalnie lakierowanych felgach, to będę zadowolony
tyle, że u mnie polerowany jest tylko rant – a na reszcie się też nie trzymał

- Od: 25 paź 2011, 21:48
- Posty: 1177 (0/17)
- Skąd: Bieruń
- Auto: BMW 330e xDrive
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 2 gości