Mazda6 GG LF 2003r. Silver Contrail AT EIBACHy, Samsung TAB, HID i krecik by ark

GL / GJ / GH / GG / GY

Postprzez ark » 26 kwi 2015, 20:52

Znalazłem dziś trochę wiosny :D
Załączniki
DSC_6515.jpg
DSC_6524.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2014, 21:01
Posty: 172 (2/0)
Skąd: Kozienice
Auto: M6 GG 2003 2.0 EXCLUSIVE

Postprzez ark » 28 kwi 2015, 18:20

Dziś wymieniłem u mechanika łożysko lewe przód, bo wydawało dziwne odgłosy :D (zapanowała błoga cisza) . Niestety mechanik zwrócił mi przy okazji uwagę na jedną według niego niepokojącą rzecz : przy przełączaniu na postoju dźwigni automatu z P na R lub na D występuje dziwne szarpnięcie. W sytuacji gdy napęd jest zapięty na D przy ruszaniu żadne szarpnięcia nie występują. Skrzynia zmienia biegi prawidłowo, nie ma innych niepokojących objawów. Wydaje się jakby gdzieś był luz (za duży) i przy zmianie kierunku obrotów: półosi??, skrzyni?? ten luz objawiał się szarpnięciem. Jak to wygląda w Waszych M6 z automatyczną skrzynią?? Może ten typ tak ma i nie mam się czym martwić? :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2014, 21:01
Posty: 172 (2/0)
Skąd: Kozienice
Auto: M6 GG 2003 2.0 EXCLUSIVE

Postprzez WisniaUs » 28 kwi 2015, 18:47

U mnie zadnegom szarpniecia nie ma ! Moze za slabo wciska hamulec wiec wtedy ma prawo szarpać.Masz activematic 5 biegowy jak u mnie? Czy stara skrzynia 4 biegowa?
WisniaUs
 

Postprzez ark » 28 kwi 2015, 18:49

Mam starą 4 biegową skrzynię.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2014, 21:01
Posty: 172 (2/0)
Skąd: Kozienice
Auto: M6 GG 2003 2.0 EXCLUSIVE

Postprzez WisniaUs » 28 kwi 2015, 20:26

ark napisał(a):Mam starą 4 biegową skrzynię.


Hmmm nie znam tej skrzyni !! Chyba tylko na EU robiona była.W usa w mazdzie m6 z 2004 roku mialem 4 biegi ale tez activematic.A na rozgrzanym silniku tez tak ci poszarpuje??? Bo ja zawsze czekam az spadnie z ssania do ok 1000rpm i dopiero ruszam na zimnym silniku <spoko>
WisniaUs
 

Postprzez ark » 28 kwi 2015, 22:43

Wiesz wcześniej nie zwracałem na to uwagi, dziś robiłem testy i na nagrzanym raz na klika razy szarpnie po przełączeniu z D na R, chyba to oleję skoro poza tym działa ok.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2014, 21:01
Posty: 172 (2/0)
Skąd: Kozienice
Auto: M6 GG 2003 2.0 EXCLUSIVE

Postprzez WisniaUs » 28 kwi 2015, 23:24

A wymieniales kiedys olej?? Jesli nie to wymien metoda grawitacyjna,poprostu spusc i co scieknie to dolej potem do stanu takiego jak ma byc.
WisniaUs
 

Postprzez ark » 28 kwi 2015, 23:29

Wiesz co, mam go raptem 4 miesiące, ma niecałe 150k najechane, dziś sprawdzałem poziom oleju w skrzyni i na nagrzanym jest blisko minimum (na bagnecie są 2 zakresy na zimny i nagrzany silnik). Może bym wymienił, ale nie chcę tego zlecać jakiemuś kowalowi, tylko komuś, kto jest w temacie. Może serwis autoryzowany mazdy???
Załączniki
at.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2014, 21:01
Posty: 172 (2/0)
Skąd: Kozienice
Auto: M6 GG 2003 2.0 EXCLUSIVE

Postprzez WisniaUs » 29 kwi 2015, 00:10

Ja bym do servisu nie pojechal.NIe masz jakiegos znajomego mechaniora??? Jesli bardzo chcesz do servisu to ok ale nie dawaj sobie wyciągnąć calego oleum.Fajnie jakby spuscili ,odkrecili dekielek od skrzyni wyczyscili, dali nowa uszczelke i zalali tyle ile ściekło ale pewnie cena bedzie chora!!!!
WisniaUs
 

Postprzez ark » 29 kwi 2015, 19:30

Dzwoniłem do serwisu, zaśpiewali 100 za wymianę oleju (plus olej). Ale w między czasie pojawił się inny pomysł:autem przejechał się mój kolega i stwierdził, że to może być wina jakiejś poduszki podtrzymującej układ napędowy. Po długi weekendzie postaram się dokładniej przyjrzeć wszystkim mocowaniom silnika i skrzyni. Napiszę jeśli uda mi się zlokalizować przyczynę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2014, 21:01
Posty: 172 (2/0)
Skąd: Kozienice
Auto: M6 GG 2003 2.0 EXCLUSIVE

Postprzez ark » 1 maja 2015, 13:41

Wczoraj dotarła przesyłka z forumowego sklepu, zdjęcia z kalkulatora :D
Załączniki
20150430_170930.jpg
20150430_211808.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2014, 21:01
Posty: 172 (2/0)
Skąd: Kozienice
Auto: M6 GG 2003 2.0 EXCLUSIVE

Postprzez ark » 2 maja 2015, 21:51

Dziś znalazłem chwilkę i zająłem się czyszczeniem przepustnicy.Madzia telepała się trochę na wolnych i były na pewno trochę za niskie. Trochę się zdziwiłem bo spodziewałem się mosiężnej przepustnicy, a moja jest z białego plastiku <co?> Sądząc po kolorze tego plastiku, byłem pierwszym, który tam od nowości zaglądał. Preparat do czyszczenia chyba był jakiś słaby bo musiałem mechanicznie mu pomagać w działaniu. Po czyszczeniu muszę stwierdzić, że obroty się delikatnie podniosły i już się nie telepie. Poza tym pedał gazu zaczął działać dużo lżej, a myślałem, że te typy tak mają i musi chodzić ciężko :D
Poniżej film z obrotami na TORQUE PRO po czyszczeniu (szkoda że nie nagrałem jak było przed).
https://youtu.be/NB0pQNmkBhc
Załączniki
DSC_6526-2.jpg
DSC_6527-2.jpg
DSC_6528-2.jpg
DSC_6529-2.jpg
DSC_6530-2.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2014, 21:01
Posty: 172 (2/0)
Skąd: Kozienice
Auto: M6 GG 2003 2.0 EXCLUSIVE

Postprzez ark » 5 maja 2015, 23:39

Dziś madzia wjechała do lakiernika, niestety sprawa wygląda gorzej niż się spodziewałem. Fachowiec twierdzi, że ten dramat na błotnikach to przede wszystkim wina fabrycznych plastikowych chlapaczy :(
Teraz mam dylemat czy rzeźbić te błotniki czy szukać w lepszym stanie i może pod kolor??
Pytanie czy uda mi się znaleźć w lepszym stanie od moich?? A tak ładnie wyglądała........ <płacze>
Załączniki
20150505_134929.jpg
20150505_134934.jpg
20150505_134947.jpg
20150505_134951.jpg
20150505_134956.jpg
20150505_135010.jpg
20150505_135018.jpg
Ostatnio edytowano 5 maja 2015, 23:51 przez ark, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2014, 21:01
Posty: 172 (2/0)
Skąd: Kozienice
Auto: M6 GG 2003 2.0 EXCLUSIVE

Postprzez NIEBO! » 5 maja 2015, 23:50

ark napisał(a):niestety sprawa wygląda gorzej niż się spodziewałem.
Spoko! Nie jesteś sam :P Nie ma tragedii, bo jeszcze masz gdzie przykręcić <lol>

A tak serio to nie wiem co Ci doradzić ... i przypomniałeś mi że muszę u siebie tam jutro zajrzeć po zimie ...

Jedyne co Ci mogę poradzić, że jak już wszystko zdjęte to rozebrałbym i wyczyścił ten przerdzewiały mechanizm od klapy <spoko> No i ta korozja na klapie ... samoistna czy miałeś tam jakieś mechaniczne uszkodzenia od pakowania jakiś bagaży czy cuś?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2013, 22:47
Posty: 687 (4/8)
Skąd: Poznań
Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Była skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 220V :)
Jest.. Das Auto :)

Postprzez ark » 5 maja 2015, 23:55

NIEBO! napisał(a):Spoko! Nie jesteś sam Nie ma tragedii, bo jeszcze masz gdzie przykręcić

To może być jeszcze gorzej?? Ja się załamałem.... ale chyba ogarniemy na tym co jest, przynajmniej są oryginalne i nie szpachlowane jeszcze. A jak wygląda sprawa tylnej klapy w innych sztukach?? Tylko moja tak gnije??
Klapa zgniła tak sobie przy lampach i listwie od zamka, wygląda jak by najpierw wytarło się od drgań a potem ruda. Klapa jest w oryginale, nie naprawiana i nie malowana.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2014, 21:01
Posty: 172 (2/0)
Skąd: Kozienice
Auto: M6 GG 2003 2.0 EXCLUSIVE

Postprzez ark » 9 maja 2015, 08:55

Madzia odebrana od lakiernika, dziś rano nawoskowana collinite 476, zrobiłem małą sesję, efekty poniżej:
Załączniki
DSC_6533.jpg
DSC_6536.jpg
DSC_6549.jpg
DSC_6552.jpg
Ostatnio edytowano 9 maja 2015, 09:27 przez ark, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2014, 21:01
Posty: 172 (2/0)
Skąd: Kozienice
Auto: M6 GG 2003 2.0 EXCLUSIVE

Postprzez dejneks » 9 maja 2015, 09:06

super się prezentuje <serduszka> a powiedz mi wymieniali błotniki czy ratowali te co były?
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 19 sty 2015, 08:53
Posty: 1037 (35/29)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda RX8 FUJIN

Postprzez ark » 9 maja 2015, 09:12

dejneks napisał(a):super się prezentuje <serduszka> a powiedz mi wymieniali błotniki czy ratowali te co były?

Dzięki :D

Błotniki uratowali, szkoda mi ich było bo były w oryginale, moi magicy dali radę, jestem zadowolony :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2014, 21:01
Posty: 172 (2/0)
Skąd: Kozienice
Auto: M6 GG 2003 2.0 EXCLUSIVE

Postprzez dejneks » 9 maja 2015, 09:24

ja wczoraj u siebie zobaczyłem że mocowanie jednego od spodu jest w stanie kiepskim i tak się zastanawiam czy da się to uratować czy konieczna będzie wymiana.
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 19 sty 2015, 08:53
Posty: 1037 (35/29)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda RX8 FUJIN

Postprzez ark » 9 maja 2015, 09:29

U mnie było trochę rzeźby, podobno żywica i trochę włókna szklanego tam weszło.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2014, 21:01
Posty: 172 (2/0)
Skąd: Kozienice
Auto: M6 GG 2003 2.0 EXCLUSIVE

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy